Stemmingmakerij past kennelijk wel goed bij de PVV als ze zelf dingen roepen die niet in hun programma staan. Overigens herhaalde Brinkman laatst nog dat hij erachter stond, dat hij de woordkeuze geslaagd vond en dat de term 'de vervuiler betaalt' passend was in dit verband.Maus335i schreef:Snipe, hou op met die stemmingmakerij man. Nergens in het PVV programma wordt gesproken over een "kopvoddentax" en ik heb al 3 keer uitgelegd in welk verband je dat moet zien. Maar het is zo makkelijk bashen of niet
Wat gaat DF stemmen komende Tweede Kamer verkiezingen?
- Snipe
Re: Wat gaat DF stemmen komende Tweede Kamer verkiezingen?
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Noem mij 1 partij die niet aan stemming makerij doet?............................
Juist ja, die moet nog opgericht worden..................
Het is allemaal het zelfde, 1 pot nat, vroeger was het het recht van de sterkste ( hup kop er af, geen gezeik meer, zand er over) en nu is het een vilein spel geworden met niet het landsbelang voorop, nee het partij dan wel persoonlijk belang moet voor alles gelden......................
Als er 1 partij het vlees geworden machtsgevoel kan weergeven dan is het wel het CDA, regentesk tot en met, we rule this country and nobody else, en God voor de buitenwereld maar niet voor ons zelf..............
Geen wonder dat mensen er spuugzat van zijn...........................
Juist ja, die moet nog opgericht worden..................
Het is allemaal het zelfde, 1 pot nat, vroeger was het het recht van de sterkste ( hup kop er af, geen gezeik meer, zand er over) en nu is het een vilein spel geworden met niet het landsbelang voorop, nee het partij dan wel persoonlijk belang moet voor alles gelden......................
Als er 1 partij het vlees geworden machtsgevoel kan weergeven dan is het wel het CDA, regentesk tot en met, we rule this country and nobody else, en God voor de buitenwereld maar niet voor ons zelf..............
Geen wonder dat mensen er spuugzat van zijn...........................
- Maus335i
Dan heeft zelfs Brinkman niet eens begrepen wat Wilders er mee bedoelde. Maar ook Verhagen snapt het niet, want die begint _weer_ te zaniken over die kopvoddentax en benoemt dat als reden om niet bij de PVV en VVD aan de onderhandelingstafel te schuiven.
Momenteel is wat mij betreft het politieke klimaat echt door en door verrot. Om precies de reden die romo aangeeft, het landsbelang staat (misschien al langer) niet meer voorop, maar alleen nog partijbelangen. Vieze en tactische spelletjes om bij een volgende verkiezing maar zoveel mogelijk zetels te kunnen halen. Politiek lijkt alleen nog maar te gaan om de verkiezingen, het regeren tussendoor is gewoon gedegradeerd tot tijdverdrijf ofzo...
En Snipe, die stemmingmakerij van jou is eenrichtingsverkeer, puur gericht op de PVV (en diens stemmers) en dat wordt gewoon knap vervelend om te lezen. Ok je hebt gelijk, ik moet het negeren... maar ik moest het even kwijt. Trouwens, als het een PVV bash topic gaat worden heb ik hier sowieso niks meer te zoeken. Dat zijn geen discussies meer
Momenteel is wat mij betreft het politieke klimaat echt door en door verrot. Om precies de reden die romo aangeeft, het landsbelang staat (misschien al langer) niet meer voorop, maar alleen nog partijbelangen. Vieze en tactische spelletjes om bij een volgende verkiezing maar zoveel mogelijk zetels te kunnen halen. Politiek lijkt alleen nog maar te gaan om de verkiezingen, het regeren tussendoor is gewoon gedegradeerd tot tijdverdrijf ofzo...
En Snipe, die stemmingmakerij van jou is eenrichtingsverkeer, puur gericht op de PVV (en diens stemmers) en dat wordt gewoon knap vervelend om te lezen. Ok je hebt gelijk, ik moet het negeren... maar ik moest het even kwijt. Trouwens, als het een PVV bash topic gaat worden heb ik hier sowieso niks meer te zoeken. Dat zijn geen discussies meer
-
Luco
Naar mijn idee zijn de mensen die de PVV en hun stemmers bashen zonder fatsoenlijke argumenten en alleen teksten van de zogenaamde kopvoddentax erbij halen erg naief en dom.
Wake up en kijk om je heen, veel mensen zijn het zat, en niet alleen in nederland maar ook in Belgie en Frankrijk.
Wake up en kijk om je heen, veel mensen zijn het zat, en niet alleen in nederland maar ook in Belgie en Frankrijk.
- Ravin ///M
Maus335i schreef:Snipe, hou op met die stemmingmakerij man. Nergens in het PVV programma wordt gesproken over een "kopvoddentax" en ik heb al 3 keer uitgelegd in welk verband je dat moet zien. Maar het is zo makkelijk bashen of niet
- Fernando
Ravin ///M schreef:Maus335i schreef:Snipe, hou op met die stemmingmakerij man. Nergens in het PVV programma wordt gesproken over een "kopvoddentax" en ik heb al 3 keer uitgelegd in welk verband je dat moet zien. Maar het is zo makkelijk bashen of niet
Maurice, waar heb je uitgelegd in welk verband je het moet zien?
Geplaatst: 26 feb 2010, 20:03
Maus335i schreef:Ohja Snipe, over die kopvoddentax... Sterk staaltje subjectieve berichtgeving. Wilders maakte zich druk in een toespraak om de idiote belastingen in de vorm van 1001 verschillende soorten accijnzen en andere bullshit. Wilders zegt: ALS we dan toch bezig zijn, waarom niet een kopvoddentax
In deze context vind ik de uitspraak een heel stuk minder heftig. Want tenslotte kennen we ook een hondenbelasting, of belasting op het kopen van een huis, of belasting op belasting (BTW over accijns) over het gebruik van een litertje benzine, of belasting voor het gebruik van een verpakking (de omstreden verpakkingsbelasting) en nog héél veel andere meuk.
- Ravin ///M
En wat is nu het argument, dat hij dat niet meende?
- Snipe
Een feit is natuurlijk dat als Wilders de term 'kopvoddentax' in de eerste plaats niet gebruikt had, hij er nu ook niet mee om de oren geslagen zou worden. En als mensen er wat van zeggen, gebruiken mensen die op de PVV stemmen vaak als argument dat het uit de context gehaald is. True. Maar je maakt mij niet wijs dat Wilders niet thuis achter zijn bureautje bedacht had dat een dergelijke soundbite het journaal zou halen, want Wilders is daar intelligent genoeg voor.Luco schreef:Naar mijn idee zijn de mensen die de PVV en hun stemmers bashen zonder fatsoenlijke argumenten en alleen teksten van de zogenaamde kopvoddentax erbij halen erg naief en dom.
Ook die context was overigens flagrant racistisch. Een paar zinnen voor de kopvoddentax sprak Wilders de volgende woorden:
"Al die knusse moskeeën, die leuke hoofddoekjes, die gezellige boerka’s. Ja, Nederland wordt daar echt een stuk mooier van. Hier en daar valt eens een dooie, wordt eens iemand verkracht en gaat ons land op termijn failliet. Maar dat mag de pret niet drukken. Een kniesoor die daar op let. Even geduld nog, ons wacht de islamitische heilstaat.
Voorzitter, een beter milieu begint bij jezelf. Heel veel Nederlanders ergeren zich aan de vervuiling van de publieke ruimte door de islam. Oftewel, ons straatbeeld gaat op sommige plekken steeds meer lijken op Mekka en Teheran. Hoofddoekjes, haatbaarden, boerka’s, mannen in rare lange witte jurken. Laten we daar eens wat aan doen. Laten we onze straten gaan terugveroveren, en zorgen dat Nederland er weer gaat uitzien als Nederland. Die hoofddoekjes zijn echt een teken van onderdrukking van de vrouw, van onderwerping, van verovering. Het is een symbool van een ideologie die er op uit is om ons te koloniseren. Daarom: tijd voor de grote schoonmaak van onze straten. Als onze nieuwe Nederlanders zo graag hun liefde voor die zevende-eeuwse woestijnideologie willen tonen, doe het maar lekker in een islamitische land, maar niet hier, niet in ons land."
