Alfa Romeo 4C officieel!

Vurige Italiaanse auto's, van vlammende Ferrari's tot volle urnen, dit is het forum voor Italiaans temperament.
Plaats reactie
frankie

Re: Alfa Romeo 4C officieel!

Bericht door frankie » 14 mar 2013, 10:04

Ik vind het een gaaf ding die 4C, alleen de koplampen kan ik maar niet aan wennen, die waren op het prototype een stuk beter gelukt. Misschien als je de omlijsting in carrosseriekleur doet dat het beter is.

En dan dat geneuzel Alfa onwaardig, want leentjebuur bij andere FGA merken, ken ik nu ondertussen wel. Zo redenerend had Alfa na de 75 de poorten moeten sluiten. :mrgreen: :mrgreen:

Hielke

Bericht door Hielke » 14 mar 2013, 11:10

frankie schreef:Ik vind het een gaaf ding die 4C, alleen de koplampen kan ik maar niet aan wennen, die waren op het prototype een stuk beter gelukt. Misschien als je de omlijsting in carrosseriekleur doet dat het beter is.

En dan dat geneuzel Alfa onwaardig, want leentjebuur bij andere FGA merken, ken ik nu ondertussen wel. Zo redenerend had Alfa na de 75 de poorten moeten sluiten. :mrgreen: :mrgreen:
Gezien het kloonachtige FWD geneuzel waarmee ze na de 75 op de proppen zijn gekomen had niemand er een traan om hoeven laten. Zo'n geschiedenis te grabbel gooien, schande.

Maar nu ze er toch nog zijn vind ik het niet erg dat 'ze' (er zal weinig Alfa bloed bij zitten) met de 4C op de proppen komen :tooth:

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 14 mar 2013, 11:17

Downforce Hans schreef:
Robin schreef:LOL turbokoppel en die layout. Nou, hij lag ook al bijna in 't weiland waar hij hoort. Want koppel is voor tractors hebben we net geleerd:)))
Apart dat jij dat zegt, daar jij altijd over dat kinderwagen koppel van die witte schicht hebt.....
Ik wilde dat ding nooit een tractor noemen maar als je het nu zelf al zegt dan zit ik er ook niet meer mee...... :tooth:
sarcasmemeter kapot Hanz?:)

Tom begon erover dat koppel is voor tractors. Tuurlijk is dat niet zo. Ferraris hebben boordevol koppel. Jouw kar ook, die van mij ook. Koppel is een stuk comfort voor alledag waar geen satnav/sportstoelen/automaat tegenop kan.:)

Horsepower sell cars, torque wins races heb ik niet bedacht. :tooth:

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 14 mar 2013, 11:51

Tuurlijk is mijn sacasme meter niet kapot..............dat je nog reageerd, post is dagen oud...... :lol:

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 14 mar 2013, 11:58

Downforce Hans schreef:Tuurlijk is mijn sacasme meter niet kapot..............dat je nog reageerd, post is dagen oud...... :lol:
Staat er 'n deadline op reacties? :dood:

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 14 mar 2013, 12:25

Robin schreef:
Downforce Hans schreef:Tuurlijk is mijn sacasme meter niet kapot..............dat je nog reageerd, post is dagen oud...... :lol:
Staat er 'n deadline op reacties? :dood:
Ja......................wist je dat niet.......

Sperdy

Bericht door Sperdy » 14 mar 2013, 18:49

Reageerd? Reageerd? Die spelfouten toch altijd. Hans, het is reacheerd, met ch.

frankie

Bericht door frankie » 18 mar 2013, 09:39

Hielke schreef:
frankie schreef:Ik vind het een gaaf ding die 4C, alleen de koplampen kan ik maar niet aan wennen, die waren op het prototype een stuk beter gelukt. Misschien als je de omlijsting in carrosseriekleur doet dat het beter is.

Gezien het kloonachtige FWD geneuzel waarmee ze na de 75 op de proppen zijn gekomen had niemand er een traan om hoeven laten. Zo'n geschiedenis te grabbel gooien, schande.

Maar nu ze er toch nog zijn vind ik het niet erg dat 'ze' (er zal weinig Alfa bloed bij zitten) met de 4C op de proppen komen :tooth:

Precies de reactie die je verwacht van een verstokt Alfist. De 75 was immers de laatste echte Alfa, toch? :mrgreen: :mrgreen: Was een beetje een uitlokkertje natuurlijk :wink:

Hielke

Bericht door Hielke » 18 mar 2013, 10:25

De 75 WAS ECHT de laatste echte Alfa. Schitterende motoren, een geweldig onderstel, eigenwijze vormgeving.

