Napraten: DF @ Nürburgring Nordschleife deel 1

Alle topics van de DF activiteiten uit het verleden.
Plaats reactie
Jorrit

Re: Napraten: DF @ Nürburgring Nordschleife deel 1

Bericht door Jorrit » 14 nov 2010, 11:50

Wouter81 schreef:Heb veel fotografen zien staan, zijn er ook piccies van de ochtenduren?

Koen en ik hebben in de ochtend in Hatzenbach gestaan. De foto's van Koen staan al wel online:

Linkje: 1771 foto's (Hatzenbach van 09:00 tot 12:30)

De foto's die ik heb gemaakt laten nog even op zich wachten. Ik heb ze gemaakt met de 2e camera van Koen en die zullen binnen kort ook wel online verschijnen. Koen kennende verwacht ik ze later vandaag online :thumbup:

Ben zelf trouwens ook erg benieuwd naar de foto's. Sommige momentjes staan er namelijk van 2 kanten op
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Jorrit op 14 nov 2010, 12:43, 1 keer totaal gewijzigd.

Mathieu

Bericht door Mathieu » 14 nov 2010, 12:07

Aram
Locatie: n ʞuɐp 'ʞnɹʞ uɾıɯ do ƃnɹǝʇ uǝʌǝ uɐp ǝɯ ʇǝz 'uǝzǝl ʇunʞ ʇıp ǝɾ slɐ

Bericht door Aram » 14 nov 2010, 12:10

Dat zeker, alleen is ie niet heel gebleven. :(

Mathieu

Bericht door Mathieu » 14 nov 2010, 12:15

Aram schreef:Dat zeker, alleen is ie niet heel gebleven. :(
Pech of botsing?
:cry:

Robertdj

Bericht door Robertdj » 14 nov 2010, 12:16

Ik zag 'm op de sleepwagen langskomen. Zijkant onder de modder, maar kon zo snel geen zichtbare schade zien. Hopelijk valt het mee.

TurboClouseau

Bericht door TurboClouseau » 14 nov 2010, 12:22

De Audi twinturbo TDI van Jos:

Afbeelding

Afbeelding

De snelle 1303 van Walter:

Afbeelding

De Corrado G60 met 233pk van RH:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De Golf 6 TDI racer van JD Engineering:

Afbeelding

Afbeelding

De Mitsubishi Lancer Evo waar ik een paar rondes mee mocht:

Afbeelding

GTRene

Bericht door GTRene » 14 nov 2010, 12:26

die 2 smarts...ik zag die blauwe/zwarte? in het filmpje met Andre en dacht huh? die gaat veel vlotter dan je normaal zou kunnen standaard.
en dat ding lijkt ook breder...wat zit daar in qua techniek :mrgreen:

deze dacht ik

Afbeelding
Laatst gewijzigd door GTRene op 14 nov 2010, 12:29, 1 keer totaal gewijzigd.

jos_br

Bericht door jos_br » 14 nov 2010, 12:26

Tja, toen deed de TT het nog............

Na 9 ronden met de TT gereden te hebben begon de motor steeds harder te roken en gaf een drijfstang aan de ruimte te klein te vinden is naar buiten gekomen........
Hierna verder gegaan met een Golf V (Peter bedankt!) maar ik dacht dat dit maar voor korte duur was aangezien de auto alle kanten opging...dit bleek aan de Hankook banden te liggen die toch naarmate ze warmer werden wel weer grip kregen.

Al met al fantastisch georganiseerd en voor herhaliing vatbaar!

Ben er de volgende keer weer bij,

Jos.

Aram

Bericht door Aram » 14 nov 2010, 12:29

Robertdj schreef:Ik zag 'm op de sleepwagen langskomen. Zijkant onder de modder, maar kon zo snel geen zichtbare schade zien. Hopelijk valt het mee.

Ik zag een kapotte neus en vloeistof onder het blok vandaan sijpelen. :(
Erg zonde want zoals gezegd, je bent wel een held als je met zo'n ding met nat de ring opgaat!

jos_br

Bericht door jos_br » 14 nov 2010, 12:32

Robertdj schreef:Ik zag 'm op de sleepwagen langskomen. Zijkant onder de modder, maar kon zo snel geen zichtbare schade zien. Hopelijk valt het mee.

Dit is altijd balen, toch zijn de schade´s i.m.o. meegevallen met dit weer.

Jos.

Erik dB

Bericht door Erik dB » 14 nov 2010, 12:36

Die Smarts gingen inderdaad lekker! Iets zegt me dat geen standaard 100pk oid in lag :df:

Robertdj

Bericht door Robertdj » 14 nov 2010, 12:39

Afbeelding

Deze waren wel cool trouwens. Kwamen telkens samen langszetten :df:
Laatst gewijzigd door Robertdj op 14 nov 2010, 13:08, 1 keer totaal gewijzigd.

Snipe

Bericht door Snipe » 14 nov 2010, 12:39

Pffffft.... Kon die C nog wat groter in die foto's?

Aram

Bericht door Aram » 14 nov 2010, 12:46

Het was een vochtig tripje, op Donderdag vertrokken midden in de spits, na 28km file op de A2 en 3 kwartier wachten in een bocht naar de A50 was het in Duitsland zo nat dat echt doorrijden daar er ook niet bij was.
De STI van Alex stond op semi slicks dus ik heb aardig wat meters glijden doorgebracht.
Maargoed na 5.5 uur waren we in het pension bij de Ring, en dat pension is trouwens wel een aanrader!

Ik was trouwens alleen mee om te kijken want ik heb niets om mee te rijden. :mrgreen:

Maar ik heb wel met 2 man mee kunnen rijden een rondje, een met Alex achter een volgauto en daar merkte ik vanuit de bijrijderstoel al hoe glad het was.
Ook heb ik een rondje meegereden met Laurens in zijn 3 serie met flamingo banden.
Ik zeg trouwens rijden maar de helft van de ronde was gedrift(!!) wat was dat gaaf zeg die gozer kan echt goed rijden! :clap:

En ook ik had nog aan Andre gevraagd of er een rondje mee te liften was maar die jongen is om een of andere reden nogal populair dus het is er helaas niet van gekomen.

Anyway na wat eten bij Pinnokio en een evenzo natte thuisrace zaten er weer 2 mooie dagen op.
Zo'n event is trouwens wel een goede motivatie om weer is wat vaart achter de projecten te zetten, het jeukt wel als een idioot na zo'n dagje. :)

JP

Bericht door JP » 14 nov 2010, 12:47

Aram schreef:

Ik zag een kapotte neus en vloeistof onder het blok vandaan sijpelen. :(
Erg zonde want zoals gezegd, je bent wel een held als je met zo'n ding met nat de ring opgaat!
Idd, en met geen slakkengangetje. Jammer dat ze in Pflanzgarten strandden. Wel 'handig' dat de sleper je kan optakelen aan je rolkooi.

daNpy

Bericht door daNpy » 14 nov 2010, 13:08

Zo, net thuis, nu alweer 7 pagina's om door te lezen :bag:

En nog 400 foto's uit te zoeken (waarvan 250 van de RKA ;))

Wel alvast hartelijk dank aan Spijkerhard, Erik Pistoletje en Dick voor het meerijden :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Foto's en mijn verhaaltje komen asap on-line (gezien het weer moet dat deze middag wel lukken :hmmm: )

Vdub

Bericht door Vdub » 14 nov 2010, 13:09

Het was idd een goede meeting/racedag, muv het weer dan.. de volgende keer een maandje (of 3)eerder ofzo.. dan neem ik de V8 ook mee.. ik heb bij 2 auto's meegereden en moet zeggen dat ik in de grijze golf 1 het meest/best kon voelen hoe glad het was 's middags rond 15:30

daNpy

Bericht door daNpy » 14 nov 2010, 13:54

Onze foto's van de Trackday:

http://danpy.autofans.nl/images/eveneme ... 0/DF_Ring/" onclick="window.open(this.href);return false;

Wegens het grote allemaal geresized naar 640px, groter en evt bewerkt op aanvraag :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

daNpy

Bericht door daNpy » 14 nov 2010, 14:22

Volgens mij zit ik hier bij jou Han, kan dat? :thumbup:

Afbeelding

JP

Bericht door JP » 14 nov 2010, 15:13

Afbeelding

Wel handig die Cayenne. Arie stond ook een tijdje te kijken in Adenauer Forst, vanuit de auto :mrgreen: Zo kom je nog eens ergens, zonder te lopen... :clap:

Knot

Bericht door Knot » 14 nov 2010, 15:35

Die zag ik idd nog wat spelen helling op en af daar, ideaal in de regen idd!

daNpy

Bericht door daNpy » 14 nov 2010, 15:54

Het afgelopen weekend zouden we naar de Ring gaan om de DF Trackday te rijden, maar wegens omstandigheden is dat niet doorgegaan. Lisette, Joost, Sander, Jan en ik hebben ons echter niet laten kennen en zijn toch gegaan.
Donderdag ochtend zijn we vertrokken en direct door gereden naar de Ring. Daar heb ik eerst een rondje gedaan en daarna Lisette, helaas was het toen aan het regenen en dus erg nat.

Joost had weer eens goed opgelet en stond bij Gerolstein, terwijl we in Altenahr gereserveerd hadden. Die kwam naar de Ring en we hebben nog even TF gekeken. Inmiddels was de middag al aardig om en zijn we naar de herberg gereden, waar we via een raar bruggetje gemaakt van wildroosters moesten zien te komen.
De volgend ochtend lag het bruggetje al aardig dicht bij het water en door meegesleurde boomstammen golfde het er ook overheen. Het was nog niet zo erg als op onderstaande foto, maar nog net rijdbaar.

Afbeelding

Bij de Ring aangekomen was de sessie met voorrijders bijna ten einde en kon het 'vrij rijden' beginnen. Ik had mn helm meegenomen om rondjes mee te kunnen rijden, maar in de ochtend nog niemand kunnen vinden. Omdat het erg fris was zijn we wat gaan drinken in Devils Diner. Daar kwam een M3 eigenaar bij ons aan tafel zitten die voor de eerste keer op de Ring was. Na wat gekletst te hebben uiteraard gevraagd of ik mee kon en dat mocht 8)
Helm uit de auto gepakt, ingeschreven als bijrijder en ingestapt. Op een half natte baan 3 rondes meegereden waarbij de auto soms aardig wat, maar soms ook verraderlijk weinig grip had. Één keer brak de auto erg ver uit maar Han kon hem opvangen en ook de 2 terugslagen inperken waarna we zonder van de baan te raken onze weg konden vervolgen.

Afbeelding

Joost en Lisette waren inmiddels ergens foto's aan het maken dus ik heb een lekkere hamburger naar binnen gewerkt bij Devils Diner. Han nam afscheid en ging nog wat rondes doen, gelijk had ie natuurlijk. Ik kwam daarna Erik tegen en mocht ook met hem mee rijden. Wat een verschil met de M3.
De 300pk sterke PIMPreza die door een ervaren rijder over de natte baan werd gestuurd hield de snelheid lekker hoog. Bij gripverlies gebeurden er geen gekke dingen maar begonnen de banden enkel te piepen. 4 rondes heerlijk genoten in de Impreza en sommige mensen erg hard in kunnen halen.
Quote van Erik na 1/3e ronde: "Ja ik rijd maar een beetje door want dalijk denkt ie dat ik een mietje ben ofzo" :D

Nadat Erik me weer af had gezet kwam ik eindelijk Dick tegen, die was ik al de hele dag aan het "zoeken". Na even te tanken kwam Dick me ophalen en kon ik me in de M5 nestelen. Wat een bruut apparaat die "dikke dame". Erg dik geluid als Dick hem met een dot gas nóg wat dwarser duwt, waardoor ik dus bij een groot aantal bochten uit de zijruit heb zitten kijken :D
Bij de kleine carrousel zag Dick iemand achter ons de bocht uitgaan, helaas konden we niet meer stoppen dus zijn we dit gaan melden bij de pitstraat. Helaas was het daarna afgelopen; de GmbH had besloten dat het te gevaarlijk werd.

