En dan dat geneuzel Alfa onwaardig, want leentjebuur bij andere FGA merken, ken ik nu ondertussen wel. Zo redenerend had Alfa na de 75 de poorten moeten sluiten.

Gezien het kloonachtige FWD geneuzel waarmee ze na de 75 op de proppen zijn gekomen had niemand er een traan om hoeven laten. Zo'n geschiedenis te grabbel gooien, schande.frankie schreef:Ik vind het een gaaf ding die 4C, alleen de koplampen kan ik maar niet aan wennen, die waren op het prototype een stuk beter gelukt. Misschien als je de omlijsting in carrosseriekleur doet dat het beter is.
En dan dat geneuzel Alfa onwaardig, want leentjebuur bij andere FGA merken, ken ik nu ondertussen wel. Zo redenerend had Alfa na de 75 de poorten moeten sluiten.![]()
sarcasmemeter kapot Hanz?:)Downforce Hans schreef:Apart dat jij dat zegt, daar jij altijd over dat kinderwagen koppel van die witte schicht hebt.....Robin schreef:LOL turbokoppel en die layout. Nou, hij lag ook al bijna in 't weiland waar hij hoort. Want koppel is voor tractors hebben we net geleerd:)))
Ik wilde dat ding nooit een tractor noemen maar als je het nu zelf al zegt dan zit ik er ook niet meer mee......
Staat er 'n deadline op reacties?Downforce Hans schreef:Tuurlijk is mijn sacasme meter niet kapot..............dat je nog reageerd, post is dagen oud......
Ja......................wist je dat niet.......Robin schreef:Staat er 'n deadline op reacties?Downforce Hans schreef:Tuurlijk is mijn sacasme meter niet kapot..............dat je nog reageerd, post is dagen oud......
Reageerd? Reageerd? Die spelfouten toch altijd. Hans, het is reacheerd, met ch.Downforce Hans schreef:Tuurlijk is mijn sacasme meter niet kapot..............dat je nog reageerd, post is dagen oud......
Hielke schreef:Gezien het kloonachtige FWD geneuzel waarmee ze na de 75 op de proppen zijn gekomen had niemand er een traan om hoeven laten. Zo'n geschiedenis te grabbel gooien, schande.frankie schreef:Ik vind het een gaaf ding die 4C, alleen de koplampen kan ik maar niet aan wennen, die waren op het prototype een stuk beter gelukt. Misschien als je de omlijsting in carrosseriekleur doet dat het beter is.
En dan dat geneuzel Alfa onwaardig, want leentjebuur bij andere FGA merken, ken ik nu ondertussen wel. Zo redenerend had Alfa na de 75 de poorten moeten sluiten.![]()
Maar nu ze er toch nog zijn vind ik het niet erg dat 'ze' (er zal weinig Alfa bloed bij zitten) met de 4C op de proppen komen
Perry, moet ik je nou gaan uitleggen met welke onderdelen een 8C in elkaar geschroefd is? En uit welke fabriek ie komt?Snipe schreef:De 75 de laatste echte Alfa? Ik vind een SZ of 8C anders ook best aardig.
En een GT mag dan voorwielaandrijving hebben, maar rijdt wel erg lekker.
Ze zijn hier aan het fucken med mijn doedsenboart........welke ledder zou hed zijn tenk je?Sperdy schreef:Reageerd? Reageerd? Die spelfouten toch altijd. Hans, het is reacheerd, met ch.Downforce Hans schreef:Tuurlijk is mijn sacasme meter niet kapot..............dat je nog reageerd, post is dagen oud......
Klopt,.. maar iedereen is allang blij dat er weer eens een nieuwe Alfa uit de fabriek komt rollenHielke schreef: Een Alfa is een Alfa als ie door Alfa-ingenieurs ontworpen is en in een Alfa-fabriek in elkaar is geschroefd.
De 4C kan door de inmenging van Fiat-Ferrari-Alfa wel een betere KTM kloon worden dan de originele KTM. Maar dat een echt Alfa hart er sneller van gaat kloppen OMDAT er een Alfa badge op geplakt is kan ik maar moeilijk begrijpen.
