Corona in Nederland.....

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Martijn_bmw

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Martijn_bmw » 09 sep 2021, 10:04

Robin schreef: 09 sep 2021, 09:55 Martijn.... oma had 'geld op de bank' en daar ging 2000 gulden of 1200 euro ofzo elke maand naar dat verzorgingsgebeuren, d'r buurvrouw betaalde 'nul' voor hetzelfde....

Dat komt op dat moment écht niet op hetzelfde neer:)
Luco schreef: 08 sep 2021, 20:06
heb je niks wordt je geholpen, ben je zuinig wordt je gestraft.

Dit...vandaar dat Nederland zo vol is , al sinds Pim Fortuin:)
Dat geld op de bank kwam toch niet aanwaaien. Dat was er omdat ze kennelijk kon sparen. Had ze tijdens haar leven meer belasting moeten betalen dan diegene gratis zat had ze daarna ook gratis kunnen zitten. (Maar geen spaargeld gehad omdat ze daarvoor meer belasting moest betalen en dus minder over hield)

tomgtr

Bericht door tomgtr » 09 sep 2021, 10:07

Robin schreef: 09 sep 2021, 10:00 Het is belasting op belasting op belasting over belasting betalen. Pfffff m'n oom(drs.) heeft dat toen uitgezocht en was van mening dat dit meten met twee maten is.

Net als met erfbelasting.
Helemaal mee eens, maar ik begrijp dat jij de belasting graag verhoogt zodat ouderenzorg voor alle ouderen gratis wordt, ongeacht de bankrekening. Heel nobel. :)

Ben het volledig met je eens overigens dat we echt idioot veel belasting betalen en erfbelasting is dan nog wel de alleroneerlijkste.

Maar je wil ook ouderenzorg gratis, en je steunt ook PVV, meer geld naar zorg, meer geld naar veiligheid. Maar nu al boos zijn dat je onevenredig veel belasting betaalt? Mis ik iets of gaat dat niet helemaal samen.

En nogmaals ik ben hardstikke rechts. Maar probeer niet selectief verontwaardigd te zijn.

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 09 sep 2021, 10:09

Tom schreef: 09 sep 2021, 10:01 Oplossing is simpel: je geld voor die tijd opbrassen of naar je kinderen.
In een verzorgingstehuis heb je er toch niks aan.
Precies. YOLO.

Luco

Bericht door Luco » 09 sep 2021, 10:16

Moraal van het verhaal is dat je ervoor moet zorgen dat je voor de ogen van het rijk geen donder bezit, dan is alles wel gratizzzzzzzzzzz

tomgtr

Bericht door tomgtr » 09 sep 2021, 10:22

Dan moet je het zwart verdienen en dan nog redelijk onzichtbaar uitgeven. Dat kan maar of je daar echt vrolijk van wordt. En je kinderen die een koffer vol geld erven? Wat moet je ermee? Huis kopen, of auto. Niet dus. Elke maand er je boodschappen van ddoen schiet ook niet echt op. Of heel vaak een easyjetje naar buitenland pakken en dan in buitenland met cash strooien? Ik zat eens in een hotel waar een Nederlander zat met duidelijk overschot aan zwart geld. Dik pakket cash in broekzak en maar rondjes geven. Ik werd er niet ech jaloers van.

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 09 sep 2021, 10:23

Luco schreef: 09 sep 2021, 10:16 Moraal van het verhaal is dat je ervoor moet zorgen dat je voor de ogen van het rijk geen donder bezit, dan is alles wel gratizzzzzzzzzzz
Zoals Robin idd al eerder aangaf, zelf opmaken of alvast schenken aan je kinderen voordat je dood gaat/in verzorging huis komt

Mooi toch heb je tenminste zelf nog wat regie ipv 70% IB verplicht en daarna alles “gratis” :D

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 09 sep 2021, 10:23

Dubbel

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 09 sep 2021, 10:24

tomgtr schreef: 09 sep 2021, 10:07
Robin schreef: 09 sep 2021, 10:00 Het is belasting op belasting op belasting over belasting betalen. Pfffff m'n oom(drs.) heeft dat toen uitgezocht en was van mening dat dit meten met twee maten is.

Helemaal mee eens, maar ik begrijp dat jij de belasting graag verhoogt zodat ouderenzorg voor alle ouderen gratis wordt, ongeacht de bankrekening. Heel nobel. :)

Ben het volledig met je eens overigens dat we echt idioot veel belasting betalen en erfbelasting is dan nog wel de alleroneerlijkste.

Maar je wil ook ouderenzorg gratis, en je steunt ook PVV, meer geld naar zorg, meer geld naar veiligheid. Maar nu al boos zijn dat je onevenredig veel belasting betaalt? Mis ik iets of gaat dat niet helemaal samen.

En nogmaals ik ben hardstikke rechts. Maar probeer niet selectief verontwaardigd te zijn.
Ik steun misschien PVV, maar zal er nooit op stemmen. Wel vind ik vele punten goed. Iedereen heeft z'n selectieve verontwaardigingen Tom...jij naar 'mij' vaak, bijvoorbeeld:)

Geld komt mij écht niet aanwaaien al denken sommigen hier dat dat wel zo is:)

Ik doe m'n best, stress, riscootjes her en der. Herkenbaar denk ik, maarja mini ondernemertje.

Gewoon geen geld meer naar apenlanden en immigratiestop(hebben wij hier meer voor zorg en sociale zekerheden etc) en de EU totaal maar dan ook totaal hervormen.

tomgtr

Bericht door tomgtr » 09 sep 2021, 10:32

Martijn_bmw schreef: 09 sep 2021, 10:23
Luco schreef: 09 sep 2021, 10:16 Moraal van het verhaal is dat je ervoor moet zorgen dat je voor de ogen van het rijk geen donder bezit, dan is alles wel gratizzzzzzzzzzz
Zoals Robin idd al eerder aangaf, zelf opmaken of alvast schenken aan je kinderen voordat je dood gaat/in verzorging huis komt

Mooi toch heb je tenminste zelf nog wat regie ipv 70% IB verplicht en daarna alles “gratis” :D
Dat gratis schenken bij leven schiet ook niet heel erg op. Ik kan maar 5000 per jaar aan kids schenken belastingvrij. Je kan eenmalig een ton schenken voor huis of zo maar daar zijn mijn kids nog te jong voor. Je kan ook een ton per jaar schenken tegen 10 pct belasting, beter dan 20 pct als je alles in 1 keer geeft maar gratis weggeven bij leven is echt een illusie.

tomgtr

Bericht door tomgtr » 09 sep 2021, 10:35

Robin schreef: 09 sep 2021, 10:24
tomgtr schreef: 09 sep 2021, 10:07

Ik steun misschien PVV, maar zal er nooit op stemmen. Wel vind ik vele punten goed. Iedereen heeft z'n selectieve verontwaardigingen Tom...jij naar 'mij' vaak, bijvoorbeeld:)

Geld komt mij écht niet aanwaaien al denken sommigen hier dat dat wel zo is:)

Ik doe m'n best, stress, riscootjes her en der. Herkenbaar denk ik, maarja mini ondernemertje.

Gewoon geen geld meer naar apenlanden en immigratiestop(hebben wij hier meer voor zorg en sociale zekerheden etc) en de EU totaal maar dan ook totaal hervormen.
Hoe heb ik selectieve verontwaardiging naar jou Robin? Vindt Luco wellicht ook, Elise is ook weleens boos op me. Ik ben het heel vaak niet eens met mensen en zeg dat ook. Alleen niet iedereen heeft daar moeite mee.

Dan, minder immigratie, minder zinloze ontwikkelingssamenwerking, EU op de schop, allemaal mee eens. Maar daar red je het niet mee. Daarom laat Wilders zijn programma niet doorrekeken.

Robin

Bericht door Robin » 09 sep 2021, 10:37

M'n ouweheer heeft 't ons ook niet gratis gegeven;-)))))
Daar hebben we ook keurig belasting over betaald... *braakneiging*

Daarom draag ik nog geen Patek 5004 en rij ik nog steeds geen Pors;-))))))

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 09 sep 2021, 10:38

Niet alles dan idd maar alle beetjes helpen en ik denk dat met die 5k per jaar stel je doet dat vanaf pensioen zo’n 20jr lang en je hebt 2 kinderen dan ben je al 200k kwijt. Denk dat daarmee 99,9% van NL zijn vermogen al wel geschonken heeft :lol:

tomgtr

Bericht door tomgtr » 09 sep 2021, 10:46

Dat is waar, maar als ik zie hoe verschikkelijk ondankbaar en niet verzorgend bveel mensen voor hun ouders zijn snap ik ook best dat mensen liever dat buffertje zelf hebben dan het aan kinderen geven die er een auto voor kopen ipv gebruiken voor ouders waar nodig.

Robin

Bericht door Robin » 09 sep 2021, 10:48

Mee eens.

Arstey

Bericht door Arstey » 09 sep 2021, 10:48

tomgtr schreef: 09 sep 2021, 10:22 Dan moet je het zwart verdienen en dan nog redelijk onzichtbaar uitgeven. Dat kan maar of je daar echt vrolijk van wordt. En je kinderen die een koffer vol geld erven? Wat moet je ermee? Huis kopen, of auto. Niet dus. Elke maand er je boodschappen van ddoen schiet ook niet echt op. Of heel vaak een easyjetje naar buitenland pakken en dan in buitenland met cash strooien? Ik zat eens in een hotel waar een Nederlander zat met duidelijk overschot aan zwart geld. Dik pakket cash in broekzak en maar rondjes geven. Ik werd er niet ech jaloers van.
Een Nederlander die rondjes heeft.. :shocking:

Robin

Bericht door Robin » 09 sep 2021, 10:50

LOL @ Arstey, ik geef in m'n stamkroegen rondjes bij de vleet. Krijg het dubbel en dwars qua handel terug. Fooien geef ik ook, altijd....

Horeca is mij zeer dierbaar. Zeer dierbaar.

https://www.ad.nl/binnenland/urk-heeft- ... ~aa547731/

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 09 sep 2021, 10:53

tomgtr schreef: 09 sep 2021, 10:46 Dat is waar, maar als ik zie hoe verschikkelijk ondankbaar en niet verzorgend bveel mensen voor hun ouders zijn snap ik ook best dat mensen liever dat buffertje zelf hebben dan het aan kinderen geven die er een auto voor kopen ipv gebruiken voor ouders waar nodig.
Ook weer waar!

Elise

Bericht door Elise » 09 sep 2021, 11:07

tomgtr schreef: 09 sep 2021, 09:41
Elise schreef: 09 sep 2021, 09:33
Bram schreef: 09 sep 2021, 09:01 Sja, wat moet je dan doen? Haar op straat zetten? Verschil blijf je toch altijd houden.
Die maatregel afschaffen lijkt me een mooi begin.

Bij het bieden van zorg mag er schijnbaar niet gekeken worden naar hoe iemand geleefd heeft (iedereen heeft recht op de beste zorg), maar bij het betalen van zorg mag er wel gekeken worden naar hoe iemand geleefd heeft (de uitkeringstrekkende opmaker versus de hard werkende die gespaard heeft.)
Beetje naief? Dus we maken het gratis voor iedereen. Je weet dat je het dan ook betaalt he? Maar dan vooraf voia de belasting. En heb je die zorg niet nodig betaal je het voor iemand anders/
Helemaal niet naïef, maar een andere zienswijze.
Ik ben van mening dat werken moet lonen. Belasting betalen is prima, maar 1 keer en daarna basta.
Dan kan iedereen voor zichzelf bepalen hoe of wat hij met zijn geld wil doen. Maar nu is het zo dat iedereen die alles verbrast heeft later ook nog eens teert op de spaarcenten van iemand anders, dat is toch van de zotte.

En ja, heb je zorg niet nodig dan betaal je voor iemand anders. Dat is met alles zo en is de basis van onze solidariteit.

Elise

Bericht door Elise » 09 sep 2021, 11:08

Robin schreef: 09 sep 2021, 10:00 Het is belasting op belasting op belasting over belasting betalen.
Juist. Daar moeten we zo snel mogelijk van af.

Elise

Bericht door Elise » 09 sep 2021, 11:11

Martijn_bmw schreef: 09 sep 2021, 09:59 En daar komt nog bij áls je dit bovenstaande zou doen trek je als land nog meer gelukzoekers aan voor de gratis kant en ontmoedig je nog meer om hard /veel te werken want dan ben je toch 70% van het extra verdiende kwijt aan IB
Ho ho Martijn, dat moet ook veranderen hé.
Luilekkerland, das war einmal. Alle tokkies verzamelen zal ik maar zeggen en een schop onder hun kont.
Werkkampen? Ik vind het prima, maar alles om te voorkomen dat mensen de hele dag thuis bier zitten te zuipen en niks doen terwijl een ander de poten uit zijn lijf loopt.

Elise

Bericht door Elise » 09 sep 2021, 11:12

Martijn_bmw schreef: 09 sep 2021, 10:04 Dat geld op de bank kwam toch niet aanwaaien. Dat was er omdat ze kennelijk kon sparen. Had ze tijdens haar leven meer belasting moeten betalen dan diegene gratis zat had ze daarna ook gratis kunnen zitten. (Maar geen spaargeld gehad omdat ze daarvoor meer belasting moest betalen en dus minder over hield)
Of gewoon zuinig geleefd?

Elise

Bericht door Elise » 09 sep 2021, 11:15

tomgtr schreef: 09 sep 2021, 10:35 Elise is ook weleens boos op me.
:bloemetje:

Luco

Bericht door Luco » 09 sep 2021, 11:28

Gewoon werken voor je uitkering, wil je dat niet, ook goed dan maar onder de brug slapen

Tom

Bericht door Tom » 09 sep 2021, 11:30

Elise schreef: 09 sep 2021, 11:11 Ho ho Martijn, dat moet ook veranderen hé.
Luilekkerland, das war einmal. Alle tokkies verzamelen zal ik maar zeggen en een schop onder hun kont.
Werkkampen? Ik vind het prima, maar alles om te voorkomen dat mensen de hele dag thuis bier zitten te zuipen en niks doen terwijl een ander de poten uit zijn lijf loopt.
+1

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/buitenl ... -uitkering

tomgtr

Bericht door tomgtr » 09 sep 2021, 11:35

Elise schreef: 09 sep 2021, 11:07
tomgtr schreef: 09 sep 2021, 09:41
Elise schreef: 09 sep 2021, 09:33
Die maatregel afschaffen lijkt me een mooi begin.

Bij het bieden van zorg mag er schijnbaar niet gekeken worden naar hoe iemand geleefd heeft (iedereen heeft recht op de beste zorg), maar bij het betalen van zorg mag er wel gekeken worden naar hoe iemand geleefd heeft (de uitkeringstrekkende opmaker versus de hard werkende die gespaard heeft.)
Beetje naief? Dus we maken het gratis voor iedereen. Je weet dat je het dan ook betaalt he? Maar dan vooraf voia de belasting. En heb je die zorg niet nodig betaal je het voor iemand anders/
Helemaal niet naïef, maar een andere zienswijze.
Ik ben van mening dat werken moet lonen. Belasting betalen is prima, maar 1 keer en daarna basta.
Dan kan iedereen voor zichzelf bepalen hoe of wat hij met zijn geld wil doen. Maar nu is het zo dat iedereen die alles verbrast heeft later ook nog eens teert op de spaarcenten van iemand anders, dat is toch van de zotte.

En ja, heb je zorg niet nodig dan betaal je voor iemand anders. Dat is met alles zo en is de basis van onze solidariteit.
Het maakt niet zoveel uit hoeveel keer belasting je betaalt. Of je nou 1 keer 70 pct betaalt of het in verschillende stappen betaalt.

En 1 keer belasting betalen? Eerst loon/winst belasting, dan BPM, wegenbelasting, assurantiebelasting op je verzekering dan op de benzine accijns, daarover btw etc etc.

Maar of het nou linksom of rechtsom is, de staat heeft X kosten en dat moet binnenkomen. En vanuit je solidariteitsprincipe betalen mensen die meer verdienen meer belasting. Kan je en discussie hebben of X teveel is en of dat goed wordt uitgegeven, maar dat is een andere discussie.

Hoe dan ook, als de ouderenzorg gratis is voor iedereen (waar ik het overigens mee eens ben) dan betaal je meer belasting en zou het spaarpotje waar Robin het over had waarschijnlijk niet bestaan of een stuk minder zijn.

Plaats reactie