Caterham Roadsport / Defender 130
- Michel P
Re: het eindeloze sprookje van een Caterham
Duratec klinkt goed, laten we hopen dat dit de DF weer snel terug zal brengen, specs zijn in ieder geval super.
Michel
Michel
- Hans R
- Auto: Jeep Rubicon
Emerald is super! Lekker makkelijk af te stellen ook was een must bij de 340R ivm co2 uitstoot bij de APK.
Ik heb hem bij Beek besteld en af laten stellen. Liep echt top!
Duratec is ook super!
Ik heb hem bij Beek besteld en af laten stellen. Liep echt top!

Duratec is ook super!
-
Niels, het was geen verwijt , hoewel mijn post zo wel overkwam nu ik hem terug lees.
Onbekend maakt vaak onbemind en men is in het algemeen nogal snel van het merk volgen wat bekende hebben. al is de bekende een neefje van een tante van een vriend van een vriend.
Emerald is in de uk erg geliefd.
Drijfstang naar buiten kan bijna alleen door mensen handen fout komen, bijv geen toeren begrenzer in de emerald in gesteld, montage fout , etc.
Onbekend maakt vaak onbemind en men is in het algemeen nogal snel van het merk volgen wat bekende hebben. al is de bekende een neefje van een tante van een vriend van een vriend.
Drijfstang naar buiten kan bijna alleen door mensen handen fout komen, bijv geen toeren begrenzer in de emerald in gesteld, montage fout , etc.
- Damir Vukovic
Duratec scheelt ook weer 40kg tov een zetec. De 70 extra zetec kilo's tov een K-series zou je absoluut gemerkt hebben. De 25-30 van de duratec zijn een veel beter compromis.
Zonder dat K-series zo onbetrouwbaar blijken. Echt niet normaal hoe licht die dingen zijn. Power2weight ratio is geweldig en de koppen die erop zitten flowen ook erg netjes. Duratec is het eerste blok wat in de buurt begint te komen na meer dan een decennium.
Zonder dat K-series zo onbetrouwbaar blijken. Echt niet normaal hoe licht die dingen zijn. Power2weight ratio is geweldig en de koppen die erop zitten flowen ook erg netjes. Duratec is het eerste blok wat in de buurt begint te komen na meer dan een decennium.
-
Ik kan ook niet anders zeggen dat ik de die k-series prachtig vond op momenten dat het werkte. Maar goed, tijd om verder te kijken. Wat dat aan gaat ben ik wel heel benieuwd naar het eindresultaat. Eigenlijk wel jammer dat ik er straks niet meer dagelijks in rijd. Die goede oude tijd is helaas, maar ook gelukkig, voorbij. 

- Remmie
Je hebt haar in ieder geval weer aangeraakt zaterdag :drieling:
-
Ja, heb het gat in haar hart mogen aanschouwen ghehe. Inmiddels een goede mapping gekregen van Emerald. De kabelboom van het blok wordt ook door hun gemaakt. Weet ik zeker dat alles gelijk goed zit.
- GTRene
is ie al klaar?
just kidding.
hopelijk kun je snel weer rijden, zal een aardig verschil zijn denk ik.

just kidding.
hopelijk kun je snel weer rijden, zal een aardig verschil zijn denk ik.
- Niels
- Auto: Prius+
Geen probleemEmiel schreef:Niels, het was geen verwijt , hoewel mijn post zo wel overkwam nu ik hem terug lees.

Zoals gezegd ging het me niet specifiek om het merk maar meer om het feit dat je iets gaat hergebruiken wat in combinatie een kapotte motor heeft opgeleverd. Niets meer, niets minder. Een drijfstang komt niet zo maar naar buiten maar ik meen me te herinneren dat het blok meteen in toeren vloog zonder dat je daar gas voor hoefde te geven. Men zou de boel proberen af te stellen waarbij uiteindelijk een drijfstang naar buiten komt. Dat mag je menselijk falen noemen maar dat pleit het motormanagement imho niet helemaal vrij. Emerald zal best goed zijn maar met deze kan net zo goed iets mis zijn dan lijkt me. Als uiteindelijk geconcludeerd is dat het ergens anders aan heeft gelegen dan kun je em er gewoon weer opschroeven maar ik heb nog geen conclusie gelezen over de oorzaak. Ja dat de K-serie een kl#ten motor is kwalitatiefEmiel schreef: Onbekend maakt vaak onbemind en men is in het algemeen nogal snel van het merk volgen wat bekende hebben. al is de bekende een neefje van een tante van een vriend van een vriend.

Al met al heb ik her en der wat meegekregen van de ellende maar onvoldoende om er een oordeel over te vellen. Van daar uit geef ik mijn visie en wat Allen er mee doet moet hij natuurlijk zelf weten

-
Emerald is gekocht omdat het blok dat idd deed met het standaard ECU erop.
Het blok liep kut stationair. Daarna leek het goed en tijdens het afstellen gaf het toch de geest. Blok opgebouwd bij A en afgesteld bij B. Jammer maar helaas, want dan kom je er nooit meer uit. Om die reden ben ik geenszins van plan om ergens een schuldvraag neer te leggen of een conclusie te gaan trekken. Enige wat jammer is, is de zeer beperkte info die ik heb gekregen. Had bijv. best wel willen weten op hoeveel rpm het blok z'n laatste middelvinger naar me opstak.
Maar goed,het is allemaal gebeurd en het is zonde van m'n energie om daar tijd aan te besteden. Kijk liever vooruit. Wil nu ook overal bij zijn wanneer er wat aan Lewinsky gebeurd.
Het blok liep kut stationair. Daarna leek het goed en tijdens het afstellen gaf het toch de geest. Blok opgebouwd bij A en afgesteld bij B. Jammer maar helaas, want dan kom je er nooit meer uit. Om die reden ben ik geenszins van plan om ergens een schuldvraag neer te leggen of een conclusie te gaan trekken. Enige wat jammer is, is de zeer beperkte info die ik heb gekregen. Had bijv. best wel willen weten op hoeveel rpm het blok z'n laatste middelvinger naar me opstak.
Maar goed,het is allemaal gebeurd en het is zonde van m'n energie om daar tijd aan te besteden. Kijk liever vooruit. Wil nu ook overal bij zijn wanneer er wat aan Lewinsky gebeurd.
- Tim R
Die Lewinsky, wel een verhaal hoor. Ik hoop echt dat je na deze investering kan gaan genieten!
- Niels
Ah, ok.... lijkt me een belangrijk detailallen schreef:Emerald is gekocht omdat het blok dat idd deed met het standaard ECU erop.

-
Zo en even een laatste update. De bak moet even uit de auto zodat deze opgestuurd kan worden naar uk. Wordt daar opnieuw opgebouwd en passend gemaakt voor de compactere bell van raceline. Kan het blok dus 2 cm verder naar achteren. Zodra alles klaar is, kan het hele zwikkie inclusief blok, uitlaatlijn, etc. opgehaald worden.
Emerald past een programma voor me aan op de juiste injectoren zodat ik de auto iig kan laten draaien en rustig rijden om te kijken of alles naar behoren werkt. En daarna moet ik eigenlijk nog wel asap de wagen laten afstellen. Vervolgens nog een mail adres gehad van iemand die de kabelbomen voor hun maakt. Dus die moet dan ook even besteld worden.
Zit ondertussen wel met een overvol schema, dus we moeten maar eens zien hoe ik dit allemaal ga inplannen. Ach ja, de zomer is bijna voorbij. Dus wat dat betreft, wederom geen haast meer.
Emerald past een programma voor me aan op de juiste injectoren zodat ik de auto iig kan laten draaien en rustig rijden om te kijken of alles naar behoren werkt. En daarna moet ik eigenlijk nog wel asap de wagen laten afstellen. Vervolgens nog een mail adres gehad van iemand die de kabelbomen voor hun maakt. Dus die moet dan ook even besteld worden.
Zit ondertussen wel met een overvol schema, dus we moeten maar eens zien hoe ik dit allemaal ga inplannen. Ach ja, de zomer is bijna voorbij. Dus wat dat betreft, wederom geen haast meer.

