Sportieve klassiekers tot 31-12-1987 wegenbelastingvrij.

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
GTRene

Re: leuke MRB wegenbelastingvrije sportwagens vanaf 25 jaar

Bericht door GTRene » 19 apr 2012, 13:08

als je bij ongeveer 5.14 kijkt zie je de linker aandrijfas...zoals die loopt lijkt me in die kar ook niet lang houdbaar?

maar begrijp ongeveer wat je bedoelt, zo'n motorfiets blok is wel racy in zo'n lichte kar, dat zie je ook wel in dat fimpje :D mij ging het meer om de betrouwbaarheid van de motor, bovendien denk ik dat als het je enige auto is dat het type auto dan wat gaat tegenstaan of iets te ver van de straat staat :D
op een speelterrein lijkt het me wel heel gaaf en intens.

Roy RS

Bericht door Roy RS » 19 apr 2012, 13:38

is inderdaad van alles, maar geen daily, gaf het alleen aan omdat vrijwel alle andere genoemde auto's in de basis ook niet (meer) geschikt zijn voor dagelijks gebruik. een nette classic Porsche of 5GTT ga je ook niet op straat parkeren en op je gemak de boodschappen doen...die zijn eigenlijk net zo onbruikbaar, dat roest ook weg waar je bij staat als het dagelijks buiten staat.

je kunt echter als je de vaste lasten en onderhoudskosten van zo'n zcar bekijkt in combinatie met de aanschafwaarde en je budget van zeg 25-30k een hele nette kopen en een best net autootje voor de dagelijkse ritten en dan nog geld overhouden wat je anders aan onvoorzien moet bewaren voor een Porsche, 5GTT, 308 of wat voor exoot dan ook! Ik zeg, het beste van 2 werelden, in het weekend driving-fun tot op het bot, doordeweek zuinig en goedkoop in je Lupo 3L of een willekeurige andere kar.

GTRene

Bericht door GTRene » 19 apr 2012, 14:42

:mrgreen: ja zo'n combo lijkt het meest geschikt living in 2 worlds voor de meesten.

als je echter geen ruimte (garage) hebt voor 2 en of niet de kilometers ervoor rijd of nodig hebt moet je je dus goed afvragen wat past :hmmm:
heb een tere hekel aan roest karren :mrgreen:
hoe bepaalde auto's ala R5 die tand des tijds zijn over gekomen snap ik soms niet, of die auto's zijn beter behandeld tegen oid?

de porsche 911 als je die tussen zeg 1982 en 1986 kiest (hoe later hoe beter normaal) heb je normaal gesproken een aardig verzinkte body...dus dat kan meevallen.
de motor echter is weer een verhaal apart :mrgreen: doch ook bij sommige projecten al aangepakt door er een jongere in te proppen, vaak kun je dan bij goed onderhouden redelijk er van genieten zonder al te veel kosten met zeg 5 a 7.000 km per jaar.

oude TVR's lijkt me ook super met de Poly body, doch moet dan al wel aangepakt zijn want zelfs zoiets gaat niet eeuwig mee dacht ik.
en dan dat stalen buizen chassis helemaal...doch daar heb je ook vaak gerestaureerde van of semi gerestaureerde.

Renault Alpine heeft sommige types verzinkt chassis en Poly body...doch de motor wat verkeerd zitten waardoor de balans niet even mooi/fijn is...porsche heeft de motor ook daar en ook wat licht op hoge snelheden doch wel iets anders dacht ik.

best moeilijk soms de ideale fun klassieker als je bepaalde voorkeuren hebt :lol:

Roy RS

Bericht door Roy RS » 19 apr 2012, 14:55

en de Hartge gewoon houden is nog altijd niet een goed idee? Ik ben ook bang dat je niet veel meer dan het gestelde budget gaat ontvangen onder aan de streep en dan houdt je dus nog weinig tot niks over.
is niet onaardig bedoelt want ik hoop dat ik het mis heb voor jou, maar ik ben zelf iemand die veel op zoek is naar speciale dingen zoals deze en als ik zie dat een normale nette Z3 M een 15-20k doen, dan zou ik niet (veel) meer dan 25-30k verwachten voor een hele bijzondere als deze. De waarde is er naar mijn mening wel, maar voor veel mensen zal het toch voelen als een Z3 met een dikke motor.
Wellicht onderschat ik de BMW/Hartge liefhebbers en gaat dat bij dergelijke mensen dieper dan bij iemand als ik wie gewoon automotive ingesteld in het algemeen is. Het blijft een beetje wat een gek ervoor geeft, er is ook geen vergelijkingsmateriaal.

Uiteindelijk heb je dadelijk een Z3 welke helemaal weer spik en span is en je weet wat je hebt, als je een nieuw avontuur aangaat met oude Porsche's of wat dan ook, dan kun je daar in een slecht geval behoorlijk op leeg lopen....ik spreek uit ervaring, de Viper heeft me een flinke duit gekost om helemaal strak te krijgen en daar was niet eens echt iets groots mis mee, kleine olielekkage en hier en daar wat kleine lakproblemen...7000-10000 was ik zo kwijt. (Ok toegeven, leuke nieuwe uitlaten en andere geinigheden zijn niet echt nodig, maar toch ook weer wel als je hem eenmaal hebt...)

GTRene

Bericht door GTRene » 19 apr 2012, 15:42

het blijft wat een gek er voor geeft, stel een E30 M3 sport evo (nette) vragen ze en krijgen ze soms al iets van 55 tot 85.000,-euro voor...en daar zijn er een paar honderd van :lol:

het is maar wat de liefhebber er voor geeft, de tijd is iets beter maar nog niet goed genoeg, de Hartge is nog te jong eigenlijk.

In de UK staat een Z3 M coupe een "gewone" BMW nog, doch wat aangepast en M5 V8 er in...
zij vragen een prijs die 4x hoger is dan een soortgelijke bij hen in het assortiment ook een mooie die daar 10K gbp kost, die met V8 kost bijna 40K gbp, dus 4x zo veel.

een mooie Z3M coupe in NL kost iets van 20<>25K in NL (ja je hebt ook 15K maar das euh...) dus 4x de normale prijs 20<>25K dat weet je het wel...en ik heb ook nog eens originele fabrieks Hartge auto dus no longer BMW
wat mag ik dan wel vragen :wink:

wat een ander denkt mag ie zelf weten :clown:
bv een stuk roest en oud ijzer wat ooit een bepaalde auto was van een beroemdheid en weer gevonden wordt waar de oud ijzerboer nog niet de oud ijzerprijs voor wil geven qua roest e.d.
Is voor een verzamelaar wellicht duizenden ++ waard.

mijn auto heeft een hele historie ook nog eens, echter velen weten dat niet en of denken wat ze zien en vergelijken het met de auto van sjakie de tunert op de hoek oid.

en zo gaan dat soort zaken. :ongeveer als:

Roy RS

Bericht door Roy RS » 19 apr 2012, 15:53

ik ben het ook wel met je eens, ik denk alleen dat het niet betaald gaat worden, vragen is 1/ verkopen is 2. Mijn tip is in ieder geval goed internationaal te koop zetten, op Pistonheads, Mobile, autoscout. hele goede foto's gebruiken en dat soort dingen.
Mijn Viper had 5 jaar te koop gestaan toen ik hem kocht en ik verkocht hem binnen een maand, welliswaar voor hetzelfde geld als betaald ondanks de investeringen, maar hij werd wel verkocht en dat kan ik van vele andere Vipers, die net wat meer vragen, niet zeggen!

mijn ervaring is dat de markt heel snel weet wat er te koop is en dat een koop snel gebeurd of vrijwel zeker niet. Als je je auto voor zeg 65000 euro te koop zet en later denkt, dan maar voor wat minder, dan krijgen mensen argwaan of ze willen voor het uiterste gaan, heb niet de illusie dat er nieuwe mensen op die markt verschijnen...het is de kunst om in 1 keer de juiste prijs te vragen met een gepaste rek erin, maar niet hollywoodprijs en dan zakken alsof het koehandel is.

Een kerel met een mooie Viper begon boven de 30k, en ik ben er geweest met een potentiele koper en hij wilde zakken tot 21... de koper heeft het niet gedaan omdat ie argwaan had, ondanks dat het gewoon een "echte" was.

GTRene

Bericht door GTRene » 19 apr 2012, 16:33

autowereld is soms toch raar, je moet ook wat mazzel hebben met de juist persoon en of markt enz.

afijn, heb vandaag men 2 scale models binnen gekregen, nu nog 1/18,

een R5 Turbo (1) en een R5 Turbo 2 :mrgreen:

vast in de kast, zijn sowieso leuke dingen om af en toe naar te kijken en wie weet ooit eens 1 een tijdje bezitten.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

leuke aanwinst in de Vitrine.

Roy RS

Bericht door Roy RS » 19 apr 2012, 16:41

waar heb je deze besteld? ik vind de witte echt heel netjes, de blauwe is gewoon heel cool, maar vind ik minder mooi om dagelijks tegenaan te kijken.

GTRene

Bericht door GTRene » 19 apr 2012, 17:07

Roy RS schreef:waar heb je deze besteld? ik vind de witte echt heel netjes, de blauwe is gewoon heel cool, maar vind ik minder mooi om dagelijks tegenaan te kijken.
Klopt de Turbo 1 is leuk omdat ie behoorlijk anders is van binnen e.d. maar de witte turbo 2 is iets mooier en rustiger zeg maar, doch wel saai interieur ook bij het schaal model :D

ik bestelde ze hier, vaak leukere prijs dan doorsnee :thumbup:
en goede service.

http://www.qualityscales.nl/productlijst.asp

zoeken naar renault 5 turbo

http://www.qualityscales.nl/toonartikel ... maingroup=

http://www.qualityscales.nl/toonartikel ... maingroup=

komen er 2 in beeld doch zie nu dat ik de laatste van de witte R5 T2 had :clown:
je moet dan wat langer wachten, die van mij kwamen uit de voorraad.

Roy RS

Bericht door Roy RS » 19 apr 2012, 21:43

He heeft iemand van hier dat mini filmpje van Tim Schrick op dumpert geknald? Ik post hem hier en ineens staat ie een paar uur later op dumpert, ondanks dat het een heel oud filmpje is...

GTRene

Bericht door GTRene » 19 apr 2012, 22:00

spies :foto:
zo kan het idd gaan, zo doe je soms leuke ideeën op als je ook op andere sites komt, pluggen heet dat toch?

FreudeamFahren

Bericht door FreudeamFahren » 24 apr 2012, 08:30

Volgens mij voldoet dit aan al jouw criteria (vanaf volgend jaar belastingvrij, snel, V8) en zelfs ook aan de mijne (knap onderhouden, sinds 1999 bij de huidige baas):
http://link.marktplaats.nl/552769137
Dit is een mooi lijstje, zeker op een 928:
Nieuwe banden, koppeling, schokdempers, remmen gereviseerd, stuurhuis gereviseerd, dynamo gereviseerd, nieuwe accu, nieuwe radiator, kachelbesturing volledig gereviseerd[nieuwe membraanventielen], alle rubbers waren na 25 jaar aan vernieuwing toe en is uitgevoerd[ook motor], nieuwe lagers wielen en centrale aandrijfbuis, verbeterde geluidsisolatie, veel onderdelen wielophanging vernieuwd, nieuwe distributieriem met waterpomp en alle geledingen en nog veel meer.
Alles reparaties, onderhoud en modificaties kunnen aangetoond worden met rekeningen en zijn de laatste 5 jaar uitgevoerd.
Als in het lijstje opties code 220 en code 650 stonden (sperretje en dakje) was ik gaan kijken.

Rupie

Bericht door Rupie » 24 apr 2012, 09:00

Dat was toch wel zo'n beetje de mooiste uitvoering destijds en dat voor die prijs, plus handbak.. Nice :cool:

Ar
Auto: Prius

Bericht door Ar » 24 apr 2012, 09:24

FreudeamFahren schreef: Als in het lijstje opties code 220 en code 650 stonden (sperretje en dakje) was ik gaan kijken.
Sper moet te realiseren zijn, lijkt me. Dakje: catalogus Webasto?

FreudeamFahren

Bericht door FreudeamFahren » 24 apr 2012, 09:26

928 = transaxle = diff open = tijdsintensief. Met een beetje pech ben je 25% van de aankoopprijs verder om er een sper in te laten knopen. Zonde geld.

Af fabriek een dakje betekent een andere dakhuid, zodat je aan stijfheid niet (veel) inlevert en zodat er afwater kanaaltjes gemonteerd zijn. After market is de cirkel zaag erin en klaar. Ik zou NOOIT een auto met een aftermarket schuifdak kopen, laten staan er zelf één laten monteren.

GTRene

Bericht door GTRene » 24 apr 2012, 09:40

opzich wel een goed onderhouden exemplaar zo lijkt het, wat een motor en gerelateerde spullen liggen daarin, bijna geen ruimte meer om makkelijk te knooien lijkt me?

prijs lijkt oke voor het exemplaar en dat van de sper moet je ook maar net weten :D

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 24 apr 2012, 09:41

Fraaie 928 inderdaad. Het gebrek aan een sper zou mij niet boeien op een 928, ik heb er nog nooit wielspin in gehad. Je moet echt lomp rijden om een binnenwiel te laten slippen in een bocht. Leuke optie daar niet van... het is en blijft een Gran Turismo met transaxle, goede wielophanging en mechanische grip. Het is geen hardcore sportwagen of een BMW 3 met weinig gewicht in de kont....

Dakje is heerlijk en inderdaad een goede constructie bij Porsche. Ik weet dat FaF erbij zweert, maar zelf zou ik er een auto niet voor laten staan hoe fijn een open dak ook is.

GTRene

Bericht door GTRene » 24 apr 2012, 09:53

ding heeft ook "maar" 320pk en hij weegt iets van 1520kg dacht ik te zien?
tja...als je daar huidige banden onder lepelt dan ist ook best moeilijk om wheelspin te genereren bij "normaal" gebruik :D

320pk uit 5.0 is niet veul...is daar makkelijk meer uit te halen of zo duur dat je beter meteen een supercharger erop kan schroeven?

bij zo'n kar past beter zeg iets van 450pk.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 24 apr 2012, 09:57

Zelf vind ik 't zonde, zeker voor een exemplaar dat zo goed is onderhouden als deze, maar er past gewoon een Corvette blok in. Met 't Porsche blok kun je niet veel. Pk's win je wel, maar warmte ontwikkeling wordt een issue en je hebt weinig ruimte om daar iets aan te doen.

Koop er dan 1 met achterstallig onderhoud... of kijk in de VS, waar je ze 2e hands wel kunt vinden met Corvette blok. Dan hoef je niet te lopen hannesen....

FreudeamFahren

Bericht door FreudeamFahren » 24 apr 2012, 10:09

Een 928 niet snel genoeg? *zucht* Zoals Walter Röhrl pleegt te zeggen: "In Züffenhausen sind die Pferden eben größer als wo anders."
**ziet draadje weer ouderwets GT-Runeeeeh ontsporen en loopt hoofdschuddend weg** :'(

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 24 apr 2012, 10:13

:lol: :attentie:

Tristan

Bericht door Tristan » 24 apr 2012, 10:16

Jezus, Rene! Moet nou overal een V8 of een Supercharger in?

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 24 apr 2012, 10:17

+1 FaF, maar we zullen ermee moeten leren leven als puristen. Laten wij twee gewoon genieten van de auto's die hier de revue passeren zoals ze zijn.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 24 apr 2012, 10:20

Tristan schreef:Jezus, Rene! Moet nou overal een V8 of een Supercharger in?
:D

Wees blij dat 'ie niet overal een hybride van wil maken. hehehehe

Ik snap René ook niet zo goed. Het moet allemaal goedkoper in de belasting, maar vervolgens mag 't verbruik wel kwadratisch worden verhoogd.

GTRene

Bericht door GTRene » 24 apr 2012, 10:31

Tristan schreef:Jezus, Rene! Moet nou overal een V8 of een Supercharger in?
niet perse, in deze S4 zit al wel een V8(das al goed :wink: ) doch naar huidige maatstaven en wat ik zoek en of gewend ben ist wat weinig in verhouding tot het gewicht en mechanische grip.

Niet dat het hard moet gaan, doch de acceleratie en of tussen versnellingen of bij inhalen e.d. das gewoon super als je dat dan goed voelt, geeft een extra smile.

neem deze porsche, 1520kg dacht ik en 320pk das 1pk per 4.75kg...
zoiets moet toch minimaal rond de 1pk voor in de 3kg uit komen wil het extra DF geven.

maar snap natuurlijk ook de puristen, no offence.
ik zoek geen auto met onbenullige tuning zeg 800+ pk oid, das wel een keer leuk om te proberen maar niet voor een meer allround auto wat wat ik leuk vind, moet wel een beetje betaalbaar en betrouwbaar blijven en bovendien "bruikbaar"

@Dennis, wat ik schets is meer als ik het geld had natuurlijk, dus wel in redelijke zin mocht het mogelijk zijn, wat ik leuk zou vinden zeg maar, los van of ik het geld zou hebben :clown: :drieling:

Dit draadje is meer voor opties/mogelijkheden en of wie weet ooit eens proberen en of kijken wat er te koop is of om ideeën op te doen etc :angel:

Plaats reactie