Misschien, maar lojkt me niet dat die man dat bepaald. Of het is een gentlemen's rule oid dat het dan gedaan wordt.WJ schreef:Omdat de beste man misschien niet met z'n knar op elke bmwfapforum over de hele wereld wil?
BMW 4 Serie
- MParallel
- Auto: BMW
Re: BMW 4 Serie
- Macboy
dvh schreef:Veel niche-modellen welke allemaal hetzelfde smoelwerk krijgen.
Je hebt straks een 2serie tm een (verschillende) 5 serie met allemaal hetzelfde 'familiegezicht'.
Let daar de downsizing + fwd modellen bij op en het begint wen beetje VAG princiepe te worden.
Zal allemaal wel te verklaren zijn waarom. Maar het bmw-gevoel van vroeger vervaagd voor mij.
Ja ik mis ook die vroegere tijden...
- MParallel
- Auto: BMW
Ja die 2000+ M3/M5 spiegels op die E32 is wel de look die ik mis 

-
Re: BMW 4 Serie (zonder camo op pagina 7!)
De 4-serie is nu ook zonder camouflage gespot tijdens het filmen van een commercial:
http://www.f30post.com/forums/showthread.php?t=818697

Zoals verwacht met wat behoudener vormgegeven bumpers tov de concept versie.
Ik vind het weer een schitterende auto!
http://www.f30post.com/forums/showthread.php?t=818697
Zoals verwacht met wat behoudener vormgegeven bumpers tov de concept versie.
Ik vind het weer een schitterende auto!
-
Mooi inderdaad, al vind ik een E92 denk ik toch nog mooier..
Maar als er nu al een commercial van wordt gemaakt, zou je toch verwachten dat hij eind van het jaar wel geleverd moet kunnen worden?
Maar als er nu al een commercial van wordt gemaakt, zou je toch verwachten dat hij eind van het jaar wel geleverd moet kunnen worden?
- Petrolhead Tom
Mooie auto maar in mijn ogen zijn nieue BMW's lang niet meer zo begeerlijk als de oude modellen toen die uitkwamen.
-
Behoorlijk dikke kont zo te zien. 

- Tristan
Schitterend!
Over 2,5 jaar zeker een kanshebber.
Over 2,5 jaar zeker een kanshebber.

-
- Auto: Fun Damn Mentally
Mooie kar.
- RVV
Superding om zo te zien. Ze kunnen het gelukkig nog wel bij BMW.
- Sperdy
Weer die vreselijke neus

- RVV
Zeur niet zo.
- matthyssie
- Auto: F11 520d & E86 3.0si
Ik vind die neus juist erg dik. Beetje Z4 idee. Maakt hem voor het oog breed en laag. Erg dik! 

- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Petrolhead Tom schreef:Mooie auto maar in mijn ogen zijn nieue BMW's lang niet meer zo begeerlijk als de oude modellen toen die uitkwamen.
+1
Glad gelijnd, maar de belofte was dat de 4er zich duidelijk tov de 3 er zou onderscheiden.............nou dat kan je gevoegelijk vergeten dus.
Ik zie geen andere kar dan een 3 er, minus 2 portieren. Scotty zegt dat het onderscheid hem zit in het feit dat ie lager en breder is, tja, dat vind ik te weinig onderscheidend.........waarom dan nog überhaupt het ding een 4 er noemen, dan was 3 er coupe meer dan voldoende bediend voor deze kar
Tevens WEER groter dan de al niet misselijke E92, BMW mist hier geheel de wereldwijde tendens bij alle grote auto fabrikanten tot downsizing bij de zelfde series tov van de voorgangers, de oplossing is dus niet dan een 1 er en een 2 er te bedenken ( die dus ook weer groter worden) maar men heeft hier toch wel een kans laten liggen, wellicht toch een verkeerde strategische inschatting. Dit was reeds bekend natuurlijk en in die zin even een herhaling van reeds gepasseerde kritieken, maar dat het uiterlijk zo weinig onderscheidend zou worden had ik persoonlijk niet gedacht, met mij velen als ik Bimmerpost lees.
Zal allemaal wel goed rijden, maar ook log en zwaar voelen, men moet weten dat bigger not means more beautiful/better IMHO
- Sperdy
Dat is geen zeuren, dat is naar dat ding kijken zonder de rosé-BMW bril.RVV schreef:Zeur niet zo.

Rico, dit is een BMW worst. Weer zo eentje. Wat langer dan een 3, wat kleiner dan een 5. Hupsakee. Beetje Audi way of kopiëren. Dus ik zeg next met dit soort klonen. Gebrek aan ideeën en fantasie dit model.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Mee eens, het is te weinig onderscheidend van een F30.Sperdy schreef:Dat is geen zeuren, dat is naar dat ding kijken zonder de rosé-BMW bril.RVV schreef:Zeur niet zo.
Rico, dit is een BMW worst. Weer zo eentje. Wat langer dan een 3, wat kleiner dan een 5. Hupsakee. Beetje Audi way of kopiëren. Dus ik zeg next met dit soort klonen. Gebrek aan ideeën en fantasie dit model.
Men had er mee mee kunnen doen IMO, meer mee MOETEN doen..........
- Tristan
Waarom zou een 4 Coupe totaal anders moeten zijn dan een 3? 4-serie is alleen een andere typenaam maar gewoon de opvolger van de E92. En F30 is lichter dan een E9x modellen. Dus de beredenering dat de nieuwe steeds logger en zwaarder wordt gaat niet op.
Know the facts!
Know the facts!
- JP
Mooie facelift......jammer van die blikopeners op de schermen achter de voorwielen
- romo
Dat "totaal" anders zijn is te sterk uitgedrukt, er werd door BMW zelf gesproken over een "substiantieel onderscheid" tussen F30 en F32.............Tristan schreef:Waarom zou een 4 Coupe totaal anders moeten zijn dan een 3? 4-serie is alleen een andere typenaam maar gewoon de opvolger van de E92. En F30 is lichter dan een E9x modellen. Dus de beredenering dat de nieuwe steeds logger en zwaarder wordt gaat niet op.
Know the facts!
Zoals het nu gepresenteerd wordt kan ik het niet zo benoemen.
Een grotere wielbasis is per definitie logger.........
Velen (Bimmerpost) vinden de F30 slechter rijden dan deE90 (Robin, kom der maar in)
- matthyssie
- Auto: F11 520d & E86 3.0si
Simpelweg omdat de F30 (nog) gebouwd is op het echte (voor zover je dat nog zo kan zeggen) 'rijderspubliek'. Strakke afstelling, hydraulische stuurbekrachtiging etc. De F30 is gemaakt voor de alledaagse bestuurder. Dus hij is zuinig, 3/4 knoppen voor sport/comfort/whatever. Veel zachter en elektrische stuurbekrachtiging.
Gewoon minder "Freude am Fahren". Gericht op een groter publiek. Dus er worden recordaantallen verkocht. Ka-ching voor BMW.
Gewoon minder "Freude am Fahren". Gericht op een groter publiek. Dus er worden recordaantallen verkocht. Ka-ching voor BMW.
- RVV
Plus 10000. E46 sedan vs coupe. Idem E90 sedan vs e92 coupe. Gaat nergens over die opmerkingen.Tristan schreef:Waarom zou een 4 Coupe totaal anders moeten zijn dan een 3? 4-serie is alleen een andere typenaam maar gewoon de opvolger van de E92. En F30 is lichter dan een E9x modellen. Dus de beredenering dat de nieuwe steeds logger en zwaarder wordt gaat niet op.
Know the facts!
- Joop
Ziet er goed uit...
De side-vents moet ik nog wel in het echt zien; ben er nog niet van overtuigd; verder wel erg strak gelijnd.
Onderscheid had IMO ook wel iets groter gemogen tov de 3er; maar dat had je toch al enigszins kunnen verwachten.
3er of 4er coupe, het mag de handen op elkaar krijgen. Nu nog een M-sport pakketje eronder schroeven en klaar ben je.
De side-vents moet ik nog wel in het echt zien; ben er nog niet van overtuigd; verder wel erg strak gelijnd.
Onderscheid had IMO ook wel iets groter gemogen tov de 3er; maar dat had je toch al enigszins kunnen verwachten.
3er of 4er coupe, het mag de handen op elkaar krijgen. Nu nog een M-sport pakketje eronder schroeven en klaar ben je.
- Femme
Het onderscheid is er wel degelijk als je de 4-serie Concept vergelijkt met een dreier. Grille is volgens mij iets minder hoog en staat wat naar voren gekanteld, de spijlen zijn anders (vergelijkbare detaillering als 6-serie) en de koplampen zijn iets meer geknepen. Ik kan me voorstellen dat de detaillering van de coronaringen ook het productiestadium zal halen. Op de spypics zie je dat niet. De voorbumper, motorkap, zijflanken en de hele achterkant zijn ook anders. De overeenkomst zit 'm vooral in het interieur, dat is waar zijn grote broer wel compleet verschilt van de auto waar hij de techniek mee deelt (6- vs 5-serie).
- romo
RVV schreef:Plus 10000. E46 sedan vs coupe. Idem E90 sedan vs e92 coupe. Gaat nergens over die opmerkingen.Tristan schreef:Waarom zou een 4 Coupe totaal anders moeten zijn dan een 3? 4-serie is alleen een andere typenaam maar gewoon de opvolger van de E92. En F30 is lichter dan een E9x modellen. Dus de beredenering dat de nieuwe steeds logger en zwaarder wordt gaat niet op.
Know the facts!
Jawel; het gaat er over dat het BMW zelf was die het zo voor het voetlicht bracht; een substantieel onderscheid tussen sedan en coupe ofwel F30 vs F32.
Het enige onderscheid; de coupe is lager en breder.......................
Don`t shoot the messenger, over knowing your facts gesproken

@ Femme; het is reeds bekend dat de concept koplampen met het streepje licht naar de grille het niet heeft gehaald, kortom; de bekende afgeplatte corona`s
Verder is het wel een dikke kar natuurlijk daar hoor je me niet over
- RVV
Tja voor BMW is het allemaal een kwestie van de juiste marketing..