Corona in Nederland.....
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Re: Corona in Nederland.....
Onbeperkt Spareribs ook meteen afschaffen!
-
OnlineRS-Ron
Gewoon C10 gaan rijden, elke dag tankentomgtr schreef: 09 sep 2021, 10:22 Dan moet je het zwart verdienen en dan nog redelijk onzichtbaar uitgeven. Dat kan maar of je daar echt vrolijk van wordt. En je kinderen die een koffer vol geld erven? Wat moet je ermee? Huis kopen, of auto. Niet dus. Elke maand er je boodschappen van ddoen schiet ook niet echt op. Of heel vaak een easyjetje naar buitenland pakken en dan in buitenland met cash strooien? Ik zat eens in een hotel waar een Nederlander zat met duidelijk overschot aan zwart geld. Dik pakket cash in broekzak en maar rondjes geven. Ik werd er niet ech jaloers van.

Gr Ron
- tomgtr
Ja, alleen geen MRB betalen voelt toch een beetje schraper.
-
OnlineRS-Ron
Voel ik helemaal niets van !

-
Hoeveel je betaalt in verschillende stappen is geheel afhankelijk van je levensloop en dat is iets waar je geen grip op hebt.tomgtr schreef: 09 sep 2021, 11:35 Het maakt niet zoveel uit hoeveel keer belasting je betaalt. Of je nou 1 keer 70 pct betaalt of het in verschillende stappen betaalt.
Betaal je 1 keer belasting is hét grote verschil dat je een toekomstplan kunt maken voor wat je met je centen wil gaan doen.
Ben je nu 30 en wil je eerder stoppen met werken of een dikke bmw halen, kun je daar nu al voor sparen. Maar dan moet het niet zo zijn dat net op het moment dat jij van je centen wilt gaan genieten er ineens een grote hap van je spaarcenten wordt afgenomen door de regering.
Verbruiksbelastingen zoals BTW, accijns, wegenbelasting etc. zie ik heel anders dan loonbelasting.
-
Denemarken is goed bezig

-
Inderdaad.Elise schreef: 09 sep 2021, 11:49Hoeveel je betaalt in verschillende stappen is geheel afhankelijk van je levensloop en dat is iets waar je geen grip op hebt.tomgtr schreef: 09 sep 2021, 11:35 Het maakt niet zoveel uit hoeveel keer belasting je betaalt. Of je nou 1 keer 70 pct betaalt of het in verschillende stappen betaalt.
Betaal je 1 keer belasting is hét grote verschil dat je een toekomstplan kunt maken voor wat je met je centen wil gaan doen.
Ben je nu 30 en wil je eerder stoppen met werken of een dikke bmw halen, kun je daar nu al voor sparen. Maar dan moet het niet zo zijn dat net op het moment dat jij van je centen wilt gaan genieten er ineens een grote hap van je spaarcenten wordt afgenomen door de regering.
Verbruiksbelastingen zoals BTW, accijns, wegenbelasting etc. zie ik heel anders dan loonbelasting.
- tomgtr
Meebetalen aan zorg/ verzorging is ook een verbruiksbelasting?Elise schreef: 09 sep 2021, 11:49Hoeveel je betaalt in verschillende stappen is geheel afhankelijk van je levensloop en dat is iets waar je geen grip op hebt.tomgtr schreef: 09 sep 2021, 11:35 Het maakt niet zoveel uit hoeveel keer belasting je betaalt. Of je nou 1 keer 70 pct betaalt of het in verschillende stappen betaalt.
-
Ik betaal graag belasting aan (ouderen) zorg als ik later er aan toe ben(misschien), maar pak mijn spaargeld dan niet nog een keer af !
-
OnlineRS-Ron
Ik vind het Canadese principe ook wel aansprekend. Pas een verblijfsvergunnning als immigrant als je een fulltime contract van een Canadese werkgever kan overhandigen en zelf ziektekostenverzekering afsluiten en betalen. Zo niet retourtje naar huis (waar je vandaan kwam). Wat moet je met immigranten die je moet dwingen om te werken voor een uitkering betaald door jou belastingbetalers ? Voor die ene immigrant heb je 4 betaalde krachten nodig die hem/haar uiteindelijk ook niet rendabel krijgen. Wegwezen, hard, maar wel sociaal naar je eigen bevolking.
Gr Ron
-
Als jij een litertje benzine wilt halen, een fles jenever een nieuwe auto aanschaffen is dat allemaal afhankelijk van hoeveel centjes je hebt, dus daar kun je prima een verbruiksbelasting aan koppelen.tomgtr schreef: 09 sep 2021, 11:56Meebetalen aan zorg/ verzorging is ook een verbruiksbelasting?Elise schreef: 09 sep 2021, 11:49Hoeveel je betaalt in verschillende stappen is geheel afhankelijk van je levensloop en dat is iets waar je geen grip op hebt.tomgtr schreef: 09 sep 2021, 11:35 Het maakt niet zoveel uit hoeveel keer belasting je betaalt. Of je nou 1 keer 70 pct betaalt of het in verschillende stappen betaalt.
Een beetje zorg inkopen, met een daaraan gekoppelde verbruiksbelasting, wordt erg lastig want dat kun je niet doen aan de hand van hoeveel centjes als je hebt. Jezelf daartegen verzekeren kan ook niet, immers als bekend is dat je onderliggende aandoeningen hebt is er geen verzekeraar die je wil verzekeren. En als ze je willen verzekeren is dat tegen exorbitante premies.
Dus gezien onze solidariteit moet zorg wel uit de algemene middelen komen en betaald worden vanuit loonbelasting etc.
- tomgtr
Ik snap wat je zegt maar je visie is wel heel erg gebaseerd op je persoonlijke situatie. Die is zeker niet uniek maar ook niet modaal.
Als ik 100 pct vanuit mijn specefieke situatie zou kijken zouden dingen als zorg of vervoer betalen vanuit loon/winst belasting the horror zijn.
Maar ik ben realistisch en accepteer dat er uit solidariteit veel van mijn afgedragen belasting niet ten behoeve van mij maar ten behoeve van de maatschapij gebruikt wordt. Prima.
Minder prima wordt het als jan en alleman met prachtig sociale ideeen komen, zorg volledig vergoed voor iedereen, betere zorg, meer veiligheid, gratis openbaar vervoer, betaalbare sociale woningbouw, gratis onderwijs etc etc.
Dan betaal ik in no time een procentje of 10 meer belasting en hoewel ik best heel solidair ben (Robin denkt zelfs dat ik links ben?!) zitten daar ook grenzen aan!
Als ik 100 pct vanuit mijn specefieke situatie zou kijken zouden dingen als zorg of vervoer betalen vanuit loon/winst belasting the horror zijn.
Maar ik ben realistisch en accepteer dat er uit solidariteit veel van mijn afgedragen belasting niet ten behoeve van mij maar ten behoeve van de maatschapij gebruikt wordt. Prima.
Minder prima wordt het als jan en alleman met prachtig sociale ideeen komen, zorg volledig vergoed voor iedereen, betere zorg, meer veiligheid, gratis openbaar vervoer, betaalbare sociale woningbouw, gratis onderwijs etc etc.
Dan betaal ik in no time een procentje of 10 meer belasting en hoewel ik best heel solidair ben (Robin denkt zelfs dat ik links ben?!) zitten daar ook grenzen aan!
-
Ik begrijp niet hoe je aan dat idee komt.tomgtr schreef: 09 sep 2021, 12:41 Ik snap wat je zegt maar je visie is wel heel erg gebaseerd op je persoonlijke situatie. Die is zeker niet uniek maar ook niet modaal.
Mijn visie over de belastingen in dit land heeft helemaal niets met mijn persoonlijke situatie te maken. Ja toevallig staat dit in het corona draadje en toevallig gaat het over de zorg, maar belastingen behelst veel meer dan dat en ik heb mij daar al veelvuldig over uitgelaten in andere topics.
Verder denk ik dat je zelf iets te eenzijdig de boel beschouwd. Oh het is gratis, oh ik moet meer belasting betalen, oh de horror.
Meer belasting betalen is helemaal niet erg, zo heb ik zelf ook nog het 60% IB tarief mogen aftikken. Wat belangrijker is, is wat er met het geld gebeurt, daar wringt hem de schoen.
-
Nee, maar je komt wel eens 'anti rechtse ideeen' over en neemt dan zonder argumentatie GL/PvdA/D66 maar voor lief.
Zo van: Dat moet dan maar,want geen alternatief of iets van die strekking.
Er is juist altijd een alternatief...
Dat laat de uitslag van de verkiezingen zien.
Wat hebben PVV/FvD etc 'jou' misdaan, wat hebben ze het volk 'misdaan'? Dit itt (Groen) Links/PvdA/D66 die hebben geregeerd met onze belastingcenten......door acties van die kliek bestaat PVV/FvD en met een heel grote aanhang.....
- tomgtr
Laatste zinnetje mee eens.
Wat PVV en FvD misdaan hebben in mijn ogen is zover doorslaan met polariseren en met standpunten komen die zo ongrondwettelijk zijn dat ze niet uitvoerbaar zijn. Je kan VVD kwalijk nemen dat ze hun beloften niet waarmaken, iets wat ook niet kan in een coalitiepolitiek als wij hebben. Maar ik kan FvD en PVV kwalijk nemen dat ze dingen beloven zonder te berekenen wat dat kost of dingen beloven die zo ongrondwettelijk zijn dat ze praktisch onuitvoerbaar zijn en zich daarmee ook nog diskwalificeren als coalitiepartner.
Zou ik liever een kabinet zien van VVD met links of met rechtse partijen? Rechts natuurlijk. Maar dan wel rechts met uitvoerbare plannen. En plannen waarvan ik weet wat me dat gaat kosten en hoe we dat gaan betalen. Rechts met een enigszins betrouwbare partijstructuur, niet allemaal griezels op zoek naar hun 5 minutes of fame die opportunistisch van partij naar partij hoppen of hun eigen fractie starten.
De zittende elite die van baantje naar baantje hoppen heb ik niks mee. Maar dat zooitje ongeregeld wat Baudet en Wilders om zich heen verzamelen zie ik ook geen land besturen.
Of je dat nou leuk vind of niet, politiek bedrijven is ook een vak, te pas en te onpas proefbalonnetjes loslaten en bij iedereen op enkels inkomen doen het leuk op YouTube maar je komt er geen steek verder mee, zoveel is duidelijk. En ze hebben het kennelijk niet in zich om verder te komen of zichzelf te heruitvinden.
Met al die stemmen die LPF, Leefbaar Nederland, PVV, FvD, Ja21 en zal er nog wel wat hebben binnengehaald hebben ze geen fluit mee bereikt. Het waren allemaal proteststemmen. Maar ze kunnen niet over zichzelf heen stappen en groeien naar een potentiële coalitiepartner. Dat hebben ze misdaan in mijn opinie. Het roepen wat hun potentiële achterban fijn vindt om te horen lijkt belangrijker te zijn dan jezelf positioneren in een positie dat je echt potten kan breken. En dat al zo lang en zo doorzichtig dat ik niet eens meer geloof dat ze echt willen regeren (en dan rekenschap afleggen).
Wat PVV en FvD misdaan hebben in mijn ogen is zover doorslaan met polariseren en met standpunten komen die zo ongrondwettelijk zijn dat ze niet uitvoerbaar zijn. Je kan VVD kwalijk nemen dat ze hun beloften niet waarmaken, iets wat ook niet kan in een coalitiepolitiek als wij hebben. Maar ik kan FvD en PVV kwalijk nemen dat ze dingen beloven zonder te berekenen wat dat kost of dingen beloven die zo ongrondwettelijk zijn dat ze praktisch onuitvoerbaar zijn en zich daarmee ook nog diskwalificeren als coalitiepartner.
