Oh jee.
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
-
- Berichten: 4820
- Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
- Locatie: Den Haag
Rico v Velzen schreef:Topgozer ook, die Andre, kreeg net een mailtje van hem, of ik nog bepaalde opties wil hebben, neemt ie gelijk mee. Zitten ze er voor mij straks over 2 jaar er alvast op.
Dus extra komt er op,
-Waterval verlichte portiervak houders.
-Carbon ingelegde raamportier schakelaars.
-lichtgewicht kofferbak dozen schuiven houder van CFK compound.
-M carbon look anti slip matje voor op de achterbank, blijven de kinderstoeltjes mooi op hun plek staan.
Ik zit nog te twijfelen of hij er carbon hoofdsteunhouders er in moet zetten, kosten 250 euro per stuk, schrijft wel maximaal af. Maar Andre maakt het niet zoveel uit voor een vriend wil die het wel doen, betaal hem tzt wel een tankje dieselpeut als die een e98 123d heeft gekocht![]()
![]()
![]()
Wat vinden jullie ? must have ?![]()
![]()
![]()
Ik zou zeggen...full options af laten leveren...dat zie je toch niet meer terug in de restwaarde over 2 jaar

- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
Andre, superkar! Goed gedaan. Kan ik concluderen dat je na het rijden met de M3E90, je uiterst negatieve opvatting over deze auto, is omgedraaid? Alles kan natuurlijk. Je kunt zelfs Erika Terpstra - wanneer je heel erg dronken bent - een lekker wijf gaan vinden, maar toch. De ommedraai verrast mij wel. Kun je zeggen dat je te voorbarige coclusies hebt getrokken enkele maanden geleden? Zo van: Erika is ook een boot. Maar wat is er mis met een mooi cruise-ship?
afz. Ferdinand en Erika
afz. Ferdinand en Erika
- MartijnGizmo
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
Re: Oh jee.
Toch is en blijft het een ongelovelijke move Andre. Ik had zelf al een klein vermoeden dat de 135i toch niet helemaal je cup of tea was, de enthausiaste geluiden bleven uit, een turbo is dus alleen leuk is een rally special. Je lofzang over de 997 GT3 (RS) als de uber auto, los van de pro's en contra's die natuurlijk maatschappelijk in NL aan zo'n auto zitten, deden mij geloven dat je wel klaar zou zijn met nieuwe, zware pk monsters, die mega afschrijven, en het net niet zijn voor iemand met jou talent en fuckup referentiekader. De 130i is en blijft in mijn ogen de meest begeerlijke nieuw te kopen BMW, heerlijke motor, in een compact jasje. Daar een trekhaak onder om je tracktool mee te transporteren zou toch belastingtechnisch de fraaiste oplossing zijn geweest, waarbij de 130i je pret genoeg geeft op bochtige binnenwegen of een dagje ring, en je voor het echte werk de zo begeerde hardcore 911 zou kunnen gebruiken. Een GT3 die je aan afschrijving al dubbel en dwars hebt betaald.
Waarom dit verhaal, gewicht is de grootste vijand bij driving fun.
Gisteren met de speedsterclub naar Malmedy geweest, waar ik heelijk heb kunnen beesten met de M3, die door het kortere sper daar nog meer op zijn plaats is, en zonder stumperhulpjes een feest is om over het bochtige baantje te jagen. Ook even het genoegen gehad om in Allen zijn Speedster te mogen rijden, lightweight is een feest, en dat terwijl de M3 totaal niet zwaar aanvoelt, en fantastisch communiseert met de bestuurder. Mee gereden in een Exige S met 220pk, man wat een feest zo'n wesp op de baan.
