Roadtrips / Op vakantie met de auto
- bartb
Re: Roadtrips / Op vakantie met de auto
Ja klopt, echter moet ik er vanuit het zuiden een beetje logische route van maken op weg naar Luzern. De rest komt een andere keer wel weer.
- sitechris
- Auto: BMW M2 G87/SEAT Ibiza 1.5 TSI
Dan is Nufenen, Grinsel, Susten juist perfect.
- Opa
- Auto: Ford Fiesta ST
Wij zijn een aantal jaren geleden vanuit Noord-Italië naar Interlaken gereden via de St. Gotthard, Furka en Grimsel-pass en wij vonden het een prachtige route.
De Susten en Nufenen-pass nog niet geweest, dus vergelijken daarmee wordt lastig.
Dit is volgens mij de Furka, maar kan ook de Grimsel zijn....laatste foto is in ieder geval Grimsel:

Foto's zijn gemaakt met de compact camera(Sony RX100) die ik toentertijd had....handig klein dingetje met toch wel redelijk goede kwaliteit.
De Susten en Nufenen-pass nog niet geweest, dus vergelijken daarmee wordt lastig.
Dit is volgens mij de Furka, maar kan ook de Grimsel zijn....laatste foto is in ieder geval Grimsel:

Foto's zijn gemaakt met de compact camera(Sony RX100) die ik toentertijd had....handig klein dingetje met toch wel redelijk goede kwaliteit.
- bartb
Niet helemaal want ik wil graag via Meiringen rijden en dan de brunigpas over
Eigenwijs i know. De rest komt een andere keer wel weer. Die heb ik ook al redelijk vaak gereden.
- sitechris
- Auto: BMW M2 G87/SEAT Ibiza 1.5 TSI
Brunigpass? Stel je daar niet teveel van voor. Ultradruk, is echt een grote doorgangsroute dus heel veel vrachtauto's en bussen.
- bartb
Ik weet het, ben aardig bekend in de regio
- Rolf205
Afgelopen weekend waren we in de Vogezen en hebben de app ook gebruikt.Arstey schreef: 17 sep 2025, 08:01
Alle gpx-bestanden via RouteYou gevonden.
We rijden ze in onderstaande volgorde:
- Northern Vosges GPX (linksboven)
- Route de Crêtes (linksonder)
- Zwarte Woud GPX (rechtsonder)
- Schwarzwaldhochstrasse (kunnen we aan de zwarte woud GPX knopen als we nog tijd hebben)
Best mooie app en we hebben er 2 routes ( Route de Crêtes en ??) uitgepakt en soms wat detours met extra col of shortcut aan toegevoegd. Het zoeken in de app vind ik soms een beetje rommelig qua categorieën; soms vind je routes die later niet weer kan vinden, maar er staan mooie routes in. Qua navigatie in de auto zelf vind ik de app niet geweldig; liep regelmatig vast bij mij en dan was het wel weer ff klooien om de route weer te laden. (Kan ook aan mijn voorbereiding liggen..
Maar het was weer een supergeslaagd weekend met een hoop lol en bochten...
Plaatje bij het praatje..
Op het laatste moment toch maar besloten de scoobie mee te nemen ipv de 205 cabrio; iets te weinig tijd om hm klaar te maken voor de roadtrip (Sparco kuipje ipv 205Gti stoelen en moest nog uitgelijnd worden). Toch grappig om te zien dat Fransen Subaru's compleet on-interessant vinden en de 205jes honing aan de reet lijken te hebben.
-
Arstey
Tof dat je de routes gereden hebt!Rolf205 schreef: 22 sep 2025, 16:04Afgelopen weekend waren we in de Vogezen en hebben de app ook gebruikt.Arstey schreef: 17 sep 2025, 08:01
Alle gpx-bestanden via RouteYou gevonden.
We rijden ze in onderstaande volgorde:
- Northern Vosges GPX (linksboven)
- Route de Crêtes (linksonder)
- Zwarte Woud GPX (rechtsonder)
- Schwarzwaldhochstrasse (kunnen we aan de zwarte woud GPX knopen als we nog tijd hebben)
Best mooie app en we hebben er 2 routes ( Route de Crêtes en ??) uitgepakt en soms wat detours met extra col of shortcut aan toegevoegd. Het zoeken in de app vind ik soms een beetje rommelig qua categorieën; soms vind je routes die later niet weer kan vinden, maar er staan mooie routes in. Qua navigatie in de auto zelf vind ik de app niet geweldig; liep regelmatig vast bij mij en dan was het wel weer ff klooien om de route weer te laden. (Kan ook aan mijn voorbereiding liggen..)
Maar het was weer een supergeslaagd weekend met een hoop lol en bochten...![]()
Plaatje bij het praatje..
Op het laatste moment toch maar besloten de scoobie mee te nemen ipv de 205 cabrio; iets te weinig tijd om hm klaar te maken voor de roadtrip (Sparco kuipje ipv 205Gti stoelen en moest nog uitgelijnd worden). Toch grappig om te zien dat Fransen Subaru's compleet on-interessant vinden en de 205jes honing aan de reet lijken te hebben.
Ik heb alle gpx-bestanden al geoptimaliseerd en fouten uit gehaald en vervolgens omgezet naar bolletje-pijltje met Rally-Navigator.
Nog 3 weken en wij zijn weg kijk er naar uit!
Route de cretes de moeite???
- Rolf205
Jazeker! Maar in de Vogezen is een mooie route uitzetten niet zo moeilijk; zoek op de kaart een paar toppen waar dikke darmen in de buurt liggen, zet ze op een rijtje in de nav en rijden maar. Succes verzekerd!
-
Enzo
Oef klinkt mooi, veel plezier! @arstey, zou je de GPX bestanden eventueel ook willen delen? Ik ben bezig met een roadtrip te plannen voor juni ‘26 met vrienden en eigenlijk zijn dit wel een beetje de routes die we aan willen doen waarschijnlijk. Much appreciated als dat zou kunnen!
Ik ben overigens vaak ver gekomen met My Route App. Moet alleen zeggen dat ik ook daarvan de interface niet altijd optimaal vind.
Ik ben overigens vaak ver gekomen met My Route App. Moet alleen zeggen dat ik ook daarvan de interface niet altijd optimaal vind.
- Martijn M
Vorige week een 6-daags Pyreneeën tripje gedaan. 4000km gereden met de Megane. Prachtige omgeving en ook prima weer gehad. Maar een koude ochtend (-6) met sneeuw en mist.
Qua rijden was het echt fantastisch, prachtige wegen waar de Megane echt goed tot z'n recht komt, enorm van genoten.
Wat me op viel is dat het er echt mega rustig was, waren ochtenden bij dat ik de eerste paar uur gewoon geen enkele auto tegen ben gekomen. Zal binnenkort in m'n topic wat foto's dumpen en hier de route posten.
Qua rijden was het echt fantastisch, prachtige wegen waar de Megane echt goed tot z'n recht komt, enorm van genoten.
Wat me op viel is dat het er echt mega rustig was, waren ochtenden bij dat ik de eerste paar uur gewoon geen enkele auto tegen ben gekomen. Zal binnenkort in m'n topic wat foto's dumpen en hier de route posten.
- Opa
Is ook mooi daar, wij zijn er in 2022 geweest, eerst in Argelès-Gazost in Frankrijk, om foto's te maken van de beklimming van de Col du Tourmalet met Team Westland en daarna doorgereden naar Spanje waar we nog een week in Bielsa hebben vertoefd.

