Nederland gaat naar de haaien

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Mrton

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Mrton » 20 nov 2017, 19:31

Mike R32 schreef: 20 nov 2017, 18:03 Dit alles is het gevolg van de islamisering binnen de EU en dus ook Nederland. De EU pleit komende jaren voor nog meer migranten, meer dan 90% hiervan zullen moslim zijn. Inmiddels weten we dat een ruime meerderheid van deze relegie zich weigert aan te passen.
Bron van al deze wetenschap?

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 20 nov 2017, 19:33

Geen, maar het klinkt wel lekker natuurlijk.

Fernando

Bericht door Fernando » 20 nov 2017, 19:42

Bram schreef: 20 nov 2017, 18:08
Fernando schreef: 20 nov 2017, 17:58 Bram nogmaals ze moet een uniform aan want ze is agente. Ze beantwoordt telefonisch het servicenummer van de politie en mag aangiften opnemen via een video-verbinding. Dus ze is dan zichtbaar als agente met hoofddoek. Dat lijkt mij een uitgemaakte zaak toch?
Volgens het artikel is ze geen agente. Lijkt me een belangrijk verschil.

Als ze dat wel was ben ik het met jullie eens, maar dat is ze dus niet.
Maar we zijn het dus eens Bram? :)

JP

Bericht door JP » 20 nov 2017, 19:44

Dus zij wil afdwingen dat ze met “hoes” achter de PC mag zitten..... :hmmm:

Bram

Bericht door Bram » 20 nov 2017, 19:54

Fernando schreef: 20 nov 2017, 19:42
Fernando schreef: 20 nov 2017, 17:58 Bram nogmaals ze moet een uniform aan want ze is agente. Ze beantwoordt telefonisch het servicenummer van de politie en mag aangiften opnemen via een video-verbinding. Dus ze is dan zichtbaar als agente met hoofddoek. Dat lijkt mij een uitgemaakte zaak toch?

Maar we zijn het dus eens Bram? :)
Ik haal dit uit de uitspraak:

Verzoekster is moslima en draagt een hoofddoek. Zij is per 1 juni 2016 bij verweerder aangesteld als assistent intake & service. Zij staat in deze functie burgers te woord die het 0900-servicenummer van verweerder bellen. Het gaat daarbij om het beantwoorden en registreren van niet-spoedeisende telefonische vragen of problemen. Zij verricht deze taken in burgerkleding waarbij zij een hoofddoek draagt.

Blijkbaar is ze dus geen politieagent, maar een medewerker van de politie. Mogelijk weten de media het niet precies, of vinden ze iedereen die bij de politie werkt een agent. Ik mag aannemen dat dit schrijven, afkomstig van het college zelf wel klopt namelijk.

http://www.mensenrechten.nl/publicaties ... 135/detail

Fernando

Bericht door Fernando » 20 nov 2017, 19:56

Blijkbaar over mijn post heen gelezen dus dan quote ik mezelf maar even:
Fernando schreef: 20 nov 2017, 18:15

Misschien zie ik iets over het hoofd maar volgens meerdere artikelen is ze agente...

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1275207 ... -hoofddoek

https://www.ad.nl/binnenland/mijn-hoofd ... ~ad4b2105/

https://www.nu.nl/binnenland/5014898/co ... ieden.html
Mensenrechtencollege: Politie discrimineert agente met verbod op hoofddoek

AMSTERDAM - De politie discrimineert een agente door haar te verbieden een hoofddoek te dragen tijdens het werk op kantoor. Dat heeft het College voor de Rechten van de Mens bepaald in een zaak die was aangespannen door een agente in Rotterdam.

De vrouw, Sarah Izat, wil vanwege haar geloofsovertuiging ook tijdens haar werk een hoofddoek dragen, in combinatie met haar uniform. De politie staat dat niet toe, omdat de organisatie onpartijdig is en dat ook moet uitstralen. De betrokken medewerkster vindt dat zij wordt beperkt in de vrijheid van godsdienst.

Het college vindt de uniforme gezagsuitstraling en de eigen veiligheid van de politieambtenaar op zich zwaarwegende belangen vanuit de politie, maar is er in dit geval niet van overtuigd dat die van toepassing zijn op de betrokkene.

Zonder uniform mag hoofddoek wel

Izat werkt op de afdeling intake & service en heeft daar niet veel contact met burgers. Ze beantwoordt telefonisch het servicenummer van de politie en mag aangiften opnemen via een video-verbinding. Ze mag dat doen in burgerkleding, met een hoofddoek. Haar collega’s doen dit werk echter in een uniform. De vrouw wil dat ook, maar het korps staat dát niet toe.