Michel
Waarom dit verhaal, gewicht is de grootste vijand bij driving fun.
Gisteren met de speedsterclub naar Malmedy geweest, waar ik heelijk heb kunnen beesten met de M3, die door het kortere sper daar nog meer op zijn plaats is, en zonder stumperhulpjes een feest is om over het bochtige baantje te jagen. Ook even het genoegen gehad om in Allen zijn Speedster te mogen rijden, lightweight is een feest, en dat terwijl de M3 totaal niet zwaar aanvoelt, en fantastisch communiseert met de bestuurder. Mee gereden in een Exige S met 220pk, man wat een feest zo'n wesp op de baan.
Michel
-
- Berichten: 11408
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: Oh jee.
Michel
De M3 is geen tracktool das een daily driver met een vleugje fun erbij. Zo zie ik de auto ook. In dat perspectief is de M3 een goeie auto.
Gt3 heb ik als trackday auto overwogen. Op kenteken zie ik zo n auto niet zitten weet nu al dat ie dan 2 keer per maand uit de garage komt, want als daily drive is zo n auto niks waard. Als trackday auto overal met 80km per uur op een kar heen rijden heb ik de rust en geduld niet voor.
Beste optie is gewoon lekker met de 130i evt trackdays en driftdagen rijden en de vrouw kan er de boodschappen mee doen. M3 is mijn daily drive. Verder race ik nog winter endurance en misschien volgend jaar nog wat DSC. Zolang dat er nog wat is zie ik het nut niet om er zelf nog een race auto op na te houden.
De M3 is geen tracktool das een daily driver met een vleugje fun erbij. Zo zie ik de auto ook. In dat perspectief is de M3 een goeie auto.
Gt3 heb ik als trackday auto overwogen. Op kenteken zie ik zo n auto niet zitten weet nu al dat ie dan 2 keer per maand uit de garage komt, want als daily drive is zo n auto niks waard. Als trackday auto overal met 80km per uur op een kar heen rijden heb ik de rust en geduld niet voor.
Beste optie is gewoon lekker met de 130i evt trackdays en driftdagen rijden en de vrouw kan er de boodschappen mee doen. M3 is mijn daily drive. Verder race ik nog winter endurance en misschien volgend jaar nog wat DSC. Zolang dat er nog wat is zie ik het nut niet om er zelf nog een race auto op na te houden.
-
- Berichten: 55201
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Oh jee.
Ik beredeneerde 't net zoals jij Michel. Maar nu ik de M3 rijd waardeer ik dus ten eerste de beturing/banden/ onderstel/remmen daarbij steekt een 316/335i flauw af, hoe je 't ook bekijkt. Tel daarbij de motor op die gewoon top is + lsd standaard: Voila.
PLUS een test in Sportauto van de 240pk Exige S, zet die af tegen de M3 en de M3 is in ALLE disciplines(zowel remweg/skidpad/lateral g/slalom/uitwijken/natte track/Hockenheim/NS beter/sneller. Raar maar waar....
Alleeen de rijbeleving is in het dagelijks verkeer haast saai te noemen(M3)
Totdat je gasgeeft/de M knop in drukt/DSC off etc. :banaan:
2 dingen in 1:Comfy 'limousine' met voldoende(opberg)ruimte en stilte + trackdayfähig en dan rij je lekker echt met de eerste beste Lotus/911of zo mee/zoek. 8)
PLUS een test in Sportauto van de 240pk Exige S, zet die af tegen de M3 en de M3 is in ALLE disciplines(zowel remweg/skidpad/lateral g/slalom/uitwijken/natte track/Hockenheim/NS beter/sneller. Raar maar waar....

Alleeen de rijbeleving is in het dagelijks verkeer haast saai te noemen(M3)
Totdat je gasgeeft/de M knop in drukt/DSC off etc. :banaan:
2 dingen in 1:Comfy 'limousine' met voldoende(opberg)ruimte en stilte + trackdayfähig en dan rij je lekker echt met de eerste beste Lotus/911of zo mee/zoek. 8)
-
- Berichten: 11408
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: Oh jee.
De M3 heeft mij ook verbaasd qua wegligging.
Zal de m3 wel een keer de sporen geven moet je maar eens mee.
Zal de m3 wel een keer de sporen geven moet je maar eens mee.
- romo
- Berichten: 27064
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: Oh jee.
De mini meet is on it`s way..............................



- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
Re: Oh jee.
[quote="Robin"]
PLUS een test in Sportauto van de 240pk Exige S, zet die af tegen de M3 en de M3 is in ALLE disciplines(zowel remweg/skidpad/lateral g/slalom/uitwijken/natte track/Hockenheim/NS beter/sneller. Raar maar waar....
[quote]
Dat geloof ik gelijk, maar doet dat er toe. Kijk als je een alrouder zoek vind je die in een M3 zoals jij die nu hebt, waarbij die op sportief gebied top scoort, zonder onpraktisch te zijn. Maar ik neem aan dat je Macboy zijn nummer onder de speeddail knop hebt zitten als de Spee nichten je aan de kant hebben gezet, en met een grijns op hun afgunstige bek, je rijbewijs innemen, en daarna hun collega's smsen dat ze weer een patser hebben gescoord! Een E90 M3 gaat zonder enkele moeite zo gruwelijk hard, en dat wil je want 8.4k is zo vet dat het russisch roulette spelen bijna veiliger is, met KooSSpee aan de macht.
Maar tegen de beleving van een Exige S kan geen E90 M3 op, die cijfertjes zijn leuk voor borelpraat en zullen bij velen indruk maken, maar als puur rij-ijzer is de Exige S 100x meer fun. Er zal dan alleen een saaie daily driver naast moeten voor de mannenkoor karrespoor kilometers. Echter de Exige geeft je op een binnenweggetje bij 100km/h als een kick, waarbij je met de E90 dit tempo maal 2 nodig hebt. Sterker ik denk dat de 190pk atmo Exige je de fun al meer dan zal geven.
Michel
PLUS een test in Sportauto van de 240pk Exige S, zet die af tegen de M3 en de M3 is in ALLE disciplines(zowel remweg/skidpad/lateral g/slalom/uitwijken/natte track/Hockenheim/NS beter/sneller. Raar maar waar....

[quote]
Dat geloof ik gelijk, maar doet dat er toe. Kijk als je een alrouder zoek vind je die in een M3 zoals jij die nu hebt, waarbij die op sportief gebied top scoort, zonder onpraktisch te zijn. Maar ik neem aan dat je Macboy zijn nummer onder de speeddail knop hebt zitten als de Spee nichten je aan de kant hebben gezet, en met een grijns op hun afgunstige bek, je rijbewijs innemen, en daarna hun collega's smsen dat ze weer een patser hebben gescoord! Een E90 M3 gaat zonder enkele moeite zo gruwelijk hard, en dat wil je want 8.4k is zo vet dat het russisch roulette spelen bijna veiliger is, met KooSSpee aan de macht.
Maar tegen de beleving van een Exige S kan geen E90 M3 op, die cijfertjes zijn leuk voor borelpraat en zullen bij velen indruk maken, maar als puur rij-ijzer is de Exige S 100x meer fun. Er zal dan alleen een saaie daily driver naast moeten voor de mannenkoor karrespoor kilometers. Echter de Exige geeft je op een binnenweggetje bij 100km/h als een kick, waarbij je met de E90 dit tempo maal 2 nodig hebt. Sterker ik denk dat de 190pk atmo Exige je de fun al meer dan zal geven.
Michel
- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
Re: Oh jee.
Neem ik de 4 cyl wel mee!Andre schreef:De M3 heeft mij ook verbaasd qua wegligging.
Zal de m3 wel een keer de sporen geven moet je maar eens mee.
Michel
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: Oh jee.
Denk dat het zinloos is mekaar in elkaars wagen te praten. Wel om het eens mee te maken, maar bezit is natuurlijk altijd anders. Je komt niet met een Exige thuis terwijl je op zoek was naar een M3 en andersom. Tommy vind m'n Speedster niets en ik vind z'n 320 niets. Ieder om z'n eigen redenen. Welke wagen sneller of beter is dan de ander zal mij iig een rotzorg zijn. Voor mij vind ik die kale bakjes zoals de mijne comfortabel genoeg. En zolang er een rugzakje en boodschappen voor 2 dagen in de kofferbak passen heb ik voldoende opbergruimte. Een kast laat ik wel bezorgen. :shakeit:Robin schreef:2 dingen in 1:Comfy 'limousine' met voldoende(opberg)ruimte en stilte + trackdayfähig en dan rij je lekker echt met de eerste beste Lotus/911of zo mee/zoek. 8)
@Michel: thnx, maar eigenlijk had je maik nog even moeten vragen, want mijn standaard onderstel is eigenlijk niet eens de meest frisse meer. Zodra er een knap onderstel onder zit doen we het nog wel een keer dunnetjes over.

-
- Berichten: 55201
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Oh jee.
Met iedereen eens, maar POWER is ook beleving(op de achterwielen) en als dat gehaald wordt bij een snerpende 8000rpm uit een dikke atmo die het baffertje vooruitRAMT vanaf 6000rpm dat het niet mooi meer is, diezelfde topExige(want dat is ie)die me eruit remde(...) die voor in de bocht ligt zo modderfokking eruit te accellereren (met 'n scheut overstuur)om en TOCH als eerste over die finishlijn te komen met die dikke baffer met de ramen open, ja dan boeit me die M3 toch, als ik 's avonds lekker met de Individual car adio op 7 naar huis relaxeer:)
Zoiets dus
zinsbouw is niet bepaald lekker.
Zoiets dus

zinsbouw is niet bepaald lekker.

