lightweight cars, talk and video's

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Michel P

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door Michel P » 16 dec 2008, 15:48

allen schreef:Tijd om je icoon om te ruilen voor een lichtgewicht icoon Michel. Heb je gelijk wat extra ruimte in de garage! :mrgreen:
Het straks een garage van 10,5m x 3,5m :-) dus ruimte voor een boot :mrgreen:

Michel

Hans R
Auto: Jeep Rubicon

Bericht door Hans R » 16 dec 2008, 15:49

Ik weet uit ervaring dat hier op DF nogal wat zwaargewichten zitten :mrgreen: maar hou er rekening mee, ben je langer dan 185cm en zwaarder dan 85kilo kan je nog wel eens problemen hebben om in een super seven te klimmen, laat staan een goede zitpositie te hebben, Mark Nauta heeft wel eens geprobeerd in mijn Dax te stappen maar zat direkt klem met zijn lange poten..
Een Caterham SV of een Donkervoort heeft meer ruimte!

Michel P

Bericht door Michel P » 16 dec 2008, 15:53

@Hans, Robin past meer dan goed in de Dax qua postuur.

Michel

Stéphane

Bericht door Stéphane » 16 dec 2008, 16:24

SlowCo schreef:@ Stephane: de standaard Elise uit het filmpje blijkt er een te zijn met een Honda Type R blok conversie (220Pk?) te zijn. Zie het bijschrift op Youtube. Daarbij is die video van net na het bouwen en rijd hij erg rustig om te testen (zie toerenteller).

Op de site die ik linkte kun je alle video's vinden inclusief die met turboblok. BV:

Daar rijden ze beiden erg relaxed en netjes alle "hot" hatches en Elise's (rond de de 4 min) voorbij.
I stand corrected :clap: Dus ook gewoon snel spul dan :D

Geelhoed

Bericht door Geelhoed » 16 dec 2008, 16:36

Hans GP schreef:ben je langer dan 185cm en zwaarder dan 85kilo kan je nog wel eens problemen hebben om in een super seven te klimmen
In de dax waarin ik eens mee reed was het inderdaad passen en meten, maar mijn SEiW is prima te doen en dan zit ik ook nog eens aan de "smalle" kant.

PS 187 cm en een BMI van 28

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 16 dec 2008, 16:38

Hans GP schreef:Ik weet uit ervaring dat hier op DF nogal wat zwaargewichten zitten :mrgreen: maar hou er rekening mee, ben je langer dan 185cm en zwaarder dan 85kilo kan je nog wel eens problemen hebben om in een super seven te klimmen, laat staan een goede zitpositie te hebben, Mark Nauta heeft wel eens geprobeerd in mijn Dax te stappen maar zat direkt klem met zijn lange poten..
Ik ben 1,73m en 67kg, normaal postuur. Dus zal wel goedkomen. Wat ik van Tim Schrick en die Toniq in dat filmpjebegreep is dat de 'armslag' en ellebogen en knieën wel eens in 't gedrang kunnen komen tijdens 't bruut sturen /schakelen, tegen tunnel aan en tegen deurtje/zijschot aan. Hoe zit dat?
Heb 15 jaar terug ofzo eens in een Donkervoort S8AT(?) Cosworth turbo gereden, dat was te gek. En eens in een ander Sevenachtig bouwpakket Engels kloteding met te weinig pk's om de kick te krijgen toen ik nog bij Caspers Jaguar werkte ook bijna 15 jaar terug...

GTRene

Bericht door GTRene » 16 dec 2008, 16:59

Robin schreef: *zoekt naar ULtima GTR aanbiedingen*
Now you'r talking :mrgreen:
echt waar ik baal best wel, als ik geld vrij had en ruimte kocht ik zo'n ding, nu helemaal met de lage pond, je hebt al een hele mooie GTR voor 29.000,-pond, en als je de BPM van die NL Ultima ziet is dat ook lache als je dat voor elkaar krijgt :banaan:
en dat bij een gewicht van minder dan 950kg :df:

gele 2002 GTR 400bhp http://www.pistonheads.com/sales/446918.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding

rode 2001 GTR 500bhp http://www.pistonheads.com/sales/812811.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding

Ik weet ook nog een hele mooie zwarte van 2003 voor dat geld :love:

SlowCo

Bericht door SlowCo » 16 dec 2008, 17:11

Ultima GTR????

Doe mij maar een Gardner Douglas T70 met LS7 ITB's en de Porsche PDK bak. :hosanna:

Zie hier:
gdt70.jpg
gdt70.jpg (97.68 KiB) 1630 keer bekeken
gdt70 2.jpg
gdt70 2.jpg (76.07 KiB) 1630 keer bekeken
gdt70 3.jpg
gdt70 3.jpg (116.51 KiB) 1672 keer bekeken

SlowCo

Bericht door SlowCo » 16 dec 2008, 17:13

gdt70 4.jpg
gdt70 4.jpg (100.27 KiB) 1610 keer bekeken
gdt70 5.jpg
gdt70 5.jpg (109.28 KiB) 1608 keer bekeken
gdt70 8.jpg
gdt70 8.jpg (104.24 KiB) 1605 keer bekeken
Best een "aardige" wagen toch? :df:

GTRene

Bericht door GTRene » 16 dec 2008, 17:15

mooi ding, ik ken ze (van foto's) echter das niks voor onze rode duivel alias staartmans die kelken zuigen met zijn getrap op het gaspedaal zo z'n lokken op :hmmm: :wink:

Afbeelding

SlowCo

Bericht door SlowCo » 16 dec 2008, 17:20

Dan doet hij maar een haarnetje op de kelken (of z'n hoofd) :lol:

Robin

Bericht door Robin » 16 dec 2008, 17:36

Ook een schoonheid van een kar zo'n Gardner Douglas, is die gebaseerd op de McLaren M1A of is dit 'n op zichzelfstaand merk of 'n kitkar SlowCo?

Ik kende 't merk niet eigenlijk ,of vaag ofzo....

STOM:T70:LOLA T70 ! edit.

1964 McLaren M1A
Afbeelding

GTRene

Bericht door GTRene » 16 dec 2008, 17:46

Dan moet je hier maar niet kijken Robin :mrgreen:

http://www.race-car-replicas.com/rcr917.html" onclick="window.open(this.href);return false;

daar maken ze replica's (geen kitcars) oa de mooie GT40 en Lola enz enz...

Afbeelding
Laatst gewijzigd door GTRene op 16 dec 2008, 17:57, 1 keer totaal gewijzigd.

Hans R

Bericht door Hans R » 16 dec 2008, 17:53

Robin schreef:
Hans GP schreef:Ik weet uit ervaring dat hier op DF nogal wat zwaargewichten zitten :mrgreen: maar hou er rekening mee, ben je langer dan 185cm en zwaarder dan 85kilo kan je nog wel eens problemen hebben om in een super seven te klimmen, laat staan een goede zitpositie te hebben, Mark Nauta heeft wel eens geprobeerd in mijn Dax te stappen maar zat direkt klem met zijn lange poten..
Ik ben 1,73m en 67kg, normaal postuur. Dus zal wel goedkomen. Wat ik van Tim Schrick en die Toniq in dat filmpjebegreep is dat de 'armslag' en ellebogen en knieën wel eens in 't gedrang kunnen komen tijdens 't bruut sturen /schakelen, tegen tunnel aan en tegen deurtje/zijschot aan. Hoe zit dat?
Heb 15 jaar terug ofzo eens in een Donkervoort S8AT(?) Cosworth turbo gereden, dat was te gek. En eens in een ander Sevenachtig bouwpakket Engels kloteding met te weinig pk's om de kick te krijgen toen ik nog bij Caspers Jaguar werkte ook bijna 15 jaar terug...
Ik heb er geen last van in de Dax, zo te zien ben je een kleine opdonder :mrgreen: dus past makkelijk in een super seven! Porbeer er 1 en je bent verkocht! Heerlijk open cruisen of keihard knallen het kan allemaal en je kan er ook nog mee op vakantie zolas het weekend Singen met DF ging prima het hele eind open gereden midden in de nacht..
Dus dan pas je hier wel in :wink:
Afbeelding
Afbeelding

allen

Bericht door allen » 16 dec 2008, 17:55

Wie is nu eigenlijk de fabrikant van die stoelen die Hans heeft en heeft iemand daar een link van? Dus niet van een webshop oid, maar echt de fabrikant zelf.

Robin

Bericht door Robin » 16 dec 2008, 17:59

GTRene schreef:Dan moet je hier maar niet kijken Robin :mrgreen:

http://www.race-car-replicas.com/rcr917.html" onclick="window.open(this.href);return false;

daar maken ze replica's (geen kitcars) oa de mooie GT40 en Lola enz enz...

Afbeelding
Ik ben geen replica-fan, alhoewel ik een goede 427 Cobra replica kan waarderen en het Super Seven model in het algemeen ook geinig vind mits rap en exciting qua techniek.

Hans R

Bericht door Hans R » 16 dec 2008, 18:07

Ik heb ze zelf laten maken.. zijn voor mij opmaat, zal eens opzoeken hoe die ook alweer heet.. hij zit vlakbij Woerden.
Stoelen heb ik laten bekleden door Bernard Cools met nappa leer en blauw stiksel, was niet goedkoop maar wel erg mooi! 8)

allen

Bericht door allen » 16 dec 2008, 18:16

Ok, thnx. Niet toevallig Elise-Shop? Waren ze zwart bekleed had ik nog kunnen proberen je een oneervol aanbod te doen voor die stoelen.

http://www.reverie.ltd.uk" onclick="window.open(this.href);return false;
Hebben ze ook waanzinnig mooie stoelen voor lichtgewicht badkuipjes. Mocht je bij zo'n carbon kuipje onverwacht een hoosbui tegenkomen tijdens de lunch kun je nog simpelweg even je stoeltje afdrogen. Zoveel keus bij dit speelgoed... 8)

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 16 dec 2008, 22:31

Geweldig topic dit!

Zelf ben ik ook een groot liefhebber van lichtgewicht racers. Hoe dat zo gekomen is? Op een mooie dag kwam de zoon van de buurvrouw in een bone stock groene elise mk1 voor rijden. Wat een ervaring! Zo'n lichte auto met zo'n perfecte wegligging! Ik dacht dat er niks beters bestond. Totdat de Lotus voor een kracht kuurtje naar de importeur. Toen wist ik helemaal niet meer wat ik meemaakte. Geweldig wat een power! En dat geluid!

Maar alles went dus ook een Elise met power, en Lotus maakt ook nog een Exige. Dus op een gegeven moment stond er een zilveren Exige MK1 bij de buurvrouw voor de deur. Buurjongen helemaal gek en ik mocht mee rijden :df: Ik was toen nog steeds zeventien dus mocht zelf nog niet achter het stuur kruipen. Wat een geweld was dat, het blok wat stationair zo lekker onregelmatig ronddraaide met van die dikke blaffen uit de sport uitlaat. Echt geweldig! Als hij goed warm was kwamen er van die heerlijke dikke knallen met bijpassende vlammen uit die stortkoker.

Maar naar de buurman zijn zin was het toch wel een te erg hardcore auto, en niet erg geschikt voor wat langere tripjes. Er moest dus wat anders komen. Het werd uiteraard weer een lotus, weer een Exige maar dit keer een MK2, erg gaaf! Maar niet zo hardcore of snel als een MK1, snel met dat ding naar Koblenz dus. En wat hebben die mannen van Komotecht een huzaren stukje afgeleverd! Ik mag tegenwoordig zelf rijden dus afgelopen zomer voor het eerst het genoegen gehad om met zoiets te rijden. Onvoorstelbaar! Deze lotus loopt 265 kilometers op top en het lijkt wel of er een magneet onderin de snelheidsmeter zit, de acceleratie is echt fenomenaal! Echt een geweldig ding.

Daarom ben ik ook voornemens om na mijn studie ook een soortgelijke auto aan te schaffen. Een Lotus exige mk1 of een Caterham csr 500 superlight met een flinke circuit training. Wat een geluid komt er uit die dingen!

Echt en leuk topic dit :mrgreen: :df: :df: :df:

GTRene

Bericht door GTRene » 16 dec 2008, 22:48

Ah Komotec...mijn favoriete Lotus tuning site :df: leuk spul en ze hebben mooi spul ook 2d hands te koop, zo ook een 250S supersnel op het circuit en een 300pk Exige S en nog meer....
Lees nu ook net iets over de duratec 300pk met turbo...

http://www.komo-tec.com/index.php/cPath/126" onclick="window.open(this.href);return false;

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 16 dec 2008, 23:38

Inderdaad erg mooi werk wat die mannen afleveren!

Mathieu

Bericht door Mathieu » 17 dec 2008, 09:15

Hans,

Copy-Paste van een e-mail die ik ooit heb gehad van jouw stoelen meneer.
Aangezien jij je e-mail toch niet kan vinden.
Ik wil bij deze even melding maken van het feit dat ik diverse carbondelen voor super sevens maak.
Zoals Cycle Wings van onberispelijke kwaliteit en met een gewicht van 350 gram. Ook heb ik speciale stoelen gemaakt voor de super seven en deze zijn in 3 maten te koop.
Bij mogelijke intresse;

Leisure Lightweight Design
Breudijk 1A
3481 LM Harmelen

Hans R

Bericht door Hans R » 17 dec 2008, 09:27

Juist, Ton Kreuger ofzo.. goede vent! ex-Donkervoort man

allen

Bericht door allen » 17 dec 2008, 14:36

Ah ok, thnx.

Nog even wat leuke lightweight filmpjes:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=ea0GHXsV ... re=related[/youtube]

Werkelijk wonderschoon deze.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=bJIBQw1b ... re=related[/youtube]

En een foutje
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=svzmp56Y ... re=related[/youtube]

GTRene

Bericht door GTRene » 17 dec 2008, 15:05

mooie filmpjes, die R500 scary fast over die sprint, echter heb nog wel eens wat meer scary gezien, geloof een hilclimb met een kleine V8 erin zo'n radical denk ik?

dat 2d filmpje tjonge wat een strijd zeg :df:

die derde holy shit in his pence :mrgreen:

Plaats reactie