In de avond zijn we de Rally gaan kijken, samen met de andere jongens van TNT Motorsport. Omdat het al donker was geen foto's kunnen maken, ook hebben we veel in de jeep gezeten omdat het enorm pl**ris weer was. Na de proef waren we nat en koud genoeg om maar eens wat te gaan eten bij El Chueco, waar ook Sander en Jan ons vonden.
Het bruggetje was die avond nog begaanbaar, zaterdagochtend hebben we het echter niet meer gewaagd en moesten uitwijken naar de fietsersbrug:

Afbeelding

Samen met Dick bij Hatzenbach een proef gekeken waarbij de Ring de verkeerde kant op verreden werd. Een aantal deelnemers vond dat een rally mede door het gras ging en besloot daarom ook de baan verlaten en de bochten een beetje af te snijden. De natte baan zorgde ook voor een aantal mooie drifts van de oude RWD rally wagens :)
Na deze proef eerst gegeten en daarna de proef bij Müllenbach gaan kijken. Eindelijk was het droog genoeg om ook wat foto's te kunnen maken. We hadden per toeval een mooie plek uitgezocht, waar de auto's een U bocht gravel-op maakten en daarna een stuk bergafwaarts nog een keer voorbij kwamen, waarbij een diepe plas, een versmalling en een modderweg links-omhoog voor wat spektakel zorgden. Een Porsche kwam echter iets te wijd uit de plas en raakte met de rechterzijkant een slagboompost, waarna het achterwiel bleef haken en scheef onder de auto stond. De Porsche is nog verder gereden met een auto die flink uit het spoor was en daarna bij start/finish afgehaakt.
Inmiddels was de avond gevallen en hebben we een lekkere pizza verorberd bij Pinocchio :beer:
Omdat het nog redelijk vroeg was zijn we weer naar de Ring gereden en hebben Sander en ik een heat gekart. Een beetje kat en muis gespeeld omdat er verder toch niemand was in onze heat, was wel leuk :)

Afbeelding

Afbeelding

Bij de herberg bleek de Ahr inmiddels zo ver uit de oevers te zijn gekomen dat het hele bruggetje onzichtbaar was.
Ook vanmorgen was hij helemaal niet meer te zien, dus even een fotootje gemaakt:

Afbeelding

Knot

Bericht door Knot » 14 nov 2010, 15:56

Lekkere bruggetjes kiezen jullie uit zeg!

daNpy

Bericht door daNpy » 14 nov 2010, 16:00

Ja zulke dingen staan er nooit bij als je reserveert :sealed:

"Herberg bereikbaar via onmogelijke bruggetjes" :shithappens:

Knot

Bericht door Knot » 14 nov 2010, 16:02

Vanochtend toch maar even een ronde online gezet maar zoals ik al zei, ik ben er niet over te spreken zelf. Strak rijden met AST gaat echt perfect, dan is het onderstel super maar ga je driften (en ik pak toch wat driftdagen per jaar) dan is het gewoon niet ideaal. Je kunt smokkelen door de dempers helemaal terug te draaien en meukachterbanden te monteren maar zoals in het filmpje hier staat er toch redelijk wat demping en rij ik op RE050A rondom. Eenmaal in een drift ligt de auto strak maar zodra jij of de auto maar iets twijfelt of een drift doorgezet moet worden dan hapt het onderstel alsof je terugschiet in de tramrails! Op zich ideaal, dat is het uberteken van grip terugpakken maar bij driften wil ik liever een speelse auto die minder nerveus is maar zich juist laat dansen.. en dan moet je in mijn ogen dus geen AST hebben. Geen idee of het aan de veren ligt, al vin ik 90/70 nou niet superzwaar maar een stap minder dan zou de koets wat meer bewegen... andere optie is gewoon de manier van dempen, dat doet AST volgens mij anders dan anderen.

Droge ring voluit knallen dan geniet ik van het AST onderstel maar bij driften op nat vervloek ik het weer als je verder wilt gaan dan een enkele bocht uitbreken en opvangen. Het blijft kiezen of delen... maar deze setup beperkt mij om echt vrijuit de driftkunsten te laten zien.

Andre, je moet de 28e anders maar eens een rondje driften als je wilt, dan ben ik beniewd wat jij ervan vind... hoopte eigenlijk stiekem dat je het de vorige keer toch geprobeerd had.

Laatst gewijzigd door Knot op 14 nov 2010, 16:12, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie