Dat is ook maf. Heb je toevallig een linkje naar pubmed oid?romo schreef:Melk (producten) wordt tevens ivm gebracht met, hoe tegenstrijdig het ook klinkt, osteoporose !! ( Zweeds longitudinaal onderzoek >10.000 vrouwen)
Transvetten, voedingsleer en wetenswaardigheden over voeding
- Marius
Re: Transvetten, voedingsleer en wetenswaardigheden over voe
- Mathieu
Cup a Soupje, lekker gezond. Kijk eens op de verpakking, smaakversterkertjes, jonguh.Dennis Cavallino schreef:Nog iets waar ik 2 jaar terug mee ben begonnen na darmklachten:
ik eet geen fruit en melkproducten meer tegelijk. Fruit en melk zijn als Yin en Yang. Je hebt ze allebei nodig, maar niet tegelijkertijd.
Dus de bekende Optimel 0% vet-drankjes die ik van Sonja moest drinken, die drink ik niet meer.
En dit jaar ben ik met nog iets anders begonnen. Na 't avondeten geen zoet meer. Wij eten sowieso al bijna geen toetjes. Maar als je na je diner iets zoets eet, dan krijg je weer honger (als je passief op de bank ploft) en ga je alsnog eten.
Overigens heb ik wel geleerd dat 't hongergevoel eigenlijk je verbranding is die je voelt. Dus dat moet je even zijn gang laten gaan en z'n werk laten doen. Je zou 't gevoel dus eigenlijk lekker moeten vinden ipv vervelend. Als je daarbij verslapt en versuft is 't wel verstandig om je suikerspiegel even een boost te geven met een tussendoortje (fruit, liga/mueslireep of bijvoorbeeld een cup a soepje (niet te vaak ivm zout)).
En gistextract is ook een smaakversterker.
Beter is om in het weekend een pannetje kippenbouillion te maken. Is erg simpel en heel erg lekker.
Portie's invriezen en meenemen naar het werk. Magnetron aanzetten totdat deze PIEP zegt.
Pas op met drinken, kan erg heet zijn.
Laatst gewijzigd door Mathieu op 27 aug 2012, 11:09, 1 keer totaal gewijzigd.
- Mathieu
Nou, een plakje bloedworst in de boter gebakken met appeltjes en een scheutje stroopRVV schreef:Ook daar is veel omstredenheid over. Een feit is dat calsium een belangrijke bouwstof is voor de mens. Maar het calsium dat melk producten bevat is niet noodzakelijkerwijs goed voor de mens. Wereldwijd onderzoek toont aan dat botontkalking bij melkdrinkende volkeren in grote mate op oudere leeftijd aanwezig is. Dit in tegenstelling bij volkeren die nagenoeg geen melk drinken. Die laatste groep heeft over het algemeen ook een lactose intolerantie. Melk drinkende volkeren zoals blanke noord amerikanen en nederlanders/denen etc kunnen juist weer goed lactose verwerken. Omdat we al eeuwen aan melk worden bloot gesteld. Afrikanen tappen weer geen melk van hun koeien, maar bloed. Bloed heeft veel meer positieve eigenschappen dan melk. Maar goed dat vinden wij weer onsmakelijk.

- Arthur
- Auto: Nr.51
Wat een geneuzel allemaal
Ik ben gewoon een gezonde 2kg-2,5kg aangekomen de afgelopen 2 weken niets doen in Italië
En daarbij ben ik ik ook al aan een gezond gewicht, dus best knap van mezelf
:strong:
Gewoon niet op letten wat je eet is ook best leuk...

Gewoon niet op letten wat je eet is ook best leuk...
-
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
Nou hoe slecht melk ook ooit verklaard wordt. Ik blijf het drinken, heb serieus liever een glas melk dan een glas bier!
Maarja, om nou in het weekend in de kroeg 20 glazen melk weg te tikken ipv. glazen bier.....
Maarja, om nou in het weekend in de kroeg 20 glazen melk weg te tikken ipv. glazen bier.....
- Dennis Cavallino
Ja ja, maar ik heb op mijn beurt weer een aversie tegen de magnetron!Mathieu schreef:Cup a Soupje, lekker gezond. Kijk eens op de verpakking, smaakversterkertjes, jonguh.Dennis Cavallino schreef:Nog iets waar ik 2 jaar terug mee ben begonnen na darmklachten:
ik eet geen fruit en melkproducten meer tegelijk. Fruit en melk zijn als Yin en Yang. Je hebt ze allebei nodig, maar niet tegelijkertijd.
Dus de bekende Optimel 0% vet-drankjes die ik van Sonja moest drinken, die drink ik niet meer.
En dit jaar ben ik met nog iets anders begonnen. Na 't avondeten geen zoet meer. Wij eten sowieso al bijna geen toetjes. Maar als je na je diner iets zoets eet, dan krijg je weer honger (als je passief op de bank ploft) en ga je alsnog eten.
Overigens heb ik wel geleerd dat 't hongergevoel eigenlijk je verbranding is die je voelt. Dus dat moet je even zijn gang laten gaan en z'n werk laten doen. Je zou 't gevoel dus eigenlijk lekker moeten vinden ipv vervelend. Als je daarbij verslapt en versuft is 't wel verstandig om je suikerspiegel even een boost te geven met een tussendoortje (fruit, liga/mueslireep of bijvoorbeeld een cup a soepje (niet te vaak ivm zout)).
En gistextract is ook een smaakversterker.
Beter is om in het weekend een pannetje kippenbouillion te maken. Is erg simpel en heel erg lekker.
Portie's invriezen en meenemen naar het werk. Magnetron aanzetten totdat deze PIEP zegt.
Pas op met drinken, kan erg heet zijn.

Een vriezer hebben we ook al niet. Verder eensch...
- Mathieu
Campinggastelletje en een pannetje mee naar het werk dan.
Mooi scrabble woord trouwens
Mooi scrabble woord trouwens

- Dennis Cavallino
Dit is trouwens leuk leesvoer. Vooral de reacties:
http://www.foodlog.nl/artikel/gist_extract_en_e_621/
Je komt er gewoon niet uit als je 't over smaakversterkers, e-nummers, wetenschap, commercie, smaak en verschil in inzicht hebt. Wel leerzaam, maar de waarheid is soms niet duidelijk en niet voor ieder mens 't zelfde.
De reactie over een onderzoek met kinderen, E-nummers en hyperactiviteit vind ik humor. Of iemand met paprika allergie die gazpacho zo lekker vindt. Uiteindelijk moet je 't vooral bij jezelf zoeken. Spinazie is gezond, maar als je 't twee keer opwarmt is het giftig. Of in combinatie met vis is 't ook niet goed voor je. Toch eet iedereen dat en staan er geen waarschuwingen op spinazie. Het is net als de discussie over hygiëne op 't toilet: Handenwassen. Hoe je 't ook doet, je raakt altijd bacteriën aan. Vooral op de kraan en deurknop. Dus in feite maakt 't geen zak uit. Maar ja, dan verkoopt men geen zeep meer.
De wetenschap weet nog altijd geen zak (hence Higgs deeltje dat nu pas bekend is). Zelf heb ik altijd een aversie gehad tegen huisartsen, dat vind ik overbetaalde kneuzen, maar daarentegen heb ik veel baat gehad bij homeopathie. Toch betaal ik me suf aan ziektekostenverzekeringen waarin homeopathie niet serieus wordt genomen. In the end gaan we allemaal dood. Daarom neem ik vanavond weer een lekker wijntje.
http://www.foodlog.nl/artikel/gist_extract_en_e_621/
Je komt er gewoon niet uit als je 't over smaakversterkers, e-nummers, wetenschap, commercie, smaak en verschil in inzicht hebt. Wel leerzaam, maar de waarheid is soms niet duidelijk en niet voor ieder mens 't zelfde.
De reactie over een onderzoek met kinderen, E-nummers en hyperactiviteit vind ik humor. Of iemand met paprika allergie die gazpacho zo lekker vindt. Uiteindelijk moet je 't vooral bij jezelf zoeken. Spinazie is gezond, maar als je 't twee keer opwarmt is het giftig. Of in combinatie met vis is 't ook niet goed voor je. Toch eet iedereen dat en staan er geen waarschuwingen op spinazie. Het is net als de discussie over hygiëne op 't toilet: Handenwassen. Hoe je 't ook doet, je raakt altijd bacteriën aan. Vooral op de kraan en deurknop. Dus in feite maakt 't geen zak uit. Maar ja, dan verkoopt men geen zeep meer.

De wetenschap weet nog altijd geen zak (hence Higgs deeltje dat nu pas bekend is). Zelf heb ik altijd een aversie gehad tegen huisartsen, dat vind ik overbetaalde kneuzen, maar daarentegen heb ik veel baat gehad bij homeopathie. Toch betaal ik me suf aan ziektekostenverzekeringen waarin homeopathie niet serieus wordt genomen. In the end gaan we allemaal dood. Daarom neem ik vanavond weer een lekker wijntje.

- Mathieu
Ik was toch liever mijn handen zodat als je eens neus peutert je niet je sn*kkel ruikt. 

- Dennis Cavallino
Ik was mijn handen ook altijd, maar ik geloof niet dat 't voorkomt dat ik in aanraking kom met bacteriën. Dan zou je vooraf met een chloordoekje handgrepen, wc-bril, drukknop, lichtknop, kraan e.d. schoon moeten maken. 

- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Dennis Cavallino schreef:Ik was mijn handen ook altijd, maar ik geloof niet dat 't voorkomt dat ik in aanraking kom met bacteriën. Dan zou je vooraf met een chloordoekje handgrepen, wc-bril, drukknop, lichtknop, kraan e.d. schoon moeten maken.
Das een mooi bruggetje naar de doorgeschoten hygiëne..........het is GOED voor de opgroeiende mens om in aanraking met smerige "beestjes"te komen, goed voor de afweer welteverstaan
De huidige explosie, qua incidentie en prevalentie, betreffende auto-imuunziekten en allergiën worden zeer sterk gelinkt aan aan een onvoldoende opgebouwde weerstand als kind tegen vreemde beestjes.........
Kinderen moeten eens achter die PC en TV vandaan komen en in bomen gaan klimmen en met de pootjes in de drek wroeten...............en zandtaartjes happen.........
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Marius schreef:Dat is ook maf. Heb je toevallig een linkje naar pubmed oid?romo schreef:Melk (producten) wordt tevens ivm gebracht met, hoe tegenstrijdig het ook klinkt, osteoporose !! ( Zweeds longitudinaal onderzoek >10.000 vrouwen)
Heb ik zo niet paraat, (uit de blote bol dit) opvallend is dat je er niets over hoort uiteraard, komt even niet gelegen,.............nou, het zal wel kloppen dan

Hypothese bij dit onderzoek (wat buitengewoon groot was opgezet); inname van melkproducten zorgt voor een verzuring van het lijf, om die verzuring te neutraliseren moet het lijf extra calcium vrijmaken, die wordt vervolgens aan het bot onttrokken waardoor uiteraard osteoporose.
Uit mijn hoofd betrof het een dubbleblind onderzoek waarbij de groep werd gespilts in zuivel consumerende vrouwen en vrouwen die dat niet deden, dit versus het aantal gemeten heupfracturen.
De uitkomtst, hoe raar ook idd; de meeste heupfracturen gelinkt aan osteoporose kwamen voor in de groep vrouwen die zuivel consumeerden ........................briljant dit haha
-
- Marius
Deze misschien?romo schreef:Marius schreef:Dat is ook maf. Heb je toevallig een linkje naar pubmed oid?romo schreef:Melk (producten) wordt tevens ivm gebracht met, hoe tegenstrijdig het ook klinkt, osteoporose !! ( Zweeds longitudinaal onderzoek >10.000 vrouwen)
Heb ik zo niet paraat, (uit de blote bol dit) opvallend is dat je er niets over hoort uiteraard, komt even niet gelegen,.............
Nou dan weet je wel dat het klopt.................
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3101331/
- romo
je bent me net voor, ik had eea net toegelicht, maar het zal deze wel zijn idd.......
61.000 vrouwen maar liefst...........
Conclusie spreekt voor zich; inname calcium verkleint niet het risico op heupfracturen
Conclusie spreekt voor zich; inname calcium verkleint niet het risico op heupfracturen
-
romo schreef:Dennis Cavallino schreef:Ik was mijn handen ook altijd, maar ik geloof niet dat 't voorkomt dat ik in aanraking kom met bacteriën. Dan zou je vooraf met een chloordoekje handgrepen, wc-bril, drukknop, lichtknop, kraan e.d. schoon moeten maken.
Das een mooi bruggetje naar de doorgeschoten hygiëne..........het is GOED voor de opgroeiende mens om in aanraking met smerige "beestjes"te komen, goed voor de afweer welteverstaan
De huidige explosie, qua incidentie en prevalentie, betreffende auto-imuunziekten en allergiën worden zeer sterk gelinkt aan aan een onvoldoende opgebouwde weerstand als kind tegen vreemde beestjes.........
Kinderen moeten eens achter die PC en TV vandaan komen en in bomen gaan klimmen en met de pootjes in de drek wroeten...............en zandtaartjes happen.........
*Buiging*
- dvh

Gisteren nog de bossen in gegaan met de kids.. Flinke regen + grote plassen op het pad.
Kinderen erdoorheen rennen , 6x vallen en van kop tot teen onder de derrie..
Met die bacterien komt dat helemaal goed

- Mathieu
Tekencontrole gedaan 

- Marius
Zeker interessant. Zou het wellicht komen omdat inname van Calcium zonder bv magnesium geen zin heeft? (die 2 werken dacht ik samen?)romo schreef:je bent me net voor, ik had eea net toegelicht, maar het zal deze wel zijn idd.......
- alt
- dvh
Ja, bij thuiskomst gelijk in bad gedaan dus dan kun je ze goed checken.Mathieu schreef:Tekencontrole gedaan
Neemt niet weg dat er al wel eens een teek op heeft gezeten.. Niks aan te doen..
- Dennis Cavallino
alt schreef:Waarschuwing NVWA voor sportdankjes.
http://www.vmt.nl/nieuws/vmt-nieuws/201 ... supplement
Weet je wat er allemaal hersenbloedingen veroorzaakt?
Keiveul jonguh!!
-
Ik ben gek op fruit-smoothies. Drink ze bijna dagelijks. Of het goed is? I don't know, maar het is wel heerlijk 

-
Die "sportdrankjes" gaan er dus binnenkort uit.
Totaal idioot. Een hersenbloeding is heel ernstig maar alcohol maakt "iets" meer slachtoffers.
Totaal idioot. Een hersenbloeding is heel ernstig maar alcohol maakt "iets" meer slachtoffers.
- Dennis Cavallino
(gematigd) Alcohol gebruik voorkomt juist een hoop hartfalen en hersenbloedingen...
Het gaat gewoon om de balans, alles met mate, voldoende variatie en verder fingers crossed dat 't vandaag je laatste dag niet is. :strong:
Het gaat gewoon om de balans, alles met mate, voldoende variatie en verder fingers crossed dat 't vandaag je laatste dag niet is. :strong: