Toll....

topper idd zo'n panda 100hp2000USA schreef:Panda 100HP
Hell Yeah! Hele fijne gooi en smijt karretjes.
Mooie sportauspuff eronder:
Meer: Novitec Panda 100HP
Waarom zou dat niet? Ligt gewoon een 1.4-tje in eigenlijk niet veel bijzonders. Het schakelen voelde zelfs een stuk degelijker aan dan de C2.Marco R. schreef:Is zo'n Panda wel een beetje normaal qua levensduur en slijtage van onderdelen? Electronica beetje betrouwbaar? Wel tof ding overigens.
45.000 en dan al een keer schijven?Joy schreef:De Panda thuis is eigenlijk de enige auto zonder kosten. Eén keer een storing van de airco gehad door te lang niet gebruiken maar verder zorgeloos. En iedereen gebruikt 'm thuis. Ik geloof dat ie nu iets van 45.000 heeft gelopen met alleen oliebeurten en schijven/blokken.
Ligt helaas echt ver boven budget. De Panda 100hp is wel een auto die ik altijd al gaaf vond maar die eigenlijk bij de zoektocht naar de C2 niet een keer ter sprake is gekomen. Laatst op fiatblog ook een verhaal gelezen van mensen die er al meer dan 150.000 kilometer mee hebben gereden dus ik denk dat het met die betrouwbaarheid wel goed zit.Drake schreef:Ik zou zeggen, leg iets bij en ga voor de Twingo RS.
http://auto.marktplaats.nl/renault/4342 ... -2009.html" onclick="window.open(this.href);return false;?
Kwa vermogen en wegligging een stap hoger t.o.v de panda.
Mijn Saxo heeft er in mijn bezit al 50k km aftrappen op zitten, totaal nu 155kkm ofzo. Eerste koppeling, eerste koppakking, eerste versnellingsbak, etc. Er ligt dus wel de 16 klepper (TU5J4) in. Het zit hem vooral in rustig warmrijden. Koppakkingen zijn zwak bij die dingen, maar dat is bij wel meer auto's met een gietijzeren onderblok en aluminium cilinderkop.Joy schreef:@Youp. ja 1 schijf ging krom door een remklauw die vast bleef zitten aan 1 kant. Dealer bleek de remtangen nooit te hebben schoon gemaakt.![]()
Nog even over de betrouwbaarheid van de Panda. Als er 1 auto thuis is die constant gebreken heeft is het de Saxo van mijn zusje. Ding is van 1e eigenaresse heeft krap 80.000 km gelopen en de olie gutst er inmiddels via de koppakking van tussen. Af en toe een hapering bij het oppakken, een slecht remmende achteras, roestvorming in de motorruimte, remklauw blijft nu weer hangen en de koppeling loopt op z'n eind. En het leek zo een nette auto
Zou de Citroen Saxo nou niet 1-2-3 boven de Panda zetten qua betrouwbaarheid. Dat blokje is vrij probleemloos, maar als je de statistieken bekijkt is de Saxo niet de best in elkaar gezette auto...Youp schreef:45.000 en dan al een keer schijven?Joy schreef:De Panda thuis is eigenlijk de enige auto zonder kosten. Eén keer een storing van de airco gehad door te lang niet gebruiken maar verder zorgeloos. En iedereen gebruikt 'm thuis. Ik geloof dat ie nu iets van 45.000 heeft gelopen met alleen oliebeurten en schijven/blokken.
Wat betreft betrouwbaarheid, je krijgt wat je betaalt. Het is geen technisch hoogstandje. Het zal wel oké rijden, maar de prijs komt ergens vandaan.Ik zou in ieder geval geen nieuwere Fiat willen hebben buiten de garantie.
Niet dat een C2 super is qua betrouwbaarheid, maar het TU5J(P)4 motorblok heeft zich wél aardig bewezen...
Dat heb ik ook niet gezegd hè. Je hebt het hier tevens over een auto die minimaal 10 jaar ouder is en destijds in dikste uitvoering ook slechts 16k euro kostte. Ik vergeleek de C2 met de Panda en daar ligt de zelfde motor in als in een Saxo.Kasteel schreef:Zou de Citroen Saxo nou niet 1-2-3 boven de Panda zetten qua betrouwbaarheid. Dat blokje is vrij probleemloos, maar als je de statistieken bekijkt is de Saxo niet de best in elkaar gezette auto...Youp schreef:45.000 en dan al een keer schijven?Joy schreef:De Panda thuis is eigenlijk de enige auto zonder kosten. Eén keer een storing van de airco gehad door te lang niet gebruiken maar verder zorgeloos. En iedereen gebruikt 'm thuis. Ik geloof dat ie nu iets van 45.000 heeft gelopen met alleen oliebeurten en schijven/blokken.
Wat betreft betrouwbaarheid, je krijgt wat je betaalt. Het is geen technisch hoogstandje. Het zal wel oké rijden, maar de prijs komt ergens vandaan.Ik zou in ieder geval geen nieuwere Fiat willen hebben buiten de garantie.
Niet dat een C2 super is qua betrouwbaarheid, maar het TU5J(P)4 motorblok heeft zich wél aardig bewezen...
Gebruikers op dit forum: Bokkepoot, Bram, MarcH, Martijn_bmw, vigilante en 5 gasten