Het grote Z4 (occasion) of nieuwe kozijnen draadje

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Re: Het grote Z4 coupe (occasion) draadje

Bericht door Robin » 16 mar 2013, 10:40

Knot schreef:[Dat ik ruim 20k verlies maak op het appartement roept wraak op, zuurverdiende centen die je wegpleurt omdat de markt in elkaar gestort is.
Ja dat is zo, maar daar heeft 'iedereen ' last van, waardeloos blijft 't. Tuurlijk.

Wraak op Klaas Knot! :kikker:

RVV

Re: Het grote Z4 coupe (occasion) of nieuwe kozijnen draadje

Bericht door RVV » 16 mar 2013, 10:42

Ik heb drie kinderen en een Z4. Kinderen zijn geen excuus om geen Z4 te nemen :angel:

Knot

Bericht door Knot » 16 mar 2013, 10:44

RVV schreef:
Een 3.0si kan je nog op de Z4M wielen zetten
Dat vind ik pas sneu lijken. Sowieso M velgen op een non M is echt een NO GO.

Persoonlijk vind ik de standaard M velgen van de Z4 tam en klein (lijkt wel 17 inch) ogen.
Zet jij die auto van je dan eens op originele 18inch 5spaaks wielen (dan kan ie zoals het hoort zonder spacers) en een setje electrisch verstelbare M sportstoelen met stoelverwarming erin van een schade Z4.... dan kom ik daarna met 20k die kant op ;)

Joop

Bericht door Joop » 16 mar 2013, 10:49

...moeders moet hoe dan ook thuisblijven; of je nu voor een Z4 of een 350Z gaat... :wink:

...waar ik persoonlijk meestal wat moeite mee zou hebben is het feit dat die Z4 met 22k op de klok zo'n lage km-stand heeft; hoe vaak en hoe wordt er dan met zo'n auto gereden. Als die keer dat hij de garage uitkomt ook nog eens korte stukjes te verhappen krijgt dan lijkt mij dat ook nog niet heel prettig voor de techniek.
Aan de andere kant een setje 18" eronder en een originieel kort antennetje voor 2 tientjes en je hebt wel een schitterende auto. Met een M-sport onderstel en sperdif erbij ga je waarschijnlijk ook weer richting de 25-28k ;-)

...voor jouw geld uitgeven kunnen we allemaal; uiteindelijk zul je zelf die keuze moeten maken, aangezien je zelf het beste je eigen situatie in kan schatten.

Succes met de overdenking... :thumbup:

Knot

Bericht door Knot » 16 mar 2013, 10:50

M onderstel, volgens advertentie 30.000km gebruikt.

Als je dat voor 400 euro meeneemt en zeg 200 euro montage vind ik het erg goedkoop om die Z4 die op standaard fietspompen staat van een M onderstel te voorzien!

http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderd ... ousPage=lr

Wat had jij nieuw betaald Rico voor 4 dempers?

Joop, even grof gesteld, 22k voor die auto, 1k voor onderstel, 2k voor sper, is 25k... zelfde geld als de Z4m maar dan heb je wel een fris onderstel, fris sper en frisse auto.... en anders alles met een ton ervaring. Lage kmstand, tsja, de verkoper kwam erg duidelijk over op de mail, auto zakelijk als funauto gereden, als dat kan op je bedrijf dan pak je hem dus 2x per maand voor een uurtje sturen, wordt ie ook lekker warm en het blijft mensen lokken, auto's met lage kmstand gaan nu eenmaal beter dan met een hoge kmstand,. Nu hebben we het over 22.000 en 110.000km over 2 jaar is dat 40.000km en 130.000km, zeker als het ver(der) over de ton komt haken veel mensen af of willen een bodemprijs geven.
Laatst gewijzigd door Knot op 16 mar 2013, 10:54, 1 keer totaal gewijzigd.

Joop

Bericht door Joop » 16 mar 2013, 10:51

Nice find...
...valt nog mee op deze wijze. Monteren is meestal de grootste kostenpost niet bij nieuwe/andere veren en dempers.

Joop

Bericht door Joop » 16 mar 2013, 10:56

Ik vind persoonlijk het verschil tussen de Z4 en de Z4M ook wel te klein als je even uitgaat van een M-sport uitgevoerde Z4 Coupe. Het enige wat je bij sportief rijden mist bij de Z4 Coupe is eigenlijk het sperdifferentieel. Het verschil in vermogen is minder aanwezig dan in een zwaardere auto als bijv. een E9x 3 serie.

Verder is de Z4 Coupe gewoon voorzien van E46 3 serie techniek, dus betrouwbaar en goedkoop bij vervanging en als geheel in onderhoud. Een Z4M is toch een redelijk dure jongen als die eenmaal voor onderhoud in de garage staat, ook dat is natuurlijk afhankelijk van hoe je de auto wil gebruiken. Maar was voor mij wel een reden om niet actief naar een M op zoek te gaan met de 35k-40k per jaar die zo'n auto dan te verhappen krijgt. Aan de techniek ligt het overigens niet, maar daar hoort wel een goed onderhoudsschema bij.

Knot

Bericht door Knot » 16 mar 2013, 11:00

De zwarte Z4 coupe met M onderstel, 18inch 5spaaks en M sportstoelen en 80k km is trouwens verkocht, advertenties zijn weg.... was misschien mijn keuze maar kenteken stond me echt niet aan :D

Tsja, waar ik wel bang voor ben, als ik een 3.0si koop ga ik en sportief mee rijden. Als ik een Z4M haal ga ik zeker doordat die motor uitlokt de hooligan uithangen en rookgordijnen trekken op droog, staat gewoon vast. Als die motor eenmaal in de toeren gaat dan gaat he DTC uit en beginnen na een weekje de lokale mistbanken al vrees ik. Die 193pk van de 328i is te tam voor op droog, dat piept alleen maar 343pk geeft mogelijkheden om te stomen dus dan vrees ik het ergste.

RVV

Bericht door RVV » 16 mar 2013, 11:01

Joop die korte antenne werkt niet met de telefoon (zeer slechte ontvangst) ik had de mijne gelijk weer voor een originele antenne omgeruild.

Knot die originele 18 inch vind ik zelf geen mooie velg. En Spacers laten de auto er gewoon beter opstaan samen met de verlaging. Ook die 18 inch origineel staan te ver naar binnen.

Tja ze M stoelen. Erg mooi, maakt het interieur helemaal af (had gewoon standaard gemoeten in een Z4) maar ik heb me er nooit heel druk om gemaakt. En al helemaal niet toen ik hem kocht. Soms zit het ook wat teveel tussen de oren. Iedereen lult maar wat. Moet wel/moet niet etc. Daar baseer je dan je eigen keuze op. Toen ik voor het eerst in mijn Z4 ging proefrijden had ik zeker niet zoiets van GOH Ik moet M sportstoelen er in hebben.

Maar ik ben het er mee eens. Ze maken de auto wel af. Overigens is die 22k 2007 auto gewoon een net ding. Ik zou die km stand zeker niet als nadeel zien. Dat het invloed heeft op een bepaalde slijtage geloof ik niet zo.
Geen idee waarvoor je die zou kunnen krijgen. Maar ik denk niet dat de verkoper er nog even 1500 euro van de prijs afhaalt. Lijkt me wel een auto waarbij het gelijk goed is.

Knot

Bericht door Knot » 16 mar 2013, 11:06

Als ik bij de Beier langsga laat ik het wel even weten Rico, kan ik i.i.g. ook even bij jou langsrijden als het uitkomt.

Looks met spacers kan misschien dikker zijn maar ik erger me er bij de E36 (ook) aan, moet voor de wielen die ik heb (niet mijn keuze maar zaten bij de auto en kon nog 4 wielen op marktplaats met banden ophalen voor 250 euro, dus mn voordeel gepakt), maar elke keer als ik de voorwielen eraf trek kijk ik naar dat 10mm ding en het ik zoiets van, jij hoort hier niet thuis.

Nog even voor Z4M uit Duitsland gekeken maar eigenlijk alleen die voor 18.500 staat is goedkoop, daarna is het 21k+ en ook 2006 auto's dan zit je op gelijk geld als de Beier en heb je een import auto.

Joop

Bericht door Joop » 16 mar 2013, 11:08

RVV schreef:Joop die korte antenne werkt niet met de telefoon (zeer slechte ontvangst) ik had de mijne gelijk weer voor een originele antenne omgeruild.
...
Niet geheel onbelangrijk om te weten als je eens een keertje belt in de auto...
...heb de eigenaar van de Z4M daar overigens niet eerder over gehoord. Gelukkig is het ook een bijna verwaarloosbare investering.

V.w.b. de standaard wielen; ja ze mogen inderdaad wel iets naar buiten; krijg zelf vaak een beetje de kriebels van het monteren met spacers, echter wanneer het kundig gebeurd dan zou dit eigenlijk niet nadelig mogen zijn voor het rijgedrag. Monteren van de 18" M-dubbelspaaksvelgen op een standaard auto laat 'm er al wel dikker bij staan. Let wel dat je de banden niet één op één kunt overnemen (ze zijn namelijk één wangmaatje groter).

RVV

Bericht door RVV » 16 mar 2013, 11:10

Wat het Bij mij heeft gekost weef ik niet precies, zou ik op de factuur er even uit moeten destilleren.

Knot

Bericht door Knot » 16 mar 2013, 11:12

Joop schreef: Monteren van de 18" M-dubbelspaaksvelgen op een standaard auto laat 'm er al wel dikker bij staan. Let wel dat je de banden niet één op één kunt overnemen (ze zijn namelijk één wangmaatje groter).
Is toch dezelfde koets, dus dat zou toch 1:1 uitwisselbaar moeten zijn met 225 voor en 255 achter?

Knot

Bericht door Knot » 16 mar 2013, 11:14

RVV schreef:Wat het Bij mij heeft gekost weef ik niet precies, zou ik op de factuur er even uit moeten destilleren.
Dacht dat je het los had gedaan, maar dus in combinatie met beurt ofzo?

Eibach pro-kit veren zullen wel de helft goedkoper zijn de originele M sport veren maar ik schat de dempers ook al op 600 euro in de btw.

GTRene

Bericht door GTRene » 16 mar 2013, 11:15

spacers tot zeg 15mm maken mij niet zoveel uit, ja liever zonder magoed als je dan dus nwe velgen moet bestellen wordt het een vrij duur grapje...
je kan bv ipv een 10mm spacer te plaatsen velgen aanschaffen met een andere ET waarde, in dit geval bv ipv ET40 velgen naar ET30 gaan, dan kun je zonder spacers werken.

RVV

Bericht door RVV » 16 mar 2013, 11:16

Rody als je naar de Beier gaat laat het dan even weten. Proefrijden in mijn auto is natuurlijk nooit een probleem. Misschien een keer op een maandag morgen? Dan ben ik vrij, kan ik ook langskomen bij de Beier. Ga je in mijn auto rijden en in die Z4 M bij de Beier. Kun je de verschillen goed met elkaar vergelijken. Overigens zou het me niet uitmaken als je na het rijden in mijn auto besluit om bijv die 22k Z4 te kopen (of een andere).

Joop

Bericht door Joop » 16 mar 2013, 11:16

Exact dezelfde koets inderdaad (bodywork is ook uitwisselbaar, mocht je je Z4 3.0Si de looks van een Z4M mee willen geven); echter de banden hebben een andere rolomtrek. Eén van de redenen waarom de wielkasten van een M ook beter gevuld ogen.

Techniek is gelijk aan de E46 3er Coupe. Ook daar heeft de M3 variant een andere rolomtrek dan de huis-tuin-en-keuken auto.

FYI:

Z4 Coupe op 18"
225/40R18 voor en 255/35R18 achter

Z4M Coupe op 18"
225/45R18 voor en 255/40R18 achter

RVV

Bericht door RVV » 16 mar 2013, 11:18

Knot schreef:
RVV schreef:Wat het Bij mij heeft gekost weef ik niet precies, zou ik op de factuur er even uit moeten destilleren.
Dacht dat je het los had gedaan, maar dus in combinatie met beurt ofzo?

Eibach pro-kit veren zullen wel de helft goedkoper zijn de originele M sport veren maar ik schat de dempers ook al op 600 euro in de btw.

Ook nog wat kleine dingetjes laten doen. Zoals stuur, middenconsole paneel. Rubbers etc. Al met al was het een factuur van 3200 euro toen. En eentje er vlak na van 1200 euro voor het vervangen van de remmerij.

RVV

Bericht door RVV » 16 mar 2013, 11:25

Overigens heeft een Z4 M ook een andere motorkap als de Z4 non M.

Verder heeft de ex Bart Z4 dacht ik ook sportpakket Side skirts. Zijn een stukje dikker/boller dan de standaard skirts. Kwestie van smaak.

ErikS

Bericht door ErikS » 16 mar 2013, 11:29

Dat ik ruim 20k verlies maak op het appartement roept wraak op, zuurverdiende centen die je wegpleurt omdat de markt in elkaar gestort is. Aan de ene kant moet je niks doen en eerst je huis een paar maanden op orde hebben, aan de andere kant denk ik, 20k verlies, dan ook 20k aan een 3e fun auto alleen ben ik er nog niet helemaal over uit.
Je nieuwe huis is toch ook voordeliger?

Knot

Bericht door Knot » 16 mar 2013, 11:30

Zijn die tellers (diff) dan ook anders ingesteld, je zou zeggen zet ze op gelijke bandenmaat toch? Als je de Z4M maat op een 3.0 zet ga je dus GPS op je teller krijgen aan snelheid.

Rico, maandagmiddag is papamiddag dus dat wordt lastig maar zal eens kijken wat mogelijk is.

Zijn overigens beste facturen zeg... stuurtje van 500 euro dan blijft er nog een smak geld over.

1200 euro voor remmen rondom zijn wel dealerprijzen hoor. ATE schijven rondom heb je voor 400 euro, blokken van Hawk (HPS straatversie) voor 200 euro rondom, 2 uur voor montage zit je op 750 euro... Maar dat zijn Bas Roos en geen Beier prijzen.

Erik, dat wel maar je bent nu wel even een Z4 kwijt aan verlies wat je misschien over 15 jaar pas weer terugziet.

ErikS

Bericht door ErikS » 16 mar 2013, 11:39

Als je je nieuwe huis ook 20K voordeliger heb gekocht heb je geen verlies.

Als je nieuwe huis geen cent gedaald is in waarde dan heb je wel 20K verlies, maar de hele markt zakt, dus ook je nieuwe huis....... Tuurlijk is het 'verlies', maar als je nu je appartement gewoon voor de volle som had kunnen verkopen, had je ook in deze tijd 20K meer moeten lappen voor je nieuwe huis.

Ik zie het zo;

Vorig jaar een middenwoning gekocht met waarde 250K
Helft van een dubbel met garage kosten toen 350K

Nou, dat werd mij te gortig.

Zou ik nu mijn huis verkopen vang in 230K easy.
Die helft van een dubbel met garage kost alleen nog maar 300K

Dan maak je 20K verlies, maar ik moet 50K minder op tafel leggen......

Dan kan ik het geen verlies meer noemen hoor! :beer:

Klikt funda.nl weer aan

Knot

Bericht door Knot » 16 mar 2013, 11:49

Nieuwe huis heb ik ook 30k vanaf gehaald dus zit wel in lijn natuurlijk maar je moet wel even je hypotheek tekort inlossen en maar zien dat de markt over 10 a 15 jaar inderdaad weer omhoog is geschoten.

Had ik in 2001 gekocht ipv 2006 dan had ik 0 onder de streep gehad (de vorige eigenaar heeft dus 20k winst gepakt die ik weer heb ingeleverd).

Indirect ben je het nu wel kwijt en had je eigenlijk een Z4 coupe 3.0si gratis op de stoep moeten hebben, zo zie ik het zwart/wit.

Knot

Bericht door Knot » 16 mar 2013, 12:00

http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderd ... ousPage=lr

Die eerste set voor 1950 die ze hier aanbieden klopt dus niet, is 225 rondom dus zijn eigenlijk 4 voorwielen?

RVV

Bericht door RVV » 16 mar 2013, 12:02

1200 euro voor remmen rondom zijn wel dealerprijzen hoor. ATE schijven rondom heb je voor 400 euro, blokken van Hawk (HPS straatversie) voor 200 euro rondom, 2 uur voor montage zit je op 750 euro... Maar dat zijn Bas Roos en geen Beier prijzen.
Klopt maar daarom kan ik wel zeggen dat die van mij dealer onderhouden is, dat is toch wat we allemaal willen als we gebruikt kopen :wink:

Een keer een dinsdagochtend of vrijdag ochtend zou ook kunnen alleen moet ik dat wel een week van te voren even weten ivm organisatie op het thuisfront.

Plaats reactie