Niet zo vreemd, thuiszittende mensen is koren op de molen van de e-commerce. Bol.com wrijft in z'n handjes. Uiteindelijk prima dat er mensen aan het werk blijven natuurlijk. De rijken worden aleen maar rijker, maar dat is niets nieuws. Kapitalisme in je reinste vorm.Robin schreef: 17 mar 2020, 11:28 De zogenaamde Messias is opgestaan en hij heet niet meer Elon, maar Jeff Bezos.....*zucht*
https://www.rtlz.nl/beurs/bedrijven/art ... oronavirus
Corona in Nederland.....
- ///Joost
Re: Corona in Nederland.....
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Mij te toevallig totnutoe.
Kapitalisme, maar ook monopolisme:)///Joost schreef: 17 mar 2020, 11:35Niet zo vreemd, thuiszittende mensen is koren op de molen van de e-commerce. Bol.com wrijft in z'n handjes. Uiteindelijk prima dat er mensen aan het werk blijven natuurlijk. De rijken worden aleen maar rijker, maar dat is niets nieuws. Kapitalisme in je reinste vorm.Robin schreef: 17 mar 2020, 11:28 De zogenaamde Messias is opgestaan en hij heet niet meer Elon, maar Jeff Bezos.....*zucht*
-
Je hebt liever dat die mensen niet aangenomen worden en thuis blijven zitten zonder inkomsten?Robin schreef: 17 mar 2020, 11:28 De zogenaamde Messias is opgestaan en hij heet niet meer Elon, maar Jeff Bezos.....*zucht*
Ja hij wordt er rijker van, maar tegelijkertijd maakt hij het een aantal mensen ook iets makkelijker.
Next...
-
Nee.allen schreef: 17 mar 2020, 11:41Je hebt liever dat die mensen niet aangenomen worden en thuis blijven zitten zonder inkomsten?Robin schreef: 17 mar 2020, 11:28 De zogenaamde Messias is opgestaan en hij heet niet meer Elon, maar Jeff Bezos.....*zucht*
Ja hij wordt er rijker van, maar tegelijkertijd maakt hij het een aantal mensen ook iets makkelijker.
Next...
Ik zie het voordeel voor die mensen. Ik zie teveel voordeel voor e-commerce.
Paranoia:)
- ///Joost
Serieus? Alsof die nu de gebeten hond zijn. Die spinnen garen bij dit soort taferelen, omdat ze jaren geleden al gezien hebben dat fysieke winkels een aflopende zaak zijn. De winkeliers hebben zitten slapen wat dat betreft, dus dat kun je Amazon niet aanrekenen. Maar goed, nu gaan we weer een andere discussie voeren, niet geschikt voor dit topic.
-
Wat een absolute lulkoek zeg, hou es op.allen schreef: 17 mar 2020, 09:18 Verklaart deels ook zijn gebrek aan medeleven voor minder succesvolle mensen.
Ik heb al duidelijk aangegeven dat waar mogelijk ondernemers ondersteund en geholpen moeten worden.
Lees het HIER nog maar even na, want daar begon deze discussie.
Waar ik op tegen ben is om sinterklaas te spelen van belastinggeld.
Gratis geld om misgelopen omzet te compenseren

- Bram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Daar is voor zover ik heb gelezen in dit topic ook niet om gevraagd.
-
- Auto: Dikke Bmw
Leuk allemaal dat compenseren, waar moet dat gat bij de NL’se overheid mee gedicht worden?
-
-
Los daarvan... Je kunt maar beter een iets flexibelere instelling hebben want een het geld dat we met z’n allen moeten ophoesten als al die zogenaamde patsers omvallen gaat nog wel meer kosten. 

-
Eens met Joost.
Een onderdeel van mijn job is oa ecommerce platformen verkopen. Afgelopen jaren genoeg retailers, producenten en distributeurs gesproken die geen heil zagen in ecommerce. Die hebben nu de deuren gesloten of hun inside/field sales thuis zitten.
Een onderdeel van mijn job is oa ecommerce platformen verkopen. Afgelopen jaren genoeg retailers, producenten en distributeurs gesproken die geen heil zagen in ecommerce. Die hebben nu de deuren gesloten of hun inside/field sales thuis zitten.
-
Dit versnelt de boel enorm. Ieder z'n mening he.///Joost schreef: 17 mar 2020, 11:50Serieus? Alsof die nu de gebeten hond zijn. Die spinnen garen bij dit soort taferelen, omdat ze jaren geleden al gezien hebben dat fysieke winkels een aflopende zaak zijn. De winkeliers hebben zitten slapen wat dat betreft, dus dat kun je Amazon niet aanrekenen. Maar goed, nu gaan we weer een andere discussie voeren, niet geschikt voor dit topic.
Amazon als monopolist, je moet ervan houden:)
-
En jij had exact hetzelfde gedaan. Boot gemist. Kan ons allemaal gebeuren. Niet zeuren Robin.
-
Ik ben ook al dik 5 jaar aardig bezig online, maar in mijn ogen is het nog steeds brick & clicks.
-
Bemoei jij je even met Elise.allen schreef: 17 mar 2020, 12:02 En jij had exact hetzelfde gedaan. Boot gemist. Kan ons allemaal gebeuren. Niet zeuren Robin.
-
Het komt wel uit jouw land he. Denk daaraan.allen schreef: 17 mar 2020, 11:58 Los daarvan... Je kunt maar beter een iets flexibelere instelling hebben want een het geld dat we met z’n allen moeten ophoesten als al die zogenaamde patsers omvallen gaat nog wel meer kosten.![]()

-
Je kan toch zelf aanbieden op Amazon/Bol.com? Het biedt zijn platform aan voor retailers en kan indien gewenst zelfs de fulfillment op zich nemen. Hoef jij je als kleine zelfstandige niet bezig te houden met marketing, technologie, shipping betalingsmodaliteiten etc.Robin schreef: 17 mar 2020, 12:00Dit versnelt de boel enorm. Ieder z'n mening he.///Joost schreef: 17 mar 2020, 11:50Serieus? Alsof die nu de gebeten hond zijn. Die spinnen garen bij dit soort taferelen, omdat ze jaren geleden al gezien hebben dat fysieke winkels een aflopende zaak zijn. De winkeliers hebben zitten slapen wat dat betreft, dus dat kun je Amazon niet aanrekenen. Maar goed, nu gaan we weer een andere discussie voeren, niet geschikt voor dit topic.
- JP
Dubbel
Laatst gewijzigd door JP op 17 mar 2020, 12:09, 1 keer totaal gewijzigd.
- JP
Nauw....nauw....nauw zeg ! Alle chinezen over 1 kat scheren !
Het komt wel uit jouw land he. Denk daaraan.
![]()
-
Doe ik allang, maar dat schiet niet op , teveel aanbieders in dezelfde vijver, teveel kosten teveel korting te weinig wat overblijft onder de streep.Jussi schreef: 17 mar 2020, 12:07Je kan toch zelf aanbieden op Amazon/Bol.com? Het biedt zijn platform aan voor retailers en kan indien gewenst zelfs de fulfillment op zich nemen. Hoef jij je als kleine zelfstandige niet bezig te houden met marketing, technologie, shipping betalingsmodaliteiten etc.Robin schreef: 17 mar 2020, 12:00Dit versnelt de boel enorm. Ieder z'n mening he.///Joost schreef: 17 mar 2020, 11:50
Serieus? Alsof die nu de gebeten hond zijn. Die spinnen garen bij dit soort taferelen, omdat ze jaren geleden al gezien hebben dat fysieke winkels een aflopende zaak zijn. De winkeliers hebben zitten slapen wat dat betreft, dus dat kun je Amazon niet aanrekenen. Maar goed, nu gaan we weer een andere discussie voeren, niet geschikt voor dit topic.
-
Zoals je met veel egards je nieuwe auto uit de showroom wilt rijden ipv je Tesla van een tochtig parkeerterrein te halen, lijkt het mij ook dat je je nieuwe Rolex liever bij een service verlenende erkende juwelier ophaalt dan thuisgebracht door schimmige koerier.
Laatst gewijzigd door Elise op 17 mar 2020, 12:18, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Beide is mogelijk, veel gaat grijs(dus geen erkend dealer) en online. Niks mis mee! Doe ik zelf ook aan mee. Maar 'stenen winkels die de strijd hebben verloren' neen. Echt niet.Elise schreef: 17 mar 2020, 12:17 Zoals je met veel egards je nieuwe auto uit de showroom wilt rijden ipv je Tesla van een tochtig parkeerterrein te halen, lijkt het mij ook dat je je nieuwe Rolex liever bij een service verlende erkende juwelier ophaalt dan thuisgebracht door schimmige koerier.
-
-
Luxegoederen is wel een uitzondering, daar speelt beleving een grote rol. Dus inderdaad het ophalen, gevoel iets speciaals te hebben etc.
Overige winkeliers die niet in e-commerce geloven liggen al jaren te slapen... die teren nog op de oudere generatie die naar winkels komen, maar dat houd een keer op (en met zo'n virus nog even wat sneller, om maar weer ontopic te gaan
).
Overige winkeliers die niet in e-commerce geloven liggen al jaren te slapen... die teren nog op de oudere generatie die naar winkels komen, maar dat houd een keer op (en met zo'n virus nog even wat sneller, om maar weer ontopic te gaan

- Djessey
Bij ons is het omgekeerd, van online winkel naar ook een fysieke winkel. Maargoed, we dwalen een beetje af volgens mij....