Vrouw verkrachten is normaal (aldus Moslim priester)

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Michel P

Re: Vrouw verkrachten is normaal (aldus Moslim priester)

Bericht door Michel P » 27 jan 2009, 21:31

Geelhoed schreef:
Michel P schreef: Als je bezwaar hebt vanuit je geloof om op zondag te werken, dan zoek je een job waar dit niet vereist is, of je zet je er overheen, en heet jezelf welkom to the real world.
Dat hoeft helemaal niet vanuit het geloof te komen. Waarom denk je dat de PvdA de Christenen hierin steunt?
Een dag rust is helemaal niet zo slecht, ook al kwam dat vanuit het geloof. Het beviel zelfs zo goed dat we er maar twee dagen per week van gemaakt hebben.
En zoals Rico al zei, op zondag open is voor de winkelier helemaal niet handig. Je hebt namelijk wel meer kosten maar niet meer omzet dan wanneer alles op zondag gewoon dicht is.
Dat klopt, maar die dag rust heb je dan wel op een andere dag.

Dit is net zo triest.........
http://www.spitsnieuws.nl/archives/binn ... eclam.html" onclick="window.open(this.href);return false;

GTRene

Bericht door GTRene » 27 jan 2009, 21:38

vanaf 2:20 over die profeet Mohammed...hij sneed schijnbaar eigenhandig tussen de 600 en 900 mensen hun hoofd af...enz enz..luister en zo begrijp je waarom sommige dat nastreven...scary, het moge duidelijk zijn dat verkeerd voorbeeld ook wordt gevolgd door bepaalde lieden...hoe dwing je een geloof af ;-)

Geelhoed

Bericht door Geelhoed » 27 jan 2009, 21:48

Michel P schreef: Dat klopt, maar die dag rust heb je dan wel op een andere dag.
Beetje vervelend dat je je kinderen dan ziek moet melden op school om een dagje naar de kinderboerderij te gaan.

allen

Bericht door allen » 27 jan 2009, 21:54

Geelhoed schreef:
Michel P schreef: Dat klopt, maar die dag rust heb je dan wel op een andere dag.
Beetje vervelend dat je je kinderen dan ziek moet melden op school om een dagje naar de kinderboerderij te gaan.
:hammer:

In de huidige maatschappij zijn er genoeg oplossingen hiervoor.

Geelhoed

Bericht door Geelhoed » 27 jan 2009, 22:01

Was slechts een van de voorbeelden. En waarom ophouden bij zondag? Ik wil ook gewoon mijn rijbewijs kunnen verlengen om tien voor half zes in de ochtend voordat ik naar mijn werk ga. Denk je dat die ambtenaren dat faciliteren?

Geelhoed

Bericht door Geelhoed » 27 jan 2009, 22:07

Lol @ ondertitels GTRene.

De PVV heeft wat moeite met klemtonen. Of zou het toch komen omdat ze alles uit de krant voor feit aannemen?

Maik

Bericht door Maik » 27 jan 2009, 22:08

Geelhoed schreef:
En de boer van de kinderboerderij dan? :hmmm: En de kippen en de schapen?!?! Die moeten wel weer op zondag paraat staan voor die k#tkoters!!! :mrgreen:

RVV

Bericht door RVV » 27 jan 2009, 22:12

Geelhoed schreef:

Goed punt.. vroegah.. was voor mijn vrouw zowel de zondag als de maandag een vrije dag. Maandag is nog steeds want dan heb ik mijn winkel gesloten, alleen is er van de vrije maandag niks meer over want dan beide kindertjes naar school en de peuterclub. en hen en weer gevlieg tussen het brengen van de kids en tussendoor de wekelijkse boodschappen doen. De zondag is voor ons echt de enige dag dat we met het gezin samen dingen kunnen doen. Stel dat ik een zondag open ben, dan heb ik niet een extra werkdagje, maar ik werk dan 14 dagen achter mekaar zonder een fatsoenlijke rustdag.

Daarnaast geen 3 weken vakantie achter mekaar.. (laatste jaren helemaal geen vakantie gehad) of ADV dagen.. of vrije snoepdagen... altijd op zaterdag moeten werken.. en nee ik klaag niet ik heb er voor gekozen.. maar als ik dan en met mij vele andere vrije winkeliers die geen blik personeel kunnen open trekken vanwege de concurrentie druk de winkel wel op zondag open zou moeten doen.. dan is de leukighheid van vrij ondernemen er snel van af.

En dat alles onder druk van de detailhandel megaconcerns. En een strontverwende consument :hammer:

Michel P

Bericht door Michel P » 27 jan 2009, 22:16

Geelhoed schreef:
Niet huilie huilie blijven doen en blijven zoeken naar excuses...................

