Mark's MDV 130i - nu met Drexler sperdiff - p7
- Tristan
- Berichten: 13426
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: Mark's MDV 130i
Leuk! Ik twijfel een beetje omdat onze facelift 130i een elektronisch sperdiff heeft en dus geen last heeft van een spinnend binnenwiel en wel degelijk mee valt te driften, echter niet zo lekker als met een echt sperdiff. En trackdays doe ik er niet mee.
- Knot
- Berichten: 40265
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Mark's MDV 130i
Fijn.. zal lekker driften met 45%!
- markk
- Berichten: 3894
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:23
Re: Mark's MDV 130i - nu met drexler sperdiff - p7
Zojuist de auto weer opgehaald met Drexler sperdiff 
Was echt super benieuwd. En de regengoden waren goed gezind. Zeiknat was het vanavond.
Zou er goed mee te driften zijn op het gas zoals met een m3?
maar ook:
Merk je het aan de auto als je er gewoon mee rijdt ?
Werkt dsc nog goed?
Gaat ie bonken bij terugschakelen?, bij een scherpe haakse bocht?
Het is tenslotte de auto van vrouwlief en als die er iets van merkt in nadelige zin is het klaar.
Eerst maar eens 10 min. rustig warm rijden. Dsc aan.
Eerste bocht, rijdt prima, eerste kleine rotonde, niks te merken. Keertje beetje bruut van 3 naar 2 de koppeling op laten komen voor een bocht, niets aan te merken.
Zou er wel een een ander, sperdiff, inzitten ?
Na minuutje of 10 maar eens met dsc aan vol op het gas. Rechtuit, auto zoekt naar grip maar vindt dat prima, klein knippertje van dsc bij 5500rpm maar verder knalt het vooruit. Auto lijkt juist meer grip te hebben en z'n vermogen beter op het asfalt kwijt te kunnen. DSC hoeft pas later in te grijpen.
Zelfde maar dan in een bocht. Kletsnat, insturen en in 2 vol op gas. Dsc grijpt netjes in, vermogen weg en niets aan het handje. Reageert net zo als voorheen met open diff.
Gelukkig: Vrouwlief gaat er echt niets van merken dat Markk met d'r auto heeft lopen kloten....
Opluchting. Sper kan blijven zitten
Dus nu maar dsc uit. Daar ging het tenslote om.
Sta voor verkeerslicht met linkerbocht de n11 op. In 1 op het gas rechtuit en je voelt direct het verschil. Ipv wobbel, wobbel, wobbel trekt ie gewoon beide wielen in een slip en komt het vermogen prachtig op het natte asfalt.
Direct door naar 2, insturen, en op het gas. De auto breekt prachtig gedoseerd uit. Tegensturen, gas erbij en big smile. Auto is echt prachtig op het gas te sturen en dwars te houden.
Daarna maar ff groot parkeerterrein opgezocht. En oh wat zijn dit goed bestede euros geweest.
Driften als een (e46) m3 ? Jazeker. Beter zelfs. Vind 'em nog beter doseerbaar. Vooral bij het dwarszetten op het gas vind ik een m3 wat meer snappy. Zelfde bij het rechtzetten aan het einde van een drift. 130i met Drexler is op dat soort momenten wat soepeler te doseren op het gas.
Toppie. Een super hothatch is zojuist helemaal F A N T A S T I S C H geworden.
Total package beter dan m3? Nah in de drift reageert een m3 s54 blok wel merkbaar directer en giftiger, en je hebt meer toeren om mee te spelen.
Maar o wat is die 130i M-sport nu goed geworden zeg. Echt belachelijk dat BMW dit niet levert, zelfs niet als optie.
Markk is helemaal blij....


Was echt super benieuwd. En de regengoden waren goed gezind. Zeiknat was het vanavond.
Zou er goed mee te driften zijn op het gas zoals met een m3?
maar ook:
Merk je het aan de auto als je er gewoon mee rijdt ?
Werkt dsc nog goed?
Gaat ie bonken bij terugschakelen?, bij een scherpe haakse bocht?
Het is tenslotte de auto van vrouwlief en als die er iets van merkt in nadelige zin is het klaar.
Eerst maar eens 10 min. rustig warm rijden. Dsc aan.
Eerste bocht, rijdt prima, eerste kleine rotonde, niks te merken. Keertje beetje bruut van 3 naar 2 de koppeling op laten komen voor een bocht, niets aan te merken.
Zou er wel een een ander, sperdiff, inzitten ?
Na minuutje of 10 maar eens met dsc aan vol op het gas. Rechtuit, auto zoekt naar grip maar vindt dat prima, klein knippertje van dsc bij 5500rpm maar verder knalt het vooruit. Auto lijkt juist meer grip te hebben en z'n vermogen beter op het asfalt kwijt te kunnen. DSC hoeft pas later in te grijpen.
Zelfde maar dan in een bocht. Kletsnat, insturen en in 2 vol op gas. Dsc grijpt netjes in, vermogen weg en niets aan het handje. Reageert net zo als voorheen met open diff.
Gelukkig: Vrouwlief gaat er echt niets van merken dat Markk met d'r auto heeft lopen kloten....
Opluchting. Sper kan blijven zitten

Dus nu maar dsc uit. Daar ging het tenslote om.
Sta voor verkeerslicht met linkerbocht de n11 op. In 1 op het gas rechtuit en je voelt direct het verschil. Ipv wobbel, wobbel, wobbel trekt ie gewoon beide wielen in een slip en komt het vermogen prachtig op het natte asfalt.
Direct door naar 2, insturen, en op het gas. De auto breekt prachtig gedoseerd uit. Tegensturen, gas erbij en big smile. Auto is echt prachtig op het gas te sturen en dwars te houden.
Daarna maar ff groot parkeerterrein opgezocht. En oh wat zijn dit goed bestede euros geweest.

Driften als een (e46) m3 ? Jazeker. Beter zelfs. Vind 'em nog beter doseerbaar. Vooral bij het dwarszetten op het gas vind ik een m3 wat meer snappy. Zelfde bij het rechtzetten aan het einde van een drift. 130i met Drexler is op dat soort momenten wat soepeler te doseren op het gas.
Toppie. Een super hothatch is zojuist helemaal F A N T A S T I S C H geworden.
Total package beter dan m3? Nah in de drift reageert een m3 s54 blok wel merkbaar directer en giftiger, en je hebt meer toeren om mee te spelen.
Maar o wat is die 130i M-sport nu goed geworden zeg. Echt belachelijk dat BMW dit niet levert, zelfs niet als optie.
Markk is helemaal blij....

Laatst gewijzigd door markk op 24 sep 2014, 20:48, 2 keer totaal gewijzigd.
- JoostSchouten
- Berichten: 1392
- Lid geworden op: 16 mar 2009, 13:56
- Locatie: Waalwijk
Re: Mark's MDV 130i - nu met Drexler sperdiff - p7
Haha, klinkt super!
Je had het inderdaad getroffen met het weer, was erg glad vanmiddag.


Je had het inderdaad getroffen met het weer, was erg glad vanmiddag.
- matthyssie
- Berichten: 6229
- Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
- Auto: F11 520d & E86 3.0si
- Locatie: VAM-berg
Re: Mark's MDV 130i - nu met Drexler sperdiff - p7
+1!JoostSchouten schreef:Haha, klinkt super!![]()
![]()
Je had het inderdaad getroffen met het weer, was erg glad vanmiddag.


- Knot
- Berichten: 40265
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Mark's MDV 130i - nu met Drexler sperdiff - p7
Goed om te horen.. en ook de originele klok heb je toch nog mocht je m ooit weer los willen verkopen?
-
- Berichten: 67
- Lid geworden op: 01 apr 2010, 00:35
Re: Mark's MDV 130i - nu met Drexler sperdiff - p7
Oei, dat moet wel heel lekker rijden in deze samenstelling!
Mooie auto
Mooie auto

- markk
- Berichten: 3894
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:23
Re: Mark's MDV 130i - nu met Drexler sperdiff - p7
Meer dan dat. Hele originele diff ligt in de schuur.Knot schreef:Goed om te horen.. en ook de originele klok heb je toch nog mocht je m ooit weer los willen verkopen?
Mark.
- MartijnGizmo
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
Re: Mark's MDV 130i - nu met Drexler sperdiff - p7
Lijkt me een super-upgrade voor een 130i! En dan te bedenken dat je zoiets gewoon als 'veiligheids-optie' kon bestellen op een E28 etc... 

- Robin Hartog
- Berichten: 8474
- Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02
Re: Mark's MDV 130i - nu met Drexler sperdiff - p7
Klinkt super Markk.
Was inderdaad perfect weer gisteren om de auto met een nieuw sper op te halen.

Was inderdaad perfect weer gisteren om de auto met een nieuw sper op te halen.

-
- Berichten: 15240
- Lid geworden op: 09 jun 2007, 02:13
- Locatie: Niet ver van Zandvoort
Re: Mark's MDV 130i - nu met Drexler sperdiff - p7
haha mooi verhaal!
tijd om voor driftdagen in te schrijven 


Wie is er online
Gebruikers op dit forum: RJK, Semrush [Bot] en 3 gasten