E92 BMW 335i DCT! (update: pagina 7)

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Macboy

Re: Audi A5 3.0 TDI Tiptronic of .... ?!?!

Bericht door Macboy » 15 dec 2008, 16:42

Maurice, met HE kun je gewoon het M-stuur nemen. Daar hoef je je geen zorgen over te maken.

Wat betreft het individual high end systeem: dit klinkt inderdaad geweldig, maar je kunt ook het extra professional systeem nemen en dan heb je ook het Hifi Actief en daarboven zelfs het Hifi Professional systeem. Dan heb je bass speakers onder je zetels. Heb je die wel eens gehoord ? Dan heb je die individual niet echt nodig hoor.

Daarbij begrijp ik de verplichte keuze niet van het M-pakket bij ind. audio. Ik zou dit even uitzoeken als ik jou was. Reden hiervoor is dat individual BMW's meestal zonder M-pakket worden afgeleverd, zodat het individual audio systeem daarbij hoort. Dat het individual pakket dus een noodzakelijke optie is, was mij bekend. Ik denk dat het zo is, dat je het individual audio pakket enkel kunt nemen in combinatie met individual lak/interieur. En dat was je niet van plan?

Wat het M-pakket betreft: nu overdrijf je dat € 3674 te duur is. Normaal is het zelfs € 5.144,- :!: op een 3-serie dus niet zeuren ja? Je krijgt daar best wel veel voor namelijk. Voorspoiler, achterspoiler, 18" M-velgen en een volledig ander interieur met alcantara, M-stuur, M-pook, M-pedalen, zwarte hemel en individual hoogglans. Dat is dus niet te veel geld. Neem een 320i met M-pakket en dan spreek ik je wel weer.

Wat pas veel geld kost is dat onzinnige HE pakket terwijl Executive (+sportstoelen) al genoeg is.

Wat kleuren betreft moet je toch eens nadenken: individual biedt ontzettend veel, maar kost ook aardig wat. Maar jij gaat sowieso voor zwart, dus dan hoef ik niet met iets leuks te komen toch?

Eén goede tip van Macboy: klik op http://www.e90post.com" onclick="window.open(this.href);return false; en daar staan ALLE 3-coupe binnen en buitenkleuren binnen muisklik bereik.
Zie onderop de hoofdpagina "Our Famous Official Color Threads" Als je vragen hebt weet je me wel te bereiken.

PS Ik droom ook over de 335i hoor :) Vond het iets te arrogant klinken even allemaal. Iedereen bepaalt voor zichzelf of iets wel of geen droomauto is. Was niet mijn bedoeling om de discussie de andere kant op te werken.

cooldragon

Bericht door cooldragon » 15 dec 2008, 20:28

Maurice Graber schreef:Nouja?! Die prijslijsten slaan trouwens ook nergens op. Ik vind de pakketten even totaal niet logisch :shock:

Ik wil graag een M stuur, maar dat kan niet in combinatie met het HE pakket, dus die valt af (achteraf kan het hopelijk wel?!). En Le Mans is als kleur geen optie, want die is gewoon NIET zonder M pakket te bestellen. Ook het BMW individual High End geluid (wat overigens zéér goed klinkt) kan je niet bestellen zonder het M pakket. Wat hebben die dingen met elkaar te maken?!?!
Maurice,

weet je zeker dat je ZOveel extra geld wil uitgeven voor een fabriek-af installatie?
Niks slechts over de bose/harman kardon/high exe/exclusive blabla installaties,

maar voor dat soort bedragen(of veel minder) kan je achteraf veel betere apparatuur in laten bouwen, zonder overigens het OEM beeld te veranderen.
Voor een paar honderd of iets meer dan duizend euro wordt de originele headunit aangesloten op een versterker en vervangende speakers, indien nodig een subwoofer. Dit kan(bij de echte experts) zo gedaan worden dat je er van de buitenkant niks aan ziet en trust me, zelfs de duurste en beste fabriek-af installaties bv. de B&O van audi komt niet in de buurt van wat je after-market kan krijgen.
Andere mogelijkheid is ook nog om een andere headunit op een andere plek in te bouwen maar gewoon aan te sturen met de originele headunit.

Kijk voor voorbeelden eens op http://www.snijders-qcs.nl" onclick="window.open(this.href);return false;.

Denk aan versterkers en speakers eens aan merken als TRU technologies, Zapco, Genesis, Focal/JM Lab, Dynaudio, CD Technologies.

Allemaal merken die een superzuiver geluid voortbrengen en niet zozeer als functie hebben om een BOOM car aan te sturen.

Je kan het allemaal zo gek maken als je wil.

Ik was vroeger heel erg met car audio bezig, maar sinds ik zo druk ben met werk, in de hogere autoklasses shop en eens in de 4 jaar de auto inruil heb ik de installs in de laatste 2 auto's origineel gelaten........in het begin baalde ik dan wel van het geluid, maar daar ben ik inmiddels al wel een beetje aan gewend(en geniet net zo lief van het geroffel van een 8 cylinder)

Maar nu ik mijn nieuwe speakers voor in mijn woonkamer heb besteld, gaan mijn oren voor in de auto ook weer jeuken......

ok back ontopic....hebbie em al besteld?

cooldragon

Bericht door cooldragon » 15 dec 2008, 20:29

cooldragon schreef:
Maurice Graber schreef:Nouja?! Die prijslijsten slaan trouwens ook nergens op. Ik vind de pakketten even totaal niet logisch :shock:

Ik wil graag een M stuur, maar dat kan niet in combinatie met het HE pakket, dus die valt af (achteraf kan het hopelijk wel?!). En Le Mans is als kleur geen optie, want die is gewoon NIET zonder M pakket te bestellen. Ook het BMW individual High End geluid (wat overigens zéér goed klinkt) kan je niet bestellen zonder het M pakket. Wat hebben die dingen met elkaar te maken?!?!
Maurice,

weet je zeker dat je ZOveel extra geld wil uitgeven voor een fabriek-af installatie?
Niks slechts over de bose/harman kardon/high exe/exclusive blabla installaties,

maar voor dat soort bedragen(of veel minder) kan je achteraf veel betere apparatuur in laten bouwen, zonder overigens het OEM beeld te veranderen.
Voor een paar honderd of iets meer dan duizend euro wordt de originele headunit aangesloten op een versterker en vervangende speakers, indien nodig een subwoofer. Dit kan(bij de echte experts) zo gedaan worden dat je er van de buitenkant niks aan ziet en trust me, zelfs de duurste en beste fabriek-af installaties bv. de B&O van audi komt niet in de buurt van wat je after-market kan krijgen.
Andere mogelijkheid is ook nog om een andere headunit op een andere plek in te bouwen maar gewoon aan te sturen met de originele headunit.

Kijk voor voorbeelden eens op http://www.snijders-qcs.nl" onclick="window.open(this.href);return false;.

Denk aan versterkers en speakers eens aan merken als TRU technologies, Zapco, Genesis, Focal/JM Lab, Dynaudio, CD Technologies.

Allemaal merken die een superzuiver geluid voortbrengen en niet zozeer als functie hebben om een BOOM car aan te sturen.

Je kan het allemaal zo gek maken als je wil. Oh ja en geen bijtelling op de audio;-)

Ik was vroeger heel erg met car audio bezig, maar sinds ik zo druk ben met werk, in de hogere autoklasses shop en eens in de 4 jaar de auto inruil heb ik de installs in de laatste 2 auto's origineel gelaten........in het begin baalde ik dan wel van het geluid, maar daar ben ik inmiddels al wel een beetje aan gewend(en geniet net zo lief van het geroffel van een 8 cylinder)

Maar nu ik mijn nieuwe speakers voor in mijn woonkamer heb besteld, gaan mijn oren voor in de auto ook weer jeuken......

ok back ontopic....hebbie em al besteld?

Jelmer850i

Bericht door Jelmer850i » 05 jan 2009, 21:26

het oem audio systeem is wel top hoor.. ook top geintegreerd in de wagen..dat lukt je nooit met overige audio...

Macboy

Bericht door Macboy » 08 jan 2009, 23:38

Nog 1 nachtje slapen .... :beer:

Mark Nauta
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94

Bericht door Mark Nauta » 08 jan 2009, 23:46

JEEJ!!!!!

Maus335i

Bericht door Maus335i » 09 jan 2009, 08:26

Hahaha, en ik ben vanaf 6u alweer in de touwen. Kan niet meer slapen :bag:

Uiteindelijk toch de keuze laten vallen op de BMW 335i DCT in't wit. Hij heeft M-pakket in combinatie met executive (Macboy toch weer zn zin :mrgreen: )met 19 inch velgen, nieuwe iDrive, Open dak, Aero performance pakket, performance uitlaten en nog een hele hoop :) En vanmiddag mag ik hem ophalen!!!!

@MarcRS4: http://www.vimeo.com/2705379" onclick="window.open(this.href);return false;

Hier hoor je de performance uitlaten. Ik ben er vrijwel zeker van dat Erik335i dezelfde uitlaten er onder heeft liggen, maar we gaan het vanmiddag horen.

@Cooldragon, thanks voor je betoog! Probleem met custom audio is vaak dat dit de restwaarde van je auto kan verkloten. Zodra zaken niet meer orgineel zijn schrikken kopers (in ieder geval handelaren en dealers die moeten inruilen) af. Het Hifi professional systeem van BMW klinkt al erg goed (zelfs beter dan B&O naar mijn mening), maar het BMW Individual Audio is echt top. De surround sound komt ook goed van pas bij het kijken van DVD's en later digitenne :D

Vraag ik me trouwens wat af. Er zit een 40GB harde schijf in de nieuwe iDrive waar je muziek en filmpjes op kan zetten. Hopelijk zijn er ook voldoende codecs aanwezig zodat ik Prison Break (of insert elke andere van de tig series die ik volg) gewoon kan kijken in de auto.

NOG 4,5 UUR. IK HEB ER ZO FUCKING VEEL ZIN IN *#&@(#@!&*#@^#@!(# :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Erik-Jan

Re: BMW 335i DCT! (update: pagina 7)

Bericht door Erik-Jan » 09 jan 2009, 08:40

Klinkt goed! veel sterkte in deze 4,5 lange uren.

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 09 jan 2009, 08:41

Superrrrrrr, je komt niet toevallig langs Bolsward? ;)

Ronno

Bericht door Ronno » 09 jan 2009, 08:42

Gefeliciteerd :!:

Kun je mischien binnekort een filmpje posten met het uitlaatgeluid :clap:

Tristan

Bericht door Tristan » 09 jan 2009, 08:52

Veel plezier vandaag! :banaan:

Mike S.
Auto: M135i

Bericht door Mike S. » 09 jan 2009, 08:53

Heb dit helemaal gemist joh, maar geweldig zo een 335i :mrgreen:

En helemaal een geweldig vooruitzicht vandaag natuurlijk haha ik zou ook niet kunnen wachten :thumbup:

Maus335i

Bericht door Maus335i » 09 jan 2009, 09:06

Wouter, gaat vandaag nie meer lukken. Volgende week vast wel, ik wil zo snel mogelijk kilometers er op zetten zodat ik hem kan doorhalen :D Hele weekend al volgeplanned met tripjes haha!

@Ronno, zeker! Zal ook nog e.e.a. van Erik335i online zetten. Van zijn auto hebben we ook nog wat mooie opnames :D

AAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHH!!!!!!!

Ik ga ff rondje door de stad maken, tijd doden. Half 11 onderweg naar Venlo :banaan:

Sperdy

Bericht door Sperdy » 09 jan 2009, 09:11

superbak die 335i. performance uitlaat klinkt lekker, pas wel op voor 'te veel lawaai' binnen (dat vind ik vervelend, maar misschien vind jij dat wel cool :wink: ) Ik zou ff probe-fahren met zo'n uitlaat. het 335i is een wereld blok voor de daily cruising!

Joost H.

Bericht door Joost H. » 09 jan 2009, 09:28

Nice ! Leuke opties erop.. Dat gaat genieten worden :hosanna:

Rupie

Bericht door Rupie » 09 jan 2009, 09:40

Neem je een fotograaf mee? Voor wat sfeerbeelden van onderweg, roadtrip story..

Nils SCI

Bericht door Nils SCI » 09 jan 2009, 10:43

OEIOEI de zenuwen!

Ben je wel voorzichtig in Limburg .. is lekker gladjes daar.

Veel succes!

nils

GTRene

Bericht door GTRene » 09 jan 2009, 10:44

Gaaf zeg, veel plezier alvast and keep us posted :banaan:

eneuh kijk uit met dit gladde weer in een nwe auto... :df:

ADV

Bericht door ADV » 09 jan 2009, 10:51

ben je vanmiddag nog op kantoor? Ben toch al onderweg dus kan best ff langskomen kijken :)

Anders kom ik volgende week wel ff langsvliegen, op woensdag ofzo, dan moet ik toch richting amsterdam en dus richting drachten.

Ik ga de Mini weer ruilen met mn collega :( en de 118d terug dus.

Jelmer850i

Bericht door Jelmer850i » 09 jan 2009, 12:15

haha als je nog een onzin ritje moet verzinnen mag je hier ook wel even langs komen :mrgreen:
Gefeliciteerd man ! ik ben benieuwd! snel foto's maken!

ischa

Bericht door ischa » 09 jan 2009, 17:51

wat is ie toch mooi in het wit, en wat een heerlijk geluid komt er uit die pijpen ;)

Erik335i

Bericht door Erik335i » 09 jan 2009, 18:25

geniale wagen! Wat kan een kleur een verschil maken :oops:

Fernando

Bericht door Fernando » 09 jan 2009, 18:30

ik dacht dat die foto's er waren.... :'(

Joop

Bericht door Joop » 09 jan 2009, 19:17

Gefeliciteerd met je Audi A5... euhhh BMW 3er coupe...

...ook hier krijg je geen spijt van. Veel :df: -plezier toegewenst.

Casper

Bericht door Casper » 09 jan 2009, 20:04

Vette bak man!

Maar kijk jij TV/Prison Break onder het rijden? :roll:

Plaats reactie