Volgens mij zijn er een paar mensen die eens naar de dokter moeten

Kan je uit ervaring vertellen dat de Nokian WR het super goed doen in de sneeuw en ijs op 4wd.Ruud Hulsegge schreef: Denk dat het best wel zou lukken om een rondje zonder crashen te rijden. Alleen die rondetijd van 1 uur is niet spectaculair meer dan.![]()
Heb zojuist de winterbandentest gelezen. Nokian WR is niet spectaculair op nat (ruime voldoende) maar zeer goed op sneeuw en ijs.
Is niet voor niets een finse winterband.
:
Neuh, dokter liep al mee.Downforce Hans schreef:Een pleurisend rijden om vervolgens in de kou over een circuit te gaan lopen![]()
Volgens mij zijn er een paar mensen die eens naar de dokter moeten![]()
Ik rij momenteel op Nokian WR G2 op m'n daily Renaultje omdat er ff niets anders binnen een uur te leveren was. Moet zeggen dat ze tot nu toe verbazend goed bevallen, en begrijp de afwaardering op nat enkel icm staand water. Dan begint aquaplaning wat eerder dan je zou verwachten, maar dat geven ze duidelijk hoorbaar van tevoren aan. Is een beetje raar, tot 120-130 maakt het niet uit hoeveel water er staat, met 160-170 hoor en voel je ze vrij snel bokken op een paar mm volgelopen spoorvorming. Voor de rest bevallen ze echt super. Grip op ijzel en aangevroren meuk is bizar, en op droog en nat is er prima mee te hoeken en remmen. Heb er nu 10k km mee gereden in een week of 6.Emiel schreef:Kan je uit ervaring vertellen dat de Nokian WR het super goed doen in de sneeuw en ijs op 4wd.Ruud Hulsegge schreef: Denk dat het best wel zou lukken om een rondje zonder crashen te rijden. Alleen die rondetijd van 1 uur is niet spectaculair meer dan.![]()
Heb zojuist de winterbandentest gelezen. Nokian WR is niet spectaculair op nat (ruime voldoende) maar zeer goed op sneeuw en ijs.
:
Nat ? wel, met 4wd is grip matig, liggen onderstuur en overstuur redelijk dichtbij, beetje rijden op eieren af en toe. Je moet echt inhouden dan gaat het goed.
Volle remkracht is niet beschikbaar ,ABS grijpt in, op natweg dek ,zelfs niet op de snelweg met 120km/h.
(Dat zegt ook wel iets over hoe goed de remmen zijn en hoe slecht de auto is uitgewogen gezien 1 wiel er het eerste last van heeft. )
Denk dat een rondje een 20/25 minuten word zonder al te rare risico's te nemen.
Jammer dat men 700 euro vraagt eind Januari voor 6 uur rijden. Het is niet duur, maar zou willen dat je gewoon 2 a 3 ronde kaart kon kopen.
Op random circuit rondjes rijden vergt wel energie maar ik kan redelijk ontspannen blijven, knijp niet in stuur, etc.
Maar in de sneeuw, dat vergt zoveel oplettendheid + dat je wat meer gespannen bent en dat dus flink energie vreet. Dan is 6 uur lang...
2 dagen ? Dat is andere koeksteve smith schreef:Ik rij momenteel op Nokian WR G2 op m'n daily Renaultje omdat er ff niets anders binnen een uur te leveren was. Moet zeggen dat ze tot nu toe verbazend goed bevallen, en begrijp de afwaardering op nat enkel icm staand water. Dan begint aquaplaning wat eerder dan je zou verwachten, maar dat geven ze duidelijk hoorbaar van tevoren aan. Is een beetje raar, tot 120-130 maakt het niet uit hoeveel water er staat, met 160-170 hoor en voel je ze vrij snel bokken op een paar mm volgelopen spoorvorming. Voor de rest bevallen ze echt super. Grip op ijzel en aangevroren meuk is bizar, en op droog en nat is er prima mee te hoeken en remmen. Heb er nu 10k km mee gereden in een week of 6.Emiel schreef:Kan je uit ervaring vertellen dat de Nokian WR het super goed doen in de sneeuw en ijs op 4wd.Ruud Hulsegge schreef: Denk dat het best wel zou lukken om een rondje zonder crashen te rijden. Alleen die rondetijd van 1 uur is niet spectaculair meer dan.![]()
:
Nat ? wel, met 4wd is grip matig, liggen onderstuur en overstuur redelijk dichtbij, beetje rijden op eieren af en toe. Je moet echt inhouden dan gaat het goed.
Volle remkracht is niet beschikbaar ,ABS grijpt in, op natweg dek ,zelfs niet op de snelweg met 120km/h.
(Dat zegt ook wel iets over hoe goed de remmen zijn en hoe slecht de auto is uitgewogen gezien 1 wiel er het eerste last van heeft. )
Denk dat een rondje een 20/25 minuten word zonder al te rare risico's te nemen.
Jammer dat men 700 euro vraagt eind Januari voor 6 uur rijden. Het is niet duur, maar zou willen dat je gewoon 2 a 3 ronde kaart kon kopen.
Op random circuit rondjes rijden vergt wel energie maar ik kan redelijk ontspannen blijven, knijp niet in stuur, etc.
Maar in de sneeuw, dat vergt zoveel oplettendheid + dat je wat meer gespannen bent en dat dus flink energie vreet. Dan is 6 uur lang...
PS die 700eu is voor 2 dagen sneeuwspel......