ANWB zal bepalend zijn..
- wjn
- Berichten: 3105
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24
Re: ANWB zal bepalend zijn..
Ze zitten ook al over de 4 miljoen leden heen, dat is meer dan 50% van het wagenpark.
Lijkt me een behoorlijk club, weet alleen niet in hoeverre ze echt een machtspositie hebben.
Lijkt me een behoorlijk club, weet alleen niet in hoeverre ze echt een machtspositie hebben.
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: ANWB zal bepalend zijn..
Ik heb wel een mooie kalender ontvangen.. Met leuke wetenswaardigheden.. Zoals tips over het fietsen over de hei... hoe herken ik een giftige paddestoel in het bos.. Hoeveel kogeldruk voor mijn aanhanger op de trekhaak.... Waar liggen de lekkerste pannekoek schepen van Nederland.. Kortom.. 2010 zal geen saai jaar worden voor mij...
- Youp
- Berichten: 2975
- Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
- Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi
Re: ANWB zal bepalend zijn..
Oh VET! Dan heb ik die vast ook!

- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: ANWB zal bepalend zijn..
ze heeft het alleen over in de overgangsperiode wel...maar dat is niet waar, het blijft voor de burger die nooit nieuw zou kopen of kunnen kopen altijd duurder met het in te voeren systeem per km als ze het willen vervangen voor weg vallen van de BPM immers dan betaald die 2de hands figuur mee aan het wegvallen van de BPM terwijl die anders nooit BPM betaalde omdat die figuur nooit nieuw kocht...dat zal blijven vrees ik...of ze zouden boven de Co2 taks een ander soort belasting moeten gaan voeren op nwe auto's een echte aanschaf belasting nieuw? magoed, kastje moet er eigenlijk helemaal niet komen, hooguit voor lease/vracht/taxi/werk e.d. auto's/bedrijven hoeven ze zelf ook niet meer zoveel bij te houden, krijg je een ritten administratie.Alain schreef:Toch 'lijkt' de ANWB (onder druk gezet door de leden ??) iets overstag te gaan ...
http://www.rtl.nl/components/actueel/rt ... _plain.xml" onclick="window.open(this.href);return false;
- Alain
- Berichten: 184
- Lid geworden op: 30 jul 2008, 15:01
- Locatie: Haaglanden
Re: ANWB zal bepalend zijn..
Mee eens, maar daar komt de ANWB nu pas mee .. in eerste instantie leken ze daar 'doof' / 'blind' voor ..
- daNpy
- Berichten: 5980
- Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
- Locatie: Eindhoven
Re: ANWB zal bepalend zijn..
Rico schreef:Ik heb wel een mooie kalender ontvangen.. Met leuke wetenswaardigheden.. Zoals tips over het fietsen over de hei... hoe herken ik een giftige paddestoel in het bos.. Hoeveel kogeldruk voor mijn aanhanger op de trekhaak.... Waar liggen de lekkerste pannekoek schepen van Nederland.. Kortom.. 2010 zal geen saai jaar worden voor mij...
- Peter Tunissen
- Berichten: 8389
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
- Locatie: Weert
Re: ANWB zal bepalend zijn..
Rico schreef:Ik heb wel een mooie kalender ontvangen.. Met leuke wetenswaardigheden.. Zoals tips over het fietsen over de hei... hoe herken ik een giftige paddestoel in het bos.. Hoeveel kogeldruk voor mijn aanhanger op de trekhaak.... Waar liggen de lekkerste pannekoek schepen van Nederland.. Kortom.. 2010 zal geen saai jaar worden voor mij...
- Joy
- Berichten: 10893
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Re: ANWB zal bepalend zijn..
Lol Rico 
- KW
- Berichten: 3071
- Lid geworden op: 04 nov 2009, 21:30
Re: ANWB zal bepalend zijn..
Huh? De BPM=aanschafbelasting weg en een nieuwe aanschafbelasting terug?GTRene schreef:of ze zouden boven de Co2 taks een ander soort belasting moeten gaan voeren op nwe auto's een echte aanschaf belasting nieuw?
Ze moeten zowiezo optiefen met al die belastingen belastingen belastingen en nog meer belastingen. Laat ze nou om te beginnen nou eens niet al die miljaren over de balk smijten aan nutteloze subsidies, EU, 3e wereld landen, enz... dan heb je het al gauw over miljarden per jaar die niet meer uitgegeven hoeven worden. Daarna mogen ze pas komen met belastingen.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: ANWB zal bepalend zijn..
klopt, trouwens de btw bij aanschaf is ook al een belasting...misschien dan die naam vergeten maar een hogerbtw tarief voor alleen nwe auto's
het gaat hier om dat door het wegvallen van bpm wat extra terug moet komen (alsof Co2 tax al niet meer dan ernstig kan zijn)
echter nu gooien ze de BPM eraf maar is een 2de hands ineens veel duurder op jaarbasis qua jaarlijkse kosten dan voorheen met de BPM regeling dus die worden als het ware gestraft...
wil je dat voorkomen maar moet er toch dat geld terug komen dan zou er nog iets boven de Co2 tax kunnen komen, misschien dan bv een hoger btw tarief voor alleen nwe auto's, dat kan wel (niet dat we al niet genoeg belast worden maja) en kan het algemene tarief KMH ook omlaag voor iedereen.
het gaat hier om dat door het wegvallen van bpm wat extra terug moet komen (alsof Co2 tax al niet meer dan ernstig kan zijn)
echter nu gooien ze de BPM eraf maar is een 2de hands ineens veel duurder op jaarbasis qua jaarlijkse kosten dan voorheen met de BPM regeling dus die worden als het ware gestraft...
wil je dat voorkomen maar moet er toch dat geld terug komen dan zou er nog iets boven de Co2 tax kunnen komen, misschien dan bv een hoger btw tarief voor alleen nwe auto's, dat kan wel (niet dat we al niet genoeg belast worden maja) en kan het algemene tarief KMH ook omlaag voor iedereen.
- KW
- Berichten: 3071
- Lid geworden op: 04 nov 2009, 21:30
Re: ANWB zal bepalend zijn..
Een hoger BTW tarief voor nieuwe auto's is exact hetzelfde als de BPM... een nieuwe auto hier in NL moet net zoveel kosten als in omringende landen, dus de aanschaf mag helemaal niet duurder worden dan het BPM-loze bedrag. Op geen enkele manier.
En hoe bedoel je dat 2e hands ineens duurder wordt vanwege het goedkoper maken van nieuwe auto's?
En hoe bedoel je dat 2e hands ineens duurder wordt vanwege het goedkoper maken van nieuwe auto's?
- Ravin ///M
- Berichten: 3002
- Lid geworden op: 23 feb 2007, 16:50
- Locatie: Dieselduvel
Re: ANWB zal bepalend zijn..
CO2 tax schrijft niet af, dus de importmarkt stort in. Nu is BPM na 3 jaar grotendeels afgeschreven,
na volledige invoer CO2 tax betaal je voor een 3 jaar oude Duitser evenveel CO2 tax als op
dezelfde auto nieuw. Dus zullen tweedehands auto's weer duurder worden. Maar een auto wordt
per jaar duurder in de km heffing, dus wordt een oudere auto ook weer onaantrekkelijker.
Dus waar zal het midden liggen...
na volledige invoer CO2 tax betaal je voor een 3 jaar oude Duitser evenveel CO2 tax als op
dezelfde auto nieuw. Dus zullen tweedehands auto's weer duurder worden. Maar een auto wordt
per jaar duurder in de km heffing, dus wordt een oudere auto ook weer onaantrekkelijker.
Dus waar zal het midden liggen...
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: ANWB zal bepalend zijn..
duurder aan kosten per jaar, stel je reed 30.000km per jaar in een auto uit zeg 2001 je had dan zeg aan kosten alleen de wegenbelasting van bv 300,-euro per jaar...KW schreef:Een hoger BTW tarief voor nieuwe auto's is exact hetzelfde als de BPM... een nieuwe auto hier in NL moet net zoveel kosten als in omringende landen, dus de aanschaf mag helemaal niet duurder worden dan het BPM-loze bedrag. Op geen enkele manier.
En hoe bedoel je dat 2e hands ineens duurder wordt vanwege het goedkoper maken van nieuwe auto's?
de enigste winst of voordeel met vervallen van die persoon is dan 300,-euro dus helemaal blij, echter je krijgt de KMH er voor terug...
30.000km op jaarbasis x zeg 7 cent is 2.100,-euro...ai oeps wat is dit nu? kosten neutraal? dacht het niet, bij dit voorbeeld betekent dat per jaar 1.800,-euro meer betalen.
duidelijker kan ik het je niet uitleggen.
- KW
- Berichten: 3071
- Lid geworden op: 04 nov 2009, 21:30
Re: ANWB zal bepalend zijn..
Ja als je alleen de km-prijs bedoelt... maar dat is juist het idee van betalen per km
rij je weinig betaal je weinig, rij je veel dan betaal je veel.
Alleen blijkt dat het 'omslagpunt' wel ERG laag ligt. Lager dan Eurlings doet geloven en dus de meeste mensen meer gaan betalen...
Alleen blijkt dat het 'omslagpunt' wel ERG laag ligt. Lager dan Eurlings doet geloven en dus de meeste mensen meer gaan betalen...
- N!co
- Berichten: 390
- Lid geworden op: 06 aug 2008, 11:57
- Locatie: BMW Z4 & CT200h & Triumph street triple 675 & BMW F650
Re: ANWB zal bepalend zijn..
:!:KW schreef:...
Alleen blijkt dat het 'omslagpunt' wel ERG laag ligt. Lager dan Eurlings doet geloven en dus de meeste mensen meer gaan betalen...
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: ANWB zal bepalend zijn..
het zou niet duurder worden...mijn berekening toont aan bij hetzelfde rijgedrag als eerder dat je dan fiks duurder uit bent, althans voor een gemiddelde burger....dus met dezelfde 30.000km als daarvoor, snappieKW schreef:Ja als je alleen de km-prijs bedoelt... maar dat is juist het idee van betalen per kmrij je weinig betaal je weinig, rij je veel dan betaal je veel.
Alleen blijkt dat het 'omslagpunt' wel ERG laag ligt. Lager dan Eurlings doet geloven en dus de meeste mensen meer gaan betalen...
en filevermindering? hey hoe zou dat komen
daarbij als je de nwe kampieon van anwb lid leest over vragen bij kilometerprijs geven ze domme antwoorden...die niet helpen het volk dom houden zeg maar met leuke overheen praatjes...moet je maar eens lezen...daaruit blijkt dat ze het toch ergens al steunen...en het er komt zij het iets anders qua kosten....hoog inzetten en iets lager uitkomen, iedereen blij...jaja niet dus.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: ANWB zal bepalend zijn..
dat bedoel ik maarDan de ANWB. Nu wordt het interessant. De Bond was in het begin simpelweg voor. Het plan van oud ANWB-topman Nouwen is volledig door Eurlings overgenomen, dus geen vuiltje aan de lucht. Aan alle eisen van de ANWB is immers voldaan. Alleen sinds het plan bekend is geworden, schreeuwen de ANWB-leden moord en brand. De Wielrijdersbond is daarom erg voorzichtig geworden. Ze spelen een beetje het spel mee. Zo worden er steeds ’nieuwe’ voorwaarden gesteld waar allang aan is voldaan. Op die manier scoort de Bond steeds een ’overwinning’ in het debat. (Het CDA doet als regeringspartij overigens steeds hetzelfde in de Tweede Kamer.) Onlangs was er weer gespeelde verontwaardiging over de verhoging van de MRB. Deze verhoging is onderdeel van de switch van BPM naar KM-heffing en al jaren bekend, ook bij de ANWB. Alleen niet bij de leden natuurlijk, dus die gaan klagen. En dus weer een boze ANWB in de krant over iets wat ze al jaren weten. PR-technisch is het slim (zoals geldt voor al het PR-beleid van de ANWB, in Nederland behoort men tot de top) maar wel hypocriet. Maar het is duidelijk dat de Bond nattigheid voelt. Ze waren oorspronkelijk voorstander, maar stel nu dat het plan toch faalt. Dan kan het maar beter lijken dat dat kwam door hun kritische houding. Ze spelen het spel tactisch briljant.
hele verhaal hier>> http://www.autoweek.nl/weblog.php?id=1958" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Rupie
- Berichten: 9466
- Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31
Re: ANWB zal bepalend zijn..
http://nos.nl/artikel/128751-anwb-vraag ... ffing.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Grote meerderheid? Een meerderheid lijkt mij al voldoende. Ongelovelijk hoe zo'n organisatie zich heeft ontwikkeld terwijl het bestaat bij de gratie van de leden.