Martijn M schreef: 30 sep 2025, 09:39 Zal binnenkort in m'n topic wat foto's dumpen en hier de route posten.
- Rolf205
De Pyreneeën zijn ook gaaf idd...
Deze zomer waren wij daar op vakantie en ben toen daar nog een dagje op pad geweest met een S1000R aan de Spaanse kant.

Deze zomer waren wij daar op vakantie en ben toen daar nog een dagje op pad geweest met een S1000R aan de Spaanse kant.
- Enrico
Deze Group Rijders kwam ik tegen in de Black Forest in Duitsland tegen. Altijd leuk om dit soort autos in het wild te zien.
- Opa
Als je dan toch auto's tegen moet komen...... 
-
Arstey
Terug van gisterenavond 10u van de Vogezen en het Zwarte woud. Roadbooks perfect, wegen en weer prachtig!! Echt enorm verrast door de hoeveelheid en schoonheid van de stuurmanswegen in beide regio's...
Totaal 1.750km gereden met mijn witte ketel.
Rijden, genieten, sleutelen en grappen en grollen met vrienden en na het rijden de nodige biertjes...
Kortom een top weekend, 4 auto's is ook een ideale hoeveelheid om het allemaal bij elkaar te houden!
Zoals je op onderstaande foto's kunt zien vond de E36 het nodig om het eerste uur van de eerste roadbook zijn diff-oor eraf te trekken (met zijn S54...) dus bijna een halve dag gesleuteld na op 1u20 rijden in duitsland een nieuw deksel te vinden. Hoort er gewoon bij
.

Komen nog massa's foto's die achter zijn zal wel eens uitgebreid posten...
Totaal 1.750km gereden met mijn witte ketel.
Rijden, genieten, sleutelen en grappen en grollen met vrienden en na het rijden de nodige biertjes...
Kortom een top weekend, 4 auto's is ook een ideale hoeveelheid om het allemaal bij elkaar te houden!
Zoals je op onderstaande foto's kunt zien vond de E36 het nodig om het eerste uur van de eerste roadbook zijn diff-oor eraf te trekken (met zijn S54...) dus bijna een halve dag gesleuteld na op 1u20 rijden in duitsland een nieuw deksel te vinden. Hoort er gewoon bij

Komen nog massa's foto's die achter zijn zal wel eens uitgebreid posten...
-
OnlineMartijn_bmw
Benieuwd naar de rest van de foto’s!
Ziet er uit als een leuk gezelschap en mooi gebied
Ziet er uit als een leuk gezelschap en mooi gebied
- Rolf205
Heey, volgens mij waren wij hier 2 weekjes eerder..