Ja, had ik ook gelezen. Vandaag naar de BMW dealer in Rotterdam geweest. Verkoper gevraagd wanneer de prijzen bekend zijn en hij besteld kan worden. 'Dat weten we nog niet, meestal staat het eerder op Internet dan dat wij het weten'. Volgens mij heb je je huiswerk dan gewoon niet gedaan......maar goed.romo schreef:Ik begrijp middels Bimmerpost dat de M2 bij de dealer in het systeem staat ter bestelling van af 15-10-2015......
FWIW
BMW M2
-
Re: BMW M2 confirmed
-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
Bij de laatste 3 nieuwe auto's (verschillende merken en dealers) wist ik altijd veel meer te vertellen over de auto dan de verkoper zelf...Rnd schreef:Ja, had ik ook gelezen. Vandaag naar de BMW dealer in Rotterdam geweest. Verkoper gevraagd wanneer de prijzen bekend zijn en hij besteld kan worden. 'Dat weten we nog niet, meestal staat het eerder op Internet dan dat wij het weten'. Volgens mij heb je je huiswerk dan gewoon niet gedaan......maar goed.romo schreef:Ik begrijp middels Bimmerpost dat de M2 bij de dealer in het systeem staat ter bestelling van af 15-10-2015......
FWIW
Over een paar jaar hebben we ze niet meer nodig en regelen we alles gelijk online.
-
Kom dan ook naar Numansdorp, ik heb er al een verkocht en een paar in bestelling staan.Rnd schreef:Ja, had ik ook gelezen. Vandaag naar de BMW dealer in Rotterdam geweest. Verkoper gevraagd wanneer de prijzen bekend zijn en hij besteld kan worden. 'Dat weten we nog niet, meestal staat het eerder op Internet dan dat wij het weten'. Volgens mij heb je je huiswerk dan gewoon niet gedaan......maar goed.romo schreef:Ik begrijp middels Bimmerpost dat de M2 bij de dealer in het systeem staat ter bestelling van af 15-10-2015......
FWIW
-
Thijs er is nog geen prijs bekend bij BMW.
- Artosevo
En ook niet onbelangrijk, wat weegt ie?
-
Klopt, dat is niet voor iedereen even belangrijk. Sommigen willen gewoon als eerste z'n ding hebben.Andre schreef:Thijs er is nog geen prijs bekend bij BMW.
- Artosevo
Kan je al iets over het gewicht zeggen Thijs, 1300 kg? 

-
Kun je toch redelijk makkelijk bedenken. Geen carbondak, dus alle extra hardware kun je optellen bij een M235i.Artosevo schreef:Kan je al iets over het gewicht zeggen Thijs, 1300 kg?
-
- Auto: Fun Damn Mentally
1470kg:)
- Joost
Ben erg benieuwd naar de M2. Als ik op de foto's af ga ben ik niet overtuigd (in ieder geval niet overtuigd genoeg om de M3 ervoor weg te doen). Misschien dat dat nog veranderd als de auto in real life te bewonderen en te rijden is.
Gaat het heel anders rijden dan een M3? Gewicht lijkt niet heel veel te gaan verschillen (M3 heeft dan wel 70 pk meer, afgaande op de vermoedelijke 360 pk van de M2). Wielbasis is natuurlijk korter, wat het rijgedrag zal beïnvloeden.
Waar ik wel benieuwd naar ben, de DFers die hier aangeven misschien wel tot aankoop over te gaan, gaan die voor de DCT bak of voor een handgeschakelde bak?
Gaat het heel anders rijden dan een M3? Gewicht lijkt niet heel veel te gaan verschillen (M3 heeft dan wel 70 pk meer, afgaande op de vermoedelijke 360 pk van de M2). Wielbasis is natuurlijk korter, wat het rijgedrag zal beïnvloeden.
Waar ik wel benieuwd naar ben, de DFers die hier aangeven misschien wel tot aankoop over te gaan, gaan die voor de DCT bak of voor een handgeschakelde bak?
- Macboy
Handbak uiteraard.
-
Handbak. DCT kan altijd nog in de toekomst
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
-
Ziet er prachtig uit.
Echt precies wat je in de M235 mist.
Supergaaf.
Echt precies wat je in de M235 mist.
Supergaaf.
-
Ja zo begint 't erop te lijken, dik/breed. M spiegels erop straks. Ik hoop ook 'mooiere' wielen dan dit(lijkt wel 'n M3/4 achtig wiel) , ik snap ook dat het M3CSL/1M wiel wat te klassiek is voor deze tijdgeest en modellen, aan de andere kant heeft de M4 GTS weer een super 70s retro wiel eronder imho.
En ja handbak natuurlijk. Die zal wel weer stuk duurder zijn dan de DCT die natuurlijk niet milieuvriendelijker en zuiniger is. Maar ja we betalen voor de volksverlakkerij, zo simpel is het.
En ja handbak natuurlijk. Die zal wel weer stuk duurder zijn dan de DCT die natuurlijk niet milieuvriendelijker en zuiniger is. Maar ja we betalen voor de volksverlakkerij, zo simpel is het.
-
Wielen.... Niks zo makkelijk om te vervangen als een setje wielen. 

- tomgtr
Ik vind hem prachtig. Echt superdik ding. Zou hem nooit met handbak bestellen maar begrijp waarom anderen dit wel zouden doen. Ik ga niet meer over de startmotor beginnen, ik beloof het 

-
Dat is zo:)ErikS schreef:Wielen.... Niks zo makkelijk om te vervangen als een setje wielen.
Maar dan kom je vaak in aftermarket, dure BBS CH toestanden(wat ik mooi vind en wat misschien niet staat op een ronde 2016 M2?)
Ik vind de M3/4 skitterend in alles, maar de wielen(keus bij BMW) minder mooi, zou 'm niet laten staan, maar toch.
TomGTR vertel nog eensch over 'Der Startmotor', ik heb 't kampvuur al aan en de flessen whiskey al klaar.
... een Oudgermaansche sage uit 't jaar 873 AD...het begon allemaal in 't stadje Boring in Pruissen:)
- tomgtr
Hahahahaha.
Wat is er mis met m'n wielen Robin

-
Niks, het hoort bij de nieuwe lichting M modellen, zit ook zoiets op de M5 dacht ik?tomgtr schreef:Hahahahaha.
Ben meer van de klassieke wielen. Totaalplaatje klopt, maar is gewoon 'n opmerking, als ik daar diezaainer was geweest:))))
- Joost
Eens wat betreft de velgen. De M3/M4 velgen zijn niet de mooiste.
Een setje M359 staat beter. Zal op de M2 ook niet verkeerd staan denk ik.
Een setje M359 staat beter. Zal op de M2 ook niet verkeerd staan denk ik.
- Bijlagen
-
- image.jpg (181.1 KiB) 1795 keer bekeken
- GTRene
neem aan dat je zo'n auto ook met andere bmw velgen kan bestellen? vast wel, daarbij is het nog niet eens zeker met wat voor velgen die komt...ff wachte...ff wachte nog...pizzaaa
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Ik verwacht dat bij BMW de HB goedkoper zal zijn tov de M-DCT, bij Porker is het idd omgekeerd.
Verder lijkt, voor het eerst bij een BMW, dat de stance klopt zonder dat daar spacers aan te pas moeten komen....................halleluja, praise the Lord...........FWIW
Het lijkt niet op een M3-4 wiel, het is een M3-4 wiel...
Verder lijkt, voor het eerst bij een BMW, dat de stance klopt zonder dat daar spacers aan te pas moeten komen....................halleluja, praise the Lord...........FWIW

-
Volgens mij is 'n DCT bak in de (theorie)praktijk 'zuiniger' dan de handbak, dus is ie daardoor(?) mede voordeliger?romo schreef:Ik verwacht dat bij BMW de HB goedkoper zal zijn tov de M-DCT, bij Porker is het idd omgekeerd.
340i handbak is ong. 1300 euro duurder dan 8AT. ivm meer uitstoot. (179 tov 159 g/Km)
Verder heeft 'n M3 F80 meteen al 'n prima stance en de 1M standaard ook toch?
- romo
1M stance is niet slecht, maar de M2 lijkt beter FWIW
Ik dacht dat bij een M3-4 de M-DCT ook duurder was dan de HB ?
Ik dacht dat bij een M3-4 de M-DCT ook duurder was dan de HB ?