
Race-Rover Defender 90 3.2 ///M (project opgepakt @ pag 7 )
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Race-Rover Defender 90 3.2 ///M (megaschop @ pagina 3

- Bert ///M3
- Berichten: 9408
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Re: Race-Rover Defender 90 3.2 ///M (megaschop @ pagina 3
Drijfstangbouten zijn torque to yield. Maw als je de BMW procedure volgt dan trek je ze aan tot aan de rekgrens.Erik K. schreef:Durf niet met 100% zekerheid te zeggen of de bouten vervangen MOETEN worden, maar waarom niet.
De kosten zijn het niet. En om er zeker van te zijn dat ze op het juiste moment vastzitten met de daarna juiste hoekverdraaing zou ik ze vervangen.
Drijfstangbouten kan je dus maar 1 keer gebruiken, als je de lagers vervangt moet je ook nieuwe bouten gebruiken.
Wbt die SB pomp. Ik zou er een underdrive pulley op zetten als het een landrover pomp is. Anders gaat je olie koken. Ik heb een S50 pomp op een S54 gehad en dat werkt ook voor geen meter omdat die motoren 8200 RPM lopen.
En die rommel van Supersprint zou ik niet te veel naar kijken, ik heb nog nooit van iemand met een M3 gehoord, zowel S54 als S50 dat ze uberhaubt vermogen wonnen met een SS systeem. Als je het al doet laat dan wel een custom chip schrijven voor die motor.
-
OnlineMartijnGizmo
- Berichten: 12980
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
Re: Race-Rover Defender 90 3.2 ///M (megaschop @ pagina 3
Verre van hetzelfde (qua idee en bouwkwaliteit), maar ik moest er toch ff aan denken... Series III met Jaguar V12: http://retrorides.proboards.com/thread/ ... d-legality" onclick="window.open(this.href);return false;


- bartb
- Berichten: 1130
- Lid geworden op: 16 nov 2014, 19:30
- Locatie: Friesland
Re: Race-Rover Defender 90 3.2 ///M (megaschop @ pagina 3
Zojuist het gehele topic doorgelezen, en tot conclusie gekomen dat ik dit een ontzettend gaaf project vind Haha.
Keep up the good work! Blijf het sowieso volgen.

Keep up the good work! Blijf het sowieso volgen.
-
OnlineMartijnGizmo
- Berichten: 12980
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
Re: Race-Rover Defender 90 3.2 ///M (megaschop @ pagina 3
Meer inspiratie (al schijnt deze op een Corvette-onderstel te staan):

-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: Race-Rover Defender 90 3.2 ///M (megaschop @ pagina 3
Ik heb liever dat Sieger z'n inspiratie hier vandaan haalt Martijn...

Meer info:
http://www.carmagazine.co.uk/car-news/f ... -defender/" onclick="window.open(this.href);return false;

Meer info:
http://www.carmagazine.co.uk/car-news/f ... -defender/" onclick="window.open(this.href);return false;

- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
-
- Berichten: 1800
- Lid geworden op: 05 aug 2008, 20:44
- Auto: Land Rovers / Alfa Romeos
- Locatie: omgeving lochem
Re: Race-Rover Defender 90 3.2 ///M (megaschop @ pagina 3
Eerlijk gezegd vind ik die Urban truck een beetje heel erg over de top, maar wel gave motor!
De prijs ook, Mijn defender mag straks voor een heel stuk minder verkocht worden
.
Daarbij, hebben jullie de prijzen al gezien van 2015 Defenders op geel kenteken? Over de 130.000 euro dacht ik te hebben gelezen
. En dan heb je nog maar een Defender met ford bestelbus motor, standaard onderstel koplampjes en wat leer.
Mijn defender is dan wel een 'ouwe' van 1984, maar is ook geel kenteken, helemaal legaal opgebouwd volgens 1/3e 2/3e regeling en belastingregels en nieuw. Dus rijd je een Fuik controle in met douane erbij heb je géén probleem!!!
en daarbij rijd je rond voor een wegenbelasting van 10 euro per maand, ipv honderden euro's. gave motorombouw, écht (verstelbaar) sportonderstel ipv enkel bilsteintjes enz enz.
En mocht de kopende partij nou toch modderbanden, roofrack en een rolkooi willen kan dat ook!
Maargoed het is echt aftellen hoor voor ik weer verder ga met de Defender, deze maand komt er weer een update!!
De prijs ook, Mijn defender mag straks voor een heel stuk minder verkocht worden

Daarbij, hebben jullie de prijzen al gezien van 2015 Defenders op geel kenteken? Over de 130.000 euro dacht ik te hebben gelezen

Mijn defender is dan wel een 'ouwe' van 1984, maar is ook geel kenteken, helemaal legaal opgebouwd volgens 1/3e 2/3e regeling en belastingregels en nieuw. Dus rijd je een Fuik controle in met douane erbij heb je géén probleem!!!
en daarbij rijd je rond voor een wegenbelasting van 10 euro per maand, ipv honderden euro's. gave motorombouw, écht (verstelbaar) sportonderstel ipv enkel bilsteintjes enz enz.
En mocht de kopende partij nou toch modderbanden, roofrack en een rolkooi willen kan dat ook!

Maargoed het is echt aftellen hoor voor ik weer verder ga met de Defender, deze maand komt er weer een update!!
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: Race-Rover Defender 90 3.2 ///M (megaschop @ pagina 3
Mijn interesse ligt alleen bij hun blok. Interieur is bij mij al snel over de top.
Geel kenteken Defenders zijn al een tijdje onbetaalbaar in de aanschaf maar zelfs als dat niet zo was, de mrb is gewoon niet leuk meer.
Ik betaal ongeveer 450 per jaar en mag het hele jaar rondrijden. Met dat bestelbusblokje idd...
Er zijn overigens ook bedrijven die er een 3.2 liter vijfpitter in zetten van Ford. Geen idee wat dat zou moeten kosten, maar persoonlijk lijkt me dat leuker. Past beter bij het concept dan zo'n LS3 imho.

Geel kenteken Defenders zijn al een tijdje onbetaalbaar in de aanschaf maar zelfs als dat niet zo was, de mrb is gewoon niet leuk meer.
Ik betaal ongeveer 450 per jaar en mag het hele jaar rondrijden. Met dat bestelbusblokje idd...

Er zijn overigens ook bedrijven die er een 3.2 liter vijfpitter in zetten van Ford. Geen idee wat dat zou moeten kosten, maar persoonlijk lijkt me dat leuker. Past beter bij het concept dan zo'n LS3 imho.
-
- Berichten: 1800
- Lid geworden op: 05 aug 2008, 20:44
- Auto: Land Rovers / Alfa Romeos
- Locatie: omgeving lochem
Re: Race-Rover Defender 90 3.2 ///M (megaschop @ pagina 3
Allen, niet iedereen kan een defender op bedrijf rijden en daardoor voor lage belasting tarief rijden he
.
Dat een LS3 of S54 niet bij het karakter van een defender past... Tja een 130 past het niet bij, maar een 90 kan prima, korte wielbasis maakt hem heel sportief! 110 is ook al een stuk minder sportief te maken.

Dat een LS3 of S54 niet bij het karakter van een defender past... Tja een 130 past het niet bij, maar een 90 kan prima, korte wielbasis maakt hem heel sportief! 110 is ook al een stuk minder sportief te maken.
-
- Berichten: 1800
- Lid geworden op: 05 aug 2008, 20:44
- Auto: Land Rovers / Alfa Romeos
- Locatie: omgeving lochem
Re: Race-Rover Defender 90 3.2 ///M (megaschop @ pagina 3
Nou afgelopen weekend was dan eindelijk het moment om het stof letterlijk van dit project af te blazen en wassen!

Hij heeft het daglicht weer eens gezien sinds jaren.
Tijdje terug stuitte ik op een paar oude Reiger dempers. Die zijn inmiddels gereviseerd en liggen klaar voor montage. Schokdemper porno





Ik ben ONTZETTEND benieuwd! Mijn stagiair rijdt met een 2 inch verhoogde 130 td5 en die vindt het fantastisch. Stabieler dan zijn vorige terrafirma dempers en standaard stabies, die zijn er nu ook af. Was echt onder de indruk. Ik heb nog niet gereden.
Nou goed, wat heb je aan dempers als de auto niet klaar is!
Vandaag begonnen met een paar eerdere reparaties aan het schutbord opnieuw te doen en wat gaatjes die niet meer nodig zijn dicht te lassen. straks ook de hele motorruimte in carrosserie kleur in plaats van zwart, veel mooier met zo'n mooie motor voorin. Ook het schutbord opnieuw uitgelijnd met de achterbody zodat ook de rechter deur straks echt mooi sluit en past kwa naadjes. Niet kloppende naadjes erger ik me dood aan en is gewoon uit den boze bij het caliber auto wat ik er van wil bouwen.
Als de motorruimte in de kleur staat gaat motor bak en tussenbak erin. Nog even geduld dus voor de boel in elkaar gaat. Denk dat het dan vrij snel kan gaan. Aandrijfassen passen er zo onder. Dan is het afbouwen en bedrading doen. Interieur afmaken, mooie uitlaat lassen en hopelijk de volgende Cars & Coffee meeting (augustus) shinen (met een tekoop blaadje
)!!!

Helaas staat er nog een oude Squadra Bianca race Giulia op de brug, nog een motor revisie ook voor een Giulia en nog een ander project dat ook eigenlijk voor de zomer af moet. Moet mijn tijd verdelen helaas, maar probeer wel gang te houden vanaf nu!
Zal nog wel een project pagina openen van mijn andere road going project op een later moment. Ik heb niet bepaald stil gezeten (en nog wat auto's van vrienden opgeknapt in de tussentijd)
Ciao!
Hij heeft het daglicht weer eens gezien sinds jaren.
Tijdje terug stuitte ik op een paar oude Reiger dempers. Die zijn inmiddels gereviseerd en liggen klaar voor montage. Schokdemper porno

Ik ben ONTZETTEND benieuwd! Mijn stagiair rijdt met een 2 inch verhoogde 130 td5 en die vindt het fantastisch. Stabieler dan zijn vorige terrafirma dempers en standaard stabies, die zijn er nu ook af. Was echt onder de indruk. Ik heb nog niet gereden.
Nou goed, wat heb je aan dempers als de auto niet klaar is!
Vandaag begonnen met een paar eerdere reparaties aan het schutbord opnieuw te doen en wat gaatjes die niet meer nodig zijn dicht te lassen. straks ook de hele motorruimte in carrosserie kleur in plaats van zwart, veel mooier met zo'n mooie motor voorin. Ook het schutbord opnieuw uitgelijnd met de achterbody zodat ook de rechter deur straks echt mooi sluit en past kwa naadjes. Niet kloppende naadjes erger ik me dood aan en is gewoon uit den boze bij het caliber auto wat ik er van wil bouwen.

Als de motorruimte in de kleur staat gaat motor bak en tussenbak erin. Nog even geduld dus voor de boel in elkaar gaat. Denk dat het dan vrij snel kan gaan. Aandrijfassen passen er zo onder. Dan is het afbouwen en bedrading doen. Interieur afmaken, mooie uitlaat lassen en hopelijk de volgende Cars & Coffee meeting (augustus) shinen (met een tekoop blaadje


Helaas staat er nog een oude Squadra Bianca race Giulia op de brug, nog een motor revisie ook voor een Giulia en nog een ander project dat ook eigenlijk voor de zomer af moet. Moet mijn tijd verdelen helaas, maar probeer wel gang te houden vanaf nu!
Zal nog wel een project pagina openen van mijn andere road going project op een later moment. Ik heb niet bepaald stil gezeten (en nog wat auto's van vrienden opgeknapt in de tussentijd)

