Corona in Nederland.....

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Robin » 08 sep 2021, 17:46

Buiten dat ben ik nooit ziek heb de staat al '25 jaar dik gesteund' met m'n eigen bedrijfje. Kreeg 'weinig' toen we dicht moesten. En je dan afvragen waarom ik de overheid niet vertrouw/geloof:)

Crookie
Auto: Dikke Bmw

Bericht door Crookie » 08 sep 2021, 17:59

Jij bent niet essentieel. Maar jouw inkomen wel voor jou.

Riceaux

Bericht door Riceaux » 08 sep 2021, 18:06

Elise schreef: 08 sep 2021, 11:09 ^
Bij gelijkwaardige patiënten heeft degene die antistoffen opgebouwd heeft een betere kans op genezing, dus wel/niet gevaccineerd gaat ongewild toch een rol spelen.
Antistoffen kunnen ook op natuurlijke wijze opgebouwd zijn.

Ja indirect zal gevaccineerd/ongevaccineerd een factor zijn die meespeelt. Maar het is niet DE factor die opname/weigering bepaald.

Riceaux

Bericht door Riceaux » 08 sep 2021, 18:08

RS-Ron schreef: 08 sep 2021, 15:54
frankie schreef: 08 sep 2021, 15:36 We blijven in hetzelfde circeltje rondgaan. Zinloos, maar ik wil nog één keer verduidelijken wat ik bedoel dan hou ik erover op. Geen zin om nog meer uitgescholden te worden omdat iemand het er niet mee eens is. Verschil van mening kan ik best hebben (behalve van mijn vrouw :tooth:), maar blijf gewoon respectvol.

De kettingroker, de alcoholist, de hardrijder tegen de boom, de ongevaccineerde, de gevaccineerd, iedereen, heeft wat mij betreft net zo veel recht op zorg. Een dergelijke keuze in levensstijl zou geen invloed daarop mogen hebben. Bij te hoge druk op de zorg en als het echt niet anders kan, is het aantal te redden levensjaren wat mij betreft leidend, niet wat voor keuzes iemand in het verleden gemaakt heeft.
Waarvan akte :thumbup: Met daarbij de aanvulling dat er een Max aantal COVID bedden op de IC wordt gereserveerd, zoals Rico dit heeft aangegeven.

We zijn eruit, Luco wanneer is die BBQ ?

Gr Ron
Eens met m’n eigen aanvulling. :tooth:

Luco

Bericht door Luco » 08 sep 2021, 18:08

Elise schreef: 08 sep 2021, 17:37
Robin schreef: 08 sep 2021, 17:22 uit ethisch standpunt moet iedereen altijd en dan ook altijd geholpen worden; zo niet dan wordt het hier wel erg totalitair!
Dus iedereen gaan we helpen, ongeacht de zorgkosten?

Als ik even naar mijzelf kijk vind ik de zorgkosten die aan mij besteed zijn de afgelopen jaren buitensporig hoog.
Maar alleen maar fijn toch dat het (nog) kan.
beter dan dat ze zeggen u wordt te duur, dag meneer, crepeer maar.

Maar die kant gaat het nu wel op.

En wat is buitensporig hoog? Dat is ook een hellend vlak als je er een prijs aan gaat hangen.

Wat ik dan eigenlijk onacceptabel vind is dat als iemand van bv 85 terminaal is er toch nog een tonnetje medicijnen tegenaan gegooid word om het leven met 3 maanden te verlengen, maar ja waar leg je de grens en wie gaat dat beslissen, ook weer hellend vlak.

Elise

Bericht door Elise » 08 sep 2021, 19:57

^
Ik ben het half miljoen al ruimschoots voorbij......

Nog even terugkomend op mijn vergelijking waarvan Robin opmerkte dat het ging om de zorg.

Maar stel nu even dat, om de zorgkosten betaalbaar te houden, de regering besluit dat de mensen die voldoende vermogen eerst zelf hun zorgkosten dienen te betalen, vóórdat ze op de staat kunnen terugvallen....... oeps.

Nu hebben wij het goed en blijft mijn vrouw goed verzorgd achter als ik kom te overlijden.
Maar stel dat het zo zou zijn dat de zorgkosten zo hoog zijn dat je alles waar je voor kneiterhard voor gewerkt hebt op die manier van je wordt afgenomen, dat ga ik even de dienstregeling van de NS checken..... als u begrijpt wat ik bedoel.

Luco

Bericht door Luco » 08 sep 2021, 20:06

Elise schreef: 08 sep 2021, 19:57 ^

Nog even terugkomend op mijn vergelijking waarvan Robin opmerkte dat het ging om de zorg.

Maar stel nu even dat, om de zorgkosten betaalbaar te houden, de regering besluit dat de mensen die voldoende vermogen eerst zelf hun zorgkosten dienen te betalen, vóórdat ze op de staat kunnen terugvallen....... oeps.

Nu hebben wij het goed en blijft mijn vrouw goed verzorgd achter als ik kom te overlijden.
Maar stel dat het zo zou zijn dat de zorgkosten zo hoog zijn dat je alles waar je voor kneiterhard voor gewerkt hebt op die manier van je wordt afgenomen, dat ga ik even de dienstregeling van de NS checken..... als u begrijpt wat ik bedoel.
Eigenlijk is het al zo he, jouw vergelijk van persoon A en B is ook al zo als je naar een verzorgingstehuis gaat, degene die geld heeft moet betalen, die het niet heeft krijgt alles.

Het is net de EU in het klein, heb je niks wordt je geholpen, ben je zuinig wordt je gestraft.

Elise

Bericht door Elise » 08 sep 2021, 21:28

Verzorgingstehuis is inderdaad al zo, maar daarvan zijn de kosten nog te overzien.
Ziekenhuizen & medicijnen kun je flink op leeglopen. Bekende van mij heeft een bloedziekte en loopt al jaren mee in een experimenteel onderzoek (zo worden e.e.a. toch vergoed), kosten ruim 3 ton per jaar.

Ik denk dat als de zorgkosten zo blijven toenemen we er donder op kunnen zeggen dat de vermogenden hun eigen kosten moeten betalen in de toekomst.

Robin

Bericht door Robin » 09 sep 2021, 07:46

Luco schreef: 08 sep 2021, 20:06
Elise schreef: 08 sep 2021, 19:57 ^

Eigenlijk is het al zo he, jouw vergelijk van persoon A en B is ook al zo als je naar een verzorgingstehuis gaat, degene die geld heeft moet betalen, die het niet heeft krijgt alles.

Het is net de EU in het klein, heb je niks wordt je geholpen, ben je zuinig wordt je gestraft.
Inderdaad. M'n oma(1917-2006) zat een aantal jaren hier in 'n verzorgingstehuis, moest d'r vermogen eerst 'opeten' (maak je geen illusies, ze had 13 kinderen waaronder m'n pa :))) terwijl in de kamer naast haar een vrouw zat met 'niks' , die kreeg alles kostenloos, exact hetzelfde. Daar heb ik me toen wel aan geërgerd. En nu nog. :coffee:

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 09 sep 2021, 09:01

Sja, wat moet je dan doen? Haar op straat zetten? Verschil blijf je toch altijd houden.

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 09 sep 2021, 09:30

Bram schreef: 09 sep 2021, 09:01 Sja, wat moet je dan doen? Haar op straat zetten? Verschil blijf je toch altijd houden.
Eens want helemaal eens met Robin dat het ergerlijk is maar datzelfde gebeurd toch niet alleen in de laatste jaren maar eigenlijk het hele leven.
Er zijn tich voorbeelden hier in het dorp die in mooie sociale huurhuizen met tuin wonen waarbij alles gesubsidieerd is. Lekker de hele dag niks doen… en de uitkeringen + aanvullingen komen binnen.

Betaald van…. Exact jou en mijn loonbelasting.
Ergerlijk zeker, maar wordt NL er mooier van als we ze onder de brug laten slapen? Denk het niet.

Elise

Bericht door Elise » 09 sep 2021, 09:33

Bram schreef: 09 sep 2021, 09:01 Sja, wat moet je dan doen? Haar op straat zetten? Verschil blijf je toch altijd houden.
Die maatregel afschaffen lijkt me een mooi begin.

Bij het bieden van zorg mag er schijnbaar niet gekeken worden naar hoe iemand geleefd heeft (iedereen heeft recht op de beste zorg), maar bij het betalen van zorg mag er wel gekeken worden naar hoe iemand geleefd heeft (de uitkeringstrekkende opmaker versus de hard werkende die gespaard heeft.)

tomgtr

Bericht door tomgtr » 09 sep 2021, 09:41

Elise schreef: 09 sep 2021, 09:33

Bij het bieden van zorg mag er schijnbaar niet gekeken worden naar hoe iemand geleefd heeft (iedereen heeft recht op de beste zorg), maar bij het betalen van zorg mag er wel gekeken worden naar hoe iemand geleefd heeft (de uitkeringstrekkende opmaker versus de hard werkende die gespaard heeft.)
Beetje naief? Dus we maken het gratis voor iedereen. Je weet dat je het dan ook betaalt he? Maar dan vooraf voia de belasting. En heb je die zorg niet nodig betaal je het voor iemand anders/

Robin

Bericht door Robin » 09 sep 2021, 09:42

Huh? Wie op straat zetten? Sorry Bram, maar ik snap dit antwoord helemaal niet.

M'n oma op straat zetten of die buurvrouw?

Robin

Bericht door Robin » 09 sep 2021, 09:46

tomgtr schreef: 09 sep 2021, 09:41

Beetje naief? Dus we maken het gratis voor iedereen. Je weet dat je het dan ook betaalt he? Maar dan vooraf voia de belasting. En heb je die zorg niet nodig betaal je het voor iemand anders/
Dus bijna 2000 gulden per maand vs nul per maand ofzo? Elke maand overgemaakt/geincasseerd. Doe me dan jouw voorbeeld maar.

Robin

Bericht door Robin » 09 sep 2021, 09:52

Bepaalde dingen zouden anders moeten, wat Elise ook eigenlijk al zegt. 'Iedereen gelijk', maar daar merk ik op sommige gebieden en ook in deze draad zeer weinig van. Helaas.

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 09 sep 2021, 09:52

Robin schreef: 09 sep 2021, 09:46

Dus bijna 2000 gulden per maand vs nul per maand ofzo? Elke maand overgemaakt/geincasseerd. Doe me dan jouw voorbeeld maar.
Komt toch op hetzelfde neer, wat Tom zegt ook dan wordt het door de rijken betaald maar al vooraf door hogere belastingen want bij de minima is geen cent te halen.

Gaat je IB van 50% weer naar een ouderwetse 70% kunnen we daarna weer vanalles “gratis” en “gelijk” maken voor iedereen… dat wil je toch ook niet ;)

Robin

Bericht door Robin » 09 sep 2021, 09:55

Martijn.... oma had 'geld op de bank' en daar ging 2000 gulden of 1200 euro ofzo elke maand naar dat verzorgingsgebeuren, d'r buurvrouw betaalde 'nul' voor hetzelfde....

Dat komt op dat moment écht niet op hetzelfde neer:)
Luco schreef: 08 sep 2021, 20:06
heb je niks wordt je geholpen, ben je zuinig wordt je gestraft.

Dit...vandaar dat Nederland zo vol is , al sinds Pim Fortuin:)

tomgtr

Bericht door tomgtr » 09 sep 2021, 09:55

Mijn voorbeeld? Je had nog niet in de gaten dat NIETS gratis is? Gratis zorg, gratis openbaar vervoer, allemaal een illusie. Dat wordt allemaal geing via belasting. En hoe meer je verdient hoe meer belasting je betaalt. Dus iets gratis maken als oudenzorg, prima. Uitstekend idee, maar dan betaal je het vooruit via de belasting. En hoe meer je verdient, hoe meer je betaalt, ongeacht of je er ooit gebruik van maakt of niet.

tomgtr

Bericht door tomgtr » 09 sep 2021, 09:57

Martijn_bmw schreef: 09 sep 2021, 09:52

Komt toch op hetzelfde neer, wat Tom zegt ook dan wordt het door de rijken betaald maar al vooraf door hogere belastingen want bij de minima is geen cent te halen.

Gaat je IB van 50% weer naar een ouderwetse 70% kunnen we daarna weer vanalles “gratis” en “gelijk” maken voor iedereen… dat wil je toch ook niet ;)
Exact, echt apart dat er nog steeds mensen zijn die geloven dat iets waar je op dat moment niet voor hoeft te betalen ook echt gratis is.

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 09 sep 2021, 09:59

tomgtr schreef: 09 sep 2021, 09:57
Martijn_bmw schreef: 09 sep 2021, 09:52

Exact, echt apart dat er nog steeds mensen zijn die geloven dat iets waar je op dat moment niet voor hoeft te betalen ook echt gratis is.
En daar komt nog bij áls je dit bovenstaande zou doen trek je als land nog meer gelukzoekers aan voor de gratis kant en ontmoedig je nog meer om hard /veel te werken want dan ben je toch 70% van het extra verdiende kwijt aan IB

Robin

Bericht door Robin » 09 sep 2021, 10:00

Het is belasting op belasting op belasting over belasting betalen. Pfffff m'n oom(drs.) heeft dat toen uitgezocht en was van mening dat dit meten met twee maten is.

Net als met erfbelasting.

Tom

Bericht door Tom » 09 sep 2021, 10:01

Oplossing is simpel: je geld voor die tijd opbrassen of naar je kinderen.
In een verzorgingstehuis heb je er toch niks aan.

Robin

Bericht door Robin » 09 sep 2021, 10:02

tomgtr schreef: 09 sep 2021, 09:55 Mijn voorbeeld? Je had nog niet in de gaten dat NIETS gratis is? Gratis zorg, gratis openbaar vervoer, allemaal een illusie. Dat wordt allemaal geing via belasting. En hoe meer je verdient hoe meer belasting je betaalt. Dus iets gratis maken als oudenzorg, prima. Uitstekend idee, maar dan betaal je het vooruit via de belasting. En hoe meer je verdient, hoe meer je betaalt, ongeacht of je er ooit gebruik van maakt of niet.
Even voor de goede orde, als er één weet hoe het hier in z'n werk gaat ben ik het wel:)

Maar goed ik weet wie het schrijft. :beer:

Robin

Bericht door Robin » 09 sep 2021, 10:04

Tom schreef: 09 sep 2021, 10:01 Oplossing is simpel: je geld voor die tijd opbrassen of naar je kinderen.
In een verzorgingstehuis heb je er toch niks aan.
Sterker dit heb ik toegepast op de gang van zaken met m'n pa (bijna 76)vorig jaar. Bijna alles is nu al van 'ons' . Accountant zei ook: Mocht pa in 'n tehuis komen hoeft ie z'n vermogen niet op te eten (wat er niet is)

Plaats reactie