Tips voor de beginnende zzp'er
-
OnlineBram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Re: Tips voor de beginnende zzp'er, die begonnen is
Mja, dit hoort er blijkbaar ook bij. Vervelend, kost alleen maar tijd en het levert me helemaal niks op.
- RVV
Nou ja je leert er gelijk van. Dat is dan weer het voordeel.
-
OnlineBram
Absoluut, volgende keer pak ik de zaken anders aan 

- Niels
- Auto: Prius+
Borg inhouden en factuur van 280,- sturen.
Destijds bij het autoverhuur bedrijf waar ik werkte ging dat ook zo als het ER hoger was dan de borg of wanneer het om nalatigheid ging (auto gejat en geen sleutel kunnen overhandigen, auto totalloss met andere bestuurder achter het stuur die niet geregistreerd stond e.d.).
Destijds bij het autoverhuur bedrijf waar ik werkte ging dat ook zo als het ER hoger was dan de borg of wanneer het om nalatigheid ging (auto gejat en geen sleutel kunnen overhandigen, auto totalloss met andere bestuurder achter het stuur die niet geregistreerd stond e.d.).
-
OnlineBram
Ik bel die klant morgen op om te vragen wat de stand van zaken is. Als dat een gesprek wordt wat niks oplevert, dan stuur ik de factuur op. Heb geen zin in allerlei geleuter, dit moet gewoon snel opgelost worden.
Vrijdag komen de nieuwe spullen binnen, vandaag al meerdere keren nee moeten verkopen aan klanten vanwege de kapotte en vermiste spullen, iets waar ik redelijk chagrijnig van word.
Vrijdag komen de nieuwe spullen binnen, vandaag al meerdere keren nee moeten verkopen aan klanten vanwege de kapotte en vermiste spullen, iets waar ik redelijk chagrijnig van word.
- dvh
En anders:
http://www.bigfrank.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.bigfrank.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
OnlineBram
-
Onlinesmiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
Ik denk dat jij over een tijdje een aardige reserve aan complete tenten en gekanibaliseerde stukken hebt liggen.Bram schreef:Vrijdag komen de nieuwe spullen binnen, vandaag al meerdere keren nee moeten verkopen aan klanten vanwege de kapotte en vermiste spullen, iets waar ik redelijk chagrijnig van word.
Dit is echt niet de laatste keer. Hoort erbij.
- Luco
Re: Tips voor de beginnende zzp'er
Zeker met die zomerbuurtfeesten, zuipen tot ze niet meer kunnen en de helft is dan gesloopt.
-
Onlinesmiley
Zuip je lam, met een tent van Bram.
Catchy
Catchy

- Luco
ik heb nog wel twee tenten te huur voor bram, en twee biertafels
500 borg en 300 huur Bram
500 borg en 300 huur Bram

-
OnlineBram
Ondertussen loopt die zaak nog steeds. Ik heb dus na telefonisch contact te hebben gehad met de klant een factuur gestuurd, hij heeft toen toegezegd deze te betalen en te verhalen op zijn verzekering.
Vervolgens per post een eerste betalingsherinnering, gevolgd door een tweede herinnering die aangetekend en per pdf/mail verstuurd is.
Daar 3 dagen voor verstrijken termijn een reactie op gehad in de trant van, dit hebben we niet afgesproken, ik krijg nog geld van jou.
Daar heb ik weer op gereageerd met onder andere wat knip en plakwerk uit de Algemene Voorwaarden waaruit blijkt dat hij als klant gewoon aansprakelijk is. Daarin vermeld dat ik incasso inschakel als hij niet betaalt.
Krijg nu, 6 dagen later en dus na het verstrijken van de laatste termijn mail met de opmerking dat ik maar incasso moet inschakelen. Kortom, deze klant (die nota bene zelf een bedrijf heeft), heeft volledig lak aan de zaak en is duidelijk niet van plan om ook maar één centimeter mijn kant op te gaan bewegen.
Het gaat maar om €260,-, ik heb er onderhand schoon genoeg van en het gaat me eigenlijk niet eens meer om dat geld, maar om het principe. Hij sloopt spullen van mij en die wil ik vergoed zien. Een advocaat erop kost waarschijnlijk het 2 of 3 dubbele dus dat lijkt me ook niet echt handig.
Zijn er nog andere opties?
Vervolgens per post een eerste betalingsherinnering, gevolgd door een tweede herinnering die aangetekend en per pdf/mail verstuurd is.
Daar 3 dagen voor verstrijken termijn een reactie op gehad in de trant van, dit hebben we niet afgesproken, ik krijg nog geld van jou.
Daar heb ik weer op gereageerd met onder andere wat knip en plakwerk uit de Algemene Voorwaarden waaruit blijkt dat hij als klant gewoon aansprakelijk is. Daarin vermeld dat ik incasso inschakel als hij niet betaalt.
Krijg nu, 6 dagen later en dus na het verstrijken van de laatste termijn mail met de opmerking dat ik maar incasso moet inschakelen. Kortom, deze klant (die nota bene zelf een bedrijf heeft), heeft volledig lak aan de zaak en is duidelijk niet van plan om ook maar één centimeter mijn kant op te gaan bewegen.
Het gaat maar om €260,-, ik heb er onderhand schoon genoeg van en het gaat me eigenlijk niet eens meer om dat geld, maar om het principe. Hij sloopt spullen van mij en die wil ik vergoed zien. Een advocaat erop kost waarschijnlijk het 2 of 3 dubbele dus dat lijkt me ook niet echt handig.
Zijn er nog andere opties?
-
Incassobureau met no cure no pay
- dvh
V/d vlies gerechtsdeurwaarders in Den Bosch Bram.
No cure no pay. Ideaal bureau. Geen rechtszaak laten doen, enkel sommaties. Werkt vaak goed en kost relatief erg weinig bij succes.
No cure no pay. Ideaal bureau. Geen rechtszaak laten doen, enkel sommaties. Werkt vaak goed en kost relatief erg weinig bij succes.
-
OnlineBram
Wat gaan die bereiken als hij zelf aangeeft, 'schakel die incasso maar in'? Wat kunnen die extra dan wat ik al gedaan heb, namelijk het sturen van een factuur, eerste en tweede herinnering/sommatie?
Laatst gewijzigd door Bram op 09 aug 2013, 12:23, 1 keer totaal gewijzigd.
- Luco
Zonder een uitspraak van een rechter kan een incassobureau helemaal niks.
- Fernando
wat dvh zegt, inschakelen van een deurwaarder, die heeft meer bevoegdheden en maakt meer indruk dan een incassobureau.
- dvh
Vd Vlies = gerechtsdeurwaarder.
Ook even de getekende voorwaarden meezenden.
No cure no pay, dus als het hun niet lukt. Lekker laten varen en je verlies nemen.
Ook even de getekende voorwaarden meezenden.
No cure no pay, dus als het hun niet lukt. Lekker laten varen en je verlies nemen.
- Fernando
Hopelijk leest die knakker dan niet hier mee.dvh schreef:

- dvh
Of er gewoon even persoonlijk naartoe gaan... 

- Bert ///M3
Bram, ik zou toch wel stappen ondernemen, ook al is het maar als testcase. Levert het niks op dan heb je het toch geprobeerd.
Het is maar 260 euro. Maar 10 van zulke klanten per jaar en het kost je 2600 euro. Had je van op vakantie gekund.
Het is maar 260 euro. Maar 10 van zulke klanten per jaar en het kost je 2600 euro. Had je van op vakantie gekund.
-
Onlinesmiley
DF roadtrip 2013dvh schreef:Of er gewoon even persoonlijk naartoe gaan...

- dvh
Stond onlangs op internet een filmpje van een motorclub ( stoere grote mannen in lederen broeken ) die met een clubje verhaal ging halen bij een persoon die een motor gestolen had van een clublid.
Die persoon kwam echter met een groot mes achter de bikers aan
Die persoon kwam echter met een groot mes achter de bikers aan

- Bert ///M3
Je hebt toch ook die show op TV? Operation Repo?
Hoop drama en grote though guys maar ik vraag me altijd af wat er nou zou gebeuren als er eens een 'klant' met een M16 naar buiten komt en ze vriendelijk vraagt zijn terrein te verlaten. Maar dat zal de show wel niet halen
Hoop drama en grote though guys maar ik vraag me altijd af wat er nou zou gebeuren als er eens een 'klant' met een M16 naar buiten komt en ze vriendelijk vraagt zijn terrein te verlaten. Maar dat zal de show wel niet halen

-
OnlineBram
Wil ik ook doen Bert, al is het maar om er het gevoel aan over te houden er zoveel mogelijk aan gedaan te hebben. Ik denk dat de tip van David om een gerechtsdeurwaarder in de arm te nemen in plaats van en incassobureau een goede is. Bij laatstgenoemde werken voor zover ik weet niet perse juristen, een gerechtsdeurwaarder heeft die wel in dienst en zouden dus hopelijk meer indruk moeten maken en sowieso goed kunnen adviseren.Bert ///M3 schreef:Bram, ik zou toch wel stappen ondernemen, ook al is het maar als testcase. Levert het niks op dan heb je het toch geprobeerd.
Trouwens, als ik besluit die in dienst te nemen, gaat het niet meer om €260,-, iets wat ik de klant ook heb laten weten. De kosten voor de aangetekende brief, wettelijke rente (mogelijk een x bedrag voor alle tijd die ik er ingestoken heb) en de kosten van de gerechtsdeurwaarder komen er bovenop. Hij negeert bijna alle communicatie en wil niet meewerken om er in den minne uit te komen, prima, is z'n goed recht, maar dan heb ik geen zin meer om hem te matsen en bijvoorbeeld voor te stellen de schade te delen.
Ik ben in ieder geval blij als dit hele gezeik achter me ligt.