Argumentatie topic, WAAROM geen kastje in de auto.

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Emiel

Re: Argumentatie topic, WAAROM geen kastje in de auto.

Bericht door Emiel » 23 nov 2009, 11:52

Snipe schreef:
Verstoring van het signaal: max 4 jaar gevangenis of 74k boete.
Veel succes.
Kun je beter , per ongeluk , die ........................voor z'n flikker rijden, kom je met minder weg.

RVV

Bericht door RVV » 23 nov 2009, 11:56

Emiel schreef:
Snipe schreef:
Verstoring van het signaal: max 4 jaar gevangenis of 74k boete.
Veel succes.
Kun je beter , per ongeluk , die ........................voor z'n flikker rijden, kom je met minder weg.
Emiel ik heb even die naam verwijderd, de gestapo leest ook mee.. en voor je het weet heb je een bedreiging aan de broek hangen (lees morgenvroeg van je bed worden gelicht door een arrestatieteam) :wink:

Emiel

Bericht door Emiel » 23 nov 2009, 11:58

Voordeuren zijn niet goedkoop en worden niet vergoed na een inval zover ik heb begrpen, dus thanks ;)

Het is erg krom allemaal met deze straffen.

Ik wacht met smart op de dag dat de kranten op hun voorpagina hebben staan dat km heffing niet door gaat.
Maargoed dan is het afwachten tot de volgende keer.

Niall

Bericht door Niall » 23 nov 2009, 12:53

Straks gaan ze ipv tom tom's jatten, kilometer kastjes jatten. Wordt straks een gouden handel, rjiden op iemand anders zijn kosten

Jeroen05

Bericht door Jeroen05 » 27 nov 2009, 18:09

Voor mij wordt het helemaal rampzalig. Ik heb geen auto van de zaak en zal ( en wil) deze ook nooit krijgen. Ik leef van heel weinig geld waar ik vrede mee heb en heb ook geen intentie of ambite veel te verdienen. Ik rij in heel oude goedkope autos van 1000 a 1500 euro wat ik prima vind en waar ik heel gelukkig mee ben. Maar ik rij wel 60000km minimaal per jaar ( dit jaar zit ik tot nu al aan de 75000) afschrijving heb ik niet bpm afschaffing heb ik helemaal niks mee te maken en de wegenbelasting is 50 euro per maand. Het rekening rijden is voor mij onbetaalbaar en ik vind dat discriminatie. Alleen rijke mensen die dure nieuwe autos kopen worden er beter van die kunnen het toch al betalen en hebben baat bij dat er een BPM afschaffing komt. Iets wat voor mij dus totaal niet van belang is en waar ik niets mee opschiet..........

Patrick van Wijngen

Bericht door Patrick van Wijngen » 27 nov 2009, 20:30

Jeroen van den Berg schreef:Voor mij wordt het helemaal rampzalig. Ik heb geen auto van de zaak en zal ( en wil) deze ook nooit krijgen. Ik leef van heel weinig geld waar ik vrede mee heb en heb ook geen intentie of ambite veel te verdienen. Ik rij in heel oude goedkope autos van 1000 a 1500 euro wat ik prima vind en waar ik heel gelukkig mee ben. Maar ik rij wel 60000km minimaal per jaar ( dit jaar zit ik tot nu al aan de 75000) afschrijving heb ik niet bpm afschaffing heb ik helemaal niks mee te maken en de wegenbelasting is 50 euro per maand. Het rekening rijden is voor mij onbetaalbaar en ik vind dat discriminatie. Alleen rijke mensen die dure nieuwe autos kopen worden er beter van die kunnen het toch al betalen en hebben baat bij dat er een BPM afschaffing komt. Iets wat voor mij dus totaal niet van belang is en waar ik niets mee opschiet..........
+100

Mensen die niet veel verdienen, maar wel veel km's moeten rijden kunnen dan hun mobiliteit wel vaarwel zeggen.
Ik heb ook nooit een nieuwe auto gehad, dus dat bpm verhaal gaat voor mij ook niet helemaal op, zit natuurlijk nog wel iets in de prijs verrekend.
Ik doe voornamelijk woon-werk verkeer, net buiten de spitstijden om.
Rond die tijden is het voor mij lastig om een bus te vinden die mij naar rotterdam brengt. Daarnaast doe ik er met het hele OV-gebeuren 1u10mins over om op me werk te komen. Met de auto 20minuten.
Dus ik hoop maar dat het niet zover komt dat ik om financiele redenen met het openbaar vee-vervoer moet.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 27 nov 2009, 20:50

Ik heb nu mijn 1e nieuwe auto, als deze plannen realiteit worden is het ook gelijk mijn laatste.....................

Jeroen05

Bericht door Jeroen05 » 27 nov 2009, 20:54

openbaar vervoer is voor mij onmogelijk. Ik rij meerdere malen per week, soms dagelijks naar mijn ouders in enschede die hulpbehoevend zijn dat is 220km van mij vandaan. Ik heb mijn wagen gewoon nodig en wil hem ook niet kwijt. Ik profiteer van geen enkele instelling. Ik heb momenteel geen baan maar leef van de opbrengt van mij verkochte zaak en heb geen uitkering of sociale dienst. Ik heb de tijd momenteel nodig voor mijn ouders en ben veel bezig tijdelijke voor een sportteam dus kan geen dag zonder auto. Ik red het momenteel redelijk maar op deze manier wordt mijn leven veruineerd terwijl mensen met dikke grote autos helemaal dubbel liggen omdat hun auto ineens stukken goedkoper worden.

Ik woon vlak bij belgie en heb overwogen daarnaar toe te gaan maar ook daar zijn ze van plan om in 2012 het rekening rijden in te voeren. Enige oplossing is misschien een e28 524td van 1987 of ouder te kopen of een w124 diesel maar ik denk dat ook dist snel niet mee mogelijk zal zijn door een eenof ander truc. De idioterie van de regering dat iedereen een nieuwe kleine zuinig auto MOET kopen is waanzin ten top. Wat heb je hieraan als je ten eerste de ruimte nodig hebt voor 4 of 5 mensen en hond plus vaak erg veel spullen moet vervoeren. Boevendien maar dat is niet van belang voor de argumentatie van waarom geen kastje houdt ik van oude grote BMW s en si het een van de weinige beztiingen die ik koester en zie mezelf totaal niet rijden in een om het even wat voor klein nieuw dineg vooropgesteld dat ik die zou kunnen en willen betalen.

RVV

Bericht door RVV » 27 nov 2009, 20:56

Ja erg hé Romo.. :(

GTRene

Bericht door GTRene » 27 nov 2009, 21:00

romo schreef:Ik heb nu mijn 1e nieuwe auto, als deze plannen realiteit worden is het ook gelijk mijn laatste.....................
als jij van die dure nieuwe auto's koopt (dus eerste eigenaar)is het voor jou goedkoper...immers iedereen betaald dan mee aan de verloren gaande bpm maja das voor een deel want C02 taks is er voor een deel voor terug echter niet helemaal.
maja blijft het kastje :hammer: en gewoon het idee en rompslomp en nog iets om over na te denken erbij en de mensen hebben al last van stress :lol: NL is al "ziek" nah dat wordt wat als ze de basis van hets telsel onderuit halen (die het niet meer kunnen betalen)

Tom

Bericht door Tom » 27 nov 2009, 21:03

Eh Jeroen, 60.000-75.000km per jaar rijden terwijl je geen werk hebt? Dat is natuurlijk wel extreem veel (zelfs mensen die vanwege werk heel de dag op de weg zitten halen dat amper).

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 27 nov 2009, 21:06

Nou Rene, lees even mee............................(kopie uit draadje Gummen alwaar gepost dd 15-11-2009

Ik lees net dat de CO2 heffing voor een M3 als volgt is opgebouwd (slik)

2009 = €11.250
2010 = €20.920
2011 = €29.285
2012 = €36.565
2013 = €49.065

De BPM wordt als volgt afgebouwd;

2009 = €34.004
2010 = €14.085
2011 = €9.836
2012 = €5.778
2013 = €0

Prijs

2009 = €100.770
2010 = €101.771
2011 = €105,887
2012 = €109.109
2013 = €115.831

Aldus http://www.nieuweautoprijzen.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

Lekker die CO2 tax...................

EJGT3CS

Bericht door EJGT3CS » 27 nov 2009, 21:09

Hoe zit het eigenlijk met de Nederlandse bedrijven die afhankelijk zijn van de Duitse autoimport? Als de bpm vervalt dan kunnen die de boel ook inpakken lijkt me?

Edit: Dat van Romo had ik nog niet gezien...
Laatst gewijzigd door EJGT3CS op 27 nov 2009, 21:11, 1 keer totaal gewijzigd.

Jeroen05

Bericht door Jeroen05 » 27 nov 2009, 21:11

bijna dagelijks naar enschede op en neer sinds dit jaar Tom.... dan ook nog eens meerdere malen per week op en neer naar en van den haag en erg veel kilometers voor het sportteam waarvoor ik werk.

Jeroen05

Bericht door Jeroen05 » 27 nov 2009, 21:14

Daarvan heb ik 30000km afgelegd in de auto die van mijn vader was ( een 316 uit 02 )en een dikke 40000km met een andere oude bmw uit 1990 onderthoud hebben ze beide nooit meer gehad sinds 2 jaar omdat ik daar het geld niet voor heb het gaat dus puur om benzine en de wegenbelasting maar datr gaat radicaal veranderen met rekening rijden.

GTRene

Bericht door GTRene » 27 nov 2009, 21:21

@Romo...zow das ff slikken dus linksom of rechtsom bij de M3 betaal je gewoon "hetzelfde" of meer...is het dus alleen bij de zeer dure auto wat beter? zoals de bentleys e.d....kan me herinneren dat ik daar iest van gelezen had.

ja verder kijk ik eerlijk gezegd ook niet omdat ik inprincipe nooit nieuw gekocht heb en ook niet snel zou doen, of het zou een nieuwe van zeg max 10K moeten zijn die zijn weer goedkoop in verhouding en kosten weinig per jaar.

maar feit blijft dat wel stel dat je 2de hands een dure auto koopt je niet nogmaals Co2 taks moet betalen toch? dus de rest blijft gewoon bij de eerste eigenaar die nieuw koopt :roll:

echter als je vanuit DLD bv een auto koopt betaal je wel de overgang bpm/C02 pfff wat een berekeningen :?

romo

Bericht door romo » 27 nov 2009, 21:25

Het is ordinaire volksverlakkerij, kortom; we worden bedonderd waar we bijstaan, en enpassant krijg je het kastje er nog bij.....................

ANWB - Hebben we u ooit de verkeerde kant op gestuurd?

Nou wat dacht u zelf.......................

Jeroen05

Bericht door Jeroen05 » 27 nov 2009, 21:29

eigenlijk wil ik nog het volgende zeggen. Ik wil en hoef me niet te verantwoorden waarom en hoeveel km ik per jaar rijdt en waarmee. Ik leidt een leven waarmee ik niemand lastig en van niemand profiteer en heb er vrede mee. Wat mij zéér ergert is dat er dus een regelinge komt die extreem discriminered is en gebiedend. Je moet een nieuwe zuinige auto rijden en hoe in godsnaam moet een werknemer met vaste tijden voor zijn werkgever nu ineens buiten de spits omrijden? Het is zo onzinnig allemaal en dan heb ik het nogf niet eens gehad over de privacy redenen en de controle op o.a snelheid die er natúúrlijk wel mee worden gedaan ook al zeggen ze van niet. Wat me trouwens opvalt is toch de milde reactie in het algemeen van nederlanders, je hoort of leest er weinig meer over de laatse dagen na de ophef. Toch iedereen weer slikken en accepteren?

EJGT3CS

Bericht door EJGT3CS » 27 nov 2009, 21:29

Ga er maar vanuit dat alle G labels er keihard op achteruit gaan!

Jeroen05

Bericht door Jeroen05 » 27 nov 2009, 21:30

G labels?? wat is dat nu weer?

EJGT3CS

Bericht door EJGT3CS » 27 nov 2009, 21:33

Jeroen van den Berg schreef:G labels?? wat is dat nu weer?
Afbeelding

Jeroen05

Bericht door Jeroen05 » 27 nov 2009, 21:43

ahzo :) wat een pure onzin zeg wie heeft dat nu weer verzonnen :S waar gaat dit naar toe? straks wordt er écht beplaad wat je moet kopen en heb je geen keus meer. In Duitsland mag je al met bepaalde auto's niet meer grote steden in rijden of beperkt je moet er een vignet voor kopen hou ouder de auto hoe duurder het vignet. mensen met dure nieuwe autos betalen minder voor hun vignet dan mensen met weinig geld en een oude auto......

KW

Bericht door KW » 27 nov 2009, 22:46

De Sjack schreef: Ik vraag me af, als zometeeen iedereen zo'n volgsysteem heeft, wordt je, als het ergens misgaat, nog wel eerlijk behandeld?
Ik bedoel, velen van ons zullen best wat KM op het circuit afleggen, maar nu rijdt je iemand aan in het dorp....
Als ze zien dat je regelmatig "los gaat" ben je bij voorbaat al een "racert"
en de reactie: "Dat zal ie op de openbare weg ook wel doen" is snel gemaakt.

Ander voorbeeld, ik ben op huizenjacht en rij door een bepaalde straat heen, 3x in 2 dagen, langzaam om goed te kunnen kijken.
2 dagen later een roofmoord aldaar, ik wordt 's nachts van m'n bed gelicht door 20 man met helm op.
Tuurlijk, niks aan het handje, je komt wel weer thuis, maar de impact voor jezelf, je gezin en een kapotte voordeur....
Precies, allemaal weer zorgelijke dingen!

En dan nog het volgende. M'n TransAm staat vaak 4-5 weken stil omdat ik er gewoonweg niet zoveel mee rij, dat heb je met een hobby-auto. Dat kastje heeft stroom nodig om te kunnen werken. Als die niet contact-geschakeld is en altijd aan moet zijn is binnen een week de accu waarschijnlijk leeg. Zowiezo trek ik de accu los als ik vooraf weet datie waarschijnlijk niet binnen 4 weken weer gaat rijden. Dat ding staat dan dus zonder stroom. Als ik zelf de accu niet los trek issie gewoon leeg en doet het kastje het net zo goed niet... then what???

Gevolg is dat ze gaan zeuren dat ik dan maar vaker moet rijden om de stroom op peil te houden? Beetje krom! Ze wilden juist dat mensen minder gingen rijden, en ik moet dan juist meer gaan rijden? Ik kan hem immers niet onbeheerd aan de stroom hangen.

Ik weet niet of het zo zal gaan, maar zou me niks verbazen...

Niall schreef:Straks gaan ze ipv tom tom's jatten, kilometer kastjes jatten. Wordt straks een gouden handel, rjiden op iemand anders zijn kosten
Inderdaad

RVV

Bericht door RVV » 27 nov 2009, 22:53

Ja M5 is een G label.. dubbele straf.. en vanwege het hoge verbruik extra veel accijns... (slik ik nu zonder gezeik) maar straks.. belachelijk veel per kilometer betalen.. op karrespoor snelheid..

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 27 nov 2009, 22:59

Bij mij komt er gewoon geen kastje in over een paar jaar niet nu niet nooit niet.......ik heb de afgelopen jaren met volle tevredenheid en veel plezier dure benzineslupers gereden maar zal als het zo idooit wordt nooit meer doen.....de oude Yank op LPG gaat er komen simpel......geen wegenbelasting, geen kastje geen niets.....maar wel veel uitstoot.....desnoods terug naar een jaren 40 auto als andere oldtimers wel belast worden maar betalen er voor never!!!!.....en voor de fun een racer non-kenteken......

Ik verd*** het om een kastje te laten inbouwen....ik bepaal waar en wanneer ik rij en waar ik heen ga en wat ik doe......niet de overheid!

Plaats reactie