Niemand werkt elke zondag!!!!!

Michel

allen

Bericht door allen » 27 jan 2009, 22:24

Rico, ben jij door de gemeente verplicht om een aantal zondagen in het jaar open te gaan? Nee?

En als iedereen net als jij op zondag een rustdag heeft? De horeca, de lokale brandstofpomp, de kinderboerderij, de Efteling. Wat de **** ga jij dan doen? Thuis zitten? Rondje fietsen? Kom op zeg. Jij bent echt niet heiliger dan de rest (gokje). Als jij vrij bent op zondag wil je ook weleens wat anders te doen hebben dan met de kinderen naar opa en oma fietsen. :idea:
Als jij de consument verwend durft te noemen ben je gewoon hypocriet.

RVV

Bericht door RVV » 27 jan 2009, 22:43

Tja noem het hypocriet.. dat de horeca op zondag open is, is al van oudsher, voor pret en familie parken idem dito.. maar die bedrijven zijn OF zodanig groot dat ze een fatsoenlijke personele spreiding hebben OF ze doordeweeks 1 of 2 extra dagen gesloten.. iets waar die horeca ondernemer voor gekozen heeft toen hij horeca ondernemer werd. Toen ik er voor koos om detaillist te worden, koos ik er niet voor om op zondag open te gaan. Domweg omdat dat toen helemaal niet aan de orde was.

Ik vind de 1 op 1 vergelijking met de horeca of dagrecreatie niet van toepassing om dat die branche het juist moet hebben van de zondag als belangrijkste inkomsten dag. Voor de detailhandel is dat altijd traditioneel de zaterdag geweest.. maar nu zie je een verschuiving van de zaterdag naar de zondagverkopen waar ik als kleine zelfstandige niet van kan mee profiteren. Dit vind ik een vorm van concurrentie vervalsing. Allen het zal jou geen bal kunnen schelen als een kleine detaillist verdwijnt door schaalvergroting want dit is van alle tijden, alleen heeft de consument zichzelf ermee van er is een verschraling in het winkel aanbod onstaan die word gedomineerd door het grootwinkel bedrijf. Elke willekeurige winkelstraat op A en B locaties zien er hetzelfde er uit in Nederland. Ook op de perifere winkelgebieden is het allemaal een pot nat.. allemaal Gamma's en intratuinen.. zover de horizon rijkt..

Het resultaat.. we zijn allemaal slaaf aan het worden van de vaste klantenkaarten.. met een aanbod wat altijd overal hetzelfde is.. waarvan het grootwinkel bedrijf precies weet wat jij koopt als consument.. leve de vrijheid,

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 27 jan 2009, 22:50

Ik vind het ook onzin als alle winkels open zijn. Maar hier in de binnenstad + een paar verdwaalde winkeltjes als ik daarheen loop, is het wel prettig op zondag. Van mij mogen ze koopavonden afschaffen.

allen

Bericht door allen » 27 jan 2009, 23:09

Men rookt ook van oudsher in de horeca Rico, itt de normale winkels. :idea:
Misschien is het weer het 'beperkingen opleggen' naar wat iemand zelf het beste uitkomt'. Ben ik nooit voorstander van geweest. :mrgreen:

Ik ben geen winkelliefhebber, maar ook ik moet soms even het centrum in. Ben dus blij dat ze in Rotterdam gewoon open zijn op zondag. Hoef ik niet alles van internet te bestellen zonder het eerst gezien te hebben.

RVV

Bericht door RVV » 27 jan 2009, 23:12

Allen van mij hoeven alle winkels ook niet dicht op zondag.. in steden zoals Rotterdam, Amsterdam is het al zo vanzelfsprekend.. maar die steden hebben ook een heel andere functie als een gemiddelde provincie stad/plaats.

RVV

Bericht door RVV » 27 jan 2009, 23:14

En winkel personeel word wel terdege onder druk gezet om op zondag te werken..

Mack

Bericht door Mack » 28 jan 2009, 09:29

[quote="Rico]"Ik vind de 1 op 1 vergelijking met de horeca of dagrecreatie niet van toepassing om dat die branche het juist moet hebben van de zondag als belangrijkste inkomsten dag. Voor de detailhandel is dat altijd traditioneel de zaterdag geweest.. [/quote]

Die vergelijking is toch niet zo gek. Kijk naar winkels zoals IKEA of meubelboulevards. Dat is voor veel mensen niet een winkel, maar meer een uitje. Je wandelt op zondag door de IKEA, kijkt wat ze hebben, koopt misschien wat, eet wat in het restaurant: de IKEA heeft bijna eenzelfde functie als de Efteling (hoe triest ook). Dus er is een groot grijs overgangsgebied tussen horeca/recreatie en winkels.

