26 mei Spa-Francorchamps
- David R.
- Berichten: 867
- Lid geworden op: 11 apr 2008, 17:32
Re: 26 mei Spa-Francorchamps INSCHRIJVING GESLOTEN
Hielke ik was ook gestart op verse r888 maar na een rondje of 4 a 5 waarbij ik echt gewoon rustig aan deed begonnen ze al te smeren (op 1.8 bar gestart)
- RJay
- Berichten: 3708
- Lid geworden op: 11 nov 2008, 22:43
- Locatie: Velserbroek
Re: 26 mei Spa-Francorchamps INSCHRIJVING GESLOTEN
Kan ik wel voor je maken als je dat wilt? Ook gekomen door te hoge (3.5 bar) bandendruk, lol.Snipe schreef:^ Heb je daar ook foto's van?
Was vergeten ze van stalling-spanning af te halen
Rij er sindsdien trouwens nog steeds elke trainingssessie op, alweer een goede 300-400 pure circuitkilometers verder, incluus spa gisterochtend.
- Hielke
- Berichten: 11449
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: 26 mei Spa-Francorchamps INSCHRIJVING GESLOTEN
Jij hebt dan ook een vrij zware en erg krachtige auto David. Hoor wel vaker dat 888's dat niet leuk vinden.David R. schreef:Hielke ik was ook gestart op verse r888 maar na een rondje of 4 a 5 waarbij ik echt gewoon rustig aan deed begonnen ze al te smeren (op 1.8 bar gestart)
- Snipe
- Berichten: 12631
- Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
- Locatie: Amsterdam
Re: 26 mei Spa-Francorchamps INSCHRIJVING GESLOTEN
Ik ben wel benieuwd of het vergelijkbare scheuren zijn als die we met de Federals hebben gezien.RJay schreef:Kan ik wel voor je maken als je dat wilt?
- RJay
- Berichten: 3708
- Lid geworden op: 11 nov 2008, 22:43
- Locatie: Velserbroek
Re: 26 mei Spa-Francorchamps INSCHRIJVING GESLOTEN
Minder diep, heb er dan ook maar 12 km op gereden met die spanning oid. 3 rondjes cpz, vond dat ze niet echt warm werden en dat bleek ook wel.Snipe schreef:Ik ben wel benieuwd of het vergelijkbare scheuren zijn als die we met de Federals hebben gezien.RJay schreef:Kan ik wel voor je maken als je dat wilt?
Morgen effe bij de auto langs.
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 16 okt 2010, 21:45
Re: 26 mei Spa-Francorchamps INSCHRIJVING GESLOTEN
Gisteren ook een prachtige dag gehad in Francorchamps.
Ik had er 2 jaar geleden al eens gereden in sessies tijdens zo'n Marc Duez Day, nu weer met dezelfde auto (106 Rallye) maar toch compleet anders. Intussen is het onderstel verbeterd, kuipstoelen, rolkooi, en nu reed ik dan voor het eerst met semislicks. Wat een verschil zeg, de eerste ronden heb ik nog op m'n straatbanden gedaan maar het is gewoon niet te vergelijken. Ongelofelijk veel grip, en in het begin even eng al dat geknal van opgeraapte zooi die er vanaf vliegt in snelle bochten. Linksvoor liep nog wel een beetje aan in Eau Rouge in het begin, maar dat was (leek) snel verholpen met het ombuigen van een lipje. Daarna niets meer gehoord, maar er stond wel een streepje op de band.
Wat een prachtig circuit, zelfs met zo'n kleine auto. Klopt het dan toch, dat Eau Rouge met elke auto een mooie uitdaging is. Ik vond ook dat er netjes gereden werd tegenover ons als langzamer verkeer, ik hoop dat dat andersom ook zo uitkwam. Ik ging niet altijd van de lijn af, maar zorgde wel zo veel mogelijk met de richtingaanwijzer ervoor dat achteropkomend verkeer wist dat ik ze gezien had.
Bedankt DF en Skylimit voor de organisatie, het zal zeker niet de laatste keer geweest zijn
Hier staan trouwens nog een hoop foto's:
http://www.gbphotosports.com/modules/myphotos/index.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Al lijkt het circuit daarin nogal op een parkeerplaats
Ik had er 2 jaar geleden al eens gereden in sessies tijdens zo'n Marc Duez Day, nu weer met dezelfde auto (106 Rallye) maar toch compleet anders. Intussen is het onderstel verbeterd, kuipstoelen, rolkooi, en nu reed ik dan voor het eerst met semislicks. Wat een verschil zeg, de eerste ronden heb ik nog op m'n straatbanden gedaan maar het is gewoon niet te vergelijken. Ongelofelijk veel grip, en in het begin even eng al dat geknal van opgeraapte zooi die er vanaf vliegt in snelle bochten. Linksvoor liep nog wel een beetje aan in Eau Rouge in het begin, maar dat was (leek) snel verholpen met het ombuigen van een lipje. Daarna niets meer gehoord, maar er stond wel een streepje op de band.
