Duidelijk, ik vind het gewoon mooier ookMilka schreef: 22 dec 2020, 15:33 Onderste laag uitvoeren in metselwerk, is tegen optrekkend vocht en daarmee beter voor de levensduur van de gevelbeplating.

Goede tips, neem ik mee!Milka schreef: 22 dec 2020, 15:33 Wat betreft positie van de brug, houd er rekening mee dat een station op de brug op volle hoogte in de buurt kan komen van je goothoogte. Teken dat even uit om het zeker te weten, vergeet niet de draag balken.
Nog idealer is het wanneer de motorkap ook nog open kan blijven. Iets waar ik op moet letten: de auto met geopende kap maximaal naar boven. Voor een twee koloms zal je de vloer moeten versterken.
Dat sowieso.
Ah! Goed om te weten.
Noord/ZuidKadett schreef: 22 dec 2020, 15:35 Hoe is de ligging tov de zon. Zou gelijk dak volgooien met zonnepanelen.

Dat laatste werd ik door mijn zwager ook al voor gewaarschuwd, die heeft ook een loods van sandwichpanelen staan. Ietsje groter alleen...20x35...
Zeker het overwegen waard, dankjewel!Camiel schreef: 22 dec 2020, 15:59 Ik zou wel goed nadenken over je indeling. Ik zou (adhv de foto op je eerste plaatje) eerder je brug rechts achterin zetten in plaats van vóór de overheaddeur, zodat je niet in de knel komt met de draaicirkel van een auto in je garage icm de kolommen van de brug.
Aftimmeren zei mijn zwager ook inderdaad.Streamline schreef: 22 dec 2020, 22:06 Je kunt ook nog de schuur optrekken uit sandwichpanelen en daar vervolgens Douglas of ander hout overheen zetten. Gelijk goed geïsoleerd en de binnenkant afgewerkt.
Zoals?

Inmiddels ook nog wat goede tips van een collega gehad dus daar maar eens mee aan de slag.
Ik ga sowieso ook de mogelijkheden/kosten van houtbouw bekijken. Dat de totale kosten flink gaan was mij al duidelijk.