Een hele bevolkingsgroep maar afschrijven vanwege hun geloof, gaat dat niet een beetje ver?
Overigens is het diezelfde Wilders die goedpraat dat Israël in internationale wateren te pas en te onpas schepen aanvalt. Merkwaardig genoeg zet blonde Geert de Israëli's niet weg als idioten die blind achter een oud boek aan huppelen, terwijl hun boek minstens zulke waanzinnige passages heeft als de koran.
Verder snap ik wel dat veel mensen uit onvrede op Wilders stemmen. Dat wil echter nog niet zeggen dat je het er dan mee eens moet zijn. Ik vind overige partijen ook niet allemaal even fantastisch. Toch lijkt het me niet de oplossing om dan maar op een partij te stemmen die er ideeën op nahoudt die voor een deel erg kortzichtig zijn, voor een ander deel een ongedekte cheque zijn en voor weer een ander deel ronduit racistisch zijn.
-
Luco
Dat is jouw mening, hij zegt er ook bij, als je je aanpast en gewoon meedoet in nederland je welkom bent, daar ligt net de kneep.
Jij interpreteert het naar het negatieve en zegt dat die een hele bevolkingsgroep afschrijft, ik interpreteer het zo dat hij alleen de mensen afschrijft die met alle geweld lange gewaden en burkas willen dragen, prima, maar niet in nederland, je past je maar aan en zo niet hoor je hier misschien niet thuis..
De hele lap eerste tekst sta ik best wel achter als je je hier niet aanpast, deze discussie is vaker gevoerd.
Probeer jij in een zwaar islamitisch land maar eens een protestantse kerk te bouwen of ga met een keppeltje over straat, denk niet dat je het overleeft.
Jij interpreteert het naar het negatieve en zegt dat die een hele bevolkingsgroep afschrijft, ik interpreteer het zo dat hij alleen de mensen afschrijft die met alle geweld lange gewaden en burkas willen dragen, prima, maar niet in nederland, je past je maar aan en zo niet hoor je hier misschien niet thuis..
De hele lap eerste tekst sta ik best wel achter als je je hier niet aanpast, deze discussie is vaker gevoerd.
Probeer jij in een zwaar islamitisch land maar eens een protestantse kerk te bouwen of ga met een keppeltje over straat, denk niet dat je het overleeft.
- GTRene
hij (Wilders/PVV)durft zaken tenminste te noemen...
oke zijn uitspraken zijn niet altijd even slim/verstandig, omdat het te hard/letterlijk opgevat wordt, alles over 1 kam scherende kan overkomen (voor mensen met een kort lontje of door triggers afgeschoten worden zodra iets religieus verbonden kan worden),
ma toch...
als niet meer mensen zoiets dachten of delen daarvan was de PVV niet zo populair.
ga nou eens naar de door jullie partij kijken wat daar beter kan? ja perry/snipe kan dat niet want die heeft niet eens gestemd zo vermelde hij laatst, vanwege geen stempas te hebben gekregen
maar wat zou je dan hebben gestemd heer Perry :idea:
speak out...
oke zijn uitspraken zijn niet altijd even slim/verstandig, omdat het te hard/letterlijk opgevat wordt, alles over 1 kam scherende kan overkomen (voor mensen met een kort lontje of door triggers afgeschoten worden zodra iets religieus verbonden kan worden),
ma toch...
als niet meer mensen zoiets dachten of delen daarvan was de PVV niet zo populair.
ga nou eens naar de door jullie partij kijken wat daar beter kan? ja perry/snipe kan dat niet want die heeft niet eens gestemd zo vermelde hij laatst, vanwege geen stempas te hebben gekregen
maar wat zou je dan hebben gestemd heer Perry :idea:
speak out...
- Ravin ///M
Feit is overigens dat de belasting op hoofddoekjes in het partijprogram van de PVV staat, dus
elke redenering van 'hij meende het niet' is onzinnig.
Ik vind het overigens wel irritant dat het CDA nu als grote verliezer toch het spel bepaalt. En het maakt
ze geen flikker uit, want het is of met de PVV, of met de PvdA regeren icm de VVD.
elke redenering van 'hij meende het niet' is onzinnig.
Ik vind het overigens wel irritant dat het CDA nu als grote verliezer toch het spel bepaalt. En het maakt
ze geen flikker uit, want het is of met de PVV, of met de PvdA regeren icm de VVD.
- Snipe
Ik zou D66 hebben gestemd, Rene. Om twee redenen: het is momenteel de meest liberale partij en ze leggen een stevige nadruk op onderwijs.
- Snipe
Ravin, je hebt gelijk. Die hoofddoekjesbelasting staat inderdaad in het PVV-programma, waar overigens zoveel waanzinnige voorstellen in staan dat ik er er tot nu toe overheen had gelezen.
- Michel P
Maus, reageer nu niet op roeptoeters aka Pechtold wanabee Snipe, zonde van de energie, ik proef een hoog JasperB gehalte in zijn berichten.Maus335i schreef:Snipe, hou op met die stemmingmakerij man. Nergens in het PVV programma wordt gesproken over een "kopvoddentax" en ik heb al 3 keer uitgelegd in welk verband je dat moet zien. Maar het is zo makkelijk bashen of niet
Michel
- Maus335i
Ben ik nou echt de enige die zegt: I don't care?
Het is en blijft Nederlandse (coalitie) politiek. En zolang de PVV niet de grootste partij is (hoeft van mij ook niet) zullen extreme standpunten nooit de Tweede en ook niet de Eerste Kamer halen. Kan Wilders ze net zo goed gewoon laten varen... tsja zeg jij het hem?
Ik heb VVD gestemt, omdat ik denk dat de VVD ons uit de crisis kan helpen. De PVV moet ze daarbij helpen en tegelijk Nederland weer Nederland maken. Een land dat zich inzet voor ondernemers en begrijpt dat de huidige verzoringsstaat onbetaalbaar is als je rijke mensen (ook ondernemers) weg blijft pesten. Alleen al dit gegeven hoef je nergens bij links te zoeken, dus dat betekent automatisch PVV of VVD. Ook de enige partijen die het importbeleid eens grondig willen veranderen, want 's avonds op straat begeven in Leeuwarden zit er niet meer bij. Vrienden van me worden in elkaar gerost door marokkaans (?) tuig omdat ze gewoon langs fietsten, als je niets zegt en doorfietst wordt je uitgedaagd net zo lang tot je reageert en dan kan je klappen verwachten. Dit land is echt zo door en door verpauperd en dat wordt nog erger met een links georienteerde coalitie.
De rest? Interesseert me niet.
Het is en blijft Nederlandse (coalitie) politiek. En zolang de PVV niet de grootste partij is (hoeft van mij ook niet) zullen extreme standpunten nooit de Tweede en ook niet de Eerste Kamer halen. Kan Wilders ze net zo goed gewoon laten varen... tsja zeg jij het hem?
Ik heb VVD gestemt, omdat ik denk dat de VVD ons uit de crisis kan helpen. De PVV moet ze daarbij helpen en tegelijk Nederland weer Nederland maken. Een land dat zich inzet voor ondernemers en begrijpt dat de huidige verzoringsstaat onbetaalbaar is als je rijke mensen (ook ondernemers) weg blijft pesten. Alleen al dit gegeven hoef je nergens bij links te zoeken, dus dat betekent automatisch PVV of VVD. Ook de enige partijen die het importbeleid eens grondig willen veranderen, want 's avonds op straat begeven in Leeuwarden zit er niet meer bij. Vrienden van me worden in elkaar gerost door marokkaans (?) tuig omdat ze gewoon langs fietsten, als je niets zegt en doorfietst wordt je uitgedaagd net zo lang tot je reageert en dan kan je klappen verwachten. Dit land is echt zo door en door verpauperd en dat wordt nog erger met een links georienteerde coalitie.
- GTRene
zouden ze vanavond niet met uitspraken komen? VVD en PVV ben zo benieuwd dat stel dat die 2 wel samen kunnen wat dan de CDA zegt, immers in achterban/oude stempel...zijn sommige niet blij met het idee,
ipv er eens echt in te gaan zitten, immers hoe dichter bij hoe meer invloed je hebt om zo meer samen te komen in hoe verder, alle een beetje mengen en wie weet wat er uit komt :drinking:
of ze willen het zo doen dat het mislukt en er een heel andere samenstelling komt zonder PVV in de regering, immers CDA rekent ook...maja hun "geloof"
ipv er eens echt in te gaan zitten, immers hoe dichter bij hoe meer invloed je hebt om zo meer samen te komen in hoe verder, alle een beetje mengen en wie weet wat er uit komt :drinking:
of ze willen het zo doen dat het mislukt en er een heel andere samenstelling komt zonder PVV in de regering, immers CDA rekent ook...maja hun "geloof"
-
Shakes
Als je denkt dat de PVV kan reageren geloof je waarschijnlijk ook in sneeuwwitje en de zeven dwergen.
VVD en PVV samen is over een paar maanden weer verkiezingen en weer winst voor Cohen en de CDA.

VVD en PVV samen is over een paar maanden weer verkiezingen en weer winst voor Cohen en de CDA.

- Maus335i
Shakes, dan stem ik gewoon netjes weer VVD. Ik hoor het Cohen nog zeggen... "we moeten de mensen weer bij elkaar brengen". Het was goddomme de PvdA notabene zelf die zorgde voor een verdere splitsing van de samenleving door het generaal pardon. En Vogelaar was ook al zon held... 
-
Wouter81
- Auto: GR86|California|Hilux/CS35+
A-m-e-nMaus335i schreef:Ben ik nou echt de enige die zegt: I don't care?
- Maus335i
Maus bloeddruk
Ik heb momenteel een beetje vertekend beeld misschien. Het is de zoveelste keer dat ergens vrienden van me het ziekenhuis worden in geslagen door allochtonen. Ditmaal aangifte gedaan en daders opgepakt (hulde!), binnenkort voor de rechter als getuige. En dat in Friesland...
Edit: even nog terzijde. Het was PvdA minister Vogelaar die zei dat Nederland zich moest aanpassen aan de islamitische cultuur. Daar is je tweedeling Cohen! Misschien een man met de juiste ideeen maar verkeerde partij? Wie zal het zeggen..
Ik heb momenteel een beetje vertekend beeld misschien. Het is de zoveelste keer dat ergens vrienden van me het ziekenhuis worden in geslagen door allochtonen. Ditmaal aangifte gedaan en daders opgepakt (hulde!), binnenkort voor de rechter als getuige. En dat in Friesland...
Edit: even nog terzijde. Het was PvdA minister Vogelaar die zei dat Nederland zich moest aanpassen aan de islamitische cultuur. Daar is je tweedeling Cohen! Misschien een man met de juiste ideeen maar verkeerde partij? Wie zal het zeggen..
- HansD
@maus
http://www.glock.com/
http://www.colt.com/ [
url]http://www.beretta.com/[/url]
Overigens was het 20 jaar geleden toen ik in friesland woonde ook altijd al matten. Niet zozeer met allochtonen maar gewoon autochtone boeren onderling. Wat dat aangaat hebben ze zich aardig aangepast.
Wilders is de oplossing niet, daar wordt het alleen maar erger van. Gewoon de klerelijers aanpakken, zelf of de politie, autochtoon of allochtoon maakt niet uit.
http://www.glock.com/
http://www.colt.com/ [
url]http://www.beretta.com/[/url]
Overigens was het 20 jaar geleden toen ik in friesland woonde ook altijd al matten. Niet zozeer met allochtonen maar gewoon autochtone boeren onderling. Wat dat aangaat hebben ze zich aardig aangepast.
Wilders is de oplossing niet, daar wordt het alleen maar erger van. Gewoon de klerelijers aanpakken, zelf of de politie, autochtoon of allochtoon maakt niet uit.
- Ravin ///M
Mee eens hoor. Ik woon gelukkig in een wijk waar ik me niet om dit soort fratsen druk hoef te maken.Maus335i schreef:Ben ... niet.
Wel wonen mijn bejaarde ouders in Utrecht, en daar kan ik me behoorlijk storen aan zulke groepen,
als ik zie hoe en wat ze allemaal naar een mvrouw roepen die langsgaat of hoe ze zich in het verkeer
gedragen bv. Ik ga er aan het eind van de dag gewoon weg en eenmaal thuis is het de ver van mijn bed
show geworden, dus stoor ik me er misschien minder aan.
Ik vind zelf dat een portie Wilders in het grote geheel niet verkeerd is. En ondanks zijn rechtse punten heeft
hij veel links in zich en dat gecombineerd met een gezonde kijk op de global warming scam, de huizenmarkt
en hte stimuleren van werken, maakt hem een goeie partij voor de VVD. Maar hij is 1 man, alles wat na hem
komt is lamlul of huppelkut. Ik heb gene van die randdebielen iets zinnigs horen zeggen tot nu toe, als ze
hun bek al open mochten doen.
- Snipe
Pechtold wanabee? Liever niet.Michel P schreef:roeptoeters aka Pechtold wanabee Snipe
Alleen: ik ben tegen een hoofddoekjesbelasting, ik ben tegen etnische registratie, ik zie niet in hoe je Antillianen terug gaat sturen omdat het immers Nederlanders zijn, ik ben voor vrijheid van onderwijs, ik ben voor godsdienstvrijheid, ik ben voor integratie maar tegen assimilatie, ik ben tegen toelating of afwijzing op basis van godsdienst, ik zie niet in waarom een dame met een hoofddoekje geen schoonmaakwerk kan doen in het plaatselijke theater, ik ben tegen 65 als AOW-leeftijd, ik ben tegen breekpunten, ik ben voor goed onderwijs, ik ben tegen het afschaffen van kunstsubsidies, ik ben voor "Europese bemoeienissen met onze boeren en tuinders" (die bemoeienissen bestaan namelijk uit subsidies die andere landen ook krijgen), ik ben tegen 'strijd tegen islam' als belangrijkste punt in het buitenlandbeleid, ik ben er tegen om Jordanië voortaan Palestina te noemen, ik ben er tegen om pro- of anti-Israël als norm te gebruiken voor subsidies, ik ben tegen volplempen van het Groene Hart en dat alles is nog maar een begin van de argumenten waarom ik tegen de PVV ben.
Aangezien jij de PVV in hoog aanzien hebt, moet je dan niet melden dat ik daarmee een 'roeptoeter' of 'Pechtold wanabee' ben, maar de vlag uithangen omdat je blij bent met de vrijheid van meningsuiting.
- Snipe
Zulke capriolen maken het wel begrijpelijker. Ik woon in Amsterdam-West en heb een tijd in Nieuw-West en Zuidoost gewerkt en ik heb eigenlijk nooit wat schokkends meegemaakt. Daardoor heb ik juist weer het beeld dat het allemaal wel wat overdreven wordt, door iemand uit Limburg nota bene.Maus335i schreef:Ik heb momenteel een beetje vertekend beeld misschien. Het is de zoveelste keer dat ergens vrienden van me het ziekenhuis worden in geslagen door allochtonen. Ditmaal aangifte gedaan en daders opgepakt (hulde!), binnenkort voor de rechter als getuige. En dat in Friesland...
- GTRene
ik denk dat je beter een eigen partij op kunt richten met die punten
trouwens voor godsdienstvrijheid? veel Islammers hebben die vrijheid niet als ze Moslim/Islam zijn toch?
als jij dat voor elkaar krijgt en zij ook echte vrijheid krijgen m bv naar een ander geloof te gaan zonder bang te zijn vermoord of overgoten worden met zuur of mishandeld worden of vergiftigd worden enz enz enz...ben je een held
trouwens voor godsdienstvrijheid? veel Islammers hebben die vrijheid niet als ze Moslim/Islam zijn toch?
als jij dat voor elkaar krijgt en zij ook echte vrijheid krijgen m bv naar een ander geloof te gaan zonder bang te zijn vermoord of overgoten worden met zuur of mishandeld worden of vergiftigd worden enz enz enz...ben je een held