Roadtrips / Op vakantie met de auto
- Petrolhead Tom
Re: Op vakantie met de auto
Stuk veilger voor jou! Doe dat nou maar!
:jenna:

- duifjes.com
Liever krap zitten en RWD dan dit 

-
Ik kan altijd nog downgraden in LA :jenna:duifjes.com schreef:Liever krap zitten en RWD dan dit
-
kijk je uit dat je nix sloop joost? 

- Petrolhead Tom
Hoezo? Hij hoeft het toch niet zelf vast te draaien.Metchu schreef:kijk je uit dat je nix sloop joost?

-
ja je weet hoe dat gaat, als ie op het verkeerde moment een sleutel pakt 

- Petrolhead Tom
Die houden we er in! Echt geweldig! 

- dvh
Onze pakezel kwam dit jaar niet verder dan Texel....

- Bijlagen
-
- pakezel
- pakezel.JPG (108.23 KiB) 3039 keer bekeken
- Elmar
duifjes.com schreef:Liever krap zitten en RWD dan dit
Heeft een visueel beeld van een te vol ghepakte Chevrolet Corsica. :twisted:
- Petrolhead Tom
Plek zat hoor!Elmar schreef:duifjes.com schreef:Liever krap zitten en RWD dan dit
Heeft een visueel beeld van een te vol ghepakte Chevrolet Corsica. :twisted:

- Erik335i
Ik zit nu in Barcelona met Maurice.
We zijn zondag vertrokken vanuit Leeuwarden om eerst naar Parijs te rijden (in de S8
)
De volgende dag gelijk weer doorgereden naar Barcelona. Een flinke tocht dus
Hier zitten we inmiddels voor de 3e nacht en we hadden het niet beter kunnen treffen. Heerlijk weertje, erg leuke stad en een geweldig hotel.
Morgenochtend rijden we door naar Monaco, om uiteindelijk zaterdag naar Milaan te rijden en zondag de Formule 1 in Monza bij te wonen. En daarna weer terug naar ons koude landje!
Veel kms in korte tijd, maar we vermaken ons opperbest (in de auto én buiten).
Eerder dit jaar ben ik nog een keer op en neer naar Alicante geweest met de 335, en ook nog een weekje naar Italië.
Geweldig veel auto-vakantie-kms dus en het bevalt mij heel erg goed
Ik ben niet zo'n fan van vliegen (behalve als het niet anders kan), en met het rijden zie je tenminste nog eens wat van de wereld!
We zijn zondag vertrokken vanuit Leeuwarden om eerst naar Parijs te rijden (in de S8

Hier zitten we inmiddels voor de 3e nacht en we hadden het niet beter kunnen treffen. Heerlijk weertje, erg leuke stad en een geweldig hotel.
Morgenochtend rijden we door naar Monaco, om uiteindelijk zaterdag naar Milaan te rijden en zondag de Formule 1 in Monza bij te wonen. En daarna weer terug naar ons koude landje!
Eerder dit jaar ben ik nog een keer op en neer naar Alicante geweest met de 335, en ook nog een weekje naar Italië.

Ik ben niet zo'n fan van vliegen (behalve als het niet anders kan), en met het rijden zie je tenminste nog eens wat van de wereld!
-
Goed bezig, Drone nog kunnen kopen ?
- Erik335i
Ja, die bezorgden ze afgelopen maandag bij mij thuis
Helemaal niet erg dus om maandag weer terug te zijn haha!
P.S. Als je hem ook wilt orderen: http://www.fnac.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Helemaal niet erg dus om maandag weer terug te zijn haha!
P.S. Als je hem ook wilt orderen: http://www.fnac.com" onclick="window.open(this.href);return false;
- Martijn_bmw
kijk dat zijn de ritten!Erik335i schreef:Ik zit nu in Barcelona met Maurice.
We zijn zondag vertrokken vanuit Leeuwarden om eerst naar Parijs te rijden (in de S8)
vorige week ook nog een weekje italie, gardameer gedaan staat iedereen verbaast dat je met de auto gaat ipv vliegen

- Ar
- Auto: Prius
Afgelopen donderdag weer vertrokken vanuit Turkije met de auto(heen vliegtuig, terug auto). Ik kan het samenvatten met een woord: regen. Ik heb bijna alleen maar in de regen gereden.
Onderweg nog een rondleiding en demonstratie van een machine in een fabriek in Istanbul.
Nog even een kort bezoek aan een familielid vlak bij de grens.
Bulgarije ging soepel op het kopen van het vignet na. De twee onderuit gezakte mannen zeiden in het Turks dat een vignet 10 euro kost(zou een nieuwe snelweg gebouwd zijn) en ik zei dat dat niet klopte. Alle andere verkooppunten waren gesloten.
In de stromende regen ben ik maar met een paraplu verder gewandeld, omdat ik ze het gewoonweg niet gun. Bij een tankstation heb ik het vignet gekocht voor 6 euro.
De Servische douanier vroeg of ik mensen smokkelde en ik glimlachte van niet. Hij maakt nog een grap over Recep Ivedik(Turkse typetje in drie films). Blijkbaar kijken ze ook Turkse films.
Bij de Hongaarse grens kon ik de auto iets verder op zetten om alles uit te laden. Ik heb de helft uitgeladen en de douanier erbij geroepen. hij vond het best en ik kon veder.
In Servië begon een wiel lager lawaai te maken bij het remmen en ik dacht dat het aan het slechte wegdek lag. In Hongarije was het al een stuk slechter en had geen zin om in het weekeinde bij een garage te staan. De beide voor wiel lagers waren nog een paar maanden gelden vervangen. Ik heb de gok genomen en ben verder gereden.
Ik moest in België zijn. Onderweg heb ik mijn broer gebeld dat hij ons moest komen ophalen met de Viano en heb de auto in België achtergelaten. Deze laat ik daar repareren in het weekeinde en laat meteen ook een trekhaak plaatsen.
Onderweg nog een rondleiding en demonstratie van een machine in een fabriek in Istanbul.
Nog even een kort bezoek aan een familielid vlak bij de grens.
Bulgarije ging soepel op het kopen van het vignet na. De twee onderuit gezakte mannen zeiden in het Turks dat een vignet 10 euro kost(zou een nieuwe snelweg gebouwd zijn) en ik zei dat dat niet klopte. Alle andere verkooppunten waren gesloten.
In de stromende regen ben ik maar met een paraplu verder gewandeld, omdat ik ze het gewoonweg niet gun. Bij een tankstation heb ik het vignet gekocht voor 6 euro.
De Servische douanier vroeg of ik mensen smokkelde en ik glimlachte van niet. Hij maakt nog een grap over Recep Ivedik(Turkse typetje in drie films). Blijkbaar kijken ze ook Turkse films.

Bij de Hongaarse grens kon ik de auto iets verder op zetten om alles uit te laden. Ik heb de helft uitgeladen en de douanier erbij geroepen. hij vond het best en ik kon veder.
In Servië begon een wiel lager lawaai te maken bij het remmen en ik dacht dat het aan het slechte wegdek lag. In Hongarije was het al een stuk slechter en had geen zin om in het weekeinde bij een garage te staan. De beide voor wiel lagers waren nog een paar maanden gelden vervangen. Ik heb de gok genomen en ben verder gereden.
Ik moest in België zijn. Onderweg heb ik mijn broer gebeld dat hij ons moest komen ophalen met de Viano en heb de auto in België achtergelaten. Deze laat ik daar repareren in het weekeinde en laat meteen ook een trekhaak plaatsen.
-
Ar schreef: De Servische douanier vroeg of ik mensen smokkelde en ik glimlachte van niet. Hij maakt nog een grap over Recep Ivedik(Turkse typetje in drie films). Blijkbaar kijken ze ook Turkse films.![]()
.
hahaahahahha

Was je alleen? Dan willen ze idd wel vaker controleren

- Ar
- Auto: Prius
Nee, niet alleen.
- Martijn_bmw
met welke auto was je nu dan??
-
met een VW polo 1.4 tdi die tot de bodem is verlaagd d.m.v. een schroefset naar Turkije

en om de BMW liefhebbers ook tegemoet te komen, vriend was met een BMW 320d met 18inch M6 velgen en verlaagd

- Martijn_bmw
jammer van die velgen en halve linker buitenspiegelali schreef:en om de BMW liefhebbers ook tegemoet te komen, vriend was met een BMW 320d met 18inch M6 velgen en verlaagd

- 911-lover
Ik ben ook al een paar jaar achter elkaar met de wagen weggeweest .
Lekker onafhankelijk ter plaatse waardoor we veel kunnen bezoeken en super comfortabel rijden en stoppen waar ik wil .
Jersey in Juli 2009 met de A4 2.6

Normandië Augusttus 2010 met de A6 2.8

Lekker onafhankelijk ter plaatse waardoor we veel kunnen bezoeken en super comfortabel rijden en stoppen waar ik wil .
Jersey in Juli 2009 met de A4 2.6
Normandië Augusttus 2010 met de A6 2.8
- ///Joost
^^^^
Dat lijkt me idd ook zwaar relaxed. Zo'n Avant of Touring helemaal volproppen met zooi en dan gewoon op de bonnefooi ergens heen rijden...Echt geweldig, dat ga ik zeker nog een keer doen.
Dat lijkt me idd ook zwaar relaxed. Zo'n Avant of Touring helemaal volproppen met zooi en dan gewoon op de bonnefooi ergens heen rijden...Echt geweldig, dat ga ik zeker nog een keer doen.
- 911-lover
Moet je ook doen .
Donderdag hals overkop beslist om vrijdag even richting Polen te rijden .
Kar volgestampt en cruisen maar .
Lekker 's nachts over de "Autobahn" ( inclusief onderweg ergens een fotootje van de staat) en 's morgens aangekomen .
Nu rondtoeren en genieten

Donderdag hals overkop beslist om vrijdag even richting Polen te rijden .
Kar volgestampt en cruisen maar .
Lekker 's nachts over de "Autobahn" ( inclusief onderweg ergens een fotootje van de staat) en 's morgens aangekomen .
Nu rondtoeren en genieten

- 911-lover
Hier nog een leuk fotootje van onze terugrit
Lekker door de bergen op besneeuwde wegen .
Quattro I love you

Lekker door de bergen op besneeuwde wegen .
Quattro I love you

-
dikke bump voor dit topic. De zomermaanden komen er weer aan en daaraan voorafgaand, ben ik afgelopen hemelvaartweekend naar luxemburg gegaan met de MX5... Wat een plezier is dat zeg! Het was niet echt een vakantie, maar eventjes weg... Maar heerlijk weer gehad en het dakje van de mx5 open zowel als op de heen als op de terugweg... En in luxemburg genieten van al die weggetjes! Mooi land om een stukje te rijden (met het dak open). Heerlijk die hairpins! Helaas deze zomer niet meer met de auto naar Turkije...
Anderen wel plannen?