Tja, de vraag is of die inmenging door Fiat nou zo rampzalig is. Neem nou die 75 waar jij zo enthousiast over bent, die is ontworpen door Ermanno Cressoni. Diezelfde Cressoni ontwierp later ook de 145. De 164 werd voor het overgrote deel ontworpen toen Alfa nog niet door Fiat was overgenomen; kennelijk vond Alfa destijds gedeelde techniek, voorwielaandrijving en gezamenlijke platformen een topidee.Hielke schreef:Perry, moet ik je nou gaan uitleggen met welke onderdelen een 8C in elkaar geschroefd is? En uit welke fabriek ie komt?Snipe schreef:De 75 de laatste echte Alfa? Ik vind een SZ of 8C anders ook best aardig.
Een Alfa is een Alfa als ie door Alfa-ingenieurs ontworpen is en in een Alfa-fabriek in elkaar is geschroefd.
De 4C kan door de inmenging van Fiat-Ferrari-Alfa wel een betere KTM kloon worden dan de originele KTM. Maar dat een echt Alfa hart er sneller van gaat kloppen OMDAT er een Alfa badge op geplakt is kan ik maar moeilijk begrijpen.
+1.Snipe schreef:Tja, de vraag is of die inmenging door Fiat nou zo rampzalig is. Neem nou die 75 waar jij zo enthousiast over bent, die is ontworpen door Ermanno Cressoni. Diezelfde Cressoni ontwierp later ook de 145. De 164 werd voor het overgrote deel ontworpen toen Alfa nog niet door Fiat was overgenomen; kennelijk vond Alfa destijds gedeelde techniek, voorwielaandrijving en gezamenlijke platformen een topidee.Hielke schreef:Perry, moet ik je nou gaan uitleggen met welke onderdelen een 8C in elkaar geschroefd is? En uit welke fabriek ie komt?Snipe schreef:De 75 de laatste echte Alfa? Ik vind een SZ of 8C anders ook best aardig.
Een Alfa is een Alfa als ie door Alfa-ingenieurs ontworpen is en in een Alfa-fabriek in elkaar is geschroefd.
Blijft alleen wel staan dat er inderdaad diverse types zijn gebouwd in fabrieken die niet van Alfa waren. Maar wat is er zo geweldig aan de Alfa-fabrieken? Was het niet zo dat Alfa's vroeger zo roestten omdat het plaatwerk onbehandeld aan de weersinvloeden werd blootgesteld omdat de werknemers te druk waren met staken?
Goed verhaal. Lekker kort ook.Luco schreef:Elke keer als ik alfist hoor moet ik denken aan die huilende bugattiliefhebber op tv, dolkomisch.
Ja, kan het filmpje niet vinden op het grote webPetrolhead Tom schreef:Goed verhaal. Lekker kort ook.Luco schreef:Elke keer als ik alfist hoor moet ik denken aan die huilende bugattiliefhebber op tv, dolkomisch.
Oftewel, een echte stuurenthousiast had graag het merk roemloos ten onder zien gaan vanwege de te hoge kosten.Hielke schreef:...Niet de voorkeur voor de auto's die bepaalde concerns goed uitkwamen omdat de samenwerkingsprojecten besparingen in de productie konden opleveren.
En als stuurenthousiast heb je er last van dat een 8C of een 4C niet van A tot Z door een onafhankelijk Alfa zijn gebouwd?Hielke schreef:Als stuurenthousiast had ik iets met Alfa omdat ie geweldig stuurde. Omdat de ontwerpers bij Alfa zich een sportief goed sturende auto als hoofddoel stelden wanneer ze aan een nieuw project begonnen. De liefhebberij voor het soort auto's dat hieruit voort kwam definieert een echte Alfist.
Niet de voorkeur voor de auto's die bepaalde concerns goed uitkwamen omdat de samenwerkingsprojecten besparingen in de productie konden opleveren.
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 1 gast