Pagina 7 van 15
Re: Circuits d'Auvergne 2009! DF/DF
Geplaatst: 23 jun 2009, 21:26
door Peter Tunissen
Mooi!
Om deze week toch een beetje richting break even te brengen zijn we inmiddels begonnen met enkele andere clubs te benaderen. Dat ziet er allemaal wel positief uit, dus waarschijnlijk zijn er de volgende maand een paar erg mooie auto's in Frankrijk te bewonderen.
Ik wil er echter graag hoe dan ook graag zoveel mogelijk DF'ers bij hebben.
Daarom heb ik vorige week flink wat PB'tjes rond gestuurd met daarin wat vragen wat voor mensen nou een overweging was om wel of niet deel te nemen. Veel mensen vonden drie circuitdagen gewoon te lang en waren bang dat hun auto die niet uit zou houden en dat ze met pech in Frankrijk zouden stranden. Buiten het feit dat het onze eer te na zou zijn om iemand met pech zomaar aan zijn lot over te laten, hebben we hier echter wel goed naar geluisterd.
In onderling overleg en uitsluitend voor DF'ers is het nu mogelijk om losse dagen van deze week te boeken!
Zo kun je toch proeven van de unieke sfeer van deze week, zonder ook meteen aan het hele weekprogramma deel te moeten nemen. Uiteraard zijn de kosten dan ook een stuk lager. Heb je hier interesse in? Stuur me dan s.v.p. zo snel mogelijk een PB'tje (liefst met je telefoonnummer daarin) en ik zal zo snel mogelijk contact met je opnemen!
PS: van donderdag tot en met zondag ben ik offline i.v.m. Zandvoort en de DSC race op Spa.
Re: Circuits d'Auvergne 2009! DF/DF
Geplaatst: 23 jun 2009, 21:50
door steve smith
Peter Tunissen schreef:In onderling overleg en uitsluitend voor DF'ers is het nu mogelijk om losse dagen van deze week te boeken!
Tja. Nu moet Jan echt heel snel facturen gaan sturen. Begrijp dat je iets moet doen om het vol te krijgen, maar nl. wel het commitment gemaakt om gewoon de hele week te gaan voor een dag Mas du Clos en een dag Charade, de rest is meegenomen. Ben erg benieuwd naar de kosten voor die losse daagjes.
Re: Circuits d'Auvergne 2009! DF/DF
Geplaatst: 23 jun 2009, 22:02
door Peter Tunissen
Wacht maar tot je op Lurcy-Lévis gereden hebt.
Volgas over een immens brede landingsbaan en dan rechtsaf, net wel net niet volgas met +/- 200km/u op de teller en je auto met die snelheid over vier wielen voelen glijden zonder bijna-dood-ervaringen mee te maken; heel anders dan Charade, maar toch een ontzettend gaaf circuit is dat!

Re: Circuits d'Auvergne 2009! DF/DF
Geplaatst: 23 jun 2009, 22:07
door steve smith
Peter Tunissen schreef:Wacht maar tot je op Lurcy-Lévis gereden hebt.
Volgas over een immens brede landingsbaan en dan rechtsaf, net wel net niet volgas met +/- 200km/u op de teller en je auto met die snelheid over vier wielen voelen glijden zonder bijna-dood-ervaringen mee te maken; heel anders dan Charade, maar toch een ontzettend gaaf circuit is dat!

Klinkt als einde rechte stuk Snetterton. En daar vond ik qua baan dus niet veel aan, qua ambiance wel! Maar wel zullen zien. Open mind......

Re: Circuits d'Auvergne 2009! DF/DF
Geplaatst: 23 jun 2009, 22:58
door Tom van H.
Peter Tunissen schreef:Wacht maar tot je op Lurcy-Lévis gereden hebt.
Volgas over een immens brede landingsbaan en dan rechtsaf, net wel net niet volgas met +/- 200km/u op de teller en je auto met die snelheid
het gras in voelen glijden zonder bijna-dood-ervaringen mee te maken; heel anders dan Charade, maar toch een ontzettend gaaf circuit is dat!


Re: Circuits d'Auvergne 2009! DF/DF
Geplaatst: 24 jun 2009, 09:29
door ErikS
Nog een vraagje over de brandblusser, nu ik toch bezig ben..
Wat word er verwacht in je auto te hebben? Ik neem aan een normaal redelijk groot formaat brandblusser?!
Groeten Erik, Vandaag nieuwe banden, volgende week nieuwe remschijven.. Remblokken liggen al achterin..
Gaat helemaal goedkomen! 8)
Re: Circuits d'Auvergne 2009! DF/DF
Geplaatst: 24 jun 2009, 09:54
door Tom V
Erik Stoffelsen schreef:
Wat word er verwacht in je auto te hebben? Ik neem aan een normaal redelijk groot formaat brandblusser?!
Normaal een blusser van circa 2.4 liter. Kun je ook nog makkelijk in de auto kwijt, bijvoorbeeld voor de passagiersstoel.
Re: Circuits d'Auvergne 2009! DF/DF
Geplaatst: 24 jun 2009, 09:58
door ErikS
Tom V schreef:Erik Stoffelsen schreef:
Wat word er verwacht in je auto te hebben? Ik neem aan een normaal redelijk groot formaat brandblusser?!
Normaal een blusser van circa 2.4 liter. Kun je ook nog makkelijk in de auto kwijt, bijvoorbeeld voor de passagiersstoel.
Thnx, ga ik die ook even halen vandaag!
(Of hebben jullie een gunstig internet adresje?)
Re: Circuits d'Auvergne 2009! DF/DF
Geplaatst: 24 jun 2009, 10:02
door DownforceJan
Erik Stoffelsen schreef:Tom V schreef:Erik Stoffelsen schreef:
Wat word er verwacht in je auto te hebben? Ik neem aan een normaal redelijk groot formaat brandblusser?!
Normaal een blusser van circa 2.4 liter. Kun je ook nog makkelijk in de auto kwijt, bijvoorbeeld voor de passagiersstoel.
Thnx, ga ik die ook even halen vandaag!
(Of hebben jullie een gunstig internet adresje?)
http://www.theautosportcompany.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Handbrandblusser, 2kg poeder in stalen fles. Goedgekeurd volgens EN3 normen.
Prijs: € 79.73 Uit voorraad leverbaar | Voldoet aan FIA regels
Re: Circuits d'Auvergne 2009! DF/DF
Geplaatst: 24 jun 2009, 10:14
door ErikS
Thnx,
Besteld!
Re: Circuits d'Auvergne 2009! DF/DF
Geplaatst: 24 jun 2009, 10:31
door DownforceJan
Erik Stoffelsen schreef:Thnx,
Besteld!
Mooi: als ik in de fik vlieg, kan jij komen blussen.

Re: Circuits d'Auvergne 2009! DF/DF
Geplaatst: 24 jun 2009, 10:31
door Rupie
Volgens mij is er al eens een discussie geweest over poeder of schuimblusser. Ik heb destijds iig mijn poederblusser omgeruild voor een schuimblusser..
Re: Circuits d'Auvergne 2009! DF/DF
Geplaatst: 24 jun 2009, 11:21
door ErikS
Re: Circuits d'Auvergne 2009! DF/DF
Geplaatst: 24 jun 2009, 15:17
door Jeroen van Emmerik
yep.. is de auto niet door de brand afgeschreven, dan komt het wel door bluspoeder.
de chemicaliën daarin vreet de auto gewoon op! schuim is aardiger voor je auto, maar het belang daarvan ligt aan de hoeveelheid brand..
Re: Circuits d'Auvergne 2009! DF/DF
Geplaatst: 24 jun 2009, 15:21
door Bert ///M3
Steve kwam toen met de tip om een Dupont FE36 blusser te nemen, dat is equivalent aan Halon. Maw dan heb je dus geen schade aan je elctronica.
Volgens mij is er nog geen FIA gekeurde handblusser van (wel fixed system) maar daar heb je voor trackdays in een dure auto niet zo veel mee te maken, kan je dus gewoon gebruiken

Re: Circuits d'Auvergne 2009! DF/DF
Geplaatst: 24 jun 2009, 15:23
door DownforceJan
Wat zit er dan standaard in raceauto's?
Dat is toch ook poeder, denk ik?
Re: Circuits d'Auvergne 2009! DF/DF
Geplaatst: 24 jun 2009, 15:25
door ErikS
Ik heb iig de blusser besteld,
Is er iemand met schuim in de buurt kan dat altijd nog,
Poeder werkt wel érg extreem, weet ik uit ervaring. (BHV achtergrond ed.)
Re: Circuits d'Auvergne 2009! DF/DF
Geplaatst: 24 jun 2009, 15:37
door Bert ///M3
DownforceJan schreef:Wat zit er dan standaard in raceauto's?
Dat is toch ook poeder, denk ik?
Poeder of schuim (AFFF) in handblussers.
Re: Circuits d'Auvergne 2009! DF/DF
Geplaatst: 29 jun 2009, 18:17
door ErikS
Toch nog om geruild voor een schuim variant!
Als je nou wat euro's bespaart ben je ze met een crash + brand dubbelop weer kwijt..!;)
Hoe staat het met iedereen? Iedereen al een beetje klaar?
Ik krijg deze week nieuwe schijven, word mijn keerringetje vervangen en komt de brandblusser erin..
Dan nog even via de verzekering een nieuwe raam regelen voor in de BMW :twisted:
En dan kunnen we gaan bestickeren.....

:banaan:
Kaasboertje on track!

Re: Circuits d'Auvergne 2009! DF/DF
Geplaatst: 30 jun 2009, 12:50
door Shakes
word mijn keerringetje vervangen

Re: Circuits d'Auvergne 2009! DF/DF
Geplaatst: 30 jun 2009, 12:53
door ErikS
Nandor schreef:word mijn keerringetje vervangen

Toch niet..
Gister onder de auto gelegen... Word wel even wat erger nog,
Zo vlak voor de vakantie..
@ Nandor, ik kan nog nét wielen verwisselen, goed ehh?

:twisted:
Re: Circuits d'Auvergne 2009! DF/DF
Geplaatst: 01 jul 2009, 00:50
door DownforceJan
Beste DF-ers,
Over een kleine 4 weken is het zover! :banaan:
Na vele telefoontjes en e-mails zijn we tot de conclusie gekomen dat er toch wel ruime interesse is in deelname voor losse dagen. Een aantal mensen heeft aangegeven o.a. vanwege werk en soms ook vanwege de kosten niet een hele week mee te kunnen, maar wel graag een enkele dag.
We willen op deze manier aan die behoefte voldoen.
Wil je van een of meer van deze mogelijkheden gebruik maken, meldt dat dan hier. incl. datum.
De prijzen zijn als volgt (a.u.b. geen oeverloze discussie hierover. We willen er gewoon een mooi evenement van maken en dat kost ons ook gewoon een klap geld):
1. Hotel halfpension (indien nog beschikbaar): € 125 per persoon per nacht.
2. Lurcy Levis inclusief lunch; € 350
3. Charade inclusief lunch: € 500
4. Mas du Clos inclusief lunch: € 500
5. 4x4 deelname per persoon (per ½ dag) inclusief auto: € 150
Hotel en 4x4 op basis van beschikbaarheid. Op=Op.
Je kan op de cicuits zoveel rijden als je wilt.
De juiste datum per circuit vindt je op downforce.nl of bovenaan dit topic.
heb je suggesties, laat dan middels een pbtje aan Peter of aan mij weten.
Alles wat het feestje nog beter maakt, zal serieus overwogen worden.
groeten,
Jan
Re: Circuits d'Auvergne 2009! DF/DF
Geplaatst: 01 jul 2009, 19:36
door Aad
DownforceJan schreef:
De prijzen zijn als volgt (a.u.b. geen oeverloze discussie hierover. We willen er gewoon een mooi evenement van maken en dat kost ons ook gewoon een klap geld):
Is toch erg veel geld zo`n circuit daar in groepsverband € 500,- per auto

Re: Circuits d'Auvergne 2009! DF/DF
Geplaatst: 01 jul 2009, 20:58
door steve smith
Aad schreef:DownforceJan schreef:
De prijzen zijn als volgt (a.u.b. geen oeverloze discussie hierover. We willen er gewoon een mooi evenement van maken en dat kost ons ook gewoon een klap geld):
Is toch erg veel geld zo`n circuit daar in groepsverband € 500,- per auto

Middagje S7 op de ring kost ook 425 en een half dagje GPElite op CPZ ook 400. Vind 500 per dag in de wetenschap dat er nog geen 25 autos rijden best cheap eigenlijk!
Re: Circuits d'Auvergne 2009! DF/DF
Geplaatst: 01 jul 2009, 21:42
door Aad
Is waar je het maar mee vergelijk , maar € 425,- voor een halve dag heb ik nooit meegemaakt en zal dat niet erg snel doen ook , rondom omdat ik het dat niet waard vind
