Nederland gaat naar de haaien

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Hielke

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Hielke » 20 nov 2017, 13:41

https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/220366 ... gatie.html

Schrok gisteren in Nieuwsuur van deze (fraai gemaakte) reportage. Een ex rapper en ex international in zaalvoetbal (stel griezels) die vooral jonge, intelligente en naïeve vrouwen van allochtone komaf op het pad van de pure islam (salafisme) willen helpen. De lezingen van deze lieden moeten een groot publiek in België en Nederland aanspreken. Een volgende stap in segregatie. Of een volgende stap als gevolg van de mislukte segregatie.

Peric

Bericht door Peric » 20 nov 2017, 14:00

Ik heb daar een stukje van zitten kijken. Met hele grote ogen.. WTF??!!??

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 20 nov 2017, 14:00

Robin schreef: 20 nov 2017, 13:34 Maarja liberal logical progressief Nederland verdedigt al decennia een M.O. religie met hun agressieve middeleeuws gedachtengoed terwijl het ondertussen RK, Christendom en Jodendom een trap nageeft van jewelste, want die zijn zó fout.
Ja, want dat hoofddoekje wat ze toch al draagt, alleen dan in combinatie met haar burgerkleding, vertegenwoordigt een religie waarin het louter om agressie en geweld gaat. Geloofsfanaten heb je overal, daar staat de islam niet alleen in.

Maar wat is nou eigenlijk het probleem? Waarom kan zij geen digitale aangifte opnemen met haar hoofddoek op?
Laatst gewijzigd door Bram op 20 nov 2017, 14:56, 1 keer totaal gewijzigd.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 20 nov 2017, 14:16

Gelijke monniken gelijke kappen. Je werkt bij de politie of niet....

Ik hoop dat de politie hierin doorzet.

Geloofsfanaten heb je overal, maar één religie is wél oververtegenwoordigd, zie ook link van Hielke.

En vroeger is niet vandaag, NL is seculier geworden vooral na WW2, maar we gaan een kant op dat er één religie heel langzaam de boel over gaat nemen hier....heel langzaam en vilein.

Tom

Bericht door Tom » 20 nov 2017, 14:41

Bram,
Stel je even voor dat jij als Marokkaan voor de rechter moet komen en die heeft een koffiemok van de PVV ("minder minder minder") op z'n bureau staan. Natuurlijk is een rechter professioneel en zal ie handelen namens hetgeen in de wet staat, maar het geeft weinig vertrouwen want diegene oogt ineens niet meer onafhankelijk. Ik zou om die reden niet eens willen weten welke politieke partij een rechter stemt.

Daarom hebben dergelijke functies (rechters, politie, stadswachten etc.) een uniform. Ten eerste voor de herkenbaarheid (je wilt zien dat diegene een bijzondere functie heeft binnen onze samenleving) en ten tweede om onafhankelijk over te komen. Het zou niet uit mogen maken welke agent je aanspreekt, ze dienen allemaal hetzelfde te handelen. Als ik een aangifte kom doen tegen m'n Islamitische buurman wegens geluidsoverlast wil ik niet het idee krijgen dat de aangifte achter m'n rug om verscheurd wordt (en moet vragen of iemand anders de aangifte wil aannemen) en vice versa bij moslims die aangifte komen doen en bij degene zonder hoofddoek uitkomen.
Idem voor geloofskruisjes of je Ajax-petje terwijl je bij een Feyenoord-wedstrijd aan het werk bent etc. Uniform, de naam zegt het zelf al.
Buiten werktijd kun je weer dragen wat je wilt.

Ik zou ook niet weten waarom we dat wel moeten willen. Het grootste argument is omdat de politie een weerspiegeling van de samenleving moet zijn. Tegelijkertijd ook het grootste onzin argument want dat is het natuurlijk al. We leven in een vrij land en iedereen kan politie worden. Homo's, negroïde mensen en vrouwen, ze werken daar al. Gek genoeg hoeven die homo's geen roze politiepak aan... ook dat moeten we niet willen.

Robin

Bericht door Robin » 20 nov 2017, 14:52

Inderdaad Tom, neutraliteit.

Fernando

Bericht door Fernando » 20 nov 2017, 15:37

Stad voor stad, dorp voor dorp, straat voor straat, functie voor functie. Zo rollen de Mohammedaanse legers geholpen door laffe linkse, wegkijkende, thee drinkende, blauw kenteken rijdende, zelfbenoemde fatsoensrakkers zoals het College voor de Rechten van de mens...

Bram

Bericht door Bram » 20 nov 2017, 17:17

Tom schreef: 20 nov 2017, 14:41 Bram,
Stel je even voor dat jij als Marokkaan voor de rechter moet komen en die heeft een koffiemok van de PVV ("minder minder minder") op z'n bureau staan. Natuurlijk is een rechter professioneel en zal ie handelen namens hetgeen in de wet staat, maar het geeft weinig vertrouwen want diegene oogt ineens niet meer onafhankelijk. Ik zou om die reden niet eens willen weten welke politieke partij een rechter stemt.

Daarom hebben dergelijke functies (rechters, politie, stadswachten etc.) een uniform. Ten eerste voor de herkenbaarheid (je wilt zien dat diegene een bijzondere functie heeft binnen onze samenleving) en ten tweede om onafhankelijk over te komen. Het zou niet uit mogen maken welke agent je aanspreekt, ze dienen allemaal hetzelfde te handelen. Als ik een aangifte kom doen tegen m'n Islamitische buurman wegens geluidsoverlast wil ik niet het idee krijgen dat de aangifte achter m'n rug om verscheurd wordt (en moet vragen of iemand anders de aangifte wil aannemen) en vice versa bij moslims die aangifte komen doen en bij degene zonder hoofddoek uitkomen.
Idem voor geloofskruisjes of je Ajax-petje terwijl je bij een Feyenoord-wedstrijd aan het werk bent etc. Uniform, de naam zegt het zelf al.
Buiten werktijd kun je weer dragen wat je wilt.

Ik zou ook niet weten waarom we dat wel moeten willen. Het grootste argument is omdat de politie een weerspiegeling van de samenleving moet zijn. Tegelijkertijd ook het grootste onzin argument want dat is het natuurlijk al. We leven in een vrij land en iedereen kan politie worden. Homo's, negroïde mensen en vrouwen, ze werken daar al. Gek genoeg hoeven die homo's geen roze politiepak aan... ook dat moeten we niet willen.
Dat een Marokkaan niet happy wordt van een rechter met een PVV mok lijkt me evident. Natuurlijk moet een rechter onafhankelijkheid en objectiviteit uitstralen.

Deze vrouw heeft niet zo'n functie, ze neemt aangiftes op. Die vervolgens altijd doorgelezen moeten worden door de aangever, waarna ondertekening en opsturen volgt. Dat is heel wat anders.

tomgtr

Bericht door tomgtr » 20 nov 2017, 17:22

Neuh Bram dat is niks anders. De aangever weet niet precies welke hoedanigheid zij hun te woord staat. Ze hebben haar CV niet gezien. Ze is van de politie, klaar. De regerende en ordehavende mensen horen er neutraal en uniform uit te zien. Wordt een bende anders, soldaat met een keppeltje op helm getekend, een brandweerman met een vergiet op z'n hoofd.

Ik snap dat je vanuit je baan en zelfs politieke visie een andere mening hebt dan veel anderen maar dit kan je zelf niet serieus menen.
Laatst gewijzigd door tomgtr op 20 nov 2017, 17:47, 1 keer totaal gewijzigd.

Zed240

Bericht door Zed240 » 20 nov 2017, 17:27

+1 voor Tom's betoog. Iets met een spijker en een kop.

Tom

Bericht door Tom » 20 nov 2017, 17:38

Bram schreef: 20 nov 2017, 17:17
Dat een Marokkaan niet happy wordt van een rechter met een PVV mok lijkt me evident. Natuurlijk moet een rechter onafhankelijkheid en objectiviteit uitstralen.

Deze vrouw heeft niet zo'n functie, ze neemt aangiftes op. Die vervolgens altijd doorgelezen moeten worden door de aangever, waarna ondertekening en opsturen volgt. Dat is heel wat anders.
Interessant, want dan snap ik niet wat voor jou het verschil is tussen een rechter en politieagent? Beide volgen ze toch regels van 'hogerop' op?

Bram

Bericht door Bram » 20 nov 2017, 17:41

Hoezo is zij een agent dan? Heb ik iets verkeerd gelezen?

Tom

Bericht door Tom » 20 nov 2017, 17:44

Ze hoort een uniform aan te hebben.

Fernando

Bericht door Fernando » 20 nov 2017, 17:48

Alleen nu met burgerkleding omdat de politie haar verbiedt een hoofddoek icm een uniform te dragen.

tomgtr

Bericht door tomgtr » 20 nov 2017, 17:51

Als er iemand in stadhuis met een hoofddoek op zit om een nieuw paspoort te geven boeit me dat niet. In de supermarkt al helemaal niet. Maar bij uniform kan gewoon niet. Dan kan je netzo goed elke agent z'n eigen kleding laten kiezen.

Bram

Bericht door Bram » 20 nov 2017, 17:53

Tom schreef: 20 nov 2017, 17:44 Ze hoort een uniform aan te hebben.
En komt in die combinatie nooit op straat, het enige wat ze doet is opschrijven wat jij als aangever te melden hebt, zonder daar haar mening of advies over te geven. Heel plat gezegd is ze gewoon een doorgeefluik, net zoals de medewerker die mij een paspoort verstrekt op het gemeentehuis. Ze is geen agent, draagt geen wapen, schrijft geen bekeuringen uit etc. Ze nam de aangiftes al met een hoofddoek op, op afstand als ik het goed begrijp.

Robin

Bericht door Robin » 20 nov 2017, 17:56

Ben bang voor het domino-effect wat dit teweeg zal brengen.

Fernando

Bericht door Fernando » 20 nov 2017, 17:58

Bram nogmaals ze moet een uniform aan want ze is agente. Ze beantwoordt telefonisch het servicenummer van de politie en mag aangiften opnemen via een video-verbinding. Dus ze is dan zichtbaar als agente met hoofddoek. Dat lijkt mij een uitgemaakte zaak toch?

Mike R32
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.

Bericht door Mike R32 » 20 nov 2017, 18:03

Dit alles is het gevolg van de islamisering binnen de EU en dus ook Nederland. De EU pleit komende jaren voor nog meer migranten, meer dan 90% hiervan zullen moslim zijn. Inmiddels weten we dat een ruime meerderheid van deze relegie zich weigert aan te passen.

Bram

Bericht door Bram » 20 nov 2017, 18:08

Fernando schreef: 20 nov 2017, 17:58 Bram nogmaals ze moet een uniform aan want ze is agente. Ze beantwoordt telefonisch het servicenummer van de politie en mag aangiften opnemen via een video-verbinding. Dus ze is dan zichtbaar als agente met hoofddoek. Dat lijkt mij een uitgemaakte zaak toch?
Volgens het artikel is ze geen agente. Lijkt me een belangrijk verschil.

Als ze dat wel was ben ik het met jullie eens, maar dat is ze dus niet.

Robin

Bericht door Robin » 20 nov 2017, 18:09

Waarom moest ze dan een uniform aan in the first place?

Fernando

Bericht door Fernando » 20 nov 2017, 18:15

Bram schreef: 20 nov 2017, 18:08
Fernando schreef: 20 nov 2017, 17:58 Bram nogmaals ze moet een uniform aan want ze is agente. Ze beantwoordt telefonisch het servicenummer van de politie en mag aangiften opnemen via een video-verbinding. Dus ze is dan zichtbaar als agente met hoofddoek. Dat lijkt mij een uitgemaakte zaak toch?
Volgens het artikel is ze geen agente. Lijkt me een belangrijk verschil.

Als ze dat wel was ben ik het met jullie eens, maar dat is ze dus niet.
Misschien zie ik iets over het hoofd maar volgens meerdere artikelen is ze agente...

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1275207 ... -hoofddoek

https://www.ad.nl/binnenland/mijn-hoofd ... ~ad4b2105/

https://www.nu.nl/binnenland/5014898/co ... ieden.html
Mensenrechtencollege: Politie discrimineert agente met verbod op hoofddoek

AMSTERDAM - De politie discrimineert een agente door haar te verbieden een hoofddoek te dragen tijdens het werk op kantoor. Dat heeft het College voor de Rechten van de Mens bepaald in een zaak die was aangespannen door een agente in Rotterdam.

De vrouw, Sarah Izat, wil vanwege haar geloofsovertuiging ook tijdens haar werk een hoofddoek dragen, in combinatie met haar uniform. De politie staat dat niet toe, omdat de organisatie onpartijdig is en dat ook moet uitstralen. De betrokken medewerkster vindt dat zij wordt beperkt in de vrijheid van godsdienst.

Het college vindt de uniforme gezagsuitstraling en de eigen veiligheid van de politieambtenaar op zich zwaarwegende belangen vanuit de politie, maar is er in dit geval niet van overtuigd dat die van toepassing zijn op de betrokkene.

Zonder uniform mag hoofddoek wel

Izat werkt op de afdeling intake & service en heeft daar niet veel contact met burgers. Ze beantwoordt telefonisch het servicenummer van de politie en mag aangiften opnemen via een video-verbinding. Ze mag dat doen in burgerkleding, met een hoofddoek. Haar collega’s doen dit werk echter in een uniform. De vrouw wil dat ook, maar het korps staat dát niet toe.

De vrouw wilde een principiële uitspraak van het College zodat ook andere vrouwelijke agenten hier wat aan hebben die een hoofddoek willen dragen. Dat is volgens haar belangrijk, omdat de politie zelf aangeeft dat ze meer diversiteit in de gelederen wil.

Niet bindend

Uitspraken van het College zijn niet bindend. „Het College is deskundig en gezaghebbend en daarom vraagt een reactie ook een zorgvuldige voorbereiding. Uiteraard doet de politie dat in samenspraak met het ministerie van Justitie en Veiligheid, want de uiteindelijke bevoegdheid ligt bij de minister”, heeft de politie al laten weten.

VVD, PVV en CDA maken in elk geval direct duidelijk dat zij vinden dat de minister het oordeel van het College niet over moet nemen. De partijen menen dat hoofddoekjes niet met een uniform gecombineerd mogen worden. „Waanzin”, noemt PVV-leider Wilders de uitspraak. „Het is maar goed dat dat College geen bindend uitspraken kan doen”, zegt VVD-Kamerlid Arno Rutte. Een uniform moet neutraal zijn, vindt de liberaal. CDA-Kamerlid Chris van Dam wil de uitspraak bestuderen, maar hij zegt dat zijn partij sowieso bij het standpunt blijft dat een uniform neutraal behoort te zijn.

’Praten’

Izat wil nu met de politie in gesprek om te kijken of zij voortaan haar uniform én hoofddoek mag dragen tijdens haar werk. Ze hoopt dat het positieve oordeel van het college „een stevige aanzet” vormt voor de politie om toch de regels op dit vlak te herzien. Haar advocaat Betül Özates wijst erop dat landen als Groot-Brittannië, Canada, Australië en Nieuw-Zeeland politievrouwen wel toestaan een hoofddoek te dragen.

In een reactie zegt de politie ’de uitspraak te bestuderen’. Ook laat ze weten ’dat neutraliteit onverminderd belangrijk blijft als uitgangspunt bij het politiewerk’.

Fernando

Bericht door Fernando » 20 nov 2017, 18:20

Robin schreef: 20 nov 2017, 18:09 Waarom moest ze dan een uniform aan in the first place?
Omdat de rest op de afdeling dat wel altijd heeft. Maar omdat mevrouw persé een hoofddoek op wil moet ze dan maar haar uniform omwisselen voor haar burgerkloffie...

Robin

Bericht door Robin » 20 nov 2017, 18:23

Fernando schreef: 20 nov 2017, 18:20
Robin schreef: 20 nov 2017, 18:09 Waarom moest ze dan een uniform aan in the first place?
Omdat de rest op de afdeling dat wel altijd heeft. Maar omdat mevrouw persé een hoofddoek op wil moet ze dan maar haar uniform omwisselen voor haar burgerkloffie...
Dank voor de uitleg Fernando , was meer een retorische vraag.

Fernando

Bericht door Fernando » 20 nov 2017, 18:25

Ja had hem te laat door... tijd voor een bakkie ;-)

Plaats reactie