-
- Berichten: 11408
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: Oh jee.
Ik prefereer die stijl van robin ook.
Ik moet al dat kabaal en gerammel niet op weg naar het circuit.
Ik rij liever in de m3 naar de ring rij 4 ronden en ga met airco en radio aan weer relexad naar huis.
Zelfde verhaal zijn race kuipen in straat auto s moet ik ook niet meer. Wel gehad maar moet het niet meer. Prachtig voor circuit maar voor straat kut. De km waar je het meeste rijd geven mij de doorslag wat voor auto je koopt en wat je er allemaal aan race goodies erop zet.
Ik rijdt met mijn auto s nog altijd het meest op straat.
En compromis race/straat auto s bestaan niet voor mij.
Of race auto op een trailer naar circuit of sportieve auto voor de straat.
Ik moet al dat kabaal en gerammel niet op weg naar het circuit.
Ik rij liever in de m3 naar de ring rij 4 ronden en ga met airco en radio aan weer relexad naar huis.
Zelfde verhaal zijn race kuipen in straat auto s moet ik ook niet meer. Wel gehad maar moet het niet meer. Prachtig voor circuit maar voor straat kut. De km waar je het meeste rijd geven mij de doorslag wat voor auto je koopt en wat je er allemaal aan race goodies erop zet.
Ik rijdt met mijn auto s nog altijd het meest op straat.
En compromis race/straat auto s bestaan niet voor mij.
Of race auto op een trailer naar circuit of sportieve auto voor de straat.
-
- Berichten: 9435
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
- Locatie: Curaçao
Re: Oh jee.
Ouwe grijze mannetjes 

- Knot
- Berichten: 40202
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Oh jee.
Idd, iedereen (ik heb het ook gedaan) probeert het wel maar een compromis is er idd niet. Gewoon aanpassen en op gepast nivo met de straatauto wat trackday en/of ring gebeuren meepakken soms en anders een trailerbitch nemenAndre schreef: Ik rijdt met mijn auto s nog altijd het meest op straat.
En compromis race/straat auto s bestaan niet voor mij.
Of race auto op een trailer naar circuit of sportieve auto voor de straat.

Tikt de klok al af thuis Andre?
Re: Oh jee.
Raceauto voor circuit
Kale gte met kuipjes voor de funkm op straat
cabrio voor relaxed rijden met mooi weer
gtt voor redelijk comfy toch sortief rijden kms
Patrol voor het werk
Kale gte met kuipjes voor de funkm op straat
cabrio voor relaxed rijden met mooi weer
gtt voor redelijk comfy toch sortief rijden kms
Patrol voor het werk
- romo
- Berichten: 27064
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: Oh jee.
Dit komt me bekend voor; altijd al deze filosofie aangehangen, ook vaker hier gepost, maar toen zaten de heren nog in het ontkennend stadiumAndre schreef:Ik prefereer die stijl van robin ook.
Ik moet al dat kabaal en gerammel niet op weg naar het circuit.
Ik rij liever in de m3 naar de ring rij 4 ronden en ga met airco en radio aan weer relexad naar huis.
Zelfde verhaal zijn race kuipen in straat auto s moet ik ook niet meer. Wel gehad maar moet het niet meer. Prachtig voor circuit maar voor straat kut. De km waar je het meeste rijd geven mij de doorslag wat voor auto je koopt en wat je er allemaal aan race goodies erop zet.
Ik rijdt met mijn auto s nog altijd het meest op straat.
En compromis race/straat auto s bestaan niet voor mij.
Of race auto op een trailer naar circuit of sportieve auto voor de straat.

Nou, wijsheid komt met de jaren zullen we maar zeggen.

Simpel gezegd; de openbare weg is het "circuit" waarop de M3 zich dient te begeven ( en daar kan ie zich met de besten meten

Voor een echt circuit heb je ook een echte circuit auto/afstelling nodig, en daar heb je op de openbare weg dus weer niets aan. En ik zit nog altijd het meest op de normale weg ( en das nog maar een klein deel van de tijd)
- Fernando
- Berichten: 5084
- Lid geworden op: 19 mar 2006, 03:27
Re: Oh jee.
komen hier geen foto's ? 

- romo
- Berichten: 27064
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: Oh jee.
Fernando schreef:komen hier geen foto's ?
http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... &start=350" onclick="window.open(this.href);return false;
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten