Marktplaats anekdotes
- RVV
Re: Marktplaats anekdotes
Ik had vorige week een leuk setje originele 18 inch BMW velgen op MP gezien.. prijs was oke, ik mail de verkoper (handelaar) dat ik ze wel wilde kopen, gaf adres gegevens op en vroeg of ze opgestuurd konden worden.. tevens vroeg ik om bankgegevens zodat ik ze kon betalen.. bij mekaar rond de 600 euro..
3 dagen later geen antwoord.. ik denk laat ik maar even bellen.. ja hij had de mail gezien. Een velg was wel wat beschadigd, maar de prijs was er ook na.. maar hij zou foto's mailen... mooi.. kan ik het rond maken.. nu nog steeds geen antwoord.. sttss...
laat maar denk ik dan..
3 dagen later geen antwoord.. ik denk laat ik maar even bellen.. ja hij had de mail gezien. Een velg was wel wat beschadigd, maar de prijs was er ook na.. maar hij zou foto's mailen... mooi.. kan ik het rond maken.. nu nog steeds geen antwoord.. sttss...
laat maar denk ik dan..
- Ar
- Auto: Prius
Je moet ook 17" style 86 nemen. Lopp veel soepeler. 

- Erik-Jan
Een vriend van me is op zoek naar een e30 en kwam de volgende advertentie tegen:
http://www.marktplaats.nl/index.php?url ... 3Fxref%3D1

http://www.marktplaats.nl/index.php?url ... 3Fxref%3D1
Maar er is mij een benzine leiding gesprongen en de auto heeft een kort moment gebrand.
Ik heb hem zelf kunnen blussen voor de brandweer kwam ik heb hem beblust met zand.
En de brandweer heeft alleen mn motor schoon gespoten.
Alle plastic delen onder de kap zijn gesmolten en heb alles eraf gehaald en schoon gemaakt.
Ik heb de hele auto leeg gehaald omdat ik er een kooi in wou lassen en nieuwe bedrading trekken.
toen kwam ik 1 en ander rotte plekken tegen en heb meer als de helft gelast.
Ik verkoop mn auto omdat ik zitten!heb een inbreker betrapt en hem zelf gestraft daarom moet ik 12 maanden zitten.
Het gaat mij dan ook zwaar af dat ik de auto moet verkopen want heb er veel plezier aan gehad.

- frank de jonge
Die laatse wat je poste Erik-Jan he die heb ik wel is zien rijden.
Weet niet wat het voor gast is maar veel gang zat er iig niet in
Weet niet wat het voor gast is maar veel gang zat er iig niet in

-
Ook echt foto's van die brand posten op MP
Dat zal de verkoop vast bevorderen

-
Maarten Godschalk schreef:Ook echt foto's van die brand posten op MP![]()
Indeed, wel zo eerlijk om te vermelden.
-
Dat wel, terecht dat hij het er bij zegt ook.
Maar de manier waarop is niet zo.. tactisch
Maar de manier waarop is niet zo.. tactisch

- Tim N
Vind ik veel grappiger om erbij te vermelden als je je auto verkoopt. LOLIk verkoop mn auto omdat ik zitten!heb een inbreker betrapt en hem zelf gestraft daarom moet ik 12 maanden zitten.
-
- Auto: M3P, 130i
allo bied deze golf aan ZONDER MOTOR EN INTERIEUR!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
wel schroefset c2 porsche's ,rolkooi,bi xenon,heldere verlichting etc.
Inruil corrado mogelijk.
VASTE PRIJS met velgen 2000,-
Zonder de velgen 1500,- u kunt inruilen
SCHOOIER MAILS NIET gewenst!!!
Wat is een schooier mail:
(ik vind 600 meer dan zat)
(zet je er voor een rooitje ook ff een motor in)
(ik heb een golf 3 vr6 met kapotte motor die wil ik top om ruilen)
(kan ik hem halen voor 1000 euro dan krijg je de rest later,ik geef mijn paspoort als bewijs)
(verkoop je de wielen los ik bied 350 euro)
(ik bied 850 compleet)
O ja wil je mailen met de volgende opmerking:
Wat is je uiterste prijs???
BEL GEWOON !Of nog erger kom eerst eens langs.
Deze advertentie was eerst een passat die is een week geleden gewijzigd in een golf 1 gti,
ik heb sindsdien 27 mailtjes gehad de meeste in schooier style.
Vandaar dat ik hierboven het een en ander uitgelegd heb.
Er is zat animo voor deze gti ik raak hem heus wel kwijt,
nee ik heb geen geld probleem ofzo.
De stalling is tot 2011 betaald en hij is nog lang genoeg geschorst!(geen haast dus)
ALS JE GEEN GELD HEBT OF NIET GENOEG KIJK RUSTIG VERDER.
Ik weet dan sommigen gekke prijzen vragen,maar 2000 euro voor deze auto is normaal geld.
Je hebt alle recht te onderhandelen maar niet op zo'n trieste manier a.u.b.
Ik steek hem liever in de brand als dat ik hem voor schijtgeld wegdoe!
Voor mensen die echt geinterresseerd zijn mail gerust.
Kom vrijblijvend langs ,pak een bakkie koffie.
Ga lekker naar huis denk er eens een nachtje over.
En neem je besluit.
Mvg Peter
http://link.marktplaats.nl/300329072" onclick="window.open(this.href);return false;

- frankie
Hehe, zo heb ik eens mijn bj2003 Cooper S verkocht via MP. Is er een pipo die wel wil ruilen tegen een Nissan Note
Mail ik terug, nee geen interesse....Krijg ik vervolgens weer een mail: Maar het is wel een speciale sportieve Le Mans uitvoering

- frankv
super!indobesar schreef:allo bied deze golf aan ZONDER MOTOR EN INTERIEUR!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
SCHOOIER MAILS NIET gewenst!!!
Wat is een schooier mail:
(ik vind 600 meer dan zat)
(zet je er voor een rooitje ook ff een motor in)
(ik heb een golf 3 vr6 met kapotte motor die wil ik top om ruilen)
(kan ik hem halen voor 1000 euro dan krijg je de rest later,ik geef mijn paspoort als bewijs)
(verkoop je de wielen los ik bied 350 euro)
(ik bied 850 compleet)
O ja wil je mailen met de volgende opmerking:
Wat is je uiterste prijs???
BEL GEWOON !Of nog erger kom eerst eens langs.
Deze advertentie was eerst een passat die is een week geleden gewijzigd in een golf 1 gti,
ik heb sindsdien 27 mailtjes gehad de meeste in schooier style.
die van hierboven met dat de brandweer "de motor schoongespoten heeft" is er ook eentje om te onthouden!
- daNpy
Niet om het een of t ander, maar 1500 euro voor een Golf 1 zonder motor is wel wat... veel geld.
De rolkooi (mits netjes en TUV waardig) en schroefset (mits fatsoenlijk merk en type) zijn wel oke maar die verlichting boeit echt geen worst :')wel schroefset c2 porsche's ,rolkooi,bi xenon,heldere verlichting etc.
Vervaldatum APK 01-07-1998
Datum aanvang tenaamstelling 02-09-2005
- daNpy
Paar strikvragen ertussenGeachte Peter,
ik heb wat vragen over de Golf die je op Marktplaats aanbied.
Waarom staat er als bouwjaar 1994? Dat kan nooit kloppen met de auto.
Wat voor schroefset zit er precies onder?
Is de rolkooi van een merk en heeft deze misschien een TÜV certificaat?
Hoelang is er al niet meer gereden met de auto?
Zitten er wel (kuip)stoelen in de auto?
Met vriendelijke groeten,
Danny

- daNpy
Reactie:

Mijn reactie:rolkooi is show en shine. alu gepolijst(tuv certificatie is geen meerwaarde knaf wel vanaf 1800,-)
Schroefset is supersport gekocht bij bk customs rekening erbij 329 euro
de auto is van '83 en er zit geen interieur in
(eerste regel van de omschrijving ZONDER INTERIEUR EN MOTOR)
Auto is 7 jaar lang aan 1 stuk geschorst.
De auto is keihard
Hallo Peter,
dan gaat het over, zo'n bling-bling auto heb ik niets aan.
Ik vind de prijs ook wel erg stevig voor een compleet kale auto.
Groeten, Danny

- Martin van der Zwaard
Zo kan je ook iemand van een foto afhalen
http://link.marktplaats.nl/307008927" onclick="window.open(this.href);return false;

http://link.marktplaats.nl/307008927" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Waaerom? Bijdehante marktplaats advertentie`s..
Ik kan, zoals wel meer mensen hier waarschijnlijk, me reuze vermaken met het rondsurfen op marktplaats.nl of mobile.de en daar lekker kijken naar wat er allemaal te koop staat aan automotive genot.. Nu is is er iets wat me steeds meer opvalt en wat ik persoonlijk bloed irritant, en eigenlijk best wel dom vind, dat is de toon waarop sommige mensen hun advertentie`s plaatsen..
Het is bijna een trend geworden om je advertentie af te sluiten met een of ander bijdehand zinnetje als "je m`n koffie niet moet komen verspillen als je geen interesse hebt" of "geen werkhok als inruil, dus verspil mijn kostbare en jouw tijd niet met een gare rammelbak om in te ruilen." (beide pretty much letterlijk uit advertentie`s overgenomen). Nog zo een: "geen testpiloten, dromers of bandentrappers, als je geen centen hebt mag je thuis blijven." Eehm.. sorry?
Het ligt misschien aan mij hoor, ik kijk hier denk ik iets te veel als marketeer naar, maar dit is toch gewoon dom? Je wil je auto toch verkopen? Geef me dan niet direct al de indruk een stugge lompe boer te zijn waar geen land mee te bezeilen valt.. ben blij dat ik naar je advertentie kijk en eventueel interesse heb! Het mooie is dan ook nog vaak dat bij de grootste schijtbakken de meest stoere opmerkingen staan
Doel van dit topic: ligt dit nou aan mij of zijn er meer mensen die dit niet tactisch vinden, en eigenlijk niet snappen waarom mensen hun advertentie op die manier plaatsen? Toepasselijke quotes zijn natuurlijk ook welkom
Groeten, Gerard
Het is bijna een trend geworden om je advertentie af te sluiten met een of ander bijdehand zinnetje als "je m`n koffie niet moet komen verspillen als je geen interesse hebt" of "geen werkhok als inruil, dus verspil mijn kostbare en jouw tijd niet met een gare rammelbak om in te ruilen." (beide pretty much letterlijk uit advertentie`s overgenomen). Nog zo een: "geen testpiloten, dromers of bandentrappers, als je geen centen hebt mag je thuis blijven." Eehm.. sorry?
Het ligt misschien aan mij hoor, ik kijk hier denk ik iets te veel als marketeer naar, maar dit is toch gewoon dom? Je wil je auto toch verkopen? Geef me dan niet direct al de indruk een stugge lompe boer te zijn waar geen land mee te bezeilen valt.. ben blij dat ik naar je advertentie kijk en eventueel interesse heb! Het mooie is dan ook nog vaak dat bij de grootste schijtbakken de meest stoere opmerkingen staan

Doel van dit topic: ligt dit nou aan mij of zijn er meer mensen die dit niet tactisch vinden, en eigenlijk niet snappen waarom mensen hun advertentie op die manier plaatsen? Toepasselijke quotes zijn natuurlijk ook welkom

Groeten, Gerard
-
Re: Waaerom? Bijdehante marktplaats advertentie`s..
Je hebt helemaal gelijk zjeraaaaaaaaaaaaaaaaaaar, het was ons op df al eerder opgevallen: http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... =8&t=10742
- MartijnGizmo
Een tikkeltjes cynische maar oprechte advertentie kun je misschien mee wegkomen, maar ik denk dat de grens heel smal is, en dat de meesten aan de verkeerde kant zitten. 

- Kasteel
Ik heb er ook nooit zulke teksten in gezet, niet echt mijn ding, maar kan me er wel iets bij voorstellen, er zijn echt tig mensen die 100 mailtjes sturen, 20 keer langskomen, alles willen weten en vervolgens niet eens in staat waren de auto bijna te kunnen kopen...
- Snipe
Met opvallende advertenties heb je wel weer meer hits. Er wordt immers vaak naar zulke advertenties verwezen op sites als Driving-fun.com en Autoweek.nl. Dat is ook weer wat waard natuurlijk. Je kan wel een schitterende advertentie hebben, maar als er geen hond naar kijkt schiet je er niks mee op.Zjeraaar schreef:Het ligt misschien aan mij hoor, ik kijk hier denk ik iets te veel als marketeer naar, maar dit is toch gewoon dom? Je wil je auto toch verkopen? Geef me dan niet direct al de indruk een stugge lompe boer te zijn waar geen land mee te bezeilen valt.. ben blij dat ik naar je advertentie kijk en eventueel interesse heb!
- Macboy
Zjeraar: we hebben zoals Metchu zegt hierover al een eigen draadje.
Maar je hebt duidelijk weinig ervaring met het verkopen van dure spullen op marktplaats. Sorry als ik het mis heb natuurlijk.
In essentie heb je natuurlijk gelijk. Het is ergerlijk. Maar waar komt het vandaan ? That's the question.
Maar je wil niet weten hoeveel onzinnige vragen en verzoeken je krijgt van mensen. Vanuit dat kader kan ik me PRIMA voorstellen dat mensen VOORAF duidelijk maken dat ze geen zin hebben om te moeten horen dat een Golf II special edition ter ruiling wordt aangeboden met EUR 750 bijbetaling voor die Golf IV GTI die wordt verkocht terwijl je in de advertentie niets over ruilen hebt gezegd. Of de 19e persoon die een proefrit wil maken in je E36 M3 om dan achteraf de auto niet te kopen omdat het verbruik waarschijnlijk te hoog zal zijn.
Daar zou je toch moe van worden ... kortom: ik denk dat je post totaal zinloos is. Het gaat niet om de advertenties, het gaat juist om die moeilijke kopers op marktplaats ... daarom is het misgegaan.
Maar je hebt duidelijk weinig ervaring met het verkopen van dure spullen op marktplaats. Sorry als ik het mis heb natuurlijk.
In essentie heb je natuurlijk gelijk. Het is ergerlijk. Maar waar komt het vandaan ? That's the question.
Maar je wil niet weten hoeveel onzinnige vragen en verzoeken je krijgt van mensen. Vanuit dat kader kan ik me PRIMA voorstellen dat mensen VOORAF duidelijk maken dat ze geen zin hebben om te moeten horen dat een Golf II special edition ter ruiling wordt aangeboden met EUR 750 bijbetaling voor die Golf IV GTI die wordt verkocht terwijl je in de advertentie niets over ruilen hebt gezegd. Of de 19e persoon die een proefrit wil maken in je E36 M3 om dan achteraf de auto niet te kopen omdat het verbruik waarschijnlijk te hoog zal zijn.
Daar zou je toch moe van worden ... kortom: ik denk dat je post totaal zinloos is. Het gaat niet om de advertenties, het gaat juist om die moeilijke kopers op marktplaats ... daarom is het misgegaan.
- Mrton
Los daarvan blijft staan dat je mijn inziens beter een normale advertentie neer kan zetten waar jij gewoon netjes je eigendom aanbied (zie de advertentie op MP van een bepaalde rode E36) i.p.v. die pauperstyle waarschuwingen wie er niet hoeven te reageren. Je kunt gewoon vermelden dat inruil niet mogelijk is en dat de genoemde prijs een vaste prijs is. Mijn inziens is het erg lomp om een hufterige advertentie op te stellen om hufterige reacties te voorkomen. Je wil je bezittingen op normale wijze van de hand laten gaan en dus begin je met op normale manier het te verkopen object aan te prijzen.
- Macboy
Volkomen met je eens. Maar je vroeg waarom het zo was en ik gaf het antwoord daarop 