Wat een prachtig circuit, zelfs met zo'n kleine auto. Klopt het dan toch, dat Eau Rouge met elke auto een mooie uitdaging is. Ik vond ook dat er netjes gereden werd tegenover ons als langzamer verkeer, ik hoop dat dat andersom ook zo uitkwam. Ik ging niet altijd van de lijn af, maar zorgde wel zo veel mogelijk met de richtingaanwijzer ervoor dat achteropkomend verkeer wist dat ik ze gezien had.
Bedankt DF en Skylimit voor de organisatie, het zal zeker niet de laatste keer geweest zijn
Hier staan trouwens nog een hoop foto's:
http://www.gbphotosports.com/modules/myphotos/index.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Al lijkt het circuit daarin nogal op een parkeerplaats
- L@urens
- Berichten: 799
- Lid geworden op: 12 okt 2007, 15:27
- Locatie: Enschede, NL
Re: 26 mei Spa-Francorchamps INSCHRIJVING GESLOTEN
Ik denk band LA loopt n wielkast. Gezien de foto van de wielkast hierboven aannemelijk.GTRene schreef:ik zag in de video (niet helemaal uit gekeken)
dat een Seat? met nr 65 een behoorlijk vloeistof verlies had in die bocht, zie bij 1.23 en bij 5.35...zal wel brandstof zijn? zie in elk geval geen slingerende auto's daarna zo op het oog.
- L@urens
- Berichten: 799
- Lid geworden op: 12 okt 2007, 15:27
- Locatie: Enschede, NL
Re: 26 mei Spa-Francorchamps INSCHRIJVING GESLOTEN
En wat waren ze warm? Dat bepaald waar je moet starten.David R. schreef:Hielke ik was ook gestart op verse r888 maar na een rondje of 4 a 5 waarbij ik echt gewoon rustig aan deed begonnen ze al te smeren (op 1.8 bar gestart)
- RJay
- Berichten: 3708
- Lid geworden op: 11 nov 2008, 22:43
- Locatie: Velserbroek
Re: 26 mei Spa-Francorchamps INSCHRIJVING GESLOTEN
Aanlopen?
Zag gister ook een auto eau rouge induiken waarbij 't linkervoorwiel spontaan begon te roken toen ie naar boven draaide.
Zag gister ook een auto eau rouge induiken waarbij 't linkervoorwiel spontaan begon te roken toen ie naar boven draaide.
- L@urens
- Berichten: 799
- Lid geworden op: 12 okt 2007, 15:27
- Locatie: Enschede, NL
Re: 26 mei Spa-Francorchamps INSCHRIJVING GESLOTEN
Ben een filmpje met een paar snelle ronden aan het bakken...
- Stéphane
- Berichten: 6804
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
- Locatie: 010
Re: 26 mei Spa-Francorchamps INSCHRIJVING GESLOTEN
Was dus een Mazda 3, toch goed gezien. Echt heel apart zoiets met een wankel-motor te rijden. Vind het wel bijzonder. Veel geluid is bekend bij wankel-motoren met open uitlaat.
- L@urens
- Berichten: 799
- Lid geworden op: 12 okt 2007, 15:27
- Locatie: Enschede, NL
Re: 26 mei Spa-Francorchamps INSCHRIJVING GESLOTEN
Yep, maar wel een ontzettende herriebak. Mijn god. We stonden in de box naast hen. Hele leuke lui hoor, maar airjacks PSSSSSST, starten VAP VAP VAP VAP. Oftewel: als ze iets met de auto aan het doen waren was communiceren bij ons niet meer mogelijklStéphane schreef:
Was dus een Mazda 3, toch goed gezien. Echt heel apart zoiets met een wankel-motor te rijden. Vind het wel bijzonder. Veel geluid is bekend bij wankel-motoren met open uitlaat.
- @iko
- Berichten: 1488
- Lid geworden op: 22 aug 2007, 11:56
Re: 26 mei Spa-Francorchamps INSCHRIJVING GESLOTEN
- Spa - mooi weer - DF-ers met performance boxen -
Er zijn vast wel een paar mensen die een performance box file in ons ervaringen topic willen posten
http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... &start=125
Er zijn vast wel een paar mensen die een performance box file in ons ervaringen topic willen posten
http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... &start=125
-
- Berichten: 9466
- Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31
Re: 26 mei Spa-Francorchamps INSCHRIJVING GESLOTEN
Ik heb een goed excuus, ik ben vergeten mijn kaartje erin te stoppen
- RJay
- Berichten: 3708
- Lid geworden op: 11 nov 2008, 22:43
- Locatie: Velserbroek
Re: 26 mei Spa-Francorchamps INSCHRIJVING GESLOTEN
Ik heb een beter excuus: Ik heb er geen. :banaan:
- Stéphane
- Berichten: 6804
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
- Locatie: 010
Re: 26 mei Spa-Francorchamps INSCHRIJVING GESLOTEN
Ja, als het een 3-rotor was - zoals uit een Cosmo een 20B - is dat in de basis dezelfde motor als een 787B. En die maken dus een enorme herrie.L@urens schreef:Yep, maar wel een ontzettende herriebak. Mijn god. We stonden in de box naast hen. Hele leuke lui hoor, maar airjacks PSSSSSST, starten VAP VAP VAP VAP. Oftewel: als ze iets met de auto aan het doen waren was communiceren bij ons niet meer mogelijkl
Kwestie van paar goede einddemper er onder en dan ben je daar ook vanaf.
- RJay
- Berichten: 3708
- Lid geworden op: 11 nov 2008, 22:43
- Locatie: Velserbroek
Re: 26 mei Spa-Francorchamps INSCHRIJVING GESLOTEN
Ben je dan niet ook van je topvermogen af?Stéphane schreef:Ja, als het een 3-rotor was - zoals uit een Cosmo een 20B - is dat in de basis dezelfde motor als een 787B. En die maken dus een enorme herrie.L@urens schreef:Yep, maar wel een ontzettende herriebak. Mijn god. We stonden in de box naast hen. Hele leuke lui hoor, maar airjacks PSSSSSST, starten VAP VAP VAP VAP. Oftewel: als ze iets met de auto aan het doen waren was communiceren bij ons niet meer mogelijkl
Kwestie van paar goede einddemper er onder en dan ben je daar ook vanaf.
- L@urens
- Berichten: 799
- Lid geworden op: 12 okt 2007, 15:27
- Locatie: Enschede, NL
Re: 26 mei Spa-Francorchamps INSCHRIJVING GESLOTEN
Die monteur vertelde dat ze er juist een enorme demper onder gezet hadden en dus verbaasd waren over teveel geluid...Stéphane schreef:Ja, als het een 3-rotor was - zoals uit een Cosmo een 20B - is dat in de basis dezelfde motor als een 787B. En die maken dus een enorme herrie.L@urens schreef:Yep, maar wel een ontzettende herriebak. Mijn god. We stonden in de box naast hen. Hele leuke lui hoor, maar airjacks PSSSSSST, starten VAP VAP VAP VAP. Oftewel: als ze iets met de auto aan het doen waren was communiceren bij ons niet meer mogelijkl
Kwestie van paar goede einddemper er onder en dan ben je daar ook vanaf.
- Joost
- Berichten: 1987
- Lid geworden op: 08 mar 2006, 16:15
Re: 26 mei Spa-Francorchamps INSCHRIJVING GESLOTEN
Ik moet heel eerlijk bekennen dat ik op de Federals de vorige keer lekkerder (en ook sneller) gereden heb.
De wang van de Federals in 215-40-17 is veel stugger dan die van de toyo in 215-45-17. Om ze wat stijver te krijgen heb ik na 5 rondjes rijden de spanning verhoogd, daarna ging het wel beter maar nog steeds voor mijn gevoel minder dan met de Federals.
Ik ben met de toyo's koud op 1,8 bar begonnen. Warm werden ze 2,4 bar, maar dat reed echt voor geen meter. Auto zette zich eerst over de wang van de band en stuurde daarna pas in.
De sessies daarna gaan rijden met koud 2,65 bar, warm 2,9 - 3.0 bar. Waarden die volgens de kenners veel te hoog zijn maar het reed wel een stuk beter.
Het verschil in stugheid van de wang is erg goed te merken wanneer je met je schoen de zijkant van de wang weg duwt. Bij de Federals geen beweging. Bij de Toyo's beweegt de hele auto. Ook de bandenboer had een stuk meer moeite met het monteren van de Federals op de velg dan hij had met de Toyo's.
Snelste Tijd met de Federals de vorige keer: 3,11,87 (1 bestuurder, geen passagier).
Snelste tijd met de Toyo's donderdag: 3,11,88 ( 1 bestuurder + passagier).
Condities zo goed als gelijk, 20 graden en droog.
Slijtage: Toyo's slijten duidelijk sneller dan de Federals (alleen die scheuren he!?)
Ik denk dat ik met de Federals nu sneller zou zijn. Heb een aantal bochten waar ik nu harder doorheen ga/durf dan de vorige keer.
Zou de hoogte van de band 40 (Federal) tegen 45 (Toyo) zo veel verschil maken of ligt het aan de band zelf?
Ik heb nog twee goede Federals (zonder scheuren) liggen, ik denk dat ik de volgende keer toch met de Federals aan de voorkant ga rijden. Dan gaan we weer meten en weten we het zeker.
De wang van de Federals in 215-40-17 is veel stugger dan die van de toyo in 215-45-17. Om ze wat stijver te krijgen heb ik na 5 rondjes rijden de spanning verhoogd, daarna ging het wel beter maar nog steeds voor mijn gevoel minder dan met de Federals.
Ik ben met de toyo's koud op 1,8 bar begonnen. Warm werden ze 2,4 bar, maar dat reed echt voor geen meter. Auto zette zich eerst over de wang van de band en stuurde daarna pas in.
De sessies daarna gaan rijden met koud 2,65 bar, warm 2,9 - 3.0 bar. Waarden die volgens de kenners veel te hoog zijn maar het reed wel een stuk beter.
Het verschil in stugheid van de wang is erg goed te merken wanneer je met je schoen de zijkant van de wang weg duwt. Bij de Federals geen beweging. Bij de Toyo's beweegt de hele auto. Ook de bandenboer had een stuk meer moeite met het monteren van de Federals op de velg dan hij had met de Toyo's.
Snelste Tijd met de Federals de vorige keer: 3,11,87 (1 bestuurder, geen passagier).
Snelste tijd met de Toyo's donderdag: 3,11,88 ( 1 bestuurder + passagier).
Condities zo goed als gelijk, 20 graden en droog.
Slijtage: Toyo's slijten duidelijk sneller dan de Federals (alleen die scheuren he!?)
Ik denk dat ik met de Federals nu sneller zou zijn. Heb een aantal bochten waar ik nu harder doorheen ga/durf dan de vorige keer.
Zou de hoogte van de band 40 (Federal) tegen 45 (Toyo) zo veel verschil maken of ligt het aan de band zelf?
Ik heb nog twee goede Federals (zonder scheuren) liggen, ik denk dat ik de volgende keer toch met de Federals aan de voorkant ga rijden. Dan gaan we weer meten en weten we het zeker.
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: 26 mei Spa-Francorchamps INSCHRIJVING GESLOTEN
Joost voor 19 juni op Spa, ik reserveer 2 plaatsen voor je
- L@urens
- Berichten: 799
- Lid geworden op: 12 okt 2007, 15:27
- Locatie: Enschede, NL
Re: 26 mei Spa-Francorchamps INSCHRIJVING GESLOTEN
Dus de Toyo is sneller. Het gaat over de R888 neem ik aan? Waarom ga je niet op 1.6 koud weg zodat hij 2.1 wordt?Joost schreef:De Tijd met de Federals de vorige keer: 3,11,87 (1 bestuurder, geen passagier).
Snelste tijd met de Toyo's donderdag: 3,11,88 ( 1 bestuurder + passagier).
- RJay
- Berichten: 3708
- Lid geworden op: 11 nov 2008, 22:43
- Locatie: Velserbroek
Re: 26 mei Spa-Francorchamps INSCHRIJVING GESLOTEN
Heb met mijn toyo's ook per ongeluk op 3.5 bar gereden, die werden echt NIET warm toen, maar jouw 17" r888's dus wel? :o
Die banden moeten warm echt 2.2-2.3 zijn. Gister weg gegaan met 1.7 voor en 1.6 achter in 205-50-15, nergens last van gehad, band werd mooi warm en ging niet glijden over z'n wang oid.
Die banden moeten warm echt 2.2-2.3 zijn. Gister weg gegaan met 1.7 voor en 1.6 achter in 205-50-15, nergens last van gehad, band werd mooi warm en ging niet glijden over z'n wang oid.
- Snipe
- Berichten: 12631
- Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
- Locatie: Amsterdam
Re: 26 mei Spa-Francorchamps INSCHRIJVING GESLOTEN
De upload loopt nog, maar de foto's komen eraan: http://www.driving-fun.com/1966/the-kno ... elgie.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Er komen nog meer foto's, maar die zijn van de Spa Classic-auto's die er al waren.
Er komen nog meer foto's, maar die zijn van de Spa Classic-auto's die er al waren.
-
- Berichten: 5296
- Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31
Re: 26 mei Spa-Francorchamps INSCHRIJVING GESLOTEN
RVV schreef:Joost voor 19 juni op Spa, ik reserveer 2 plaatsen voor je
Ik graag ook!
- L@urens
- Berichten: 799
- Lid geworden op: 12 okt 2007, 15:27
- Locatie: Enschede, NL
Re: 26 mei Spa-Francorchamps INSCHRIJVING GESLOTEN
[vimeo]http://www.vimeo.com/24335537[/vimeo]
Laatst gewijzigd door L@urens op 28 mei 2011, 09:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast