Het eeuwige twijfeltopic.. 535i/A6

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
allen

Re: Het eeuwige twijfeltopic.. 535i/A6

Bericht door allen » 15 okt 2012, 10:39

Arthur heeft gelijk. BMW's lijken allemaal op elkaar. Net als Audi's. Gelukkig heb ik daarom de perfecte oplossing! :blink:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=LuANURnB ... re=related[/youtube]

Oof
Auto: Op zoek naar de volgende

Bericht door Oof » 15 okt 2012, 10:45

Misschien was ik wat onduidelijk.
Pak als voorbeeld weer even een XC90. Kost nieuw in Nederland €80.000
- Operationeel lease tarief over die € 80.000. Ding moet nog maximaal afschrijven.
- Bijtelling over € 80.000

Auto uit Duitsland die ''slim'' is ingevoerd.

- Nieuwprijs op papier is dan € 60.000. Over deze 60 wordt de bijtelling betaald.
- Auto is 6 maanden tot een jaar oud. Heeft al behoorlijk afgeschreven. Laten we zeggen € 10.000.
- Operationeel lease tarief gaat dus ook omlaag. Wegenbelasting, verzekering, onderhoud etc. Blijven allemaal redelijke gelijk. De zak met geld die geleend word om de initiële aankoop te financieren gaat echter € 10.000 omlaag. Dus het lease tarief ook

Slimme invoer is inderdaad de velgen eraf, leer euit etc. Maar ook nog een aantal zaken meer.

Oude auto's leasen
-Pas als een auto 15 jaar of ouder mag de bijtelling over de dag waarde berekend worden.
Niet van toepassing in het geval van Maurice.

Niall

Bericht door Niall » 15 okt 2012, 10:55

Maus335i schreef:Is mij ook niet bekend. Het enige wat ik onder "slimme" import versta is dingetjes als velgen wisselen etc. bij invoer. Maar dan kan je de bijtelling nog eens met een paar k verlagen misschien, maar das een druppel op de gloeiende plaat als je het mij vraagt.

Bij vd Akker staat een toffe A8 voor 89 met werkelijk alles er op en er aan. 20dkm gelopen en 2 jaar oud, maar bijtelling over 188k.... brrrr. Verhoudingen zijn compleet zoek.
Even met deze kletsen: http://www.eu-import.nl/

Zakelijke contact van me is een goede bekende van de eigenaar, doen heel veel dure segment auto's. Is een betrouwbare firma.

MarcRS4 heeft ook ervaring met ze.

Rebel

Bericht door Rebel » 15 okt 2012, 14:37

Als je jaren lang in een redelijk nieuwe A8/S8 hebt gereden, dan valt een nieuwe A6 of nieuwe 5 serie altijd tegen. Appels met peren vergelijken. Het is namelijk een flinke stap terug/achteruit. Zit ook maar liefs een verschil in van pak hem beet 80K.

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 15 okt 2012, 15:04

Rebel schreef:Als je jaren lang in een redelijk nieuwe A8/S8 hebt gereden, dan valt een nieuwe A6 of nieuwe 5 serie altijd tegen. Appels met peren vergelijken. Het is namelijk een flinke stap terug/achteruit. Zit ook maar liefs een verschil in van pak hem beet 80K.
Dat ligt eraan wat je zoekt. Als je een wat lichtvoetiger auto zoekt is het juist weer een enorme stap voorwaarts.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 15 okt 2012, 15:50

Petrolhead Tom schreef:
Rebel schreef:Als je jaren lang in een redelijk nieuwe A8/S8 hebt gereden, dan valt een nieuwe A6 of nieuwe 5 serie altijd tegen. Appels met peren vergelijken. Het is namelijk een flinke stap terug/achteruit. Zit ook maar liefs een verschil in van pak hem beet 80K.
Dat ligt eraan wat je zoekt. Als je een wat lichtvoetiger auto zoekt is het juist weer een enorme stap voorwaarts.
Inderdaad. Ik herinner me nog de test tussen de nieuwe F10 530d en de F07(?) huidige 7er 730d in Auto Motor und Sport. Zelfs de kofferbak van de 5er was groter en alleen voor de 'prestige' en het idee dat je een 7er rijdt ipv een 5er was de 5er in alles de betere en veel voordeligere keus. Dus.

Rebel

Bericht door Rebel » 15 okt 2012, 16:14

Tuurlijk, zo kun je alles rechtspreken. Maar ik denk dat mensen die in de markt zijn voor een nieuwe A8 geen seconde nadenken over een A6/ 5 serie.
Uiteraard is dit anders als je moet/kunt kiezen tussen een nieuwe A6 en een gebruikte A8 van hooguit 2 jaar oud. Die liggen immers bijna in dezelfde prijsklasse. (aanschaf, lease is een ander verhaal)

Robin

Bericht door Robin » 15 okt 2012, 16:24

Het was 'n test van AMS Rebel....

En je zegt ook al vaker 'ik denk'. Dan weet ik 't al weer.

Het is hetzelfde dat je hier mensen hebt in dit draadje die BMW/Audi eenheidsworst en saai vinden worden. Prima, da's hun idee, dat is wat ZIJ denken. Niet dat ik 't daar totaal mee oneens ben, ik snap 't wel 'n beetje, maar dit draadje is gestart door Maurice en die moet een keuze gaan maken. Dat wij met z'n allen erop duiken en van AMG via Maserati bij Jag uitkomen is leuk en aardig, maar als ik 't zo lees is Maurice er al uit. en wordt 't een A6 of 'n 535i.

Dus we zijn weer terug bij af. :D

Toen ik in de markt was voor die 5er wilde ik geen Dreier omdat dat model de E9x nog was. Nu de F30 er is, zou ik in de markt kunnen zijn voor beide, F30 3er en 5er F10. F10 heb ik al gehad, maar je kunt voor beide klassen nieuw in de markt zijn. Nog erger, ik heb serieus gedacht aan 'n M135i, die nieuwe. Dan denk ik dus aan drie verschillende series. Waarom zou iemand die 'n A8 wil ook geen A6 willen?

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 15 okt 2012, 16:33

Een A6 of 5-serie? Ik meen echt tussen de regels door te lezen dat Maurice eigenlijk weer een A8 wil?

tomgtr

Bericht door tomgtr » 15 okt 2012, 16:35

Vrouw van 1 van m'n collega's wilde perse een station dus daarom werd het een A6 ipv een A8 (nou ja een RS6 ipv een S8 :D )

Robin

Bericht door Robin » 15 okt 2012, 16:36

Arthur schreef:Een A6 of 5-serie? Ik meen echt tussen de regels door te lezen dat Maurice eigenlijk weer een A8 wil?
Prima. Dat zegt dan inderdaad dat er mensen zijn die óf voor 'n A6 gaan, óf voor 'n A8 hè.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 15 okt 2012, 16:43

Dat is zo. Ik herhaal alleen ff een zin van jou omdat ik het anders lees. De tijd zal het leren. Polletje dan maar?
:)

Rebel

Bericht door Rebel » 15 okt 2012, 22:53

Robin buiten dat het leuk is om met zijn allen wat onzin te typen omtrent deze keus, weten we beide dat iemand die een dergelijke auto wilt aanschaffen dit echt niet op een internetfora gaat vragen. Tuurlijk is het leuk om met zijn allen wat te keuvelen, wat de beste keus is, maar ik verwacht niet dat iemand zijn keuze hier op gaat baseren.

Verder blijf ik bij mijn mening dat een A8/S8 met een A6/5-serie vergelijken ivm aanschaf uiterst vreemd is.
80 K verschil :D Alsof je tussen een Up en een Touareg gaat kiezen. "Ja maar die Up is zo lekker lichtvoetig" :lol:

Ik deel overigens de mening met Arthur en had het gevoel dat Maurice voor een jongere nieuwe A8 wilt kijken.
Laatst gewijzigd door Rebel op 16 okt 2012, 01:01, 1 keer totaal gewijzigd.

Macboy

Bericht door Macboy » 15 okt 2012, 22:59

Robin heeft gewoon gelijk. Een autoliefhebber heeft schijt aan datgene wat Rebel vanuit het niets van "zal altijd" naar "ik denk" degradeert. Kiezen binnen alles wat financieel mogelijk is.

Rebel

Bericht door Rebel » 15 okt 2012, 23:04

Blijft schrikbarend hoeveel dit soort auto's afschrijven. Een A8 met diverse opties van 188k zakt in 2 jaar tijd naar 90k. En zelfs na 2 jaar gaat het nog hard omlaag.

Rebel

Bericht door Rebel » 15 okt 2012, 23:11

Macboy schreef:Robin heeft gewoon gelijk. Een autoliefhebber heeft schijt aan datgene wat Rebel vanuit het niets van "zal altijd" naar "ik denk" degradeert. Kiezen binnen alles wat financieel mogelijk is.
Dan heb ik me verkeerd uitgedrukt. Iemand die een NIEUWE A8 overweegt zal deze niet afwegen tegen een NIEUWE A6. Buiten het feit dat het twee verschillende auto's zijn, zit er een gigantisch prijsverschil tussen beide. Een gebruikte A8 is een geheel andere verhaal.

Robin

Bericht door Robin » 16 okt 2012, 10:50

Rebel, geloof 't of niet, je denk teveel aan hoe JIJ er tegenover staat. En er zijn aardig wat miljard meer mensen dan JIJ die NIET zo denken als JIJ, oolk die WEL zo denken als JIJ(ben het niet helemaal met je oneens overigens)

Voorbeeld bij MIJ. Ik kickte nogal op de M5 die uitkwam. Topkar etc etc. Prijs was fiks. Maar een droom voor wat ie kan. Zou ik 'n 760i twinturbo V12 kiezen(de top van BMW en irl niet veel trager dan de M5) of de M5? M5 dus.

Nog gekker, ik was/ben ook gek van de 1M, maar wat onpraktischer dan 3/5/7.

En nu komt ie: De nieuwe M3.

Dus dan zit ik te prakkizeren welke van 't rijtje M5/M3/1M. M3 fully loaded . No contest. Waarom?
Lichter agiler en snel zat etc.

Zo is 'n A6 ook lichter en agiler en snel luxe en stl comfy zat tov een A8 die de meerprijs eigenlijk gewoon niet helemaal waard is, buiten de 'prestige' en 'kijkmijnou'factor, maar ja als iemand die centen meer wil uitgeven voor DAT, ok....

Maar bedenk wel dat er velen winkelen in verschillende klasses en series in autoland.

Maurice, ik en zo zijn er nog wel meer. Ook verschillende merken duh.

991S vs M5 of M3 nieuw straks? Ik ben d'r één van bij wijze van....

Ergo: Nissan GTR lijkt me ook welwat:)

steve smith

Bericht door steve smith » 16 okt 2012, 14:26

Robin schreef:Rebel, geloof 't of niet, je denk teveel aan hoe JIJ er tegenover staat. En er zijn aardig wat miljard meer mensen dan JIJ die NIET zo denken als JIJ, oolk die WEL zo denken als JIJ(ben het niet helemaal met je oneens overigens)

Voorbeeld bij MIJ. Ik kickte nogal op de M5 die uitkwam. Topkar etc etc. Prijs was fiks. Maar een droom voor wat ie kan. Zou ik 'n 760i twinturbo V12 kiezen(de top van BMW en irl niet veel trager dan de M5) of de M5? M5 dus.

Nog gekker, ik was/ben ook gek van de 1M, maar wat onpraktischer dan 3/5/7.

En nu komt ie: De nieuwe M3.

Dus dan zit ik te prakkizeren welke van 't rijtje M5/M3/1M. M3 fully loaded . No contest. Waarom?
Lichter agiler en snel zat etc.

Zo is 'n A6 ook lichter en agiler en snel luxe en stl comfy zat tov een A8 die de meerprijs eigenlijk gewoon niet helemaal waard is, buiten de 'prestige' en 'kijkmijnou'factor, maar ja als iemand die centen meer wil uitgeven voor DAT, ok....

Maar bedenk wel dat er velen winkelen in verschillende klasses en series in autoland.

Maurice, ik en zo zijn er nog wel meer. Ook verschillende merken duh.

991S vs M5 of M3 nieuw straks? Ik ben d'r één van bij wijze van....

Ergo: Nissan GTR lijkt me ook welwat:)
Ben het niet vaak met Robin eens. Nu wel.

Zou bovendien nog niet met geld toe in een nwe A8 willen zitten. Allemachtig, wat is zo'n ding lelijk. Heel veel lijntjes en glitters en frutsels, maar als je dat weg denkt gewoon naar vormen en proporties kijkt een slecht gelijnd pompeus hok met te veel overhang. Om van dat drukke kitsch-interieur nog maar te zwijgen. Blegh!
Laatst gewijzigd door steve smith op 16 okt 2012, 14:30, 1 keer totaal gewijzigd.

Maus335i

Bericht door Maus335i » 16 okt 2012, 14:27

Hmm, een A8 kan je inderdaad niet met een 5 of A6 vergelijken, maar dat moet je ook niet doen. Een A8 vergelijken met een 7serie is (voor mij) ook geen competition. Ik heb de 740d huidig model eens een weekend mee gehad, kon me niet bekoren. De A8 dan wel weer, maar beide auto's koop je niet om te gaan gummen.

Ik ben van de A8 W12 naar een 335i gestapt en heb daar echt veel plezier in gehad. Het lichtvoetige waar Robin het over heeft zie ik ook wel wat in. De W12 was een log apparaat, de 335i was gek op bochten. In die 2 jaar heb ik veel geleerd over driften en stuurgedrag uberhaupt. Ook in natte/sneeuw omstandigheden waar de achterkant je onverwacht wil inhalen.

De reden waarom ik naar een A8 ben gaan kijken is omdat de nieuwprijs van een 535i ook al tegen een ton aanschurkt. In ieder geval de config die ik graag zou willen hebben. Ben me toen gaan afvragen wat een A8 maandelijks zou moeten kosten en links en rechts wat offertes gaan opvragen. Ook in de maandelijkse lasten (exclusief bijtelling) liggen de 535i en A8 niet ver uit elkaar. De bijtelling zelf echter.... das wel een probleem.

De belastingdienst baseert de bijtelling op de BPM die is afgedragen (hebben boekenonderzoek gehad hier, ging op deze manier). Als je de BPM op papier met trucjes lager krijgt wordt je bijtelling inderdaad ook lager. Dat bied wel wat ruimte.

De maandelijkse lasten van een 535i zijn gebaseerd op een lease van 3 jaar (kan ik iedereen aanraden trouwens, scheelt echt peanuts op een 4 jarige lease afhankelijk van de opties). De A8 baseer ik op 4 jaar. Het feit wil nu echter dat ik bij de A8 een niet zon beste inruil kan krijgen voor de S8, dat opgeteld bij de extra maandelijkse lasten denk ik dat dit "feestje" aan mijn neus voorbij gaat.

Kans is groot dat het toch een 535i gaat worden. Deze samenstelling iig:

Afbeelding
Afbeelding

Ik vind het persoonlijk wel fijn om een beetje te sparren over een nieuwe aanschaf. Zo zijn er al een aantal dingen in dit topic genoemd die ik meeneem in mn achterhoofd. Alleen al het feit dat ik twijfel over mn aanschaf zegt al genoeg: ben er niet over uit.

Een A6 wordt het trouwens niet. Het interieur doet me niks in tegenstelling tot de 5er. Het interieur van een A8 is daarentegen koning en momenteel een van de beste in de markt (persoonlijke mening natuurlijk). Stel je een A6 (avant) samen met een soortgelijke config als de 5serie, zit je al rond de 110/115k. Enorm verschil door de kosten van individuele opties.

Robin

Bericht door Robin » 16 okt 2012, 14:33

Mooi ding die witte Maurice.

Zul je geen spijt van krijgen. OF 'n 535d als je nog meer rijdt dan dat:)

Bijzonder dat je de 7er geen competitie vindt met 'n A8 en 'n A6 niet met 'n 5er. Maar goed.

Interieur van A8 is weergaloos, maar de buitenkant van de nieuwe A8 vind ik wel heel erg minimalistisch op 't saaie Passat achtige af eigenlijk. 7er is 't voor mij ook niet. Tandje minder qua grootte is centen in je zak, net zo luxe en agiler fwiw.

We lezen 't wel.

GTRene

Bericht door GTRene » 16 okt 2012, 15:13

die witte is wel mooi, wellicht de wielen in anthracite oid om het af te maken?

wilde zoeken naar zoiets en kom ik de touring tegen...wat een ruig ding (535d)

Afbeelding
f11 535d met 20" Breyton GTS

Rebel

Bericht door Rebel » 16 okt 2012, 20:53

Azo, je gaat voor een witte BMW.

Hip!

Rupie

Bericht door Rupie » 16 okt 2012, 21:49

Afbeelding

Shakes

Bericht door Shakes » 16 okt 2012, 22:22

Potver zo'n touring is dan ook wel vet hoor......

Robin

Bericht door Robin » 25 okt 2012, 20:14

En dit dan? Niet zozeer de B7 vs de S8, maar meer 7er vs A8.

Plaats reactie