BMW Performance
-
Re: BMW Performance Parts
haha
atmo s hugo atmo s
130i blijft een parel in de 1 serie range.
atmo s hugo atmo s
-
Andre schreef:haha
atmo s hugo atmo s
Atmo is fijn!

- Tristan
True, maar voor dagelijks woon-werk vind ik een turbo toch wel lekker. Weinig schakelen en toch vlot rijden.
Circuit is natuurlijk ander verhaal, prefereer ik ook atmo.
Circuit is natuurlijk ander verhaal, prefereer ik ook atmo.
-
Wouter81 schreef:André heeft 'em verkocht.hugo schreef:Over de 135i gesproken. 10 maanden geleden was dat ding all the rage hier op DF. 135i was je van het en nu is het er angstvallig stil rond.
Was gibt ?Dat ik je dat nog uit moet leggen.

- Downforce Dennis
Iedereen is in de ban van het betere bak- en stuurboordwerk...
En om even in de sfeer te blijven, een gouwe ouwe schlager van onzer eigen Belgenland:
En om even in de sfeer te blijven, een gouwe ouwe schlager van onzer eigen Belgenland:
- Sperdy

zo, iemand nog vragen?

:shakeit:
Ferdinand
(wat een geouwerhoer eigenlijk...lol)
-
Wil toch een keertje met je meerijden Ferdinand...

-
Ha, die Fappers;
BMW levert straks ook een Performance Power Kit voor de #35i modellen. In feite natuurlijk niet meer dan de motor op 740i-specs brengen. Wel opvallend wat er bij deze geringe winst al aan de koeling wordt gemodificeerd en dat de handbakversies op 430nm worden afgeregeld. Dus een #35i DCT met PP-kit lijkt de meest geschikte kandidaat voor verdere tuning.
BMW levert straks ook een Performance Power Kit voor de #35i modellen. In feite natuurlijk niet meer dan de motor op 740i-specs brengen. Wel opvallend wat er bij deze geringe winst al aan de koeling wordt gemodificeerd en dat de handbakversies op 430nm worden afgeregeld. Dus een #35i DCT met PP-kit lijkt de meest geschikte kandidaat voor verdere tuning.
- Daan
Heeft er iemand ervaring met de BMW Performance airbox kit op de 2.5 of 3.0L motoren? Eventueel vermogenswinst interesseert mij niet (verlies wel
), wel de sound. Weet iemand ook de prijs hiervan? Ik kan op BMW.nl geen performance parts prijslijst vinden.
Daan...

Daan...
- frank de jonge
Zijn die er dan??
Laatste tijd eigenlijk niet zo in verdiept :o
Laatste tijd eigenlijk niet zo in verdiept :o
-
800 euro vroegen ze er volgens mij voor.
- Daan
Dat is een beste prijs. Kan ik dan wellicht beter investeren in een andere einddemper. Heb gisteren wat clipjes gehoord van een Eisenmann op de 325i. Klonkt niet verkeerd, net iets sportiever maar zeker geen blerpijp. Eindstukjes zagen er ook netjes uit. Is Eisenmann redelijk verkrijgbaar hier?
Daan...
Daan...
- M-bitious
Krijg mijn 135i coupe volgende week, maar heb de pp uitlaatdemper besteld en zojuist gehoord. Interesseert me geen bal of er 4 pk extra in zitten, maar dat geluid zeg, hallo
Geweldig zeg, nu hoor je de paardjes echt. Bruut!

- Downforce Hans
Niet iedere weggebruikerFerdinand schreef:![]()
ha hugo. Toch maar even een lans breken dan maar. Natuurlijk heb ik mijn 135i nog :banaan: . En nog steeds !! een briljante wagen. Geniet er zelfs nog meer van dan in het begin. Superbak. Een heerlijke schakelluie koppelsterke higway cruiser.
Helemaal niet: ff tandje terug, of tandje bij of even in optimaal toerengebied... Gewoon: het is of hard of niets. klap op het gas - wiplash - en hohohoooooooooho roepen want je vraagt je af waarom iedereen zijn auto tegenwoordig op de snelweg parkeert. Echt heerlijk hoe onbeschoft je met dat ding weg accellereert, vanuit iedere versnelling. Je moet soms werkelijk even kijken in weke versnelling je rijdt. A devil in disguise. Niemand verwacht dat wanneer je met een onopvallend klein blauw BMW-tje (zonder kseenon, natuurlijk eens lekker zonder kseenon) iedere weggebruiker volkomen zoek rijdt tussen de pakweg 120 en 220km/u. Indrukwekkend hoe snel die sloep op snelheid is, da's niet normaal.
zo, iemand nog vragen?![]()
:shakeit:
Ferdinand
(wat een geouwerhoer eigenlijk...lol)

grtz,hanz06

- M-bitious
- Downforce Hans
Dat maakt al 2M-bitious schreef:+1

Alles goed Frank?
- M-bitious
Ja in blijde afwachting van 135.
M5 wordt ook al leuk aan gesleuteld, audio, video, tuning, gaat lekker.
Hoe gaat dat hok van jou inmiddels?
M5 wordt ook al leuk aan gesleuteld, audio, video, tuning, gaat lekker.
Hoe gaat dat hok van jou inmiddels?
- Maus335i
Ha! Ik heb ze op mn 335i gemonteerd gekregen bij aflevering vorige maand. Klinkt heeeeel erg goed kan ik je zeggen! Heb ik er ook pk's bijgekregen dan? :pM-bitious schreef:Krijg mijn 135i coupe volgende week, maar heb de pp uitlaatdemper besteld en zojuist gehoord. Interesseert me geen bal of er 4 pk extra in zitten, maar dat geluid zeg, halloGeweldig zeg, nu hoor je de paardjes echt. Bruut!
- Daan
Hmm, morgen dan ook maar even informeren naar die PP einddemper.
Zijn er ergens soundclips te vinden van die demper?
Daan...
Daan...
- M-bitious
Kwam dit tegen: vergelijking sound normaal en PP
http://www.youtube.com/watch?v=TKqveql-Alg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?v=TKqveql-Alg" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Misschien al bekend Best Motoring filmpje, zitten 2 135i's in met iig 1 getuned, bij 5 minuut 50 valt ie stil...en ik geloof nog 'n keer, vind de .35i de best dagelijks bruikbare motor die ik ooit had. Er zijn wel wat 'probleempjes' met de oververhitting op circuits:
- Daan
Is een mooi filmpje. Duidelijk verschil.Kwam dit tegen: vergelijking sound normaal en PP
Daan...
-
Ja tunen van 135i motor zou ik of niet doen of altijd met fabrieksgarantie.
Iederdaad robin bij extreem gebruik (circuit) dan willen de 135i het wel eens te warm krijgen. De raceauto s in de 130i cup hadden nooit last van oververhitting. Dit is het grote verschil tussen atmo s and turbo s in standaard vorm.
Iederdaad robin bij extreem gebruik (circuit) dan willen de 135i het wel eens te warm krijgen. De raceauto s in de 130i cup hadden nooit last van oververhitting. Dit is het grote verschil tussen atmo s and turbo s in standaard vorm.
-
Net heen en weer naar London geweest met een Avensis D-cat die ergens onderweg atmo werd en dat beviel met toch errrug slecht! Voor de rest wel mee eens, ben geen fan van fluiten op lolauto's.hugo schreef:Andre schreef:haha
atmo s hugo atmo s
- Maus335i
http://www.vimeo.com/2868524" onclick="window.open(this.href);return false;Daan schreef:Hmm, morgen dan ook maar even informeren naar die PP einddemper.
Daan...
@1:26
Dit was met <1500km op de teller dus ik heb niet voluit gereden. Moet ook zeggen dat na +/- 4000km de uitlaat wel een stuk rauwer is gaan klinken, daar moeten we nog wat nieuwe opnames voor maken