Heel benieuwd evert! beloofd een flink kanon te gaan worden
Hier een stukje verslag van de petjes crx
Time Attack part#2
De CRX was is weer klaar voor, niets veranderd aan de setup sinds de vorige sessie, de wekker ging vroeg af in drenthe om 04.45. Even het ochtendritueel en we waren klaar voor vertrek, samen met mijn vriendin Mareen hadden we een twee uur durende rit voor de boeg, ik in de CRX, Mareen in de -met gereedschap en parts gevulde- Honda HR-V. Bij Zandvoort aangekomen nog een maat opgepikt (hoi Mike!), en we konden het terein op, verliep lekker soepel. Keuring zonder problemen verlopen.
Warmup
Schroefset nog vrij zacht afgesteld, s'ochtends had het nog geregend en de zon was tot nu toe nog niet doorgekomen, better safe then sorry, dus lekker soft gestart. Het is een tijdje geleden dat ik op Zandvoort gereden heb, dat kon ik goed merken, ik was totaal niet tevreden met hoe ik reed, miste de lijnen die ik wou rijden. Vervolgens waren de banden overhit en begonnen ze te smeren wat het rijden niet leuker maakte. Ik wist dat de bandenspanning omlaag moest en het onderstel stugger. Ik verwachte een 2.10 gereden te hebben maar het bleek een 2.07nogwat te zijn.
Kwalificatie
Bandenspanning verlaagd, schroefset stugger afgesteld en nog een beetje brandstof getankt, we waren er weer klaar voor. Prinz met zijn beestachtige turbo crx reed achter me, ik voelde hem aardig in mijn nek hijgen, mijn bochtensnelheid ligt hoger en zijn rechte stukken snelheid ligt hoger, hardstikke leuk aan elkaar gewaagd zo! De banden waren nu stabiel in hun grip, en de stuggere afstelling maakte de auto wat stabieler. Ik kon weer lekker de lijnen proberen te pakken en voor mijn gevoel ging dat al wat beter, nog lang niet zo strak als ik zou willen, maar het ging steeds een stukje netter. Lekker geexperimenteerd met verscheillende versnellingen in verschillende bochten, veel geporbeerd in de derde versnelling te nemen, maar toch kom ik hier niet zo lekker mee uit. Plotseling begon de auto naar links te trekken en voelde zwaar aan in het stuur, ik ben direct rustiger gaan rijden met de alarmlichten aan en de pits in gereden en door naar 'onze plek'.
Niet denken maar doen, racehandschoen uit, monteurhandschoen aan. Bij de wielkasten in gekeken, en ik zag de homokineet hoes van de buitenste kineet losliggen, mooi zuur, maar dat zou mijn probleem niet veroorzaakt kunnen hebben leek mij, maar dit mocht wel even nader bekeken worden, auto op plankjes, krik eronder, aandrijfas eruit. Er was geen spatje vet meer te bekennen in de kineet, compleet droog gelopen en bovendien was het ding bloed en bloed heet, erg veel flexibiliteit zat er niet meer in, dus toch de kineet die de boosdoener was. Best jammer gezien deze aandrijf nog geen 500km oud is. Gelukkig had ik de oude as bij me, hiervan waren de binnenste lagers kapot, besloten om de kineet en de lager van de huidige as in de oude as te bouwen, samen met Mike (thanks!). Wie ervaring heeft met homokineten weet dat dit altijd uitloopt op een uiterst schone klus waar je nooit smerig van word, zo nu ook natuurlijk.
Onder het klussen door is me verteld dat ik eerste was geworden! met een tijd van 2.06:051.
Binnen 45min liep de crx weer, net genoeg want binnen 10 minuten begon de finale!
Finale
Voorkant schroef nog een tandje stugger gezet, merk dat dit op zandvoort voor mij een stuk fijner aanvoelt. In de warmup ronde de banden en remmen zo goed (maar veilig!) mogelijk warm rijden. Finale lap ging lekker, wel wat foutjes gemaakt waar ik niet tevreden over was, maar toch een snellere tijd gereden! 2.05:9.. was de rondetijd! Heel blij dat ik de grens van 2.05 aangebroken heb. Resultaat.... een eerste plek in de finale! zoo gruwelijk zeg! Prins met zijn monsterbak een tweede plek, en op de derde plek... een Audi R8? huh,, noujaa ok. Was een 'demo' hoorde ik later... zal wel

Mijn nr 3 is Sebastix met zijn 1.4 itb turbo civic!