Grote meerderheid? Een meerderheid lijkt mij al voldoende. Ongelovelijk hoe zo'n organisatie zich heeft ontwikkeld terwijl het bestaat bij de gratie van de leden.
- Ravin ///M
- Berichten: 3002
- Lid geworden op: 23 feb 2007, 16:50
- Locatie: Dieselduvel
Re: ANWB zal bepalend zijn..
ANWB wil ledenpeiling over de kilometerprijsANWB - Hebben we u ooit de verkeerde kant op gestuurd?
De ANWB zal op zaterdag 23 januari haar visie op de Wet kilometerprijs en het verdere beïnvloedingstraject zoals dat nu is uitgestippeld in de richting van de Tweede Kamer, ter goedkeuring voorleggen aan de Bondsraad, de ledenraad van de ANWB. Onderdeel van het voorstel is een grootschalige peiling, waaraan alle leden van de ANWB kunnen deelnemen. Met de ledenpeiling biedt de ANWB haar leden de gelegenheid een bijdrage te leveren aan de besluitvorming in de Kamer.
13 januari 2010
De ANWB neemt momenteel, zeer bewust, geen stelling in als voor- of tegenstander van de Wet kilometerprijs. De bond wil eerst een nauwkeuriger beeld hebben van het oordeel van haar leden, met name waar het de verschillende onderdelen van de wet en de thans door de Minister voorgestelde uitwerking daarvan betreft. De argumenten die de leden aanvoeren in hun beoordeling vormen voor de Kamer belangrijke aanknopingspunten, voor concrete verbeteringen van de wet, maar ook voor de gehele besluitvorming erover. Met het oog daarop heeft de ANWB gekozen voor een ledenpeiling en niet voor een - veel eenvoudiger- referendum, waarin men zich slechts met een ja of nee over de wet kan uitlaten.
Opvallend is, dat het niet de onderliggende principes zijn die discussie oproepen. De ANWB leidt dit af uit de vele reacties en vragen van leden en uit de commentaren en meningen die de afgelopen periode in de (sociale) media waren te lezen.
Veel mensen zeggen nee tegen het wetsvoorstel vanwege het alom gevoelde wantrouwen jegens de overheid, de vele resterende onduidelijkheden en de onzekere effecten daarvan voor de automobilist. De ANWB vindt het begrijpelijk dat mensen geen ja zeggen zolang er op essentiële punten geen uitsluitsel is en het vooralsnog onduidelijk is hoe er met kritiekpunten zal worden omgegaan door Minister en Kamer. (hoe voorzichtig wil je het bewoorden?)
Als de Bondsraad van de ANWB zijn goedkeuring geeft aan de ledenpeiling, zal daarmee op 23 januari direct een begin worden gemaakt. De ANWB hoopt dat de resultaten beschikbaar zijn vóór het hoofdlijnendebat dat de Tweede Kamer over het onderwerp zal voeren.
bron: site ANWB
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: ANWB zal bepalend zijn..
Zelfde onderwerp maar dan als bron de Telegraaf:
13 jan 2010 07:32
ANWB peilt leden over km-heffing
De ANWB gaat deze maand een ledenraadpleging houden over de kilometerheffing. Aan de hand van die peiling zal de bond een standpunt over de heffing bepalen.. Dat heeft ANWB -directeur Guido van Woerkom woensdag tegen het Radio 1 Journaal gezegd.
De bond die 4 miljoen leden telt, houdt de peiling op internet. De ANWB verwacht dat honderdduizenden leden zullen reageren. Om de representativiteit te controleren houdt de ANWB onder de leden die gereageerd hebben nog een onderzoekje.
Het onderzoek gaat na goedkeuring van de Bondsraad op 23 januari van start. Het gaat om vragen over onderdelen van de plannen van minister Camiel Eurlings (Verkeer) Met de uitslag wil de ANWB met de politiek in discussie gaan. De ANWB hoopt dat de resultaten beschikbaar zijn voor het hoofdlijnendebat dat de Tweede Kamer over het onderwerp zal voeren.
De ANWB heeft de afgelopen tijd veel vragen van leden gekregen over de kilometerheffing.
13 jan 2010 07:32
ANWB peilt leden over km-heffing
De ANWB gaat deze maand een ledenraadpleging houden over de kilometerheffing. Aan de hand van die peiling zal de bond een standpunt over de heffing bepalen.. Dat heeft ANWB -directeur Guido van Woerkom woensdag tegen het Radio 1 Journaal gezegd.
De bond die 4 miljoen leden telt, houdt de peiling op internet. De ANWB verwacht dat honderdduizenden leden zullen reageren. Om de representativiteit te controleren houdt de ANWB onder de leden die gereageerd hebben nog een onderzoekje.
Het onderzoek gaat na goedkeuring van de Bondsraad op 23 januari van start. Het gaat om vragen over onderdelen van de plannen van minister Camiel Eurlings (Verkeer) Met de uitslag wil de ANWB met de politiek in discussie gaan. De ANWB hoopt dat de resultaten beschikbaar zijn voor het hoofdlijnendebat dat de Tweede Kamer over het onderwerp zal voeren.
De ANWB heeft de afgelopen tijd veel vragen van leden gekregen over de kilometerheffing.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: ANWB zal bepalend zijn..
en dan moet je nog afwachten hoe transparant ze zijn met gegevens verstrekken...
- romo
- Berichten: 27167
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: ANWB zal bepalend zijn..
110 Teletekst wo 13 jan
***************************************
ANWB vraagt leden naar km-heffing
***************************************
` De ANWB gaat z'n leden raadplegen om
een definitief standpunt te bepalen
over de kilometerheffing.De organisatie
is gematigd positief over de heffing,
maar een duidelijk standpunt heeft de
bond nog niet omdat er nog te veel
onduidelijk is.
Als een grote meerderheid van de leden
tegen de kilometerheffing is en het
ministerie van Verkeer en Waterstaat
doet te weinig om aan de bezwaren
tegemoet te komen,dan zal de ANWB de
plannen niet steunen.
De 4 miljoen ANWB-leden kunnen via
internet hun mening geven.De bond hoopt
volgende maand de uitslag te hebben.
***************************************
***************************************
ANWB vraagt leden naar km-heffing
***************************************
` De ANWB gaat z'n leden raadplegen om
een definitief standpunt te bepalen
over de kilometerheffing.De organisatie
is gematigd positief over de heffing,
maar een duidelijk standpunt heeft de
bond nog niet omdat er nog te veel
onduidelijk is.
Als een grote meerderheid van de leden
tegen de kilometerheffing is en het
ministerie van Verkeer en Waterstaat
doet te weinig om aan de bezwaren
tegemoet te komen,dan zal de ANWB de
plannen niet steunen.
De 4 miljoen ANWB-leden kunnen via
internet hun mening geven.De bond hoopt
volgende maand de uitslag te hebben.
***************************************
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: ANWB zal bepalend zijn..
Denk dat de meeste leden niet weten wat hun boven het hoofd hangt, waarom ben je ANWB lid? vaak als je geen nieuwe auto hebt gekocht en dus geen bpm hoefde te betalen maar straks met de KMH in vol bedrijf, fors duurder op jaarbasis uit bent als je redelijk wat kilometers maakt,
daar rept de ANWB of Eurlings nergens over... maar dat is waar de meeste leden straks mee te maken krijgen...
ze praten alleen over een eerlijk systeem, zo ze het zeggen lijkt het ook zo... ze zeggen er echter niet bij dat bij die groep(BPM betalende van voorheen) valt wat weg(in vele gevallen) , maar bij die groep (de 2de hands kopers) komt wat bij(soms fors meer), laat dat nu net vaak de groep zijn die niet nieuw kocht of kan kopen...
vaak niet zover denkt en of kijkt/leest/rekent, maar denkt van, ja klinkt redelijk zo ze het zeggen (zal wel zo zijn klinkt eerlijk)...verder ook nog eens minder files... maar dat komt dan omdat die mensen minder vaak erop uit kunnen vanwege nog meer gebonden zitten aan financiën terwijl de mensen met wat meer inderdaad meer ruimte op de weg krijgen op die manier...
immers ga je vrijwillig je vrijheid/auto uit? nee...dus wie stapt uit dan? dat zijn de mensen die het niet meer kunnen betalen....juist die mensen die het al vrij moeilijk hebben.
edit: iets leesbaarder gemaakt.
daar rept de ANWB of Eurlings nergens over... maar dat is waar de meeste leden straks mee te maken krijgen...
ze praten alleen over een eerlijk systeem, zo ze het zeggen lijkt het ook zo... ze zeggen er echter niet bij dat bij die groep(BPM betalende van voorheen) valt wat weg(in vele gevallen) , maar bij die groep (de 2de hands kopers) komt wat bij(soms fors meer), laat dat nu net vaak de groep zijn die niet nieuw kocht of kan kopen...
vaak niet zover denkt en of kijkt/leest/rekent, maar denkt van, ja klinkt redelijk zo ze het zeggen (zal wel zo zijn klinkt eerlijk)...verder ook nog eens minder files... maar dat komt dan omdat die mensen minder vaak erop uit kunnen vanwege nog meer gebonden zitten aan financiën terwijl de mensen met wat meer inderdaad meer ruimte op de weg krijgen op die manier...
immers ga je vrijwillig je vrijheid/auto uit? nee...dus wie stapt uit dan? dat zijn de mensen die het niet meer kunnen betalen....juist die mensen die het al vrij moeilijk hebben.
edit: iets leesbaarder gemaakt.
Laatst gewijzigd door GTRene op 13 jan 2010, 14:25, 2 keer totaal gewijzigd.
- KW
- Berichten: 3071
- Lid geworden op: 04 nov 2009, 21:30
Re: ANWB zal bepalend zijn..
@ Rene +100
Ik vind de informatieverschaffing over wat mensen WERKELIJK te wachten staat veel te slecht tot niet belicht wordt. En da's echt een hele slechte zaak.
In ieder geval die zaterdag dus even mooi je stem laten horen!!
Ik vind de informatieverschaffing over wat mensen WERKELIJK te wachten staat veel te slecht tot niet belicht wordt. En da's echt een hele slechte zaak.
In ieder geval die zaterdag dus even mooi je stem laten horen!!
- JP
- Berichten: 35153
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: "No Risk, full poes"
Re: ANWB zal bepalend zijn..
'Geen kilometerheffing bij nee van ANWB'
De kilometerheffing komt er niet als de ANWB de plannen afwijst. Minister Camiel Eurlings (Verkeer) zei dit vrijdag na afloop van de wekelijkse ministerraad.
De ANWB kondigde vorige week een ledenpeiling over de kilometerheffing aan. De Bondsraad van de organisatie komt zaterdag bijeen.
Eurlings zei dat de steun van de ANWB, die vier miljoen leden telt, voor hem erg belangrijk is. Het draagvlak voor de kilometerheffing is essentieel, benadrukte hij. „Dat is meer dan een meerderderheid in de Tweede Kamer. Als de gemiddelde automobilist er tegen is, komt de heffing er niet
http://www.telegraaf.nl/binnenland/5857 ... ng___.html" onclick="window.open(this.href);return false;
OK, dikke punt erachter, afknijpen, deur dicht, sleutel weggooien.
De kilometerheffing komt er niet als de ANWB de plannen afwijst. Minister Camiel Eurlings (Verkeer) zei dit vrijdag na afloop van de wekelijkse ministerraad.
De ANWB kondigde vorige week een ledenpeiling over de kilometerheffing aan. De Bondsraad van de organisatie komt zaterdag bijeen.
Eurlings zei dat de steun van de ANWB, die vier miljoen leden telt, voor hem erg belangrijk is. Het draagvlak voor de kilometerheffing is essentieel, benadrukte hij. „Dat is meer dan een meerderderheid in de Tweede Kamer. Als de gemiddelde automobilist er tegen is, komt de heffing er niet
http://www.telegraaf.nl/binnenland/5857 ... ng___.html" onclick="window.open(this.href);return false;
OK, dikke punt erachter, afknijpen, deur dicht, sleutel weggooien.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot], Nico e39 en 9 gasten
