Het afgelopen weekend zouden we naar de Ring gaan om de DF Trackday te rijden, maar wegens omstandigheden is dat niet doorgegaan. Lisette, Joost, Sander, Jan en ik hebben ons echter niet laten kennen en zijn toch gegaan.
Donderdag ochtend zijn we vertrokken en direct door gereden naar de Ring. Daar heb ik eerst een rondje gedaan en daarna Lisette, helaas was het toen aan het regenen en dus erg nat.
Joost had weer eens goed opgelet en stond bij Gerolstein, terwijl we in Altenahr gereserveerd hadden. Die kwam naar de Ring en we hebben nog even TF gekeken. Inmiddels was de middag al aardig om en zijn we naar de herberg gereden, waar we via een raar bruggetje gemaakt van wildroosters moesten zien te komen.
De volgend ochtend lag het bruggetje al aardig dicht bij het water en door meegesleurde boomstammen golfde het er ook overheen. Het was nog niet zo erg als op onderstaande foto, maar nog net rijdbaar.
Bij de Ring aangekomen was de sessie met voorrijders bijna ten einde en kon het 'vrij rijden' beginnen. Ik had mn helm meegenomen om rondjes mee te kunnen rijden, maar in de ochtend nog niemand kunnen vinden. Omdat het erg fris was zijn we wat gaan drinken in Devils Diner. Daar kwam een M3 eigenaar bij ons aan tafel zitten die voor de eerste keer op de Ring was. Na wat gekletst te hebben uiteraard gevraagd of ik mee kon en dat mocht 8)
Helm uit de auto gepakt, ingeschreven als bijrijder en ingestapt. Op een half natte baan 3 rondes meegereden waarbij de auto soms aardig wat, maar soms ook verraderlijk weinig grip had. Één keer brak de auto erg ver uit maar Han kon hem opvangen en ook de 2 terugslagen inperken waarna we zonder van de baan te raken onze weg konden vervolgen.
Joost en Lisette waren inmiddels ergens foto's aan het maken dus ik heb een lekkere hamburger naar binnen gewerkt bij Devils Diner. Han nam afscheid en ging nog wat rondes doen, gelijk had ie natuurlijk. Ik kwam daarna Erik tegen en mocht ook met hem mee rijden. Wat een verschil met de M3.
De 300pk sterke PIMPreza die door een ervaren rijder over de natte baan werd gestuurd hield de snelheid lekker hoog. Bij gripverlies gebeurden er geen gekke dingen maar begonnen de banden enkel te piepen. 4 rondes heerlijk genoten in de Impreza en sommige mensen erg hard in kunnen halen.
Quote van Erik na 1/3e ronde: "Ja ik rijd maar een beetje door want dalijk denkt ie dat ik een mietje ben ofzo"
Nadat Erik me weer af had gezet kwam ik eindelijk Dick tegen, die was ik al de hele dag aan het "zoeken". Na even te tanken kwam Dick me ophalen en kon ik me in de M5 nestelen. Wat een bruut apparaat die "dikke dame". Erg dik geluid als Dick hem met een dot gas nóg wat dwarser duwt, waardoor ik dus bij een groot aantal bochten uit de zijruit heb zitten kijken

Bij de kleine carrousel zag Dick iemand achter ons de bocht uitgaan, helaas konden we niet meer stoppen dus zijn we dit gaan melden bij de pitstraat. Helaas was het daarna afgelopen; de GmbH had besloten dat het te gevaarlijk werd.
In de avond zijn we de Rally gaan kijken, samen met de andere jongens van TNT Motorsport. Omdat het al donker was geen foto's kunnen maken, ook hebben we veel in de jeep gezeten omdat het enorm pl**ris weer was. Na de proef waren we nat en koud genoeg om maar eens wat te gaan eten bij El Chueco, waar ook Sander en Jan ons vonden.
Het bruggetje was die avond nog begaanbaar, zaterdagochtend hebben we het echter niet meer gewaagd en moesten uitwijken naar de fietsersbrug:
Samen met Dick bij Hatzenbach een proef gekeken waarbij de Ring de verkeerde kant op verreden werd. Een aantal deelnemers vond dat een rally mede door het gras ging en besloot daarom ook de baan verlaten en de bochten een beetje af te snijden. De natte baan zorgde ook voor een aantal mooie drifts van de oude RWD rally wagens

Na deze proef eerst gegeten en daarna de proef bij Müllenbach gaan kijken. Eindelijk was het droog genoeg om ook wat foto's te kunnen maken. We hadden per toeval een mooie plek uitgezocht, waar de auto's een U bocht gravel-op maakten en daarna een stuk bergafwaarts nog een keer voorbij kwamen, waarbij een diepe plas, een versmalling en een modderweg links-omhoog voor wat spektakel zorgden. Een Porsche kwam echter iets te wijd uit de plas en raakte met de rechterzijkant een slagboompost, waarna het achterwiel bleef haken en scheef onder de auto stond. De Porsche is nog verder gereden met een auto die flink uit het spoor was en daarna bij start/finish afgehaakt.
Inmiddels was de avond gevallen en hebben we een lekkere pizza verorberd bij Pinocchio
Omdat het nog redelijk vroeg was zijn we weer naar de Ring gereden en hebben Sander en ik een heat gekart. Een beetje kat en muis gespeeld omdat er verder toch niemand was in onze heat, was wel leuk
Bij de herberg bleek de Ahr inmiddels zo ver uit de oevers te zijn gekomen dat het hele bruggetje onzichtbaar was.
Ook vanmorgen was hij helemaal niet meer te zien, dus even een fotootje gemaakt: