Le Mans 2009

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Plaats reactie
Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Re: Le Mans 2009

Bericht door Wouter81 » 14 jun 2009, 22:43

DDX schreef:Mooi afleveringen van andere tijden over le mans net op nederland1.
Ja, echt prachtig! Fantastische beelden en interviews met van Lennep en Lammers. Briljant mooi.

Morgen ff op uitzending gemist kijken.

Rein

Bericht door Rein » 14 jun 2009, 22:48

Hele leuke aflevering idd! Heb het nu net ook gezien.. vond het alleen een beetje kort..

Niels v D

Bericht door Niels v D » 14 jun 2009, 22:49

Ben ook net terug..
Wat een fantastische wagen die AM en wat een schijthokken die diesels zeg..Gaat wel super hard maar zonder geluid is het gewoon niks..
Corvettes waren ook wel super wat dat betreft, wat blaffen die dingen :mrgreen:

Ook leuk, vrijdagavond voor de camping met een biertje in de hand kijken naar engelsen die de gekste dingen uithalen met voorbijrijdende auto's..Toppunt was een camper waar op een gegeven moment 15 man inzat :bag:

Fabian

Bericht door Fabian » 14 jun 2009, 23:10

Niels v D schreef:Ben ook net terug..
Wat een fantastische wagen die AM en wat een schijthokken die diesels zeg..Gaat wel super hard maar zonder geluid is het gewoon niks..
Corvettes waren ook wel super wat dat betreft, wat blaffen die dingen :mrgreen:

Ook leuk, vrijdagavond voor de camping met een biertje in de hand kijken naar engelsen die de gekste dingen uithalen met voorbijrijdende auto's..Toppunt was een camper waar op een gegeven moment 15 man inzat :bag:
Hou maar op, wij zater er ook tussen ineens. Was angstaanjagend kan ik je vertellen, bierflessen tegen mn auto gehad, krukken, mensen slaan op de auto, hou op. Trekken aan de deurklinken (wat was ik blij dat de auto op slot zat!!!!!!!!!) Heb er gelukkig uiteindelijk geen schade aan overgehouden, maar stond op het punt om gewoon gas te geven en er dan maar een paar plat te rijden. Mathieu en Hans zeiden als vaste Le Mans gangers dat ze zoiets ook nog nooit hadden meegemaakt. Was echt eng. En je weet gewoon dat er geen gezond verstand tussen zit, ze zijn allemaal ladderzat.

Toppunt was een Engelsman die net na de start ff lekker over zn nek ging met nog een vol glas bier in zn hand. Hij was klaar met nekken en hij drinkt zo dat volle glas bier in 1x weg :bag:

allen

Bericht door allen » 15 jun 2009, 10:53

Tja je moet links- of rechtsom toch ruimte maken voor een nieuw glas. Daarbij is de smaak van kots in je bek minder dan dat van een goed glas bier. :mrgreen:

Snipe

Bericht door Snipe » 15 jun 2009, 11:01

Was leuk inderdaad.
Op Geschiedenis24 was daarna nog een herhaling van Andere Tijden over de Grand Prix van Zandvoort in 1973 (Dood op het circuit, gaat over Roger Williamson, http://geschiedenis.vpro.nl/programmas/ ... /16557030/" onclick="window.open(this.href);return false;) en daarna werd Passing By uitgezonden, film uit 1968 van Jan de Bont over Ben Pon.

Snipe

Bericht door Snipe » 15 jun 2009, 11:03

By the way, ik lees hier wel over Verstappen en zijn onafscheidelijke grindbak maar niks over Charles Zwolsman. Zeven minuten voor de start raakte een van zijn teamgenoten geblesseerd, ook nog degene die de start zou doen. Op het laatste moment wordt Zwolsman in de auto gezet, rijdt met zijn ene overgebleven teamgenoot de race uit en eindigt nog in de top 10 ook. Geniaal!

Mathieu

Bericht door Mathieu » 15 jun 2009, 12:09

Gekke Engelsman :hmmm:

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 15 jun 2009, 12:16

Snipe schreef:
Was leuk inderdaad.
Op Geschiedenis24 was daarna nog een herhaling van Andere Tijden over de Grand Prix van Zandvoort in 1973 (Dood op het circuit, gaat over Roger Williamson, http://geschiedenis.vpro.nl/programmas/ ... /16557030/" onclick="window.open(this.href);return false;) en daarna werd Passing By uitgezonden, film uit 1968 van Jan de Bont over Ben Pon.
Passing by staat volledig op Youtube http://www.youtube.com/view_play_list?p ... 45CA902A0B" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik heb wat filmpjes verzameld op http://youtube.com/carelbeaufort

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 15 jun 2009, 13:00

Frits van Eldik is niet zo positief over Albers:
De heren Zwolsman en Lotterer zijn wat mij betreft de helden van het weekend. Zij moesten met z’n tweeën de hele 24 volbrengen en deden dat zonder zeuren of klagen. De kampioen wat dat betreft reed bij hetzelfde team. Christijan Albers heb ik alleen maar horen zeuren en klagen. Duidelijk geen teamspeler en dus niet echt geschikt in deze tak van autosport. Die moet gewoon alleen gaan rummikubben of kipkluiven…

RutgerK

Bericht door RutgerK » 15 jun 2009, 13:40

Snipe schreef:By the way, ik lees hier wel over Verstappen en zijn onafscheidelijke grindbak maar niks over Charles Zwolsman. Zeven minuten voor de start raakte een van zijn teamgenoten geblesseerd, ook nog degene die de start zou doen. Op het laatste moment wordt Zwolsman in de auto gezet, rijdt met zijn ene overgebleven teamgenoot de race uit en eindigt nog in de top 10 ook. Geniaal!
Karthikeyan was dat toch?

Tom V

Bericht door Tom V » 15 jun 2009, 14:20

RutgerK schreef:
Snipe schreef:By the way, ik lees hier wel over Verstappen en zijn onafscheidelijke grindbak maar niks over Charles Zwolsman. Zeven minuten voor de start raakte een van zijn teamgenoten geblesseerd, ook nog degene die de start zou doen. Op het laatste moment wordt Zwolsman in de auto gezet, rijdt met zijn ene overgebleven teamgenoot de race uit en eindigt nog in de top 10 ook. Geniaal!
Karthikeyan was dat toch?
Yes, die sprong over een pitmuur, viel en schouder uit de kom.

Wat een weekend weer, heerlijk! Het was lekker warm, ben zwaar verbrand, en heb weer een heerlijke race gezien. Voor de race lekker champagne zitten drinken terwijl de auto's naar de grid reden, was echt een zwaar perfecte situatie. :mrgreen: Race zelf was echt mooi om te volgen ook, veel van gezien en veel gelopen. Het was weer ouderwets geweldig!

G Kolkman
Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000

Bericht door G Kolkman » 15 jun 2009, 14:57

Mathieu schreef:

Gekke Engelsman :hmmm:
Recepy for disaster lijkt me.

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 15 jun 2009, 15:10

Volgens mij is het daar sowieso elk jaar raak met dat soort capriolen. Zoek maar eens op Houx Annexe en Mad Friday :whistle: :mrgreen:

Mathieu

Bericht door Mathieu » 15 jun 2009, 20:12

Stefan R
Auto: Vakantievoertuig

Bericht door Stefan R » 15 jun 2009, 20:14

Ik sta hier ook ergens tussen.... :mrgreen: :bag:

Aston Martine

Bericht door Aston Martine » 15 jun 2009, 22:03

Zo, ben ook weer bijgekomen van een heerlijk weekendje. Gisteravond al thuisgekomen, maar was gelukkig vandaag ook nog vrij.

Het begon overigens al goed door donderdag onderweg een stel DF'ers tegen te komen, duidelijk te herkennen aan de bestickerde BMW ;)

De race was geweldig, met weer een ouderwets, een ietwat 'saaie" finish. Heel even was er vreugde toen de leading Peugeot opeens heel langzaam ging rijden in de laatste 20 minuten. Technisch probleem? Toen hij de pitsstraat voorbij reed werd duidelijk dat hij op zijn mede-Peugeots wachtte. Beetje egotripping misschien, maar ach, ze hebben lang moeten wachten op de overwinning. Het is ze wel gegund.
Ik ben in ieder geval heel erg blij met de resultaten van Aston Martin. :clap:

Leuke anekdote:
Op Mad Friday liep ik langs een oude Aston Martin V8 en bekeek hem eens goed. De eigenaar (Brit ergens in zijn 60e levensjaren) vond het kennelijk wel leuk dat er een vrouw zoveel aandacht had voor zijn auto, en hij bood me vriendelijk aan of ik er misschien even in wilde zitten. Daarop antwoordde ik "Oh, no thank you, I have one of my own".
De gezichtsuitdrukking die daarop volgde was onbetaalbaar :mrgreen:
Overigens daarna nog heel gezellig staan praten met die man. Hij had de zijne al meer dan 30 jaar...

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 15 jun 2009, 22:13

Stefan R schreef:

Ik sta hier ook ergens tussen.... :mrgreen: :bag:
hehe, die groene E36 M3 bij 3:00 is een bekende van mij uit de UK, zal hem nog even een linkje sturen :)

Thommy

Bericht door Thommy » 16 jun 2009, 11:23

Ons weekendje was zwaar… we zouden eigenlijk niet gaan omdat de euro´s op waren… maar het kriebelde te veel, en toen kregen we nog een telefoontje dat er 2 plekken vrij gekomen waren door omstandigheden. Alles was al betaald en konden hier dus gebruik van maken! Dus was voor ons de beslissing dus wel makkelijk… De C-klasse 220 CDI vol gooien en in 1 ruk naar Le-Mans. Voor ons begon Le-Mans 2009 op vrijdag nacht 0.30 we hebben er 6 en een half uur over gedaan en toen stonden we op Parking Bleu :D
Wat een apart gevoel was dit, eerst niet kunnen gaan en dan een paar uur later ben je op het Circuit!!! Toen even naar het Hotel waar Cor en Jannie sliepen om even te douchen. Daarna terug naar de camping. Kaartjes ophalen en kijken naar de start!
Het eerste opwarm rondje was mooi we stonden bij de eerste bocht van de Porsche curves en daar gaven ze allemaal even vol gas tegen over de VIP tent!! De haren op mn armen stonden recht omhoog!! O dit was het moment waar ik het allemaal voor het gedaan :D Dit was ook de laatste keer dat ik die O zo vette Lambo hoorde… hij ree maar 1 lap :(
Na de start gezien te hebben weer op weg naar de camping en even wat gegeten en gedronken. En toen rond het circuit gezworven. Helaas heb ik wel al het leuks moeten missen wat er rond het circuit gebeurde, burn-outs e.d. :( nog opzoek gegaan naar wat DF-ers… maar een zwik was thuis gebleven en de andere namen hun tel niet op!!! :wtf:
Nog even bij de bijna brand staan kijken bij het inrijden Pitstraat.
De nacht was ook weer een beleving! Zo mooi hoe dat gaat! We stonden bij Arnage toen daar de generator uit viel en alles dus pikke donker was… ook voor de wagens op de baan goed te merken, de Modena Ferrari ging ook ‘net’ niet tegen de muur……
Nog even bij de Mulsanne en de Pit/start/finish wezen kijken toen de oogjes dicht gedaan.
uurtje of 12 weer langs de baan en op de hoofd tribune de Finish gezien :D petje af voor Peugot! Deze mannen hebben het echt verdient!
nu begon het natuurlijk storm te lopen met alle debielen die direct naar huis gaan… En dat vonden wij een mooi moment om bij de Homo kebab/patat bakker (parking bleu) op het terrasje midden op de rotonde te gaan zitten en te kijken naar wat er zoal langs kwam :D veel leuk spul, nieuwe Focus RS/ TT RS/ wat TVR’s/ Ferrari’s/ Bently’s enz.
toen de drukte over was, zo’n 3 uur later zijn we terug gegaan naar de camping, spullen gepakt, nog even meegegeten en ingestapt. En zo was dat voor mij en Patty een ‘kort’ weekendje LeMans2009 :D

verder nog even iets om over te kotsen! De hele weg naar huis met +150 km/h naar huis. Nergens politie of iets wat erop lijkt… en ja we naderen de NL grensom 3.00uur, had het teller al laten zakken naar 120 uit voorgevoel, en daar stonden ze nog net in Belgie, onze grote motor HOMO’s!! iedereen die te snel of wat dan ook ging stond er bij hazeldonk naast… kut land!

allen

Bericht door allen » 16 jun 2009, 11:44

Thommy schreef:onze grote motor HOMO’s!!
Gordon op een zwarte Streetfighter? :angel:

Thommy

Bericht door Thommy » 16 jun 2009, 12:12

:clap:

Rickstah

Bericht door Rickstah » 17 jun 2009, 11:19

Mijn foto's:
- http://hosted.signbox.nl/lemans" onclick="window.open(this.href);return false;

En de videos!!!!
- http://vimeo.com/album/102940" onclick="window.open(this.href);return false;

wel ff met geluid kijken natuurlijk!!!

Thommy

Bericht door Thommy » 17 jun 2009, 13:31

misschien leuk... zag dat deze er nog niet was...............

http://lemans24uur.hyves.nl/

heb hem net gelijk even gemaakt...
Laatst gewijzigd door Thommy op 17 jun 2009, 14:59, 2 keer totaal gewijzigd.

Tom V

Bericht door Tom V » 17 jun 2009, 13:55

Subscribed :wink:

Stefan R
Auto: Vakantievoertuig

Bericht door Stefan R » 17 jun 2009, 17:40

Op de site van een vriend van mij (een mede Le Mans ganger) staan ook fraaie foto's.

p.s. In 2006 2007 en 2008 ook dus :idea:

http://www.olivierdescamps.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie