Spa Six Hours: wie gaat? Sir Stirling Moss in elk geval wel!
-
- Wim te Riet
- Auto: Saab 9-3
Re: Spa Six Hours: wie gaat? Sir Stirling Moss in elk geval
Op een paar minuten na drie uur videomateriaal. Wat een weekend... Zullen we 't maar "mildly moist" noemen?
Vond het persoonlijk helemaal niet erg dat het regende. Hopelijk kon de camera 't ook vastleggen...

Vond het persoonlijk helemaal niet erg dat het regende. Hopelijk kon de camera 't ook vastleggen...
- Ti-Tourist (Erik)
Typisch Ardennenweer mag ook. Zaterdag zeker. Bewolking, motregen, zon, hoosbui, droog, hoosbui. Zondag was helemaal niks. Foto's worden nu geupload en komen ergens later deze week wel.Wim te Riet schreef:Op een paar minuten na drie uur videomateriaal. Wat een weekend... Zullen we 't maar "mildly moist" noemen?![]()
Was m'n eerste editie, maar wel een mooie. Jammer dat de Ferrari 512S uit de Masters Sportscars niet reed.
Edit: Nou vooruit, een voorproefje:
- Joop
Zal mijn foto's hier ook komende week/weken even plaatsen...
...eerst die stapel maar eens sorteren
Aan de andere kant de zaterdag was wel lekker...
...vandaag rond een uur of 3 uit Spa vertrokken en met wat oponthoud onderweg toch nog rond 6 uur thuis.
...eerst die stapel maar eens sorteren

Laat dat 'mildly' maar weg...Wim te Riet schreef:Op een paar minuten na drie uur videomateriaal. Wat een weekend... Zullen we 't maar "mildly moist" noemen?![]()

Aan de andere kant de zaterdag was wel lekker...
...vandaag rond een uur of 3 uit Spa vertrokken en met wat oponthoud onderweg toch nog rond 6 uur thuis.
- Joop
Even alvast een drietal fotootjes van de 6uurs race:

- GTRene
wat een mooi spul rijd er toch rond 

- Dutch
Ja, het was weer mooi, maar wel érg nat zo af en toe. Nogal een verandering voor mij, want het echte Spa-weer heb ik grappig genoeg in al mijn bezoeken nooit zelf meegemaakt.
Zaterdagavond na zo'n best aardige dag toch flink verrast door de hoosbui die om acht uur losbarstte. Toen waren we net achterop het circuit om de Six Hours ook in het donker eens vanaf een andere plek te bekijken, maar dan wel zonder goede regenjassen...
Maar wat geweldig om daar die auto's in het donker én in de stromende regen te zien knallen. Spookachtige ervaring, met die flarden water en alleen het licht van de maan en de koplampen.
Vandaag de hele dag in regenpak rondgeweest en dat was een stuk beter. Mooiste kijkplaatsen als het goot van de regen: Rivage, waar ze op hun teentjes door moesten (wonderlijk om te zien dat zelfs oude F1-auto's daar de safety car - een simpele Seat León - niet kunnen bijhouden; hoe ver is de techniek toch gevorderd), en de S-bocht van Fagnes, waar het heerlijk schuiven was.
Nog nagetafeld en dus pas net thuis. Morgen maar eens rustig de foto's uitzoeken en bewerken. Verslag volgt gauw.
Zaterdagavond na zo'n best aardige dag toch flink verrast door de hoosbui die om acht uur losbarstte. Toen waren we net achterop het circuit om de Six Hours ook in het donker eens vanaf een andere plek te bekijken, maar dan wel zonder goede regenjassen...
Maar wat geweldig om daar die auto's in het donker én in de stromende regen te zien knallen. Spookachtige ervaring, met die flarden water en alleen het licht van de maan en de koplampen.
Vandaag de hele dag in regenpak rondgeweest en dat was een stuk beter. Mooiste kijkplaatsen als het goot van de regen: Rivage, waar ze op hun teentjes door moesten (wonderlijk om te zien dat zelfs oude F1-auto's daar de safety car - een simpele Seat León - niet kunnen bijhouden; hoe ver is de techniek toch gevorderd), en de S-bocht van Fagnes, waar het heerlijk schuiven was.
Nog nagetafeld en dus pas net thuis. Morgen maar eens rustig de foto's uitzoeken en bewerken. Verslag volgt gauw.
- Chris van S.
Ben zeeer benieuwd! 

- Dutch
Het zijn zelfs twee verslagen geworden, eentje met racefoto's, de andere met paddock-, pit- en gridbeelden:
http://www.driving-fun.com/1141/the-kno ... pagne.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.driving-fun.com/1148/the-kno ... ennen.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Grappig, ik zie dat Rickstah in zijn laatste foto's hetzelfde idee had als ik.
http://www.driving-fun.com/1141/the-kno ... pagne.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.driving-fun.com/1148/the-kno ... ennen.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Grappig, ik zie dat Rickstah in zijn laatste foto's hetzelfde idee had als ik.

- Wim te Riet
Heb zelf geen enkele foto gemaakt, maar mijn zoon Daniël wel:
http://www.klassiekerrally.nl/spa-hours ... ils-fotos/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.klassiekerrally.nl/spa-hours ... ils-fotos/" onclick="window.open(this.href);return false;
- GTRene
die zijn over het algemeen mooi gewordenWim te Riet schreef:Heb zelf geen enkele foto gemaakt, maar mijn zoon Daniël wel:

goede foto's
- Ti-Tourist (Erik)
Inderdaad hele leuke foto's Wim ! Post er in de loop van de week zelf ook nog een aantal.Wim te Riet schreef:Heb zelf geen enkele foto gemaakt, maar mijn zoon Daniël wel:
- Joop
Foto's van de mij van de vrijdag zijn terug te vinden: Spa 6hr 2010 - Vrijdag
...alvast een selectie (van de selectie):

- Dinkel
Olly Bryant in de bocht. Wat een beest is die HEM6. Een keurige 5e plek in de 5.5 uurs race.
Roger Wills besloot de 327 Bizza terug te trekken vanwege lage oliedruk. 't Was wel gezellig in z'n paddock zaterdagavond: Joe stond aan de BBQ en verzorgde zalige worstjes en burgers. Roger gaf een voorstelling op de laptop en voorzag de gemaakte incar footage van adequaat commentaar.
Beetje opo met de Mercury Comet Cyclone 289. 120 liter achterin, dus dat gaat vanzelf schuiven.
Roger won overtuigend met de Cooper T51. Wat een gave auto is dat, sterker: wat een gave race is dat! Hooked on 50s formula cars . . .
Joe Twyman rolt de XV naar buiten voor een promoplaatje. Binnenkort te zien in de bijlage van een grote Portugese krant: Algarve Classic here I come!
Macca out for qually. Zondag won Roger de Masters Sports cars. Ongelofelijk hoeveel races die man doet in een weekend. Hij was helemaal leeg zondag middag. Zelden zo'n pro gezien. Interviewtje doet ie zonder voorbereiding. Binnenkort op http://www.classiccarsmonthly.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Lola kontje. Olly had pech: de T70Mk3B - deze is origineel! - stopte er net voor Eau Rouge mee. Hij kon maatje Andrew Smith een hand geven want die stond er al. Beide jongens konden er om lachen.
Marc Devis in verzonken in concentratie. Z'n Lola ging goed, maar z'n Cobra liep niet lekker en knalde de rechtervoorzijde eraf. De regen zorgde sowieso voor de nodige brokken. Zelden zoveel schade gezien op 't Spa6 weekend.
- Chris van S.
Very nice work gentlemen! 

- GTRene
mooi zeg...zo'n 904 blijft ook uber...en die nr 7 was dat? een lola? die achterspoiler herken ik niet ...heb je daar meer van? ziet er stoer uit...ah zie ook je link, ik zal eens koekeloren..thx for sharing.Joop schreef:Foto's van de mij van de vrijdag zijn terug te vinden: Spa 6hr 2010 - Vrijdag
- Dinkel
Top one Joop! Supergave platen.
Wil je mij de goeie van DP214 toemailen? Thanx, A.
Wil je mij de goeie van DP214 toemailen? Thanx, A.
- Dutch
*geniet dankzij de prachtige platen van Joop en Dink nog even verder na*
- Joop
@GTRene: Het is een Chevron B16, daar heb ik er nog wel meer van geloof ik; zal eens kijken.
@Dinkel: ik zal eens even spitten en ze doorsturen.
@Matthijs: ik zal in de loop van deze week nog wel wat posten...
@Dinkel: ik zal eens even spitten en ze doorsturen.
@Matthijs: ik zal in de loop van deze week nog wel wat posten...

- GTRene
graag Joop, lijkt me een prachtige uitvoering van de Chevron B16 

- Wim te Riet
Marc zat zaterdagavond in de 'frituur' in Stavelotwaar wij met Alexander en Nicolas een pintje zouden pakken. Je herkent 'm zo als je de DVD Shaken & Stirred hebt gekekenDinkel schreef:
Marc Devis in verzonken in concentratie. Z'n Lola ging goed, maar z'n Cobra liep niet lekker en knalde de rechtervoorzijde eraf. De regen zorgde sowieso voor de nodige brokken. Zelden zoveel schade gezien op 't Spa6 weekend.

- Dinkel
Super aardige kerel.

Martin Brewers DP214 recreation.

Reed mee in Barries Race, beetje vreemd wel . . .

Heel mooi gemaakte auto.
Martin Brewers DP214 recreation.
Reed mee in Barries Race, beetje vreemd wel . . .
Heel mooi gemaakte auto.
- Dinkel
Lola T290.
The Wood / McCaig Lister Jaguar Knobbly.
Hard to beat Bizza profile.
-
Wat wordt er nog een hoop prachtig materiaal gekoesterd, echt schitterend stuk voor stuk.
- Wim te Riet
Eerste deel van m'n video drie- of vierluik staat vanavond ook online: Qualifying.