- Mrton
Wie is je? Ik vroeg je in ieder geval nergens om maar voelde me wel geroepen even te reageren op jouw reactie...Macboy schreef:Volkomen met je eens. Maar je vroeg waarom het zo was en ik gaf het antwoord daarop

- Casper
Ik snap je punt Zjeraaar, maar ik heb vorige week nog m'n auto via MP verkocht. En je wordt zoooooo moe van die kansloze figuren die op de één of andere manier een voet tussen de deur proberen te krijgen. Die stoeren teksten zet ik nooit in m'n ads, de selectie maak ik aan de telefoon of mail.
Enkele voorbeelden:
-Mensen die 25% van de vraagprijs bieden en je vervolgens aan de telefoon gaan bedreigen als je ze weigert te ontvangen.
-Tig vrouwen(!!) en dan heb ik het niet over 3 of 4, maar eerder 30, die voor hun man/vriend/echtgenote bellen om een afspraak je maken. Houden zich natuurlijk volledig van de domme wat betreft de auto, ze bellen immers alleen voor de afspraak. Echt 1 van de meest irritante MP verschijnsels.
Ik ben daar jaren geleden wel eens ingetrapt. Manlief verschijnt dan op locatie en gaat stennis trappen om de auto voor een prikkie mee te nemen.
-Mensen die geen Nederlands (willen) spreken.
-Mensen die willen dat jij naar hun toekomt.
-Mensen die aan de telefoon redelijk normaal klinken en bereid zijn een normale prijs te betalen, en dan op locatie een scheintje bieden vanwege een krasje op de velg.
Ik heb het net nog even nagekeken. In 6 dagen tijd, heb ik 93 emails ontvangen en ben ik 59x gebeld. 6 emails terug gestuurd, 58 mensen opgehangen, 1 iemand langs laten komen, en deze heeft de auto gekocht.
Bij mij kom je gewoon alleen langs als we een akkoord hebben over de prijs en de poteniële koper de auto wilt kopen als deze zo is zoals omschreven in de advertentie.
Mensen die dat soort gesprekken afkappen, en zeggen dat ze "wel even komen kijken" laat ik altijd thuis blijven. Zonde van m'n tijd...
Enkele voorbeelden:
-Mensen die 25% van de vraagprijs bieden en je vervolgens aan de telefoon gaan bedreigen als je ze weigert te ontvangen.
-Tig vrouwen(!!) en dan heb ik het niet over 3 of 4, maar eerder 30, die voor hun man/vriend/echtgenote bellen om een afspraak je maken. Houden zich natuurlijk volledig van de domme wat betreft de auto, ze bellen immers alleen voor de afspraak. Echt 1 van de meest irritante MP verschijnsels.
Ik ben daar jaren geleden wel eens ingetrapt. Manlief verschijnt dan op locatie en gaat stennis trappen om de auto voor een prikkie mee te nemen.
-Mensen die geen Nederlands (willen) spreken.
-Mensen die willen dat jij naar hun toekomt.
-Mensen die aan de telefoon redelijk normaal klinken en bereid zijn een normale prijs te betalen, en dan op locatie een scheintje bieden vanwege een krasje op de velg.
Ik heb het net nog even nagekeken. In 6 dagen tijd, heb ik 93 emails ontvangen en ben ik 59x gebeld. 6 emails terug gestuurd, 58 mensen opgehangen, 1 iemand langs laten komen, en deze heeft de auto gekocht.
Bij mij kom je gewoon alleen langs als we een akkoord hebben over de prijs en de poteniële koper de auto wilt kopen als deze zo is zoals omschreven in de advertentie.
Mensen die dat soort gesprekken afkappen, en zeggen dat ze "wel even komen kijken" laat ik altijd thuis blijven. Zonde van m'n tijd...