Want als de IKEA en meubelboulevard open zijn, dan de kledingwinkel ook. En als de kledingwinkel open is, dan de Albert Heijn ook. En als de Albert Heijn open is, dan de lokale ditjes-datjes-winkel ook. Winkelen op zondag is een uitje, dus hebben ze wel degelijk een dagrecreatie-functie.
Laatst gewijzigd door Mack op 28 jan 2009, 10:45, 1 keer totaal gewijzigd.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 28 jan 2009, 09:41

Ze hebben zelfs een ballenbak met oppas in de Ikea.
Ga je zelf lekker ergens anders heen :mrgreen:

allen

Bericht door allen » 28 jan 2009, 09:52

Rico schreef:Allen van mij hoeven alle winkels ook niet dicht op zondag.. in steden zoals Rotterdam, Amsterdam is het al zo vanzelfsprekend.. maar die steden hebben ook een heel andere functie als een gemiddelde provincie stad/plaats.
Nou hang dan ook niet van zielige verhalen op hoe erg jij ook nog snakt naar familiezondagjes omdat de enige dag zou zijn. Had ik een zaak op de lijnbaan zou ik m'n werknemers niet hoeven dwingen. Wie nooit op zondag wil werken neem ik in de eerste instantie al niet aan. Wie op zondags werkt krijgt overbetaald. :idea:
Dit zie jij misschien als onder druk zetten, maar ik als het zoeken naar geschikte werknemers.

Even met een dikke knipoog: bij de landmacht noemen ze mensen die op zondag niet mogen werken van Christus denk ik 'ongeschikt'.

Wouter81
Auto: GR86|California|Hilux/CS35+

Bericht door Wouter81 » 28 jan 2009, 09:53

Van moslim-priesters tot ballenbakken bij de IKEA, lol @ topicverloop. :)

Michel P

Bericht door Michel P » 28 jan 2009, 09:55

allen schreef: Even met een dikke knipoog: bij de landmacht noemen ze mensen die op zondag niet mogen werken van Christus denk ik 'ongeschikt'.
:mrgreen: :mrgreen: op zondag zal er geen oorlog worden gevoerd :banaan:

Max V

Bericht door Max V » 28 jan 2009, 10:00

Ligt er aan in welk land :mrgreen:

Geelhoed

Bericht door Geelhoed » 28 jan 2009, 10:08

[quote="allen"Wie nooit op zondag wil werken neem ik in de eerste instantie al niet aan. [/quote]

Dan ga je nat op artikel 1 van de grondwet. Je mag iemand niet afwijzen op grond van het niet willen werken op zondag.

Michel P

Bericht door Michel P » 28 jan 2009, 10:24

Geelhoed schreef:[quote="allen"Wie nooit op zondag wil werken neem ik in de eerste instantie al niet aan.
Dan ga je nat op artikel 1 van de grondwet. Je mag iemand niet afwijzen op grond van het niet willen werken op zondag.[/quote]

Bij een functieomschrijving in een arbeidscontract accepteerd de werknemer de baan toch onder de gestelde condities.

Michel

Mack

Bericht door Mack » 28 jan 2009, 10:48

Geelhoed schreef:
allen schreef:Wie nooit op zondag wil werken neem ik in de eerste instantie al niet aan.
Dan ga je nat op artikel 1 van de grondwet. Je mag iemand niet afwijzen op grond van het niet willen werken op zondag.
De overheid mag mensen afwijzen op grond van het zijn van een blanke man, omdat je geen vrouw of allochtoon bent. Daar ga je met je artikel 1.

Geelhoed

Bericht door Geelhoed » 28 jan 2009, 10:50

http://www.cgb.nl/opinion.php?id=453056999" onclick="window.open(this.href);return false;
2006-147 Onderscheid op grond van godsdienst door sollicitant af te wijzen voor de functie van sluiswachter omdat hij vanwege zijn geloofsovertuiging niet op zondag wil werken.

Samenvatting oordeel

Sollicitant werd afgewezen voor de functie van sluiswachter, omdat hij op zondag niet wil werken. De sollicitant wil op grond van zijn geloofsovertuiging de zondagsrust in ere houden. De werkgever hanteert de eis dat alle nieuwe aan te stellen sluiswachters flexibel en op iedere dag van de week inzetbaar zijn. Door deze eis maakt de werkgever indirect onderscheid op grond van godsdienst. Dit onderscheid is niet objectief gerechtvaardigd, omdat er hiertoe geen aanwijsbare noodzaak is.

Plaats reactie