Bericht
door Dennis Cavallino » 03 okt 2012, 09:41
Nog eentje dan, met Jeroen in de bijrol.
Inmiddels had ik ruim 200 rondjes op de Ring gereden. Het tempo zat er wel aardig in bij mij en mijn 325 als ik op de baan reed. Op een ochtend kwam ik bij Ring Racing. Daar was een E36 M3 GT rijder, een Duitser. Een wat oudere kerel (jaartje of 50). We raakten aan de praat.
Hij begon over BTG tijden enzo, daarin was 'ie vrij fanatiek merkte ik. Hij had het over rondetijden van 8.20 minuten. Dus ik zei dat ik weleens 8.27 minuten had geklokt (ik klokte niet vaak). Dus hij vroeg wat voor auto ik had. Ik antwoordde: Ein E30.
M3? Vroeg hij.
Nein, 325.
Die vent draaide zijn rug naar mij toe en praatte niet meer met me. Heel onbeleefd vond ik dat, maar ook wel humor. Hij meende 't echt. Wilde niet meer met mij praten. Ik denk dat hij het opschepperij vond. Prima, maar zeg dat dan recht in mijn smoel.
Enfin, ik laat me niet zomaar afpoeieren. Op de Parkplatz wachtte ik hem op. Toen hij de baan op ging, ging ik er achteraan. Tot aan Tiergarten had ik natuurlijk geen schijn van kans met mijn 170 pk, maar vanaf T13 liep ik op hem in. Heel Hatzenbach op z'n bumper.
Zo ging het heel de ronde lang, downhill won ik meters, uphill liep hij uit. Bij Kesselchen hield hij in, want hij vond 't kennelijk net zo leuk als ik. Van Hohe Acht tot aan Galgenkopf heeft er geen auto tussen ons gepast. Ik moest soms echt van mijn gas af om hem niet te raken. Op Dottinger Hohe ging 'ie er volgas vandoor. Geen duimpje, niks, hij gunde mij geen blik waardig. Moet je net bij mij doen...
Het rondje erna ging hij weer voorop met al zijn pk's, ik erachteraan. Bij Tiergarten was er een flink gat, maar na T13 had ik 't alweer ingelopen. Vanaf Hatzenbach zat ik in z'n achterbumper. Links, rechts, ik zat echt te pushen als een racer*, ik móest er voorbij.
Ik ging harder dan ooit door Flugplatz en remde zo laat ik kon bij Schwedenkreuz. Bij het aanremmen voor Aremberg kon ik gebruik maken van het momentum downhill. Pk's doen er dan niet meer toe. Deze M3 GT ga ik pakken, dacht ik. Ik wist toen alleen nog niet precies hoe. Want ik kon er wel bij blijven, maar voorbij werd knap lastig. Die vent reed best wel goed.
Toen zag ik Jeroen in zijn leen-Almera!! Fabian en/of Nandor zat daarnaast. Ik wist één ding in een split second zeker: Dít is mijn kans! Jeroen spiegelt namelijk als de beste, maar dat verwacht die Duitse M3 GT rijder nooit natuurlijk.
Dus ik ging volgas, die M3 voor me liet 't gas los, precies zoals ik had ingeschat. Jeroen ging keurig opzij en dus zagen ze vanuit die Almera hoe ik die M3 GT opjoeg met mijn 170 fokking pk.
In de Fuchrohre stuurde ik aanvallend in, vanaf rechts stuurde ik naar links. Ik zat ernaast in de remzone en had de binnenbocht, ha! Toch wilde ik geen risico nemen en liet de M3 voorgaan, anders zou 'ie er onherroepelijk af ketsen.
Toen volle polle door Adenauer Forst, eens een keer niet dwars... Bij Kallenhard bumper aan bumper. Ik liet daarna een gaatje voor Miss Hit Miss, omdat ik hem bij Wehrseifen uit wilde gaan remmen door gebruik te maken van het momentum down hill en de camber in die bocht tijdens het insturen. Deed ik wel vaker als ik snellere auto's wilde inhalen.
Dus in de blinde bocht van Miss Hit Miss ga ik er vol voor, maar dan........
R E M L I C H T E N van de M3 gaan aan midden in Miss Hit Miss!! WTF, aaaarrrggh
Ik rem dus ook, mijn E30 breekt uit. De M3 geeft weer gas, ik ook, anders had ik 'm niet gehouden.
Wat was er aan de hand? Er stond daar een auto met pech. Iemand van de Streckensicherung staat braaf te vlaggen, maar die sprong van schrik in die kapotte auto toen hij een M3 GT volgas aan zag komen met daarachter een driftende E30!
Bij Wehrseifen haal ik de M3 inderdaad in. Ik liep genoeg uit tot Bergwerk om hem tot aan Steilstreckekurve nipt voor te blijven.
Bij Galgenkopf had ik ruim 200 meter voorsprong. Bye bye zwaai zwaai. Weer geen duimpje toen die M3 voorbij kwam.
*Achteraf was dit het moment dat ik besloot** om met Ringen te stoppen. Ik nam teveel risico's door op max attack te rijden tijdens Touristenfahren. Ik wilde me vanaf toen gaan storten op 't racen, maar op een V360 avontuurtje na is dat er niet van gekomen. Centenkwestie.
**Het besluit werd versterkt door 't feit dat ik was aangeklaagd wegens doorrijden na een ongeval op de Ring, waar ik wel was gestopt bij 't ongeval, maar níets met het ongeval vandoen had. Pure spraakverwarring enerzijds en naaierij van een Zwitserse E30. Fabian heeft me toen nog geholpen op 't politiebureau. Pas maanden later kreeg ik van de Rechtbank in Koblenz te horen dat ik er idd niets mee te maken gehad had en ze de Zwitserse veroorzaker van 't ongeluk hadden gepakt.