Ciao!
-
OnlineMartijnGizmo
- Berichten: 12980
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
-
- Berichten: 1800
- Lid geworden op: 05 aug 2008, 20:44
- Auto: Land Rovers / Alfa Romeos
- Locatie: omgeving lochem
Re: Race-Rover Defender 90 3.2 ///M (megaschop @ pagina 3
Nou lekker op gang gebleven hoor en een paar andere projecten afgerond, maar deze nog niet!
Ben sinds afgelopen week wel weer bezig gegaan en probeer nu zoveel mogelijk tijd energie en geld in de Laro te stoppen.
Heb nog een 110 afgebouwd met mijn oude 328i motor (uit mijn blauwe 328i sedan), en dat loopt als een tiet!!!



bij mij is een project afgerond als de werkplaats weer aangeveegd is, opgeruimd en de kist met gereedschap schoon:

Nog een 3e R380 versnellingsbak op reserve.....

Niet 100% tevreden over de stuurbekrachtigingspomp aan de motor, ik ging op zoek en kwam een electrisch hydraulische pomp tegen die de goede druk zou leveren. Is het proberen waard en een coole gadget in een Defender
.

En toen het gevreesde klusje, het schutbord opnieuw uitstukken. Ik was ontevreden over een eerdere reparatie die ik had uitgevoerd. De las-stukken die je als reparatieset kan kopen zijn gewoon van pisbakken staal, het werkt gewoon niet. Dus uit 2mm dikke plaat nu zelf de stukken gemaakt, verzetjes erin gelast en doorgelast. Vol gescheten met tectyl uiteraard... Nu zo knetterstevig, daar kan de deur prima aan hangen!
.



En dan dat fijne strakmaakwerk... Ik heb alleen de motorruimte hier en daar wat strak gezet, de echte zichtdelen laat ik uiteraard door de spuiter doen zodat het echt mooi wordt
.

Schutbord de volgende dag in de kleur gezet. Gelukkig is het niet mijn beroep
.


en vandaag het chassis nogmaals schoongemaakt en ontvet en van een fris zwart laagje voorzien. Ziet het er allemaal weer lekker fris uit, daar houd ik van
.


Goed eten is belangrijk, kip doner en bier en mooit uitzicht!

Daarna de bak tegen de motor aan geschoven, past alsof het altijd zo in elkaar heeft gezeten. Mijn mal om de bellhouse aan te passen is dus perfect
.

En tot slot de boel in de takel gehangen en bekeken hoe ik uit kwam. Helaas past het oude type tunnel niet dus die gaat eruit. Ik denk dat ik zelf een nieuwe tunnel maak die ik makkelijker kan isoleren tegen warmte en geluid en makkelijker demonteerbaar is. Ik ben toch van plan om een custom middentunnel te maken.

Nu eerst slapen en morgen de baksteunen aanpassen, dan hangt in ieder geval de bak op de plek en kan ik de motorsteunen gaan maken aan het chassis en de motor. Ga hem in V vorm erin hangen op originele land rover motor rubbers, ligt hij er mooi stevig in en kan alle energie de aandrijflijn in.
.
Ben sinds afgelopen week wel weer bezig gegaan en probeer nu zoveel mogelijk tijd energie en geld in de Laro te stoppen.
Heb nog een 110 afgebouwd met mijn oude 328i motor (uit mijn blauwe 328i sedan), en dat loopt als een tiet!!!
bij mij is een project afgerond als de werkplaats weer aangeveegd is, opgeruimd en de kist met gereedschap schoon:
Nog een 3e R380 versnellingsbak op reserve.....
Niet 100% tevreden over de stuurbekrachtigingspomp aan de motor, ik ging op zoek en kwam een electrisch hydraulische pomp tegen die de goede druk zou leveren. Is het proberen waard en een coole gadget in een Defender

En toen het gevreesde klusje, het schutbord opnieuw uitstukken. Ik was ontevreden over een eerdere reparatie die ik had uitgevoerd. De las-stukken die je als reparatieset kan kopen zijn gewoon van pisbakken staal, het werkt gewoon niet. Dus uit 2mm dikke plaat nu zelf de stukken gemaakt, verzetjes erin gelast en doorgelast. Vol gescheten met tectyl uiteraard... Nu zo knetterstevig, daar kan de deur prima aan hangen!

En dan dat fijne strakmaakwerk... Ik heb alleen de motorruimte hier en daar wat strak gezet, de echte zichtdelen laat ik uiteraard door de spuiter doen zodat het echt mooi wordt

Schutbord de volgende dag in de kleur gezet. Gelukkig is het niet mijn beroep

en vandaag het chassis nogmaals schoongemaakt en ontvet en van een fris zwart laagje voorzien. Ziet het er allemaal weer lekker fris uit, daar houd ik van

Goed eten is belangrijk, kip doner en bier en mooit uitzicht!
Daarna de bak tegen de motor aan geschoven, past alsof het altijd zo in elkaar heeft gezeten. Mijn mal om de bellhouse aan te passen is dus perfect


En tot slot de boel in de takel gehangen en bekeken hoe ik uit kwam. Helaas past het oude type tunnel niet dus die gaat eruit. Ik denk dat ik zelf een nieuwe tunnel maak die ik makkelijker kan isoleren tegen warmte en geluid en makkelijker demonteerbaar is. Ik ben toch van plan om een custom middentunnel te maken.
Nu eerst slapen en morgen de baksteunen aanpassen, dan hangt in ieder geval de bak op de plek en kan ik de motorsteunen gaan maken aan het chassis en de motor. Ga hem in V vorm erin hangen op originele land rover motor rubbers, ligt hij er mooi stevig in en kan alle energie de aandrijflijn in.

- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: Race-Rover Defender 90 3.2 ///M (project opgepakt @ pag
Echt helemaal geweldig dit 

-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: Race-Rover Defender 90 3.2 ///M (project opgepakt @ pag
Moet geweldig zijn om twee rechter handen te hebben wat auto's betreft.
Zullen de BMW fappers vast heel raar opkijken als blijkt dat er een witte koelkast haaks de hoek om komt zeilen.
Zullen de BMW fappers vast heel raar opkijken als blijkt dat er een witte koelkast haaks de hoek om komt zeilen.

-
Online
- Berichten: 6750
- Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
- Locatie: Emmen e.o.
- dvh
- Berichten: 17194
- Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29
-
OnlineMartijnGizmo
- Berichten: 12980
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
Re: Race-Rover Defender 90 3.2 ///M (project opgepakt @ pag
Maar heb je nu ook een beetje een indruk hoe dat gaat rijden, na dat 328i-Defender-project? 

- dvh
- Berichten: 17194
- Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29
Re: Race-Rover Defender 90 3.2 ///M (project opgepakt @ pag
Hard recht vooruit 
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
-
- Berichten: 1800
- Lid geworden op: 05 aug 2008, 20:44
- Auto: Land Rovers / Alfa Romeos
- Locatie: omgeving lochem
Re: Race-Rover Defender 90 3.2 ///M (project opgepakt @ pag
Martijn. Een eerste indruk en idee heb ik wel: snelheid zit er straks wel in!!!
Nee zonder gekheid, de Defender 110 met 2.8 (m50 mod, grote uitlaat en chip) woog dik 2000kg. Dan is ~220pk niet gek veel maar ik heb de dagen dat ik proefreed ermee, menigeen raar laten kijken hoe de Defender van z'n plek kwam en door hobbelde naar illegale snelheden.
Hij liep ongeveer 60kmh in z'n 1e versnelling, 110 in zijn 2 en ik denk 160 170 in 3. Heb niet harder dan 150 gereden. van 50 naar 100 ging net zo vlot als 100 naar 150. Eigenlijk was de tussenbak icm de hoge modderbanden net te gek. Een kortere eindreductie in de tussenbak zou een stuk prettiger rijden en de auto levendiger maken. Het echte 328i gevoel kwam wel naar boven, lekker cruisen en lange halen maken.
Mijn banden zijn behoorlijk stuk lager dan die grote modderjoekels, auto weegt straks ik denk 2 300kg minder, ruim 100pk en wat koppel meer, en 1500 toeren meer. Kan niet anders dan dat dat hard gaat toch
Ja, en met zulke motoren is een goed onderstel echt een vereiste. De rode laro stond op originele wielophanging, das goed oppassen en anticiperen op je medeweg gebruikers. Je bent wel met 2000kg met een te snelle motor op pad
.
Ben dus erg blij met mijn 20 inch sloffen, polyurethaan bussen, nieuw stuurhuis, kortere veertjes en Reiger schokdempers.
Nee zonder gekheid, de Defender 110 met 2.8 (m50 mod, grote uitlaat en chip) woog dik 2000kg. Dan is ~220pk niet gek veel maar ik heb de dagen dat ik proefreed ermee, menigeen raar laten kijken hoe de Defender van z'n plek kwam en door hobbelde naar illegale snelheden.
Hij liep ongeveer 60kmh in z'n 1e versnelling, 110 in zijn 2 en ik denk 160 170 in 3. Heb niet harder dan 150 gereden. van 50 naar 100 ging net zo vlot als 100 naar 150. Eigenlijk was de tussenbak icm de hoge modderbanden net te gek. Een kortere eindreductie in de tussenbak zou een stuk prettiger rijden en de auto levendiger maken. Het echte 328i gevoel kwam wel naar boven, lekker cruisen en lange halen maken.
Mijn banden zijn behoorlijk stuk lager dan die grote modderjoekels, auto weegt straks ik denk 2 300kg minder, ruim 100pk en wat koppel meer, en 1500 toeren meer. Kan niet anders dan dat dat hard gaat toch

Ja, en met zulke motoren is een goed onderstel echt een vereiste. De rode laro stond op originele wielophanging, das goed oppassen en anticiperen op je medeweg gebruikers. Je bent wel met 2000kg met een te snelle motor op pad

Ben dus erg blij met mijn 20 inch sloffen, polyurethaan bussen, nieuw stuurhuis, kortere veertjes en Reiger schokdempers.

-
- Berichten: 1800
- Lid geworden op: 05 aug 2008, 20:44
- Auto: Land Rovers / Alfa Romeos
- Locatie: omgeving lochem
Re: Race-Rover Defender 90 3.2 ///M (project opgepakt @ pag
Helaas heeft de microfoon van mijn telefoon (softwarematig) kuren dus helaas maar 1 filmpje gemaakt maar dan hebben jullie een idee.
Zoals ik al zei, de tussenbak moet een 20% kortere onder, dan kloppen de versnellingen en looptie wat lekkerder door nog.
[YouTube]https://youtu.be/5nZKKYFwjZA[/YouTube]
https://youtu.be/5nZKKYFwjZA" onclick="window.open(this.href);return false;
Zoals ik al zei, de tussenbak moet een 20% kortere onder, dan kloppen de versnellingen en looptie wat lekkerder door nog.
[YouTube]https://youtu.be/5nZKKYFwjZA[/YouTube]
https://youtu.be/5nZKKYFwjZA" onclick="window.open(this.href);return false;
- Niels v/d burgh
- Berichten: 2168
- Lid geworden op: 31 okt 2010, 10:49
- Auto: Zweedse diesel
- Locatie: Noord- NL
Re: Race-Rover Defender 90 3.2 ///M (project opgepakt @ pag
Blijft geniaal, deze blokhut!
En geweldig om te volgen. (het topic dan!)
En geweldig om te volgen. (het topic dan!)
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 28420
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: Race-Rover Defender 90 3.2 ///M (project opgepakt @ pag
Wat een bijzonder gave projecten!! En je kan echt mooi klussen en lassen ziet er top uit 

- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Race-Rover Defender 90 3.2 ///M (project opgepakt @ pag
ik zat al te kijken naar die tellert...is in MPH
hebben ze daar ook een passende oplossing voor die goed werkt in Kmh?

hebben ze daar ook een passende oplossing voor die goed werkt in Kmh?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bjeffindividual, EmielS60, EvdP, Google [Bot], Hans44, jvb, matthyssie, RS-Ron, SvB en 13 gasten