
Sleepers...
- TurboClouseau
- Berichten: 2055
- Lid geworden op: 09 sep 2009, 12:44
- Locatie: Grunn
Re: Sleepers...
Dat dat die inderdaad behóórlijk van z`n plek gaat. Zit ook een speciale versnellingsbak onder. Weet zo niet precies welke...volgens mij was het eentje van een Clio cup? zo`n 6bak...ongesynchroniseerd met sper.
Re: Sleepers...
René Kloeze schreef:Dat dat die inderdaad behóórlijk van z`n plek gaat. Zit ook een speciale versnellingsbak onder. Weet zo niet precies welke...volgens mij was het eentje van een Clio cup? zo`n 6bak...ongesynchroniseerd met sper.
Een jc 5 denk ik
Zal geen sequentiele sadev zijn.
- TurboClouseau
- Berichten: 2055
- Lid geworden op: 09 sep 2009, 12:44
- Locatie: Grunn
Re: Sleepers...
wel normaal schakelpatroon, dus niet dat vooruit en achteruit tikken tegen de pook.
Re: Sleepers...
Is vermoedelijk een JC5
Kijk maar uit, daar willen de sattelietwieltjes nog wel eens van stuk gaan.
Kijk maar uit, daar willen de sattelietwieltjes nog wel eens van stuk gaan.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Sleepers...
leuk bommetje zal dat worden 

-
- Berichten: 4500
- Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
- Locatie: Achter het stuur
Re: Sleepers...
Sadev dogbox uit een Ragnotti Clio RS? If so hoop ik dat je dogringen op voorraad hebt!
Re: Sleepers...
steve smith schreef:Sadev dogbox uit een Ragnotti Clio RS? If so hoop ik dat je dogringen op voorraad hebt!
Steve zal een JC 5 zijn, een sadev seq of dogbox kan het koppel van de turbo niet aan.
Is al vaker geprobeerd, bakken klappen dan gewoon aan gort.
Re: Sleepers...
Turbo johan schreef:Seat Cordoba van een maat van me.
280 pk TDI en is verder op paar velgen na helemaal origineel van buiten.
Johan
Hier heb ik in gezeten....... ultimate sleeper!!!!!! en tering wat snel voor een diesel!

-
- Berichten: 1962
- Lid geworden op: 20 feb 2007, 11:11
Re: Sleepers...
Vind dit wel leuk...














Input an inline six block, single-turbo pressurization and four-digit horsepower figures, and your cerebral cortex conjures up images of a Supra 2JZ-GTE engine with a stand-by default of a Skyline RB26ETT. Imagine the surreal rampant misfiring synapses when an S52 call sign is revealed. The S52 engine code identifies a BMW powerplant, in this case the engine from an E36 M3. The E36 M3 debuted in 1995 with a 3.0-liter variant of the S52. In 1996 displacement jumped to 3.2 liters, where it stayed until the end of the E36's run in 1999.
The E36 M3 is known for its handling prowess and smooth application of thrust - not so much as a platform for four-digit power. Enter George Kakalentris and ICS Performance of Stamford, Connecticut. Their mission: to prove that the S52 is indeed strong enough to handle big boost. The car is a 1995 Dakar Yellow coupe, the engine is a later 3.2-liter S52. The amazing thing is that the Bumble Bee represents Plan B.
"Many moons ago European Car magazine laid down a challenge of a 1000-whp BMW, and we were about to answer the call with a black M3 already making 800+whp," says ICS' Brian Rosenberg. "This was a customer's car that we had been using as a showpiece. We had several major manufacturers in our corner on this project, where they supplied the new technology that was going to take it to the next level. Long story short, the owner of the car said he was going to have it repainted about one week before a major BMW show. He picked up the car and we never saw it again! We also never saw the $28,000 in parts that was owed on the build, and that hurt! But what hurt more was that this client was considered family."
"George and I were standing there wondering how in the world were we going to find 1000whp when we didn't even have a car. It was at that very second that our beat-down stock E36 M3 parts hauler pulled in from a parts run. We looked at each other and said, 'there she is.' After that, it was all hands on deck tearing the stock car apart. I had called all the vendors that were involved in the original project and told them the story behind the black car's betrayal. The universal answer from all parties was, 'What do you need? We'll get it out today. And don't worry about the money, just get her done for the magazine.' With all of our suppliers behind us, we created the fully built 'Bumble Bee' in two weeks of night-and-day wrenching. It made 1025 whp."
"So when we were on our 1000whp mission we hit up ICS and found they were in the middle of revamping the turbo, cams and other tidbits, and retuning the Bee for more power. A sense of deja vu set in as the ICS crew was once again racing the clock."
The original project started with heavy machinery as M&B Machine honed the cylinders and prepped the block of battle. ICS assembled the short block using the stock crank and forged CP pistons and Pauter rods.
Head flow is a key component of making power on a forced induction or naturally aspirated application. Headway Performance handled the big machinery porting and polishing the head. The head was filled with proprietary ICS gear, stainless steel and coated 1mm-over valves, stainless double-spring valvesprings and ICS keepers. The cams are a key player in the BMW's high-boost aspirations. The 'second generation' Bumble Bee runs VAC Motorsports Turbo Profile billet cams. A turbo cam is far different than a cam designed for a naturally aspirated engine because the turbo cam has pressure on its side. An all-motor cam has valve overlap designed into it to promote exhaust gas scavenging and quick cylinder fill up. There is no need to trick exhaust gasses or inspire the next intake charge because the turbo is pressurizing the system.
Further in its effort to scavenge an aggressive all-motor cam with a lot of valve overlap may have both intake and exhaust valves open simultaneously for too long, which would be detrimental on a turbo engine because the charge air would flow right out of the cylinder. This is why a 'turbo grind' should only be used in a turbo application, and more aggressively overlapped all-motor cams should be shied away from in a turbo application. The VAC Motorsports turbo-spec cams are available in both a mild version and an aggressive version for high-boost, high-rpm applications. Obviously, ICS went with the aggressive grind.
The S52's high boost is supplied by an Innovative Turbo Systems (ITS) GT80 turbo that features a ball-bearing cartridge, .96 A/R on the hot side and a 80mm compressor wheel. This turbo is significantly bigger than the 1025-whp unit from the original build-up. The rest of the turbo system consists of a 48mm Turbosmart wastegate, an ICS-built front-mount intercooler and a Turbosmart blow-off valve vented to atmosphere. The intake manifold, a large-plenum aluminum PPF piece fitted with a 75mm Accufab throttle body, is also a new addition. A Turbosmart E-Boost II controller regulates flow to 25 psi on the street and 35 to 40 psi in serious situations when C16 is in the tank.
The C16 is pumped to the engine by a Weldon in-line unit capable of supporting 2000 horsepower. The fuel system uses -12 AN lines and leads to an ICS rail, 1600cc Precision Turbo & Engine injectors and an Aeromotive adjustable fuel pressure regulator.
Spark energy is enhanced by an Electromotive high-capacity system that is used in accordance with the engine's tuning scheme: an Electromotive TEC3R. The TEC3 is the latest evolution of Electromotive's Total Engine Control line of engine management computers. Programmed via Electromotive's Windows-based WinTEC software, the TEC3 features digital direct ignition control, distributor-less ignition, four to 12 cylinder configuration, true sequential injection capability, programmable staged boost control, multiple injector drivers - so high- and low-impedance injectors can be used - and 100sps on-board data logging. ICS wired up the Electromotive system and tuned the combination on its Dynojet. At session's end, the Bavarian-bred inline six belted out 1025.35whp and 859.81 lb-ft of torque. The ICS crew still plans on turning up the boost for even more power and expects to see 1300-plus horsepower out of the inline six eventually.
The M3 chassis is stellar, but four digits require some extra attention. ICS added custom chassis stiffening touches to the undercarriage and installed a set of JIC Magic coilovers. The driveline was fortified by a Clutch Masters clutch built especially for this application and a modified rear end featuring a 2.79 gearset, polished gears and 60-percent lockup. After de-clawing the fifth-gear spline during some heated full-throttle, full-boost antics, ICS grafted in a Euro-spec six-speed transmission to hopefully better handle the tremendous torque coming from the S52. It's always wise to increase a vehicle's stopping power in proportion to its increase in acceleration. Consequentially, braking power was addressed with a Stoptech upgrade front and rear. The front and rear setups feature Stoptech's ST-40 four-piston calipers and two-piece 332mm slotted rotors. Rolling stock consists of 18-inch Breyton wheels and heavily abused Avon tires.
This M3 is a mission accomplished for ICS. It's an adrenaline gland's best friend as it effortlessly lays long black patches during 90-mph throttle stomps...bolting sideways in the process! Isn't that just what a four-digit freak is supposed to do?
- Tristan
- Berichten: 13423
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: Sleepers...
Tja, vind het niet echt een sleeper. Is al een snelle auto en die dikke IC achter de voorbumper verklaart ook al een hoop.
- Aram
- Berichten: 1508
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 16:42
- Locatie: n ʞuɐp 'ʞnɹʞ uɾıɯ do ƃnɹǝʇ uǝʌǝ uɐp ǝɯ ʇǝz 'uǝzǝl ʇunʞ ʇıp ǝɾ slɐ
Re: Sleepers...
Er staan een hele berg niet sleepers in dit topic naar mijn mening. 

- MartijnGizmo
- Berichten: 12992
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
Re: Sleepers...
En E36 M3's met 1000+pk aan de wielen zie je op iedere straathoek, vooral in de VS waar ze af-fabriek maar 240pk hebben... 

- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Sleepers...
tis maar hoe je het bekijkt...bij zo'n M3 met wat tuning denk je van, das best rap...en zal misschien 350pk hebben, en dan met je ferrari lach je er om bijwijze van...maar dan, stoplicht op groen en gaan...die koppeling van de M3
ohnee das flauw
je verwacht wel dat ie rap is maar natuurlijk niet zo rap, dus voor bepaalde players op straat kan het ene sleeper zijn puur als je naar de verhouding M3 en het vermogen kijkt., bijna 4x z'n standaard vermogen
tis wel geen daihatsu met 250pk maar denk dat het zeker een verrassing zal zijn voor de grote jongens (beperkte groep dat wel)


je verwacht wel dat ie rap is maar natuurlijk niet zo rap, dus voor bepaalde players op straat kan het ene sleeper zijn puur als je naar de verhouding M3 en het vermogen kijkt., bijna 4x z'n standaard vermogen

tis wel geen daihatsu met 250pk maar denk dat het zeker een verrassing zal zijn voor de grote jongens (beperkte groep dat wel)
- Tristan
- Berichten: 13423
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: Sleepers...
Sleeper is een auto waarvan je totaal niet verwacht dat hij snel is. Van een M3 verwacht je al een snelle auto en is naar mijn mening geen sleeper.
-
- Berichten: 4820
- Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
- Locatie: Den Haag
Re: Sleepers...
En een e34 M5?Tristan schreef:Sleeper is een auto waarvan je totaal niet verwacht dat hij snel is. Van een M3 verwacht je al een snelle auto en is naar mijn mening geen sleeper.

- Tristan
- Berichten: 13423
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: Sleepers...
Meer een sleeper dan bovenstaande M3. Ik vind een E34 M5 veel minder opvallen dan een E36 M3. Maar dat is mijn mening. 

- MartijnGizmo
- Berichten: 12992
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
Re: Sleepers...
Ik denk dat de gemiddelde Amerikaanse Corvette- of Viper-eigenaar toch raar staat te kijken als zo'n 240pk-frikandel er vandoor blaft als een Veyron...Tristan schreef:Sleeper is een auto waarvan je totaal niet verwacht dat hij snel is. Van een M3 verwacht je al een snelle auto en is naar mijn mening geen sleeper.

- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Sleepers...


- richardk
- Berichten: 718
- Lid geworden op: 26 okt 2009, 12:23
- Locatie: 0513
Re: Sleepers...
begrip sleeper word in dit topic erg uit zijn verband getrokken.. zie dat een e36m3/ e34 m5 als sleeper beschouwd word...
sleeper is een echt standaard hok...met standaard velgen, de kinderplaatjes nog tegen de ramen

sleeper is een echt standaard hok...met standaard velgen, de kinderplaatjes nog tegen de ramen
-
- Berichten: 1962
- Lid geworden op: 20 feb 2007, 11:11
Re: Sleepers...
Die e36 ziet er op het eerste oog gewoon uit met andere velgen...
vind het dan ook wel sleeper achtig... wanneer je in een supercar rijd zoals een ferrarie/lambo/whatever wat veel kost en je krijgt zo'n ding naast je denk je ook niet dat het zo gek van zn plek komt...
in mijn ogen dus wel een sleeper...
vind het dan ook wel sleeper achtig... wanneer je in een supercar rijd zoals een ferrarie/lambo/whatever wat veel kost en je krijgt zo'n ding naast je denk je ook niet dat het zo gek van zn plek komt...

in mijn ogen dus wel een sleeper...

- richardk
- Berichten: 718
- Lid geworden op: 26 okt 2009, 12:23
- Locatie: 0513
Re: Sleepers...
knal geel, met grote intercooler voorin etc, doet hard zijn best om op te vallen... das geen sleeper thommy.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=7ia21mWm ... re=related[/youtube]
kijk dit is een sleeper
passat variant 32b met een 550pk vr6 turbo en syncro
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=7ia21mWm ... re=related[/youtube]
kijk dit is een sleeper
passat variant 32b met een 550pk vr6 turbo en syncro
-
- Berichten: 4820
- Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
- Locatie: Den Haag
Re: Sleepers...
Idd, sleepers zijn hele snelle gebakkies
- FreudeamFahren
- Berichten: 2854
- Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Sleepers...
mooi prijsje voor zo'n kar 

Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten