De Lijst van Hielke
- RVV
Re: De Lijst van Hielke
Hielke, die cooper S Works.. dat snap ik niet. leg eens uit? Is het trouwens het eerste model of het huidige model?
-
Volgens mij krijg je de nieuwprijs wel als je die punto erop inruild. 

-
- Auto: Fun Damn Mentally
Volgens mij dat model met fwdRVV schreef:Hielke, die cooper S Works.. dat snap ik niet. leg eens uit? Is het trouwens het eerste model of het huidige model?

- Hielke
Heb er uiteindelijk niks mee gedaan. Luco zei het al: te hard gereden. Nu jij nog even schuld bekennen LucoRVV schreef:Hielke heb je de gemeente nou al aansprakelijk gesteld voor je kapotte velg? Ik zou ze anders het Cosworth filmpje op de ring onder de neus drukken..dan gaan ze gelijk over tot betalen van schadevergoeding

Blijf erbij dat de berm er erbarmelijk heeft bijgelegen. Gat is inmiddels ook opgevuld.
Robin, zo zie je maar weer, dat rallyrijden is niks voor mij

- Luco
Hielke, ik ben mans genoeg om toe te geven als ik zelf fout getankt heb, alleen als ik niet fout getankt heb, kan ik het helaas ook niet toegeven, en het feit dat Total 5 weken lang van alles belooft, maar niks doet, sterkt mij alleen maar in de constatering dat de fout echt bij hun ligt.Hielke schreef:Heb er uiteindelijk niks mee gedaan. Luco zei het al: te hard gereden. Nu jij nog even schuld bekennen LucoRVV schreef:Hielke heb je de gemeente nou al aansprakelijk gesteld voor je kapotte velg? Ik zou ze anders het Cosworth filmpje op de ring onder de neus drukken..dan gaan ze gelijk over tot betalen van schadevergoeding![]()
Blijf erbij dat de berm er erbarmelijk heeft bijgelegen. Gat is inmiddels ook opgevuld.
Robin, zo zie je maar weer, dat rallyrijden is niks voor mij
Dus wordt vervolgd
Laatst gewijzigd door Luco op 19 mei 2011, 14:44, 1 keer totaal gewijzigd.
- Hielke
Huidige model. Kont blijft altijd slaafs volgen, met het gas niet te sturen, belabberd motorgeluid, geen snelheidsbeleving, vering/demping geeft te weinig door.RVV schreef:Hielke, die cooper S Works.. dat snap ik niet. leg eens uit? Is het trouwens het eerste model of het huidige model?
Heb bijna 10 jaar terug met een simpel instappertje van het eerste model gereden en die vond ik veel leuker.
- Macboy
Hielke is mijn held. Altijd al geweest. En hij kan ook nog eens heerlijk lasagna maken 

- RVV
Dan komt bij mij de vraag op waarom is Hielke dan jouw held ? :twisted:
- Hielke
Rij ik BMW? Heb ik ooit BMW gereden? Heb je mijn Lasagna a la Aldi wel eens geproefd?
Nou dan!
Nou dan!

- Snipe
Dat komen we doen als de 1 M getest is.Hielke schreef:Heb je mijn Lasagna a la Aldi wel eens geproefd?
-
Die lagen Aldi lasagne'deeg' whatever komen uit Turijn en zijn 't restafval waarvan een Fiat Punto body wordt gemaakt.
Alles is gerelateerd aan mekaar jongens.
Alles is gerelateerd aan mekaar jongens.