De vrouw wilde een principiële uitspraak van het College zodat ook andere vrouwelijke agenten hier wat aan hebben die een hoofddoek willen dragen. Dat is volgens haar belangrijk, omdat de politie zelf aangeeft dat ze meer diversiteit in de gelederen wil.

Niet bindend

Uitspraken van het College zijn niet bindend. „Het College is deskundig en gezaghebbend en daarom vraagt een reactie ook een zorgvuldige voorbereiding. Uiteraard doet de politie dat in samenspraak met het ministerie van Justitie en Veiligheid, want de uiteindelijke bevoegdheid ligt bij de minister”, heeft de politie al laten weten.

VVD, PVV en CDA maken in elk geval direct duidelijk dat zij vinden dat de minister het oordeel van het College niet over moet nemen. De partijen menen dat hoofddoekjes niet met een uniform gecombineerd mogen worden. „Waanzin”, noemt PVV-leider Wilders de uitspraak. „Het is maar goed dat dat College geen bindend uitspraken kan doen”, zegt VVD-Kamerlid Arno Rutte. Een uniform moet neutraal zijn, vindt de liberaal. CDA-Kamerlid Chris van Dam wil de uitspraak bestuderen, maar hij zegt dat zijn partij sowieso bij het standpunt blijft dat een uniform neutraal behoort te zijn.

’Praten’

Izat wil nu met de politie in gesprek om te kijken of zij voortaan haar uniform én hoofddoek mag dragen tijdens haar werk. Ze hoopt dat het positieve oordeel van het college „een stevige aanzet” vormt voor de politie om toch de regels op dit vlak te herzien. Haar advocaat Betül Özates wijst erop dat landen als Groot-Brittannië, Canada, Australië en Nieuw-Zeeland politievrouwen wel toestaan een hoofddoek te dragen.

In een reactie zegt de politie ’de uitspraak te bestuderen’. Ook laat ze weten ’dat neutraliteit onverminderd belangrijk blijft als uitgangspunt bij het politiewerk’.

Mike R32
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.

Bericht door Mike R32 » 20 nov 2017, 19:58

JP schreef: 20 nov 2017, 19:44 Dus zij wil afdwingen dat ze met “hoes” achter de PC mag zitten..... :hmmm:
:roflol:
Daar was het wachten op.

Bram

Bericht door Bram » 20 nov 2017, 20:16

Fernando schreef: 20 nov 2017, 19:56 Blijkbaar over mijn post heen gelezen dus dan quote ik mezelf maar even:
Fernando schreef: 20 nov 2017, 18:15

Misschien zie ik iets over het hoofd maar volgens meerdere artikelen is ze agente...

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1275207 ... -hoofddoek

https://www.ad.nl/binnenland/mijn-hoofd ... ~ad4b2105/

https://www.nu.nl/binnenland/5014898/co ... ieden.html
Mensenrechtencollege: Politie discrimineert agente met verbod op hoofddoek

AMSTERDAM - De politie discrimineert een agente door haar te verbieden een hoofddoek te dragen tijdens het werk op kantoor. Dat heeft het College voor de Rechten van de Mens bepaald in een zaak die was aangespannen door een agente in Rotterdam.

De vrouw, Sarah Izat, wil vanwege haar geloofsovertuiging ook tijdens haar werk een hoofddoek dragen, in combinatie met haar uniform. De politie staat dat niet toe, omdat de organisatie onpartijdig is en dat ook moet uitstralen. De betrokken medewerkster vindt dat zij wordt beperkt in de vrijheid van godsdienst.

Het college vindt de uniforme gezagsuitstraling en de eigen veiligheid van de politieambtenaar op zich zwaarwegende belangen vanuit de politie, maar is er in dit geval niet van overtuigd dat die van toepassing zijn op de betrokkene.

Zonder uniform mag hoofddoek wel

Izat werkt op de afdeling intake & service en heeft daar niet veel contact met burgers. Ze beantwoordt telefonisch het servicenummer van de politie en mag aangiften opnemen via een video-verbinding. Ze mag dat doen in burgerkleding, met een hoofddoek. Haar collega’s doen dit werk echter in een uniform. De vrouw wil dat ook, maar het korps staat dát niet toe.

De vrouw wilde een principiële uitspraak van het College zodat ook andere vrouwelijke agenten hier wat aan hebben die een hoofddoek willen dragen. Dat is volgens haar belangrijk, omdat de politie zelf aangeeft dat ze meer diversiteit in de gelederen wil.

Niet bindend

Uitspraken van het College zijn niet bindend. „Het College is deskundig en gezaghebbend en daarom vraagt een reactie ook een zorgvuldige voorbereiding. Uiteraard doet de politie dat in samenspraak met het ministerie van Justitie en Veiligheid, want de uiteindelijke bevoegdheid ligt bij de minister”, heeft de politie al laten weten.

VVD, PVV en CDA maken in elk geval direct duidelijk dat zij vinden dat de minister het oordeel van het College niet over moet nemen. De partijen menen dat hoofddoekjes niet met een uniform gecombineerd mogen worden. „Waanzin”, noemt PVV-leider Wilders de uitspraak. „Het is maar goed dat dat College geen bindend uitspraken kan doen”, zegt VVD-Kamerlid Arno Rutte. Een uniform moet neutraal zijn, vindt de liberaal. CDA-Kamerlid Chris van Dam wil de uitspraak bestuderen, maar hij zegt dat zijn partij sowieso bij het standpunt blijft dat een uniform neutraal behoort te zijn.

’Praten’

Izat wil nu met de politie in gesprek om te kijken of zij voortaan haar uniform én hoofddoek mag dragen tijdens haar werk. Ze hoopt dat het positieve oordeel van het college „een stevige aanzet” vormt voor de politie om toch de regels op dit vlak te herzien. Haar advocaat Betül Özates wijst erop dat landen als Groot-Brittannië, Canada, Australië en Nieuw-Zeeland politievrouwen wel toestaan een hoofddoek te dragen.

In een reactie zegt de politie ’de uitspraak te bestuderen’. Ook laat ze weten ’dat neutraliteit onverminderd belangrijk blijft als uitgangspunt bij het politiewerk’.
Ik heb niet over jouw reactie heen gelezen, ik heb de uitspraak opgezocht en daar wat tekst en uitleg uitgehaald en hier gepost. Blijkbaar is ze werkzaam als assistent intake en service, en zie ik in de uitspraak nergens naar voren komen dat ze een agente is.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 20 nov 2017, 20:17

Het gaat erom dat ze wél zonder uniform mét hoofddoek mag werken, maar als ze een uniform wil dragen, ze moet afzien van d'r hoofddoek om de hiervoor al (door velen hier) genoemde redenen, met in de basis: neutraliteit.

Fernando

Bericht door Fernando » 20 nov 2017, 20:33

Ok Bram agente/politiemedewerker feit blijft dat ze door die videoverbinding wel in rechtstreeks contact staat met burgers en de rest van haar collega's wel verplicht in uniform rondlopen. Maar we gaan er denk ik niet uitkomen. :-)

Bram

Bericht door Bram » 20 nov 2017, 20:39

:thumbup:

Bram

Bericht door Bram » 20 nov 2017, 20:39

:thumbup:

Maus335i

Bericht door Maus335i » 20 nov 2017, 21:23

Mike R32 schreef: 20 nov 2017, 18:03 Dit alles is het gevolg van de islamisering binnen de EU en dus ook Nederland. De EU pleit komende jaren voor nog meer migranten, meer dan 90% hiervan zullen moslim zijn. Inmiddels weten we dat een ruime meerderheid van deze relegie zich weigert aan te passen.
Even los van of ik het er mee eens ben of niet. Het zal wel aan mij liggen... maar ik kom net uit Dubai van 2 weken zon en bedacht me dat als ik er zou gaan wonen, ik ook gewoon zo’n gewaad aan trek als dat vanuit de cultuur gewenst is. Nu is Dubai een slecht voorbeeld omdat het zo verwesterd is inmiddels, maar toch...

Het is toch volstrekt normaal dat als ik ga emigreren, ik me aanpas aan de cultuur van het land waar ik ga wonen of ben ik nou zo vreemd?

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 20 nov 2017, 21:46

Wat denk jij? InDubai wil ik ook Sinterklaas vieren met de donkerste Pieten beschikbaar al dan niet ingevlogen door Emirates.

En met kerst Gluhwei(n)(b)bij 40 graden C. in the desert.......... :tooth:

:wink:

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 20 nov 2017, 21:48

Robin schreef: 20 nov 2017, 20:17 Het gaat erom dat ze wél zonder uniform mét hoofddoek mag werken, maar als ze een uniform wil dragen, ze moet afzien van d'r hoofddoek om de hiervoor al (door velen hier) genoemde redenen, met in de basis: neutraliteit.
^ Dit dus.

Kiezen of delen voor de deze dame.

Wij zien ook geen dienstdoende militairen met een hagelwitte Stetson op het hoofd, dat is een baret / platte pet, Stetson bij line dancing in eigen tijd prima :D

Intussen heeft Grapperhaus al gemeld dat Uniform en Hoofddoek tegenstrijdig zijn en hij dit niet gaat accorderen.

https://www.elsevierweekblad.nl/nederla ... an-561430/

Robin

Bericht door Robin » 21 nov 2017, 10:51

Nog meer leesvoer, vooral de laatste alinea laat zien dat deze meneer is van de pot verwijt de ketel:

https://www.nrc.nl/nieuws/2017/11/20/de ... 1-a1581947

Edit en deze met de fantastische tekst:
Friese actievoerders hebben zaterdag zo’n 120 demonstranten uit Rotterdam en Amsterdam fysiek belet om in Dokkum vreedzaam te betogen tegen de racistische karikatuur van Zwarte Piet door hun bussen op de snelweg de pas af te snijden en te laten stoppen.

https://www.nrc.nl/nieuws/2017/11/19/na ... 1-a1581772

Geweldig, NRC wordt steeds beter.

Robin

Bericht door Robin » 21 nov 2017, 11:04

https://www.nrc.nl/nieuws/2017/11/17/vo ... 7-a1581623

Met daarin de skitterende alinea:
Het vreedzame protest dat aanstaande zaterdag in Dokkum zal plaatsvinden, wordt sterk gedreven door Surinaamse, Caribische en Ghanese Nederlanders. Vele sympathisanten van Nederlandse origine zullen aan hun zijde staan. Zij staan op tégen de pijnlijke restanten van een wreed koloniaal regime en vóór verandering en erkenning. Wij hopen dat de Dokkumers het idealisme van De Tsjerne ter harte zullen nemen en deze demonstranten aanstaande zaterdag verwelkomen met vlaggen die wapperen van begrip, sympathie en oprechte Friese solidariteit.
Fantastisch. Letterlijk.

JP

Bericht door JP » 21 nov 2017, 11:08

meanwhile in Aruba.....

Robin

Bericht door Robin » 21 nov 2017, 11:13

Het zag er zwart van de mensen....

Hielke

Bericht door Hielke » 21 nov 2017, 11:38

https://www.nrc.nl/nieuws/2017/11/14/be ... n=related2

Het kan ook anders in de NRC Robin. Uit het artikel hierboven een uitspraak van de achterneef van Theo Hiddema:

"Oege Hiddema snapt dat het Dokkumers iets doet als ze op de vingers worden getikt. „We houden er niet van als er in ons systeem wordt ingebroken. We willen niet van buitenaf beschaafd worden.” Hij noemt de demonstratie „een toneelstuk op het verkeerde toneel”.

Ik deel je ergernissen jegens die andere artikelen overigens volmondig. De linkse politieke correctheid en wereldvreemdheid spat er aan alle kanten vanaf. Maar ik (net zoals jij) lees ze wel. En vele anderen hier op het forum waarschijnlijk ook. En daarbij horen we ons steeds af te vragen of wij het zijn die aan de verkeerde kant van het gelijk staan. Goddank. Hoe anders kom je tot inzichten en goed onderbouwde argumenten.

Robin

Bericht door Robin » 21 nov 2017, 11:45

Tja Hielke, inderdaad, en de geschiedenis wordt geschreven door de overwinnaars, of 'ze' gelijk hadden of niet doet niet (meer) terzake. En theoretisch geneuzel is wat anders dan de praktijk. Dat zagen we zaterdag al.

Hielke

Bericht door Hielke » 21 nov 2017, 12:19

Nu op radio 1 een discussie over dat nieuwsuur item over het salafisme bij jeugdigen.

Robin

Bericht door Robin » 21 nov 2017, 13:04

Daar is wel een crème voor of zetpillen Hielke.

Wel wat al te frusti en stressed geschreven, maar point made:

https://www.metronieuws.nl/columns/colu ... derlanders

Henk Jan

Bericht door Henk Jan » 21 nov 2017, 13:24

Dat stuk laat weinig aan de verbeelding over :roflol:

Point well taken :wink:

Respect dat ze het zo neer durft te pennen en in een taal die een brede laag van de bevolking ook aan zal spreken.

Hielke

Bericht door Hielke » 21 nov 2017, 13:29

Robin schreef: 21 nov 2017, 13:04 Daar is wel een crème voor of zetpillen Hielke.

Wel wat al te frusti en stressed geschreven, maar point made:

https://www.metronieuws.nl/columns/colu ... derlanders
Je leest het, en tegelijkertijd hoor je haar praten. Dat is knap. :)

Plaats reactie