Corona in Nederland.....

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
coolfan
Auto: M2C/997.2 GT3/e36M3/Rotax DD2

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door coolfan » 06 sep 2021, 18:50

Luco schreef: 06 sep 2021, 16:02 Ach, sommige mensen willen gewoon zelf niet nadenken, maar dom volgen.
Precies! Exact zoals de bekende filosoof Hannah Arendt in haar boeken beschrijft; gedachteloosheid is de randvoorwaarde voor het succesvol zijn van het uitvoeren van/instemmen met het kwaad.

Het opvolgen van Orwelliaanse gedragsregels, het uitsluiten van medemensen of het goedkeuren hiervan en het extreme geweld van mensen in een politiepak tegen mensen die buiten protesteren voor hun vrijheid en die van hun geliefden. Zonder gedachteloosheid zou dit niet mogelijk zijn. Mede bijgestaan door de steeds herhaalde propaganda natuurlijk. Geschiedenis zit hier vol mee en steeds leert men hier niet van.

Zeer interessante boeken en op dit moment veel gelezen.

DF-user-278

Bericht door DF-user-278 » 06 sep 2021, 20:26

Je begint een beetje als Thierry Baudet te klinken, Coolfan. Ook ietwat doorgeslagen in z'n opvattingen. Tijd om een uiltje van Minerva te gaan knappen!

Wellicht dat Luco, op deze toch aangename maandagavond, er nog een one-liner in kan knallen waar je wederom op kunt inhaken. Want ja, Luco heeft het wel over dom de overheid volgen, maar er zijn een hoop zieltjes die al die bullshit die op Facebook wordt geschreven, direct voor waarheid aannemen. Da's toch ook volgen? :)

Luco

Bericht door Luco » 06 sep 2021, 20:40

535d schreef: 06 sep 2021, 20:26 Je begint een beetje als Thierry Baudet te klinken, Coolfan. Ook ietwat doorgeslagen in z'n opvattingen. Tijd om een uiltje van Minerva te gaan knappen!

Wellicht dat Luco, op deze toch aangename maandagavond, er nog een one-liner in kan knallen waar je wederom op kunt inhaken. Want ja, Luco heeft het wel over dom de overheid volgen, maar er zijn een hoop zieltjes die al die bullshit die op Facebook wordt geschreven, direct voor waarheid aannemen. Da's toch ook volgen? :)
Ach alles beter dan verradertje te spelen en roomser dan de paus te zijn toch, zoals 535D graag doet.
Oneliner lang genoeg voor je eng mannetje?
Als jij het elke keer persoonlijk gaat maken en namen gaat noemen kan je het krijgen hoor.

Riceaux

Bericht door Riceaux » 06 sep 2021, 20:58

Martijn_bmw schreef: 06 sep 2021, 17:01
Riceaux schreef: 06 sep 2021, 15:07
535d schreef: 06 sep 2021, 14:38

Hebben we dat privacy geleuter weer :ongeveer als:. Zo belangrijk ben je als individu niet hoor, al denken vele narcisten van wel. :roflol:

En privacy dan boven volksgezondheid stellen. Knettergek. :lol:
Iedereen heeft de kans gehad zich te laten vaccineren. Waarom zouden gevaccineerden extra controles moeten doorstaan (in de vorm van een bewijs) om mee te kunnen doen in de maatschappij? En waar zijn gevaccineerden en de overheid bang voor? Hoe ver wil je gaan met de beperkingen voor ongevaccineerden en gevaccineerden?

Ik ben voorstander van vaccinatie, voorstander van vrije keuze en tegenstander van uitsluiting in wat voor vorm dan ook.
Eens met jou behalve hoe dan om te gaan met teveel ongevaccineerde die op de IC belanden en daarmee de zorg voor iedereen overbelasten? Terwijl dat niet nodig was geweest als ze wel hadden gevaccineerd… dát is nu wel een issue vind ik.
Ik zit er persoonlijk ook niet op te wachten om weer een winter als kluizenaar te moeten leven omdat alles in lockdown gaat tbv IC toestroom beperking terwijl daar gewoon nu een oplossing voor voorhanden is
Max aantal bedden voor COVID patiënten. Daarna triage. Kans op een succesvolle behandeling is goed te voorspellen op basis van de data van de afgelopen periodes.

DF-user-278

Bericht door DF-user-278 » 06 sep 2021, 21:02

^^ Verradertje, waar slaat dat op Luco. Wil je wel even normaal doen? Onderbouw je uitspraken eens. Dat doe jij toch altijd zoals je zelf ooit schreef. Waaruit is gebleken dat ik een verrader ben? Jij bent degene die zelf een kronkel in z'n pan heeft, en een keer een verhaal de wereld in heeft geholpen (dat ik m'n buren nog zou verraden of iets dergelijks - in het Coronadraadje) terwijl je mij helemaal niet kent, en dan is het opeens een gegeven. Lekker bezig man, top. De zoveelste keer dat je jezelf voor schut zet met die domme uitspraken van je. Gooi d'r nog even een one-liner in joh, je bent nu toch op stoom.

JP

Bericht door JP » 06 sep 2021, 21:07

Afbeelding

Luco

Bericht door Luco » 06 sep 2021, 21:07

535d schreef: 06 sep 2021, 21:02 ^^ Verradertje, waar slaat dat op Luco. Wil je wel even normaal doen? Onderbouw je uitspraken eens. Dat doe jij toch altijd zoals je zelf ooit schreef. Waaruit is gebleken dat ik een verrader ben? Jij bent degene die zelf een kronkel in z'n pan heeft, en een keer een verhaal de wereld in heeft geholpen (dat ik m'n buren nog zou verraden of iets dergelijks - in het Coronadraadje) terwijl je mij helemaal niet kent, en dan is het opeens een gegeven. Lekker bezig man, top. De zoveelste keer dat je jezelf voor schut zet met die domme uitspraken van je. Gooi d'r nog even een one-liner in joh, je bent nu toch op stoom.

Zolang jij elke keer mij betrekt bij je zeikverhalen op een ander krijg je hem gewoon terug he, ow nee dat mag natuurlijk niet, jij mag iedereen beledigen, zwart maken, wappie noemen, uitmaken voor aso als die op vakantie gaat, of iets doet wat jouw niet aanstaat.
Maar ow wee als we jouw even bij de naam noemen.
Maar ga maar gewoon zo door hoor :thumbup:
Doe ik dat ook, diverse groeperingen zouden trots op je geweest zijn zon 75 jaar geleden.
Laatst gewijzigd door Luco op 06 sep 2021, 21:09, 2 keer totaal gewijzigd.

Luco

Bericht door Luco » 06 sep 2021, 21:08

JP schreef: 06 sep 2021, 21:07 Afbeelding
Jeetje JP, die zak is te klein hoor :tooth:

DF-user-278

Bericht door DF-user-278 » 06 sep 2021, 21:10

Luco schreef: 06 sep 2021, 21:07 Doe ik dat ook, diverse groeperingen zouden trots op je geweest zijn zon 75 jaar geleden.
Ik zou even oppassen met wat je schrijft Luco.

Wederom creeer je een verhaal vol met onzin wat niet op waarheid berust. Lekker goedkoop scoren zo.
Laatst gewijzigd door DF-user-278 op 06 sep 2021, 21:11, 1 keer totaal gewijzigd.

Luco

Bericht door Luco » 06 sep 2021, 21:11

535d schreef: 06 sep 2021, 21:10
Luco schreef: 06 sep 2021, 21:07 Zolang jij elke keer mij betrekt bij je zeikverhalen op een ander krijg je hem gewoon terug he, ow nee dat mag natuurlijk niet, jij mag iedereen beledigen, zwart maken, wappie noemen, uitmaken voor aso als die op vakantie gaat, of iets doet wat jouw niet aanstaat.
Maar ow wee als we jouw even bij de naam noemen.
Maar ga maar gewoon zo door hoor :thumbup:
Doe ik dat ook, diverse groeperingen zouden trots op je geweest zijn zon 75 jaar geleden.
Ik zou even oppassen met wat je schrijft Luco.
Als jij dat nou ook eens doet he :thumbup:, en als je dan ook even alles qoute he ipv maar weer 1 zin.

JP

Bericht door JP » 06 sep 2021, 21:13

:hmmm: 1946, toen werd de PVDA opgericht. Is net de oorlog voorbij, val je in de volgende miserie.....:tooth:

DF-user-278

Bericht door DF-user-278 » 06 sep 2021, 21:15

Ik confronteer mensen, ik beledig ze niet. ''Diverse groeperingen zouden trots op je geweest zijn zo'n 75 jaar geleden". Dat is pas beledigen tot op het bot, zeker als je mijn familiegeschiedenis zou kennen. Nogmaals, lekker bezig Luco. Ga nog even zo door. Je weet het he, op een dag kom je de verkeerde tegen.

RS-Ron

Bericht door RS-Ron » 06 sep 2021, 21:18

Riceaux schreef: 06 sep 2021, 20:58
Martijn_bmw schreef: 06 sep 2021, 17:01
Riceaux schreef: 06 sep 2021, 15:07

Iedereen heeft de kans gehad zich te laten vaccineren. Waarom zouden gevaccineerden extra controles moeten doorstaan (in de vorm van een bewijs) om mee te kunnen doen in de maatschappij? En waar zijn gevaccineerden en de overheid bang voor? Hoe ver wil je gaan met de beperkingen voor ongevaccineerden en gevaccineerden?

Ik ben voorstander van vaccinatie, voorstander van vrije keuze en tegenstander van uitsluiting in wat voor vorm dan ook.
Eens met jou behalve hoe dan om te gaan met teveel ongevaccineerde die op de IC belanden en daarmee de zorg voor iedereen overbelasten? Terwijl dat niet nodig was geweest als ze wel hadden gevaccineerd… dát is nu wel een issue vind ik.
Ik zit er persoonlijk ook niet op te wachten om weer een winter als kluizenaar te moeten leven omdat alles in lockdown gaat tbv IC toestroom beperking terwijl daar gewoon nu een oplossing voor voorhanden is
Max aantal bedden voor COVID patiënten. Daarna triage. Kans op een succesvolle behandeling is goed te voorspellen op basis van de data van de afgelopen periodes.
Daar kan ik prima mee leven dit voorstel. Ik wil iedereen in zijn/haar waarde laten, je moet zelf een keuze kunnen maken wel of niet vaccineren. Nu iedereen de kans heeft gehad mag alles van mij weer open. Komt er een mutatie dan mag je zelf beslissen wel/geen 3e prik. En wanneer stopt dat, geen idee. En dus heeft iedereen recht op medische ondersteuning, echter niet ten koste van alles. De reguliere zorg en behandelingen moeten wel doorgang kunnen hebben. Dan moet je dus een Max aantal bedden voor COVID gebruiken. En als die vol zijn keuzes maken wie wel behandelen en wie niet. Wil je niet op de gang in een ziekenhuis de pijp aan Maarten geven kan je dat risico zelf verkleinen door je te laten vaccineren. Doe je dat niet weet je de uiterste consequenties. Het moet een recht blijven die keuze zelf te maken en deze voor jezelf te kunnen houden. Die privacy is belangrijk, anders zit je op een hellend vlak. Zeker omdat gevaccineerden en ongevaccineerden het virus kunnen doorgeven.

Gr Ron

Luco

Bericht door Luco » 06 sep 2021, 21:19

535d schreef: 06 sep 2021, 21:15 Ik confronteer mensen, ik beledig ze niet. ''Diverse groeperingen zouden trots op je geweest zijn zo'n 75 jaar geleden". Dat is pas beledigen tot op het bot, zeker als je mijn familiegeschiedenis zou kennen. Nogmaals, lekker bezig Luco. Ga nog even zo door. Je weet het he, op een dag kom je de verkeerde tegen.
Nee iemand aso noemen is niet beledigen
wappie ook niet nee, is ook geen beledigen

Nou ja als jij dat als confronteren ziet, ik doe hetzelfde bij jouiw.
Jij probeert mij iedere keer overal bij te betrekken, nu krijg je een reactie en is het huiliehuilie doen
je lijkt LULU wel man, stel je niet aan.

Eens kom je de verkeerde tegen? Jij? je weet waar ik woon toch, ow nee achter je toetsenbord is natuurlijk een stuk veiliger :lol: :lol:

tomgtr

Bericht door tomgtr » 06 sep 2021, 21:24

Luco en 535 d, klaar. Luco, een oneliner is heel iets van een hele andere orde dan wat jij zegt. En beiden, het is echt klaar.

DF-user-278

Bericht door DF-user-278 » 06 sep 2021, 21:33

Ook dat bedoelde ik weer in algemene zin Luco, jij ziet dat meteen weer als een bedreiging. Vreemde vogel ben je hoor, echt. Maar de baas heeft gesproken, i'm out.

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 06 sep 2021, 21:35

oei.jpg
oei.jpg (116.04 KiB) 318 keer bekeken

Luco

Bericht door Luco » 06 sep 2021, 21:38

:lol: :lol:
Tom de Bitch van DF :wink:

jos_br

Bericht door jos_br » 06 sep 2021, 21:42

535d schreef: 06 sep 2021, 21:33 Ook dat bedoelde ik weer in algemene zin Luco, jij ziet dat meteen weer als een bedreiging. Vreemde vogel ben je hoor, echt. Maar de baas heeft gesproken, i'm out.
Euh, ik heb niets gezegt........., ow wacht......... :blink:

Jos

Crookie
Auto: Dikke Bmw

Bericht door Crookie » 06 sep 2021, 21:43

535d schreef: 06 sep 2021, 16:01 Nogal kortzichtig. Ik schrijf nergens dat ik privacy niet belangrijk vind. Echter, in tijden van pandemie moet er mijns inziens consessies worden gedaan ten behoeve van privacy. Gezondheid staat boven privacy. Zoals bijvoorbeeld met de ouderenzorg. Ik vind dat kwetsbare mensen het recht zouden moeten hebben om te weten of een gevaccineerde of niet-geaccineerde hen verpleegt. En dat ze de niet-gevaccineerde medewerk(st)er mogen weigeren. EN andersom. Net zoals dat deze medewerk(st)ers het vaccin mogen weigeren.
Toch nog even quoten. Wie kan nou met 100% zekerheid ‚de besmetter‘ aanwijzen? Gevaccineerd of ongevaccineerd? Vermoedens zijn er altijd maar er is nooit real time te zeggen wie of wanneer dat was. Wat heb je dan aan die informatie waar jij naar wijst?

Stukje van de Arts directeur via link van Frankie:

Wat ook bekend is (helaas) is dat vaccineren niet beschermt tegen transmissie. Dwz gevaccineerden zijn net als niet-gevaccineerden in staat om het virus over te dragen. 👉🏼 https://lnkd.in/dPhishDc Hetgeen betekent dat alleen “inzet van gevaccineerden bij kwetsbare patiënten” zelfs kan resulteren in schijnveiligheid.

Veel belangrijker in zorg en ziekenhuizen is het respecteren en handhaven van de regels in het contact met patiënten. Waarbij handen wassen, 1.5m afstand, mondneusmakser in binnenruimten en bescherming zoals isolatiejassen en FFP2 maskers bij COVID verdachte patiënten, bekende voorbeelden zijn. Zo hebben onze toppers, onze medewerkers met elkaar het afgelopen jaar uitstekend voor alle patiënten, ook de meest kwetsbare gezorgd!

Het bekend maken van de vaccinatie status is de eerste stap opweg naar een tweedeling van onze dierbare zorgprofessionals, dat moeten we ons goed realiseren, en niet willen. Daarnaast en meest belangrijk is het wetenschappelijke fundament er niet, gevaccineerde medewerkers zijn nl wel voor zichzelf beschermd, maar kunnen nog steeds overdragen. Hoe je samenwerkt en beschikbaarheid van beschermingsmiddelen is dus veel belangrijker.

Tot slot: We hebben alle professionals nodig voor het werk dat ons wacht!
Laatst gewijzigd door Crookie op 06 sep 2021, 21:48, 1 keer totaal gewijzigd.

RS-Ron

Bericht door RS-Ron » 06 sep 2021, 21:44

Ik zie Tom letterlijk groeien in zijn rol……..

Gr Ron

JP

Bericht door JP » 06 sep 2021, 21:45

Tom:

Afbeelding

Luco:

Afbeelding

DF-user-278

Bericht door DF-user-278 » 06 sep 2021, 21:47

@Jos: :tooth:
RS-Ron schreef: 06 sep 2021, 21:18 Zeker omdat gevaccineerden en ongevaccineerden het virus kunnen doorgeven.
Maar daar is dus meer onderzoek voor nodig, die conclusie kun je nu nog niet trekken naar het schijnt. En in hoeverre het bij gevaccineerden minder is is ook niet duidelijk. Maar wel essentieel. Privacy is belangrijk, maar even serieus. Wat is er op tegen te laten weten of je wel of niet gevaccineerd bent. Of dat je wel of geen rijbewijs hebt bijvoorbeeld? Er zijn echt wel gradaties als het om privacy gaat. Ik ben van mening dat in tijden van deze pandemie er consessies zullen moeten worden gedaan ten hoeve van privacy.

DF-user-278

Bericht door DF-user-278 » 06 sep 2021, 21:54

Crookie schreef: 06 sep 2021, 21:43 Toch nog even quoten. Wie kan nou met 100% zekerheid ‚de besmetter‘ aanwijzen? Gevaccineerd of ongevaccineerd? Vermoedens zijn er altijd maar er is nooit real time te zeggen wie of wanneer dat was. Wat heb je dan aan die informatie waar jij naar wijst?
Of iemand op een bepaald moment besmet is of niet is nooit met 100% zekerheid te stellen. Besmetting is soms pas dagen later aan te tonen, terwijl transmissie al wel plaats heeft kunnen vinden. Dat zag je ook bij die test-evenementen. Maar het gaat erom dat een kwestbare senior zo weinig mogelijk risico loopt tijdens zijn of haar verzorging. Die kans is simpelweg kleiner bij gevaccineerden, aangezien ze minder makkelijk besmet raken. Werkgever QR overhandigen van vaccinatie geeft dan al wat meer inzicht.

alt

Bericht door alt » 06 sep 2021, 21:58

Ik heb 2 prikken gehad en voel mij belazerd door een ex-schoolmeester.

Nu het volgende, 2020 alles moest schoongemaakt worden met alcohol, karretjes in de winkels deurknoppen, noem maar op.
De wereld hangt vol met druppeltjes met het corona virus.
Toen de 1ste prik, let op, de prik begint pas te werken na 2 weken, na een paar maanden werkt de prik op volle kracht, u bent niet meer besmettelijk.

2021, de prik werkt niet meer na enkele maanden, huh, u moet nu uw 3e prik gaan halen, misschien wel een 4e prik, u bent nog steeds besmettelijk.

Dit klinkt erg logisch.
Allemaal verteld door een ex-schoolmeester, die nooit les gaf niet virologie.
Dit heeft de ex-schoolmeester P Capel gegeven.

Zo komt bij mij de msm over verdorrend hout.

Plaats reactie