Voor 1988 deelden Fiat en Alfa alleen de Pirelli banden. Bij ons thuis werd er in '89 een nieuwe Fiat Tipo aangeschaft. Kroop je begin jaren '90 onder een 155 of 146 dan zag je qua structuur van de bodemplaat en de wielophanging geen verschil met de Tipo. Dat leentjebuur spelen is nu heel normaal bij de sub premium merken, maar het luidde destijds wel het einde van de ECHT lekkere Alfa's in. Ik kan het weten, van de verschillende types Alfetta's heb ik er wel een stuk of 10 gehad.

Sinds de Fiat klonen zijn we naar Fiat overgestapt. Waarom een kloon als je voor minder ook het origineel kunt krijgen :tooth:

Snipe

Bericht door Snipe » 18 mar 2013, 10:29

De 75 de laatste echte Alfa? Ik vind een SZ of 8C anders ook best aardig.
En een GT mag dan voorwielaandrijving hebben, maar rijdt wel erg lekker.

Hielke

Bericht door Hielke » 18 mar 2013, 11:33

Snipe schreef:De 75 de laatste echte Alfa? Ik vind een SZ of 8C anders ook best aardig.
Perry, moet ik je nou gaan uitleggen met welke onderdelen een 8C in elkaar geschroefd is? En uit welke fabriek ie komt?

Een Alfa is een Alfa als ie door Alfa-ingenieurs ontworpen is en in een Alfa-fabriek in elkaar is geschroefd.

De 4C kan door de inmenging van Fiat-Ferrari-Alfa wel een betere KTM kloon worden dan de originele KTM. Maar dat een echt Alfa hart er sneller van gaat kloppen OMDAT er een Alfa badge op geplakt is kan ik maar moeilijk begrijpen.

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 18 mar 2013, 11:49

Sperdy schreef:
Reageerd? Reageerd? Die spelfouten toch altijd. Hans, het is reacheerd, met ch.
Ze zijn hier aan het fucken med mijn doedsenboart........welke ledder zou hed zijn tenk je?

Sander

Bericht door Sander » 18 mar 2013, 14:07

Hielke schreef: Een Alfa is een Alfa als ie door Alfa-ingenieurs ontworpen is en in een Alfa-fabriek in elkaar is geschroefd.

De 4C kan door de inmenging van Fiat-Ferrari-Alfa wel een betere KTM kloon worden dan de originele KTM. Maar dat een echt Alfa hart er sneller van gaat kloppen OMDAT er een Alfa badge op geplakt is kan ik maar moeilijk begrijpen.
Klopt,.. maar iedereen is allang blij dat er weer eens een nieuwe Alfa uit de fabriek komt rollen :)

Op deze auto zit ook een Alfa embleem.. maar niemand was daar erg blij mee ;)
Afbeelding

Snipe

Bericht door Snipe » 18 mar 2013, 14:22

Hielke schreef:
Snipe schreef:De 75 de laatste echte Alfa? Ik vind een SZ of 8C anders ook best aardig.
Perry, moet ik je nou gaan uitleggen met welke onderdelen een 8C in elkaar geschroefd is? En uit welke fabriek ie komt?

Een Alfa is een Alfa als ie door Alfa-ingenieurs ontworpen is en in een Alfa-fabriek in elkaar is geschroefd.

Tja, de vraag is of die inmenging door Fiat nou zo rampzalig is. Neem nou die 75 waar jij zo enthousiast over bent, die is ontworpen door Ermanno Cressoni. Diezelfde Cressoni ontwierp later ook de 145. De 164 werd voor het overgrote deel ontworpen toen Alfa nog niet door Fiat was overgenomen; kennelijk vond Alfa destijds gedeelde techniek, voorwielaandrijving en gezamenlijke platformen een topidee.
Blijft alleen wel staan dat er inderdaad diverse types zijn gebouwd in fabrieken die niet van Alfa waren. Maar wat is er zo geweldig aan de Alfa-fabrieken? Was het niet zo dat Alfa's vroeger zo roestten omdat het plaatwerk onbehandeld aan de weersinvloeden werd blootgesteld omdat de werknemers te druk waren met staken?

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 18 mar 2013, 14:34

Snipe schreef:
Hielke schreef:

Tja, de vraag is of die inmenging door Fiat nou zo rampzalig is. Neem nou die 75 waar jij zo enthousiast over bent, die is ontworpen door Ermanno Cressoni. Diezelfde Cressoni ontwierp later ook de 145. De 164 werd voor het overgrote deel ontworpen toen Alfa nog niet door Fiat was overgenomen; kennelijk vond Alfa destijds gedeelde techniek, voorwielaandrijving en gezamenlijke platformen een topidee.
Blijft alleen wel staan dat er inderdaad diverse types zijn gebouwd in fabrieken die niet van Alfa waren. Maar wat is er zo geweldig aan de Alfa-fabrieken? Was het niet zo dat Alfa's vroeger zo roestten omdat het plaatwerk onbehandeld aan de weersinvloeden werd blootgesteld omdat de werknemers te druk waren met staken?
+1.

Hielke

Bericht door Hielke » 18 mar 2013, 14:47

Als stuurenthousiast had ik iets met Alfa omdat ie geweldig stuurde. Omdat de ontwerpers bij Alfa zich een sportief goed sturende auto als hoofddoel stelden wanneer ze aan een nieuw project begonnen. De liefhebberij voor het soort auto's dat hieruit voort kwam definieert een echte Alfist.

Niet de voorkeur voor de auto's die bepaalde concerns goed uitkwamen omdat de samenwerkingsprojecten besparingen in de productie konden opleveren.

Luco

Bericht door Luco » 18 mar 2013, 14:58

Elke keer als ik alfist hoor moet ik denken aan die huilende bugattiliefhebber op tv, dolkomisch.

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 18 mar 2013, 15:06

Luco schreef:Elke keer als ik alfist hoor moet ik denken aan die huilende bugattiliefhebber op tv, dolkomisch.
Goed verhaal. Lekker kort ook. :tong:

Luco

Bericht door Luco » 18 mar 2013, 15:12

Petrolhead Tom schreef:
Luco schreef:Elke keer als ik alfist hoor moet ik denken aan die huilende bugattiliefhebber op tv, dolkomisch.
Goed verhaal. Lekker kort ook. :tong:
Ja, kan het filmpje niet vinden op het grote web

allen

Bericht door allen » 18 mar 2013, 15:22

Hielke schreef:...Niet de voorkeur voor de auto's die bepaalde concerns goed uitkwamen omdat de samenwerkingsprojecten besparingen in de productie konden opleveren.
Oftewel, een echte stuurenthousiast had graag het merk roemloos ten onder zien gaan vanwege de te hoge kosten. :tooth:

Luco

Bericht door Luco » 18 mar 2013, 15:31

toch wel deze dus :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Snipe

Bericht door Snipe » 18 mar 2013, 15:41

Hielke schreef:Als stuurenthousiast had ik iets met Alfa omdat ie geweldig stuurde. Omdat de ontwerpers bij Alfa zich een sportief goed sturende auto als hoofddoel stelden wanneer ze aan een nieuw project begonnen. De liefhebberij voor het soort auto's dat hieruit voort kwam definieert een echte Alfist.

Niet de voorkeur voor de auto's die bepaalde concerns goed uitkwamen omdat de samenwerkingsprojecten besparingen in de productie konden opleveren.
En als stuurenthousiast heb je er last van dat een 8C of een 4C niet van A tot Z door een onafhankelijk Alfa zijn gebouwd?

En over een onafhankelijk Alfa gesproken: ga je me nou werkelijk vertellen dat je een Arna als stuurenthousiast fijner vindt dan een GT? In zijn klasse vind ik een Giulietta (los van wat je er verder allemaal op aan kunt merken) op dit moment ook een van de fijnst rijdende auto's.

Hielke

Bericht door Hielke » 18 mar 2013, 21:00

Nee Perry, al werden die 4C en 8C door Dacia in Roemenië in elkaar geschroefd, en zetten ze er als laatste aktie wat Alfa emblemen op, ik heb daar geen probleem mee. Zolang die auto's maar goed rijden.

Waar ik problemen mee heb zijn uitspraken als "terug naar de roots" en "dit is een echte Alfa". Bullshit allemaal. Alfa heeft z'n genen begin jaren '90 verkwanseld. Maar daar hoeft die 4C dus niet minder om te zijn.

Rupie

Bericht door Rupie » 30 mar 2013, 07:21

:thumbup:

GTRene

Bericht door GTRene » 30 mar 2013, 10:43

mooi ding :df:

Plaats reactie