[13-08-2013] DF @ Bilster Berg deel I
- Luco
Re: [13-08-2013] DF @ Bilster Berg deel I
Zo te zien inderdaad een erg mooie en technische baan 

-
OnlineFabian
Haha, graag gedaan. 200pk erbij en je mag de hele sessie blijven zittenSnipe schreef:Ach, op video voel je de hoogteverschillen toch niet zo en bovendien heb je nu een uitstekende reden om in oktober weer te komen.
Bedankt nog voor die paar rondjes trouwens, mijn eerste kennismaking met Bilster Berg was ab fab

- ASW
Ja, was leuk! Dit filmpje was duidelijk van de eerste vrije sessie want ik was nog behoorlijk aan het zoeken naar de juiste lijnen, 's middags ging dit veel beter. Bij die gele vlag op het laatst had ik mijn momentje dat ik niet goed aanvoelde dat de grip door de regen al redelijk als sneeuw voor de zon aan het verdwijnen was..ProfZB schreef:Super leuke dag!
Peter & Co bedankt voor de mooie dag.
Leuke mensen ontmoet, mooie auto's gezien en prachtige verhalen gehoord (met name van die wesp in de auto).
Rond 16:30 opeens heel veel regen gevallen en was het niet meer te doen.
HIeronder een filmpje van de ochtend sessie met de witte porche van ASW die voor rijdt...
http://www.youtube.com/watch?v=EgtHXT4-DoI&t=19m32s

- ProfZB
Was inderdaad 1ste sessie.
Dit was overigens ook mijn "favoriete" stuk. Zeker 3 keer rechtdoor afgeschoten daar.
Dit was overigens ook mijn "favoriete" stuk. Zeker 3 keer rechtdoor afgeschoten daar.
-
Knot schreef:Hanske............................die moet jij ook netjes op de gopro hebben daarna liet ik je erlangs met nog een E36 voor mn neus.

Dacht er iedere keer pas aan als ik al ingesnoerd op de pitlane stond opgesteld (GoPro stond buiten op het dak).

-
Bilsterberg is inderdaad een supersport
Ik was er met de zwart/oranje BMW en ik heb een topdag gehad. Een beetje van alles wat:
- proberen vlugge rondjes te rijden op slicks. Is echt een moeilijk circuit om mooie lijnen te rijden.
Ben gestrand op 2min rond
- Dan in de regen een aantal vlotte rondjes gereden op (versleten want 2 al met beetje ijzer door) regenbanden
- En als laatste nog wat gespeeld
Nu zaterdag en zondag mijn debuut in de sportklaase van het DNRT
Wordt spannend
Ik was er met de zwart/oranje BMW en ik heb een topdag gehad. Een beetje van alles wat:
- proberen vlugge rondjes te rijden op slicks. Is echt een moeilijk circuit om mooie lijnen te rijden.
Ben gestrand op 2min rond
- Dan in de regen een aantal vlotte rondjes gereden op (versleten want 2 al met beetje ijzer door) regenbanden
- En als laatste nog wat gespeeld

Nu zaterdag en zondag mijn debuut in de sportklaase van het DNRT
Wordt spannend
-
Heel veel succes voor komend weekend Steve, we gaan je volgen. 
(ook op de baan
)

(ook op de baan

- Marcel H.
Wat was het gaaf!
De bocht van Bilster Berg is de 'Mouse trap' en de helling op daarna! Net een achtbaan!
"s ochtend heb ik eerst rustig aan gedaan, en 's middags meer gereden: in de regen was ook prima te rijden behalve tussen 16.30 en 17.15 of zo. Toen regende het echt hard: veel last van aquaplaning (met straatbanden met genoeg profiel). Bij de steile helling omhoog (na de 'Mouse trap') stroomde het water echt met bakken omlaag. Na 1 ronde meer zwemmen als rijden gelijk maar weer de pits in. Dat deden alle auto's behalve 1 BMW, die bleef dapper rondjes rijden en driften!
Na 17.15 lekker nog kunnen rijden tot 18.00!
Heb toen de Morgan 3 wieler nog gespot toen ie rondje circuit aan het doen was (op een half natte baan)! Volgens mij zat Peter toen achter het stuur.
Totaal onpraktisch ding, maar zo gaaf!
Bandenslijtage viel erg mee: minder slijtage als Zandvoort (daar happen de curbstones stukken uit m'n banden, hier niet).
Slijtage aan de remmen is vergelijkbaar met een trackday Zandvoort: je ziet dat de schijven goed gebruikt zijn (van die oppervlakkige mini barstjes), maar na wat normale straat kilometers slijten ze weer helemaal glad.
Nog wat DF leden irl ontmoet o.a. Knot, Erminio en ProfZB! Was leuk!
Organisatie bedankt! Was wederom top georganiseerd!
En volgens mij niemand schade gereden he? Da's ook mooi! Ik heb in ieder geval geen code rood gezien.
Mocht iemand foto's hebben gemaakt van een donker blauwe Subaru Impreza GTT: vind ik erg leuk om te ontvangen!
De bocht van Bilster Berg is de 'Mouse trap' en de helling op daarna! Net een achtbaan!
"s ochtend heb ik eerst rustig aan gedaan, en 's middags meer gereden: in de regen was ook prima te rijden behalve tussen 16.30 en 17.15 of zo. Toen regende het echt hard: veel last van aquaplaning (met straatbanden met genoeg profiel). Bij de steile helling omhoog (na de 'Mouse trap') stroomde het water echt met bakken omlaag. Na 1 ronde meer zwemmen als rijden gelijk maar weer de pits in. Dat deden alle auto's behalve 1 BMW, die bleef dapper rondjes rijden en driften!

Na 17.15 lekker nog kunnen rijden tot 18.00!
Heb toen de Morgan 3 wieler nog gespot toen ie rondje circuit aan het doen was (op een half natte baan)! Volgens mij zat Peter toen achter het stuur.
Totaal onpraktisch ding, maar zo gaaf!
Bandenslijtage viel erg mee: minder slijtage als Zandvoort (daar happen de curbstones stukken uit m'n banden, hier niet).
Slijtage aan de remmen is vergelijkbaar met een trackday Zandvoort: je ziet dat de schijven goed gebruikt zijn (van die oppervlakkige mini barstjes), maar na wat normale straat kilometers slijten ze weer helemaal glad.
Nog wat DF leden irl ontmoet o.a. Knot, Erminio en ProfZB! Was leuk!
Organisatie bedankt! Was wederom top georganiseerd!
En volgens mij niemand schade gereden he? Da's ook mooi! Ik heb in ieder geval geen code rood gezien.
Mocht iemand foto's hebben gemaakt van een donker blauwe Subaru Impreza GTT: vind ik erg leuk om te ontvangen!
-
Lekker zeg, zo'n nieuwe voorruitKnot schreef:
Hier een rondje in de E36 op straatbandjes. Denk dat je op 888 echt veel tijdwinst boekt, grip kon ik goed gebruiken met die 1450kg.

- Erminio
Wat een prachtig circuit is dit
..., en wat moet dat onderstel werken zeg
Heb echt genoten ondanks dat de Zondag ervoor met het volle bak inremmen van mijn nieuwe remschijven de schijven licht krom zijn getrokken
De organisatie was heel goed en het rijden achter de circuitauto was geen overbodige luxe
Na het rijden van de groepssessies mochten we rond 1uur vrij het circuit op en heb ik ff met racemaatje ProfZB gespeeld
..., ook in de regen, maar dat ging op het laatst wel errugggg hard zeg
..., het verbaasde me hoeveel grip er nog op een natte baan was
Iedereen had het volgens mij naar zijn zin, veel mensen gesproken en buiten de Radical die eraf schoot niemand echt iets kapot gereden volgens mij
Ook nog wat filmpjes gemaakt....
Hier een filmpje van een rondje 2:11
http://www.youtube.com/watch?v=eYspZNLD62c
1e bocht van buitenaf (met Marcel H. volgens mij er ook nog op)...
http://www.youtube.com/watch?v=cQDpVkATMbA
Spelen met ProfZB...
http://www.youtube.com/watch?v=_Fo3lOLzQCU

Heb echt genoten ondanks dat de Zondag ervoor met het volle bak inremmen van mijn nieuwe remschijven de schijven licht krom zijn getrokken

De organisatie was heel goed en het rijden achter de circuitauto was geen overbodige luxe

Na het rijden van de groepssessies mochten we rond 1uur vrij het circuit op en heb ik ff met racemaatje ProfZB gespeeld

Iedereen had het volgens mij naar zijn zin, veel mensen gesproken en buiten de Radical die eraf schoot niemand echt iets kapot gereden volgens mij

Ook nog wat filmpjes gemaakt....
Hier een filmpje van een rondje 2:11
http://www.youtube.com/watch?v=eYspZNLD62c
1e bocht van buitenaf (met Marcel H. volgens mij er ook nog op)...
Spelen met ProfZB...
http://www.youtube.com/watch?v=_Fo3lOLzQCU
- Hielke
Zijn er ook beelden vanuit de Porsche van ASW?
- Marcel H.
Yep, that's me. Op video is mijn lijn wel verprutst. Als ik op het rechte stuk dat knikje bij de pits wat te vroeg aansneed dan kreeg ik em bij die bocht niet meer netjes naar buiten. Video is van 's ochtends denk ik? 's Middags ging het beter.Erminio schreef:1e bocht van buitenaf (met Marcel H. volgens mij er ook nog op)...

- ProfZB
Marcel,Marcel H. schreef:Yep, that's me. Op video is mijn lijn wel verprutst. Als ik op het rechte stuk dat knikje bij de pits wat te vroeg aansneed dan kreeg ik em bij die bocht niet meer netjes naar buiten. Video is van 's ochtends denk ik? 's Middags ging het beter.Erminio schreef:1e bocht van buitenaf (met Marcel H. volgens mij er ook nog op)...
De video is van de 1ste of 2de sessie in de ochtend.
Je kwam wel met noodgang aan.

gr,
- Hielke
Is dan wel niet deze week geschoten, maar in het kader van de mooie rondjes gereden door DF-ers mag ie hier niet ontbreken.
- Peter Tunissen
Wat een ontzettend gaaf circuit is dit zeg!
Ik heb ongeveer 20x zoveel rondjes gereden als dat ik normaal op een circuitdag rij; echt waanzinnig gaaf!
Eén van de deelnemers van Skylimit merkte al op: de ontwerpers en bouwers van dit circuit verdienen een Nobelprijs voor de vrede en daar kan ik me alleen maar van harte bij aansluiten.
Echt geweldig en iedereen die iets met circuitrijden heeft, moet hier gewoon ooit gereden hebben; op 4 oktober zitten we er weer en er is gewoon geen goed excuus om dan niet mee te rijden, al is het de enige circuitdag die je dit jaar doet!
Ik heb ongeveer 20x zoveel rondjes gereden als dat ik normaal op een circuitdag rij; echt waanzinnig gaaf!
Eén van de deelnemers van Skylimit merkte al op: de ontwerpers en bouwers van dit circuit verdienen een Nobelprijs voor de vrede en daar kan ik me alleen maar van harte bij aansluiten.
Echt geweldig en iedereen die iets met circuitrijden heeft, moet hier gewoon ooit gereden hebben; op 4 oktober zitten we er weer en er is gewoon geen goed excuus om dan niet mee te rijden, al is het de enige circuitdag die je dit jaar doet!

-
Mijn zoon heeft nog een poging gedaan om te filmen. Hij was helemaal weg van die hele strakke Golf Rally dus hebben we er maar even achteraan gereden.
-
Als jij je opoffert om de gehele dag Lewinsky voort te duwen, heb ik idd geen excuus.Peter Tunissen schreef:op 4 oktober zitten we er weer en er is gewoon geen goed excuus om dan niet mee te rijden, al is het de enige circuitdag die je dit jaar doet!
- Peter Tunissen
- ASW
Niet dat ik weetHielke schreef:Zijn er ook beelden vanuit de Porsche van ASW?

Ik heb als voornemen om nog centjes te stoppen in een extra set wielen (voor in de regen) en zo'n GoPro

- Knot
Hier nog een filmpje gevonden vanuit de Vectra i500 (duitse platen), stond wel op semi's maar toch voel ik me vernederd voor een opel aan de kant te moeten gaan 

- GTRene
zo kun je goed horen dat het een vrij steile weg is op sommige plekken, dan komt die Opel stoom te kort en versneld dan niet meer, althans toeren gaan dan niet meer omhoog tegen die bult op 

- Knot
Na die muizenval die berg op zet hij m in 4 en ik laat m in 3 staan. Ik loop dat rechte stukje daarna wel 2 seconden in de 6500 begrenzer maar dat vond ik sneller dan voor 2 sec opschakelen en meteen weer terug. En opschakelen die helling op vond ik teveel risico om mogelijk achteruit te rollen 

- GTRene
wegdek was toen ook vochtig op de meeste plekken, als je dan meer power hebt ist ook wat vaker zwabberen lijkt me, terwijl nu met dat dat halfnat zeg maar die Opel bv zo te horen gene last heeft van spinnende wielen.
hoeveel power heeft zo'n i500 eigenlijk, ik schat naar huidige waarden niet zo heel veel?
hoeveel power heeft zo'n i500 eigenlijk, ik schat naar huidige waarden niet zo heel veel?
- Knot
Standaard heeft men bij Irmscher de 2.5 V6 van 170 naar 195pk geholpen maar vaak hebben ze met inlaat/uitlaat en nokken wel richting de 215pk.
Vermogen stonden we dus redelijk gelijk alleen hij had semi's en ik iets meer risico dus ging redelijk gelijk op.
Vermogen stonden we dus redelijk gelijk alleen hij had semi's en ik iets meer risico dus ging redelijk gelijk op.
- GTRene
oh, dat is nog redelijk
ging idd ook aardig gelijk op, beetje DTM

ging idd ook aardig gelijk op, beetje DTM