- Remmie
Goed nieuws 

- GTRene
als die lui nu in NL zaten dan kon je de hele auto brengen en alles op elkaar instellen en laten monteren door 1 bedrijf, nu ist dus aardig wat zaken regelen
but your on the move 

- Niels
Mooie ontwikkelingen Allen 

-
Valt op zich mee René, zei het niet dat ik tachtig dingen in huis aan het veranderen ben. Teveel projecten om op te noemen nu.
-
En wel $*%*%^$#!!!!
Krijg net een prent van 106 euro binnen voor het niet hebben van een geldige APK. Moet blijkbaar de auto schorsen tot deze het weer doet. Stom gedoe.
Krijg net een prent van 106 euro binnen voor het niet hebben van een geldige APK. Moet blijkbaar de auto schorsen tot deze het weer doet. Stom gedoe.
-
Het begon met zulk goed nieuws
Gewoon aftikken en weer verder gaan. Ben wederom heel benieuwd naar de vorderingen! Laat je Bas alles inbouwen of Raceline (of doen ze dat niet?)? Ben en blijf benieuwd en ik durf dit wel goed nieuws te noemen :strong:

Gewoon aftikken en weer verder gaan. Ben wederom heel benieuwd naar de vorderingen! Laat je Bas alles inbouwen of Raceline (of doen ze dat niet?)? Ben en blijf benieuwd en ik durf dit wel goed nieuws te noemen :strong:
-
Aftikken is logisch. Is m'n eigen fout. Leuk is anders.
Haal alles op als het klaar is en dan bouw ik het wel met hulp van Bas in.
Eens kijken of we Ruben later kunnen overhalen om z'n donkerblauwe boot in te ruilen op een lightweight. Zal dan niet de mijne zijn overigens.
Haal alles op als het klaar is en dan bouw ik het wel met hulp van Bas in.
Eens kijken of we Ruben later kunnen overhalen om z'n donkerblauwe boot in te ruilen op een lightweight. Zal dan niet de mijne zijn overigens.

- GTRene
dan is ie ook al een tijdje over de APK heen?allen schreef:En wel $*%*%^$#!!!!
betaal je nog wel de wegenbelasting en verzekering dan? (immers niet geschorst)
wel lullig nu je er geen nwe APK zo op kan zetten...en dus eerst schorsingkosten moet betalen als extra...
balen.
- Downforce Hans
Hee joh prutser........allen schreef:Valt op zich mee René, zei het niet dat ik tachtig dingen in huis aan het veranderen ben. Teveel projecten om op te noemen nu.
Je huis is veel te klein om daar 80 dingen in te kunnen veranderen............
Doe nou maar het belangrijkste en klop die haringen wat vaster in de grond en dan is alles voorelkaar.
-
Verzekering en mrb zijn te verwaarlozen kosten bijna. Die heb ik dus altijd gewoon betaald.
@Hans, ik ben wat kleiner dan jij, dus zeker wel 80! dingen te doen hier.
@Hans, ik ben wat kleiner dan jij, dus zeker wel 80! dingen te doen hier.
-
Die prent kreeg ik ook!
Daarna geschorst, recent verlengd voor nog een jaar
Daarna geschorst, recent verlengd voor nog een jaar

-
Inmiddels is 1 van de boetes waarop Lewinsky op de aanhanger staat vernietigd. Ik snap alleen niet waarom die 6 euro administratiekosten wel betaald moet worden. De andere moet ik even afwachten, maar ik gok dat die dan ook wel vernietigd wordt. Verder is er uitstel op de vraag of ze m'n boete willen herzien ivm de apk. Had eerder een uitspraak verwacht dat ik gewoon moest betalen, maar goed...
Dan het leukere nieuws. Een dezer dagen wordt de bestelling opgehaald zodat Lewinsky in het voorjaar hopelijk weer het zonnetje mag zien!
Dan het leukere nieuws. Een dezer dagen wordt de bestelling opgehaald zodat Lewinsky in het voorjaar hopelijk weer het zonnetje mag zien!