e90 318d High Executive: Update pag.6 eerste foto's!
- Macboy
Re: e90 318d High Executive: Update pag.6 eerste foto's!
Super ! Altijd al geroepen dat mensen veel te vaak standaard kleuren bestellen. Subliem met blackline en donkere achterlichten. Klassieke spaak-velgen passen perfect bij de auto. Helemaal perfect, kan niet anders zeggen.
Mis alleen wat interieurfoto's. Even zien welke stof/kleur je hebt en welk stuur precies.
Mis alleen wat interieurfoto's. Even zien welke stof/kleur je hebt en welk stuur precies.
-
Dank je jongens,
Interieurfoto's zal ik dit weekend nog eventjes maken.
1 pluspunt...geen tweede bobbel op het dashboard 8)
Interieurfoto's zal ik dit weekend nog eventjes maken.
1 pluspunt...geen tweede bobbel op het dashboard 8)
-
Ziet er zeer goed uit!
Kun je wel mee voor de dag komen 8)
Zonder navi is inderdaad stukken beter
Kun je wel mee voor de dag komen 8)
Zonder navi is inderdaad stukken beter

-
Zo, nu dik een weekje met de 318d gereden.
De kleur spreekt echt iedereen aan, krijg echt complimenten van mensen op straat
Prestaties van de 318d vallen goed mee. Koppel zorgt voor snelle tussenacceleraties op de weg, boven de 160 km/u merk je pas dat je wat vermogen tekort komt. (nog steeds rap, maar geen duwtje meer)
Zaterdag een dagje Efteling gedaan, van daaruit naar Terneuzen gereden en later weer terug naar Den Haag. Auto zit prima met de sportstoelen.
Paar zaken die me opvallen:
-Raambediening zit wel heel erg naar voren aan de bestuurderskant. Al een paar keer m'n raam dicht willen doen terwijl ik aan het knopje van links-achter zit te trekken.
-Hebben andere e90 rijders er ook last van dat je mat steeds naar voren schuift?
De bevestiging is waardeloos, een soort vastgeplakt klitteband moet de mat aan een rare dop in de vloer op z'n plaats houden. Gevolg is dat het klittebandstickertje aan de onderkant van de mat een beetje loslaat, de mat naar voren begint te schuiven, en vervolgens met je koppelingspedaal mee naar voren wil komen als je die laat opkomen.
Heel irritant, heb al een paar keer naast de auto moeten hurken om de mat weer strak te leggen.
De vroegere draaiknopjes waren ook niet ideaal (gingen snel kapot), maar dan zaten de matten toch steviger.
-Verder vind ik sommige displays met een polarized zonnebril slecht af te lezen. Met name het scherm van de radio (business-pro) is totaal onleesbaar.
Maar voor de rest...heerlijke reiswagen
De kleur spreekt echt iedereen aan, krijg echt complimenten van mensen op straat

Prestaties van de 318d vallen goed mee. Koppel zorgt voor snelle tussenacceleraties op de weg, boven de 160 km/u merk je pas dat je wat vermogen tekort komt. (nog steeds rap, maar geen duwtje meer)
Zaterdag een dagje Efteling gedaan, van daaruit naar Terneuzen gereden en later weer terug naar Den Haag. Auto zit prima met de sportstoelen.
Paar zaken die me opvallen:
-Raambediening zit wel heel erg naar voren aan de bestuurderskant. Al een paar keer m'n raam dicht willen doen terwijl ik aan het knopje van links-achter zit te trekken.
-Hebben andere e90 rijders er ook last van dat je mat steeds naar voren schuift?
De bevestiging is waardeloos, een soort vastgeplakt klitteband moet de mat aan een rare dop in de vloer op z'n plaats houden. Gevolg is dat het klittebandstickertje aan de onderkant van de mat een beetje loslaat, de mat naar voren begint te schuiven, en vervolgens met je koppelingspedaal mee naar voren wil komen als je die laat opkomen.
Heel irritant, heb al een paar keer naast de auto moeten hurken om de mat weer strak te leggen.
De vroegere draaiknopjes waren ook niet ideaal (gingen snel kapot), maar dan zaten de matten toch steviger.
-Verder vind ik sommige displays met een polarized zonnebril slecht af te lezen. Met name het scherm van de radio (business-pro) is totaal onleesbaar.
Maar voor de rest...heerlijke reiswagen
- RVV
Die matten oplossing is echt een drama 

-
ze motte de tering krijgen daar bij bmw. mijn mat blijft ook al niet goed zitten.
- Macboy
Dit is dus op de LCI gewijzigd ! Raambediening is naar voren gehaald. Veel gebruikers geklaagd.M@rcel schreef:Paar zaken die me opvallen:
Valt me nu ook pas op dat je geen fotos van de voorkant hebt gemaakt, behalve vanuit de showroom. Kom op luie donder

- Arthur
- Auto: Nr.51
Gewoon een nette kar, Marcel!
- Femme
Nee, helemaal geen last van. Die van mij zitten niet vast met klittenban maar worden vastgedraaid.M@rcel schreef:-Hebben andere e90 rijders er ook last van dat je mat steeds naar voren schuift?
-
MmmmFemme schreef:Nee, helemaal geen last van. Die van mij zitten niet vast met klittenban maar worden vastgedraaid.M@rcel schreef:-Hebben andere e90 rijders er ook last van dat je mat steeds naar voren schuift?

Met van die dopjes met zo'n inkeping voor een muntje?
Wat voor een type en welk bouwjaar heb jij Femme?
- SvB
Ik had er ook last van, oplossing ( wel een Peppi en Kokki manier)Femme schreef:M@rcel schreef:-Hebben andere e90 rijders er ook last van dat je mat steeds naar voren schuift?
De klittebandplakkers vastgeniet met een grote nietmachine.
Door het HOOGpolige tapijt zie je de nietjes niet zitten en geen last meer.
S.
- Femme
Met van die dopjes die je met de hand kunt aandraaien. Ze zijn robuuster dan de dopjes in een E39 die je met een munt moet losdraaien, daar moet je voorzichtig mee zijn bij het mattenkloppenM@rcel schreef:MmmmFemme schreef:Nee, helemaal geen last van. Die van mij zitten niet vast met klittenban maar worden vastgedraaid.M@rcel schreef:-Hebben andere e90 rijders er ook last van dat je mat steeds naar voren schuift?![]()
Met van die dopjes met zo'n inkeping voor een muntje?
Wat voor een type en welk bouwjaar heb jij Femme?

Mijn auto is een 330i Dynamic Executive van eind 2005 (begin januari 2006 op kenteken)
-
haha klopt Femme,
Bij mijn e60 zaten ze ook, bij het mattenkloppen spatte ze uit elkaar
Maar die van jou zijn dus door de mat heen aan te draaien? Origineel BMW matten?
Ik ga ze maar eens bellen voor een oplossing, en anders de SvB methode
Bij mijn e60 zaten ze ook, bij het mattenkloppen spatte ze uit elkaar

Maar die van jou zijn dus door de mat heen aan te draaien? Origineel BMW matten?

- Femme
Ik wil er wel een foto van maken als het zo bijzonder isM@rcel schreef:haha klopt Femme,
Bij mijn e60 zaten ze ook, bij het mattenkloppen spatte ze uit elkaar![]()

-
Hele nette, mooie auto. Heerlijk met schuifkanteldak. Gefeliciteerd!
-
Dank je Ruben, schuifdak is eigenlijk wel een must voor mij.
@Femme, fotootje hoeft vooralsnog niet, ik ga van de week wel eventjes bij de dealer langs.
Vraag me alleen af waarom ze verschillende matten en de manier van vastzetten hanteren?
@Femme, fotootje hoeft vooralsnog niet, ik ga van de week wel eventjes bij de dealer langs.
Vraag me alleen af waarom ze verschillende matten en de manier van vastzetten hanteren?
- Erik K.
Ziet er goed uit Marcel, mooi kleur en dito velgen!
- Joop
Kleur valt me niet tegen...
...sterker nog het staat 'm erg goed; zeker i.c.m. dat 17" lichtmetaal en de blacklines.
...sterker nog het staat 'm erg goed; zeker i.c.m. dat 17" lichtmetaal en de blacklines.
-
- Auto: X5 M F85
+1!Joop schreef:Kleur valt me niet tegen...
Veel plezier ermee, Marcel!
-
De eerste 5.000 probleemloze km's zijn intussen gepasseerd.
Echt een verademing om met deze auto te kunnen rijden, sportstoelen zitten subliem, sportstuur ligt lekker in de hand, zitpositie is er goed en lekker laag in te stellen.
318d Corporate motor is geen snelheidsmonster, maar tot een 160 km/u echt geen stakker. Daarboven is de fut er wel een beetje uit, maar tot aan die 160 km/u is het lekker vlot tussen accelereren etc.
De wegligging is gewoon perfect voor ons dagelijkse gebruik. M-technik onderstel met de 17" wielen zorgen voor een snaarstrak weggedrag, en nog niet eens on-comfortabel.
Moet nog wel steeds wennen aan de 6-bak icm een dieselmotor. Met de E60 525dA kon ik in handmatige modus lekker doorhalen, zelfs al in de eerste versnelling...heerlijk die R6 turbine-sound, maar met de 318d is het toch voornamelijk op het koppel snelheid maken en soms even zoeken naar de juiste versnelling, zeker bij het terugschakelen.
Het probleem met de waardeloze matten is intussen door de dealer opgelost, dmv een nieuwe set die kwalitatief beter moet zijn.
Ik zal het even aankijken, want de manier waarop het klitteband aan de onderzijde vast zit is precies hetzelfde..ben dus eigenlijk bang dat ze toch weer los gaan laten en gaan schuiven. Probleem is volgens de dealer ook echt een 3 serie probleem, en wordt door hen zonder mikken of morren opgelost.
Via Rico nog een setje BMW zonneschermpjes voor de achterste zijruiten gekocht...perfecte oplossing (en pasvorm) voor het geld, nu nog eventjes een zonnerollo voor het achterraam bestellen.
Is zo'n handmatige trouwens zelf goed te monteren? Het schermpje kost zeg maar 120,- euro + nog wat montage delen. Echter, als ik het door de dealer laat doen, rekenen ze op 2 uur werktijd...en kost het schermpje ineens 322,- euro incl.
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=51&fg=95
Hier nog een fotootje van de voorzijde in opdracht van Macboy..interieurshot komt nog, ik vergeet ze steeds te maken.

Echt een verademing om met deze auto te kunnen rijden, sportstoelen zitten subliem, sportstuur ligt lekker in de hand, zitpositie is er goed en lekker laag in te stellen.
318d Corporate motor is geen snelheidsmonster, maar tot een 160 km/u echt geen stakker. Daarboven is de fut er wel een beetje uit, maar tot aan die 160 km/u is het lekker vlot tussen accelereren etc.
De wegligging is gewoon perfect voor ons dagelijkse gebruik. M-technik onderstel met de 17" wielen zorgen voor een snaarstrak weggedrag, en nog niet eens on-comfortabel.
Moet nog wel steeds wennen aan de 6-bak icm een dieselmotor. Met de E60 525dA kon ik in handmatige modus lekker doorhalen, zelfs al in de eerste versnelling...heerlijk die R6 turbine-sound, maar met de 318d is het toch voornamelijk op het koppel snelheid maken en soms even zoeken naar de juiste versnelling, zeker bij het terugschakelen.

Het probleem met de waardeloze matten is intussen door de dealer opgelost, dmv een nieuwe set die kwalitatief beter moet zijn.
Ik zal het even aankijken, want de manier waarop het klitteband aan de onderzijde vast zit is precies hetzelfde..ben dus eigenlijk bang dat ze toch weer los gaan laten en gaan schuiven. Probleem is volgens de dealer ook echt een 3 serie probleem, en wordt door hen zonder mikken of morren opgelost.
Via Rico nog een setje BMW zonneschermpjes voor de achterste zijruiten gekocht...perfecte oplossing (en pasvorm) voor het geld, nu nog eventjes een zonnerollo voor het achterraam bestellen.
Is zo'n handmatige trouwens zelf goed te monteren? Het schermpje kost zeg maar 120,- euro + nog wat montage delen. Echter, als ik het door de dealer laat doen, rekenen ze op 2 uur werktijd...en kost het schermpje ineens 322,- euro incl.
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=51&fg=95
Hier nog een fotootje van de voorzijde in opdracht van Macboy..interieurshot komt nog, ik vergeet ze steeds te maken.
- Tristan
Mbt de matten. Heb precies hetzelfde gehad met als gevolg dat de mat naar voren schuift en soms de koppeling achter de mat bleef hangen. BMW dealer heeft keurig de matten vervangen voor betere versies met klittenband.
-
Xenon maakt de auto wel af!
-
Dus ook een 1 serie probleem...praatjesmakers zijn het daar ook 

- RVV
Klopt in de 1 serie en 3 serie zit precies dezelfde fucking low budget mattenoplossing.. echt BMW onwaardig.
- Arthur
- Auto: Nr.51
Maar van verschuiven heb ik geen last.