- RVV
Even opgevist uit de donkere kelders van DF, maar zo schrijft Hielke dus

Hielke schreef:Najaar 2004. BMW heeft de 1-serie uitgebracht en ik kan niet langer op een proefritje wachten. Ik heb me bij de plaatselijke BMW dealer zo stealthy mogelijk opgesteld en krijg zonder hinderlijke vragen en met een vriendelijke lach de sleutels van een zilvergrijze 120d aangereikt. De rit duurt hooguit 20 minuten maar al na een minuut of 5 krijg ik dat prettige gevoel van déjà vu. Dit voelt naar iets waar ik me lang geleden heel prettig bij gevoeld heb; een Alfa uit het transaxle tijdperk. Iets dat een mix houdt tussen een Alfetta GTV 2.0 en een 75 Twin Spark.
Vele maanden later, zomer 2005, word ik na een lange sportieve rit over regionale binnendoor weggetjes in de 120d van Andre in dit gevoel bevestigd. Heel sterk bevestigd. Het is bijna griezelig hoezeer de 120d qua balans op die allerheerlijkste van alle Alfa’s, de 75 TS, lijkt. Het gaat in een bocht over de 100 km/h en er treedt onderstuur op? Boeiende materie nu ineens. In 99% van alle auto’s zal het devies ‘gas liften’ luiden. Niet in een 75 TS en niet in deze heerlijk sturende 120d. Gas bijgeven kan namelijk tot exact hetzelfde gewenste resultaat leiden. En zo geschiedt. Ik geef gas bij en de kont schuift heel licht en zonder daarbij tegenstuur correcties nodig te hebben naar de buitenkant van de bocht. De neus van de 120d blijft hierdoor keurig naar de binnenkant van de bocht gericht en ik kan op minimaal dezelfde snelheid de rest van de bocht ronden. Geweldig! Buiten de Alfa en de BMW ken ik verder geen auto’s die zo’n extreme controle over de balans middels het gaspedaal toestaan. De overeenkomsten tussen de auto’s zijn legio. Achterwielaandrijving, 50-50 gewichtsverdeling, 4 cylinder motoren, 150-163 pk. Een gouden mix? De Alfa is al lang uit productie, het is aan de 1-serie om de vlag hoog te houden.
Een mooie nazomer zondag in oktober 2005, André’s 120d is voor een lichtgrijze 130i met sportpakket ingeruild, en ik moet tot mijn spijt tijdens een zoveelste woeste rit met de 130i concluderen dat het gevoelen van déjà vu naar de tijd van de geweldige Alfa’s niet alleen positieve vergelijkingen oproept. Behalve met 4 cilinder lijnmotoren bood Alfa de 75 tot 1992 ook met de bekende 2.5 en 3.0 V6 aan. En alhoewel de auto in deze configuratie qua geluid, trekkracht en pure power de 2.0 TS een toontje lager doet zingen, moet ie op het gebied van de wegligging duidelijk de meester in zijn zwakker gemotoriseerde broertje herkennen. Doemen er tijdens een sportieve rit namelijk bochten in het parcours op dan gaat een V6 sterker op één oor hangen en weigert de neus van de auto veel sneller dan de TS de kromming van de bocht te volgen. Extra onderstuur is altijd de prijs die voor extra kilo’s in het vooronder betaald moet worden en de kans dat op hogere snelheid met een dot gas erbij dit euvel gecompenseerd kan worden is heel erg klein. Met de 130i is het verhaal nagenoeg hetzelfde. De Goodyears NCT 5’s in de maat 205 (zelfde maat als onder de 120d) hebben in bochten meer massa te verduren en zullen de strijd eerder verliezen. De prachtige balans van de 120d is verstoord, zomaar even achteloos op het gas gaan staan om de balans naar neutraal of een hele lichte mate van overstuur te doen verplaatsen is er niet meer bij. De porties zijn nu minder mooi afgewogen, het is snel te zuur of te zoet. En het is ook niet meer dan logisch allemaal. Behalve het toegenomen gewicht van de drie liter zescilinder is het extra vermogen van ruim 100 pk er mede debet aan dat de gewichtsverplaatsingen van voor naar achteras en andersom nu grote variaties kent. Hoe jammer het ook voor de rijkwaliteiten van auto’s is, het hoort er allemaal bij.
Laten we het vergelijk van de 1 serie met de ontwikkeling van de Alfa 75 verder laten rusten. De 75 is niet meer en Alfa Romeo bouwt alleen nog maar voorwielaandrijvers op platforms die met Fiat, Lancia en soms Opel gedeeld worden. Het kan verkeren. Als we de Lexus klonen even buiten beschouwing laten is BMW het enig overgebleven merk dat potente achterwiel aangedreven auto’s uit de compacte klasse op de markt zet. Bij mensen die er een sportieve rijstijl op na houden en aldus weten hoe bevredigend het controleren van een achterwielaandrijver middels het gaspedaal kan zijn, zullen dergelijke auto’s altijd een streepje voorhebben. Ten aanval dus en dan zien we wel uit welk hout de 130i gesneden is.
Een droge zaterdagavond februari 2006. André’s 130i is sinds een poosje van een Drexler sperdifferentieel voorzien. Standaard worden de verschillende uitvoeringen van de 130i zonder sper geleverd en ook in de optielijst zul je ze niet terugvinden. Achter het stuur van de 130i voel ik me in m’n nopjes. André heeft zonet de 130i in maximale drifthoeken gezet en hij verwacht van mij niet anders. Op het oude vertrouwde en verlaten industrieterrein wordt de zescilinder voortdurend tot aan het rood op de toerenteller gejaagd. Er wordt maximaal geremd en de pook van de versnellingsbak vliegt als een bezetene over de middentunnel. Het stroeve van de gangwissels van zonet is nu, na het op temperatuur komen van de versnellingsbakolie, volledig verdwenen. De remmen blijven geweldig vertragen, van fading geen spoor. De motor zingt middels de uitlaat een lied gelijk een mooie trompet. Zo gekunsteld het uitlaatgeluid van de BMW M3 klinkt zo natuurlijk en magistraal klinkt dat van deze 130i. De besturing werkt precies en direct, ik kan de auto tot op de centimeter precies rijden. Alleen tijdens de verschillende powerdrifts wil ik het spoor zo af en toe een beetje bijster raken. Het 100% Drexler diff komt er vrij heftig in, en zo in het donker met de grote stuuruitslagen van de 130i blijf ik nogal eens in het ongewisse over wanneer het stuur terug in de rechtuitstand staat. Een witte stikker zoals die op het stuurwiel van rallyauto’s gevonden kan worden zou nu een welkom hulpmiddel zijn. Gelukkig redt de uitmuntend communicerende stuurinrichting van de kleine BMW me iedere keer opnieuw. Dit is machtig mooi werk, dit zouden de kleine 1 en ik lang kunnen volhouden. Aan André’s blik, hij staat ergens in een bocht toe te kijken, zie ik dat hij opnieuw wil wisselen.
Welke indrukken heb ik nog meer van de auto gekregen? Heel veel voor 1-serie kenners reeds bekende. Ik noem er een aantal. De auto is uitstekend afgewerkt, de kwaliteit straalt er aan alle kanten af. De instap naar binnen, zowel naar voren als naar achteren is ronduit beroerd te noemen. Is het je naar de achterbank toch gelukt om naar binnen te komen dan zit je daar ook nog eens heel krap. Voorin en dan met name op de bestuurdersstoel is dat anders. Zoals in iedere BMW kan een ieder ook in deze kleinste van de BMW’s een optimale zitpositie vinden. De enige smet die ik zou kunnen bedenken is het voor mij ietwat te dikke stuurwiel. Ik heb vrij kleine handen en in combinatie met het dikke stuurwiel belemmert dit mij een optimale grip op het stuur te krijgen. Rijwind en rolgeluiden blijven zelfs tot snelheden van ver boven de 200 km/h mooi beperkt. De motor is ontzettend krachtig, doet gevoelsmatig qua power weinig voor een M3 krachtbron onder. Vanaf 5000 tp/m biedt de kleppenverstelling extra boost. De motor pakt vanaf stationair mooi op en trekkracht lijkt bij ieder toerental ruim voorhanden te zijn. De loop is zijdezacht en zoals hierboven al vermeld klinkt de uitlaat bij hoge toerentallen ook nog eens goddelijk. Zo sportend op een lokaal industrieterrein raak je ervan overtuigd dat deze auto voor onder de 50.000 euro qua funfactor zijn gelijke niet kent.
Maar het door industrieterreinen ingenomen landelijke stuk wegennet is maar gering, en het Drexler sperdifferentieel vind je niet in de optielijst van BMW. En dan begint het totaalplaatje er ineens toch wat minder uit te zien. Zeg maar gerust heel wat minder. Want zonder die sper is de achterpartij van een 130i een kansloze match voor die geweldige motor die altijd wil en kan sporten. Droog of nat, veel toeren of middelmatige toeren, stamp in een haakse of anderszins scherpe bocht op het gas en het binnenste achterwiel geeft direct blijk van capitulatie door wild te gaan doorspinnen. Je hoeft er geen moeite voor te doen, het pleit is al beslecht voor je er erg in hebt. Dat BMW deze kleine 1 nog van een tractiecontrole systeem heeft voorzien is mij een raadsel. Van een wild uitbrekende kont zal zonder sper nooit sprake kunnen zijn. Ieder systeem om dat te counteren is overkill. Een minstens zo groot raadsel zijn de reacties van de journalisten uit een aantal gerenommeerde autobladen op de 130i. Kenners weten dat André met een keur aan auto’s een behoorlijke portie weet te gooien en te smijten. Als je dan beseft dat hij de sperloze 130i alleen met een heftige provocatie middels een flik voorafgaand aan het insturen van een bocht tot een lauwe slide wist te verleiden, des te meer ga je jezelf afvragen waar de journalisten van de volgende citaten mee bezig waren toen ze ‘hun’ 130i’s aan het testen waren:
Auto Review: "Dankzij de enorme tractie die de achterwielen opbouwen, sprint de 130i neutraal een snelle bocht uit en reageert hij met een gemakkelijk op te vangen overstuur op lastwissels"
Auto Motor en Sport: "....wanneer het elektronische vangnet wordt uitgeschakeld biedt de 130i het in voorwielaandrijvers onmogelijke genot van de powerdrift"
Autovisie: "Deze auto kan namelijk dwars, en doet dat ook heel makkelijk als je hem daartoe aanspoort, bewust of onbewust", en "Zelfs een verlaten kruising wordt heel levendig als je die met een burn-out oprijdt. Minimale stuurinput is dan genoeg voor een richtingsverandering, de spinnende achterwielen doen de rest"
Gevalletjes “de wens is de vader van de gedachte” en “het is een BMW, ik weet er zelf niet mee te stunten maar m’n collega’s zeggen dat je het ermee kunt doen” zullen we maar denken. Feit blijft dat de 130i een sper nodig heeft zoals Balkenende Donner, zoals Sonny Chèr en zoals Crocket Tubbs.
En alsof dat ontbrekende sper de pret al niet genoeg gedrukt had is er ook nog het verhaal van de sportonderstellen te vertellen. De 130i kan met 3 soorten onderstel afgeleverd worden. Standaard, sport en M sport. Andre’s vorige 120d was van het sport onderstel voorzien, zijn huidige 130i van het M sport onderstel. Beide typen onderstel kenmerken zich door een schokdemperafstelling waarbij de ingaande slag zwaar en de uitgaande slag licht gedempt is. De wielen hebben dan dus veel moeite om in te veren, maar des te gemakkelijker mogen ze de wielkasten dan weer verlaten. Het geeft de kleine BMW en ook een nieuwe 3-serie die van een ‘sport’ onderstel was voorzien en die ik kortgeleden reed een onrustig en soms zelfs tricky weggedrag wanneer het asfalt minder dan biljartlaken strak is. Ergens ten westen van Heerenveen ligt een bocht met golvend asfalt die ik tijdens testritten graag met sportieve drift pleeg aan te vallen. De nieuwe Astra (standaard onderstel) rondt die bocht stoïcijns met 115 km/h. De 130i alsook de 120d kwamen bij 100 km/h kortstondig los van achteren. Ben je daar niet op berekend dan kan zo’n stuiterpartij vervelende gevolgen hebben. Ik verdenk BMW en andere merken er wel eens van dat ze de onderstellen van hun auto’s enkel en alleen op de Nordschleife van de Nürburgring afstellen. Dit onder het motto “als het daar goed is, is het overal goed”. En dat zou veel te kort door de bocht zijn. Want de Nordschleife is de openbare weg niet. Ik kan in en om Heerenveen zo nog een paar plaatsen bedenken waar ik de sport onderstellen van BMW letterlijk en figuurlijk in de knieën kan dwingen. Vreemd is dat het standaard onderstel van de E46 3-serie alsook het onderstel van de E46 M3 qua karakteristiek totaal van de sport en M sport onderstellen afwijken. Bij die auto’s vind je wel een sterke demping van de uitgaande slag van de schokdempers. De listigheid zoals hierboven beschreven is deze auto’s dan ook totaal vreemd.
En wat is dat toch jammer. BMW dat als merk wat betreft motorenbouw, zitpositie, afwerking en andere voor de beleving van een auto cruciale zaken zo puristisch als het oude Reinheitsgebot wat betreft het Beierse Bier, is op andere minstens zo belangrijke gebieden als aandrijving en onderstelafstemming stuurloos en richtingloos. Ik kan me niet voorstellen dat de BMW technici die verantwoordelijk zijn voor het prachtige ontwerp van de wielophanging vrede kunnen hebben met de verscheidenheid aan veer/schokdemper afstellingen zoals die in de verschillende pakketten aangeboden worden. Het is alsof een wereldberoemd chef zijn meestermaal door de bediening met een fles ketchup heeft laten afmaken.
Feit blijft dat in mijn beleving de 130i als entertainer in de middenklasse een nagenoeg onverslaanbare package is. De achterwielaandrijving in combinatie met die grandioze motor, de mooie zitpositie en fijne besturing geven ‘m dat extra dat je bij de zeer capabele en potente voorwielaandrijvers die de laatste jaren de markt overspoelen nog steeds niet terug kan vinden. Het had met de montage van een sper en een goede demperafstelling alleen nog zoveel mooier kunnen zijn.
Merk en model BMW 130i
Vermogen en koppel 265 PK/315 NM
Acceleratie 0-100 6.1 seconden
Topsnelheid 250 km/u
Nieuwprijs EUR. 42100
- Hielke
Afgezaagde tekst met een overkill aan superlatieven. Niet slecht, maar zo zou ik 'm niet weer schrijven.
En allemachtig, wat komen er een BMW's in voor!
En allemachtig, wat komen er een BMW's in voor!
- Wouter
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Zo dit was me het avondje wel even.
Vanavond even rustig een bakje koffie gehaald op de kartbaan in heerenveen.
Totdat Hielke langs kwam;)
Was een behoorlijke heftige discussie waar we nog steeds niet uit zijn gekomen. Hielke en ik staan in sommige dingen net iets anders in het leven. Maar goed maakt niet uit. we hebben er weer van genoten en zolang Hielke en ik nog steeds gezamenlijk door 1 deur kunnen is er ook niets aan de hand . Dus laten we de discussie maar weer eens van ouds her doorzetten. Ik zeg voor het weekend pagina 200
Vanavond even rustig een bakje koffie gehaald op de kartbaan in heerenveen.
Totdat Hielke langs kwam;)
Was een behoorlijke heftige discussie waar we nog steeds niet uit zijn gekomen. Hielke en ik staan in sommige dingen net iets anders in het leven. Maar goed maakt niet uit. we hebben er weer van genoten en zolang Hielke en ik nog steeds gezamenlijk door 1 deur kunnen is er ook niets aan de hand . Dus laten we de discussie maar weer eens van ouds her doorzetten. Ik zeg voor het weekend pagina 200

- Sebring NL
Wat een beheersing, Hielke IRL ongeschonden het pand laten verlaten!!
- Robertdj
Het is maar een auto...Sebring NL schreef:Wat een beheersing, Hielke IRL ongeschonden het pand laten verlaten!!
- Sebring NL
Robertdj schreef:Het is maar een auto...Sebring NL schreef:Wat een beheersing, Hielke IRL ongeschonden het pand laten verlaten!!
het is een vent toch??
-
De discussie op de kartbaan over de 1M was heftig inderdaad. Hielke blaasde en pufte tussen de slokken gratis cassis door. Zijn hoofd zag er inmiddels uit als een aardbei en schreeuwt het hoog van de daken. Totdat er een kennis van mij langs kwam die toevallig Notaris was. Die Notaris had ook nog een M3 CSL. De nuance die bij Hielke aanwezig was betreffende de CSL herkenden wij van eerdere pittige DF commentaren absoluut niet meer. Echter later kwam de aap uit de mouw. Hielke had even wat gratis consult nodig. Want een uur later kwam hij bepakt en bezakt met de kluis onder zijn arm met alle notariele papieren naar de kartbaan getogen. Om genoeglijk met zijn vriendelijkste glimlach om zijn lippen gekruld naast de notaris plaats te nemen. De M3 CSL had inmiddels een goddelijke status bereikt en hielke sprak niets dan lof. Of deze man tijdens zijn ontspannen avondje op de kartbaan even zo vriendelijk zou willen zijn wat gratis consult aan hem te verstrekken. Ik naar kantoor naarstig opzoek naar de pittige commentaren van hielke over de CSL in het DF archief. Wouter drukt heftig op de stopwatch om de consulttijd bij te houden. We hadden pret voor 10.
Hieruit blijkt maar weer dat je nog zo kritisch kunt zijn, maar waneer er eigen belang in het spel is wordt de toon ineens een stuk milder. OOK bij Hielke.
Dus wie zit hier nou op de ondernemers stoel.
Kennelijk is voor hielke kritisch commentaar op een internet forum gemakkelijk, totdat hij de werkelijke mensen onder ogen komt zeker als hij daar nog een gunst van nodig is. Dan komen de verhalen ineens in een heel ander perspectief!!!!!!!!!!!!
Het moment kon niet mooier.
Hieruit blijkt maar weer dat je nog zo kritisch kunt zijn, maar waneer er eigen belang in het spel is wordt de toon ineens een stuk milder. OOK bij Hielke.
Kennelijk is voor hielke kritisch commentaar op een internet forum gemakkelijk, totdat hij de werkelijke mensen onder ogen komt zeker als hij daar nog een gunst van nodig is. Dan komen de verhalen ineens in een heel ander perspectief!!!!!!!!!!!!
- Sebring NL
Hielke blaasde en pufte tussen de slokken gratis cassis door.
Kostelijk.
- Michel P
Wat zat er in de cassis......... Waarheidsserum......
de klucht is geniaal.
Michel

Michel
-
Inderdaad!Sebring NL schreef:Hielke blaasde en pufte tussen de slokken gratis cassis door.
Kostelijk.

-
Jezus man Andre wat 'n machtig verhaal. 

- RVV
Tjongejonge zeg. Wat een verhaal zeg. Hielkes lijstje kwam zeker niet op tafel
Maar zo zie je maar weer hoe de mens in elkaar steekt als het puntje bij paaltje komt. Komt zo'n man om een uurtje te karten, zegt Hielke "Ik heb maar 1 voorwaarde, u moet ook een uur naar mijn notarispapieren kijken, gratis en dan krijgt u gratis een ongekleurd en fantastisch verslag"
Maarja eigenlijk is het in triest. Robin schreef hierboven ergens Marcel van Dam. Ook zo'n strekenleverancier.

Maar zo zie je maar weer hoe de mens in elkaar steekt als het puntje bij paaltje komt. Komt zo'n man om een uurtje te karten, zegt Hielke "Ik heb maar 1 voorwaarde, u moet ook een uur naar mijn notarispapieren kijken, gratis en dan krijgt u gratis een ongekleurd en fantastisch verslag"

-
@Rico, laten we maar over Marcel van Dam ophouden inderdaad.....My bad
Dat is iets als Wilders met Hitler vergelijken, kan ook niet.
Hielke kerel, mooi dat je bent wie je bent zoals ik je irl ken
Hou 't smeuiig en niet te moeilijk a-commercieel 'te'principieel(maar verre van consequent) schrijven óm te schrijven....., want dan redt je 't niet in deze wereld. 8)
We spreken elkaar

Dat is iets als Wilders met Hitler vergelijken, kan ook niet.
Hielke kerel, mooi dat je bent wie je bent zoals ik je irl ken

Hou 't smeuiig en niet te moeilijk a-commercieel 'te'principieel(maar verre van consequent) schrijven óm te schrijven....., want dan redt je 't niet in deze wereld. 8)
We spreken elkaar

- Macboy
Andre schreef:De discussie op de kartbaan over de 1M was heftig inderdaad. Hielke blaasde en pufte tussen de slokken gratis cassis door. Zijn hoofd zag er inmiddels uit als een aardbei en schreeuwt het hoog van de daken. Totdat er een kennis van mij langs kwam die toevallig Notaris was. Die Notaris had ook nog een M3 CSL. De nuance die bij Hielke aanwezig was betreffende de CSL herkenden wij van eerdere pittige DF commentaren absoluut niet meer. Echter later kwam de aap uit de mouw. Hielke had even wat gratis consult nodig. Want een uur later kwam hij bepakt en bezakt met de kluis onder zijn arm met alle notariele papieren naar de kartbaan getogen. Om genoeglijk met zijn vriendelijkste glimlach om zijn lippen gekruld naast de notaris plaats te nemen. De M3 CSL had inmiddels een goddelijke status bereikt en hielke sprak niets dan lof. Of deze man tijdens zijn ontspannen avondje op de kartbaan even zo vriendelijk zou willen zijn wat gratis consult aan hem te verstrekken. Ik naar kantoor naarstig opzoek naar de pittige commentaren van hielke over de CSL in het DF archief. Wouter drukt heftig op de stopwatch om de consulttijd bij te houden. We hadden pret voor 10.