Zou ik liever een kabinet zien van VVD met links of met rechtse partijen? Rechts natuurlijk. Maar dan wel rechts met uitvoerbare plannen. En plannen waarvan ik weet wat me dat gaat kosten en hoe we dat gaan betalen. Rechts met een enigszins betrouwbare partijstructuur, niet allemaal griezels op zoek naar hun 5 minutes of fame die opportunistisch van partij naar partij hoppen of hun eigen fractie starten.
De zittende elite die van baantje naar baantje hoppen heb ik niks mee. Maar dat zooitje ongeregeld wat Baudet en Wilders om zich heen verzamelen zie ik ook geen land besturen.
Of je dat nou leuk vind of niet, politiek bedrijven is ook een vak, te pas en te onpas proefbalonnetjes loslaten en bij iedereen op enkels inkomen doen het leuk op YouTube maar je komt er geen steek verder mee, zoveel is duidelijk. En ze hebben het kennelijk niet in zich om verder te komen of zichzelf te heruitvinden.
Met al die stemmen die LPF, Leefbaar Nederland, PVV, FvD, Ja21 en zal er nog wel wat hebben binnengehaald hebben ze geen fluit mee bereikt. Het waren allemaal proteststemmen. Maar ze kunnen niet over zichzelf heen stappen en groeien naar een potentiële coalitiepartner. Dat hebben ze misdaan in mijn opinie. Het roepen wat hun potentiële achterban fijn vindt om te horen lijkt belangrijker te zijn dan jezelf positioneren in een positie dat je echt potten kan breken. En dat al zo lang en zo doorzichtig dat ik niet eens meer geloof dat ze echt willen regeren (en dan rekenschap afleggen).
- Martijn_bmw
Wat hier een nog groter probleem is voor persoonlijke lange termijn planning is het zwabber beleid… ik heb werkelijk geen idee waar ik over 30jr aan toe ben qua overheid beleid. Dus voelt pensioen, sparen voor oude dag ect als ver van mijn bed showElise schreef: 09 sep 2021, 11:49Hoeveel je betaalt in verschillende stappen is geheel afhankelijk van je levensloop en dat is iets waar je geen grip op hebt.tomgtr schreef: 09 sep 2021, 11:35 Het maakt niet zoveel uit hoeveel keer belasting je betaalt. Of je nou 1 keer 70 pct betaalt of het in verschillende stappen betaalt.
-
Was gewoon beetje de cliché boven halen, in mijn stamcafé kom ik binnen en iedereen aan de toog trakteert iedereen. Eer je de eerste maal een rondje kan geven sta je al op je hoofd...Robin schreef: 09 sep 2021, 10:50 LOL @ Arstey, ik geef in m'n stamkroegen rondjes bij de vleet. Krijg het dubbel en dwars qua handel terug. Fooien geef ik ook, altijd....
Horeca is mij zeer dierbaar. Zeer dierbaar.
-
Dit heb je nu al vaker gezegd en natuurlijk is het ongeloofwaardig als je met geld gaat strooien maar geen idee hebt waar het vandaan komt (al doet elke linkse partij dat ook en naar mijn idee nog een tandje erger). Uiteindelijk is het toch geven en nemen, want niemand z'n partijprogramma komt volledig tot uitvoer. Daar komt bij dat juist rechtse partijen graag de immigratie beperken en daarop willen besparen, maar hoeveel die linkse hobby's kosten wil men vaak niet doorberekenen want dat ligt gevoelig. En als ze het doen komen er schrikbarende bedragen uit:tomgtr schreef: 09 sep 2021, 13:49
Maar ik kan FvD en PVV kwalijk nemen dat ze dingen beloven zonder te berekenen wat dat kost
https://www.ewmagazine.nl/opinie/opinie ... jn-809108/
- tomgtr
Tom, helemaal mee eens, daarom stem ik ook niet links. Sterker nog, geen idee waarop nog te stemmen. Maar dat is nog steeds geen reden voor mij om mijn stem een proteststem te maken en te laten gaan naar een populist die maar wat roept.
-
Hoho. Als er geld te halen was waren de mensen wel aardiger hoor.tomgtr schreef: 09 sep 2021, 10:46 Dat is waar, maar als ik zie hoe verschikkelijk ondankbaar en niet verzorgend bveel mensen voor hun ouders zijn snap ik ook best dat mensen liever dat buffertje zelf hebben dan het aan kinderen geven die er een auto voor kopen ipv gebruiken voor ouders waar nodig.
-
On topic:
Willem Engel naar verkeerde rechtbank in zaak tegen Belgische viroloog

Willem Engel naar verkeerde rechtbank in zaak tegen Belgische viroloog
Mechelen - Willem Engel is donderdagochtend veroordeeld tot het betalen van alle proceskosten van de zaak die hij bij de correctionele rechtbank in Mechelen had aangespannen tegen de Belgische viroloog Marc Van Ranst, wegens smaad en laster. De voorman van Viruswaarheid had zijn zaak bij de verkeerde rechtbank aanhangig gemaakt, waarna niet-ontvankelijkheid volgde.

-
-
Rottumerplaat: mooi wonen
-
-
OnlineRS-Ron
Ben het voor een groot gedeelte met je eens Tom, wat mij alleen opvalt is het feit dat er wel met extreem linkse partijen wordt gepraat. D66 en GL en inmiddels ook de PVDA hebben ook een aantal (waan)ideeën waar het met dit land naartoe moet. Juist nu is het nmm een uitgelezen moment om bijvoorbeeld met de PVV en Ja21 eens een praatje te maken. Zeker de PVV zal dan op moeten schuiven naar het midden, maar laten we eerlijk zijn het is beter om rechts van het midden uit te komen dan links van het midden. Dat heeft de stemmer ook aangegeven met de verkiezingen. Ik wil wel eens zien wat er uiteindelijk voor een inhoudelijk voorstel uit zo'n formatietraject komt.tomgtr schreef: 09 sep 2021, 13:49 Laatste zinnetje mee eens.
Het mag van mij zeker wat minder kruiperig naar Brussel, ja dubbel paspoort is prima, consequentie is wel dat je na het plegen van drie misdrijven je Nederlands paspoort kwijt bent. Ja maar Marokko geeft je het automatisch...... Dan mag je na drie keer over de schreef gaan een klacht gaan indienen bij de Koning in Marokko, wij zetten je wel met een bootje voor de kunst af. En je krijgt geen cent meer in Nedeeland. Canadees principe voor migranten, en niet iedereen maar een vluchteling maken, want zielig en op zoek naar beter leven. En het zou best kunnen dat er uiteindelijk wat doeltreffender wordt opgetreden binnen de marges die grondwettelijk zijn toegestaan. Tijden veranderen en wellicht moet de grondwet ook wel eens worden "gereviseerd". Prima zolang het maar democratisch gebeurd. Ben niet onmiddellijk bang dat de hakenkruizen door de straten marcheren als Ja21 en de PVV in een kabinet zitten met de VVD en het CDA. Denk wel dat het wat doeltreffender wordt, het kabinetsbeleid.
Dan zal ook de PVV moeten doorberekenen en concessies moeten doen.
Wilders en Rutte hebben kennelijk iets persoonlijks, prima dat los je maar op. Kom je niet uit de formatiebrsprekingen met de PVV en Ja21 dan doen we maar nieuwe verkiezingen. Dan weet je ook als kiezer hoeveel de PVV en Ja21 aan hun te ver doorgeslagen standpunten blijven vasthouden bij regeringsverantwoordelijkhed. Maar daar wringt misschien de schoen, dan blijken die naast realistisch ook bereid tot uitvoerbare consessies en is de drempel om erop te stemmen voor velen zoals jij en ik weg.......
Gr Ron