Martijn’s autodraadje >
-
OnlineLuco
Re: Martijn's auto's
Als je wilt accelereren schakelt die gewoon terug en je kan hem zelf ook in een versnelling zetten, zodat je gewoon 2000 toeren kan draaien hoor.
In een funauto zou ik altijd handbak kiezen, maar de dagelijkse km vreter wil ik niet meer zonder automaat.
In een funauto zou ik altijd handbak kiezen, maar de dagelijkse km vreter wil ik niet meer zonder automaat.
- JP
Ah, it’s al about the chase !Martijn_bmw schreef: 20 apr 2018, 16:23 Net nog even een rondje "vrijdagmiddag auto sites afspeuren" gedaan (...)

- Martijn_bmw
Ik heb “maar” 1 auto geen plek voor meerdere dus combineer in daily met fun.
Als ik een fun auto zou kunnen hebben zou ik idd voor daily ook een automaat kiezen.
Als ik een fun auto zou kunnen hebben zou ik idd voor daily ook een automaat kiezen.
-
Onlinesitechris
- Auto: BMW M2 G87/SEAT Ibiza 1.5 TSI
Zet de bak in D Sport en hij zakt tot 1500 toeren. Ideaal.Audi6 schreef: 22 apr 2018, 16:51 En een handbak omdat je bij rustig rijden niet met 1.100 toeren wil voorttokkelen, maar met 2.000 toeren. Bijvoorbeeld in de stad, daar schakelt een ZF8 door naar de 8e versnelling zodat je bij 60km/h met 1.000 tpm rijdt. Dat wil ik niet, is ook niet echt goed voor de motor, ik rijd liever 60 km/h in z'n drie (2.000 tpm) of hooguit vier (1.700 tpm). Die lage toeren zijn niet goed voor de motor, zeker niet als je weer wil accelereren.
- Knot
Dat deed ik ook, bak in sport zodat ie niet met 1100/1200rpm liep te bokken maar dan schakelt ie bij 80/90/100 niet door naar 8 en dan wil je het juist WEL weer.
- Martijn_bmw
^^ klopt kortom allemaal dus wel op te lossen maar niet optimaal.
Laat maar mij maar lekker zelf schakelen, alles zelf in de hand incl de koppeling
sowieso een hekel aan allemaal extra instellingen die je moet doen voor het wegrijden, gewoon starten en weg rijden moet het zijn.
(daarom ook start/stop en eco-pro uitgeprogrameerd)
Laat maar mij maar lekker zelf schakelen, alles zelf in de hand incl de koppeling

sowieso een hekel aan allemaal extra instellingen die je moet doen voor het wegrijden, gewoon starten en weg rijden moet het zijn.
- Riceaux
Kwam de High Executive niet eens standaard met Navi Pro? Handbak is dan wel weer gaaf!Martijn_bmw schreef: 20 apr 2018, 17:46 daar woon ik in de buurt, dus deze al eens in het echt gezien.
after-market M pakket daardoor geen zwarte hemel, chrome rand icm donkere ramen en foute wielen. Ik vind het niks, ook beetje een smoezelige bak om te zien van dichtbij.
- tomgtr
Zo het speuren is begonnen? Nou denk dat het volgende pagina dan eindelijk weer raak is. 

- Arthur
- Auto: Nr.51
Bij een handbak liet ik dat start/stop gewoon zoals het was. Ik houd toch altijd de koppeling ingetrapt en de bak in z'n 1 voor bv het stoplicht. Bij de Golf GTi dus toen zo gelaten. Bij een automaat is het wel uitermate irritant.Martijn_bmw schreef: 23 apr 2018, 08:48 ^^ klopt kortom allemaal dus wel op te lossen maar niet optimaal.
Valt een Mercedes ook te coderen? Nog niet eens naar gezocht, ik druk nu nog altijd s/s uit...
- tomgtr
Ik weet dat bij Porsche ook te coderen is. Kan me niet voorstellen dat dat niet bij Mercedes kan?In elk geval staat het uit in sport stand dus het staat altijd uit. Maar zou het te coderen zijn dat auto in sport stand start?
-
Nou! Die Macan mag idd gewoon in sportstand starten. Rijd dan perfect imho.
In de V70 met handbak heeft de start stop me nooit gestoord. Bij kruispunten etc hield ik gewoon de koppeling in. Bij stoplichten ook als deze toch al ieder moment weer op groen zouden springen.
Met de f11 en de automaat... Pff...
Auto hold was dan weer wel een geweldige uitvinding op die wagen.
In de V70 met handbak heeft de start stop me nooit gestoord. Bij kruispunten etc hield ik gewoon de koppeling in. Bij stoplichten ook als deze toch al ieder moment weer op groen zouden springen.
Met de f11 en de automaat... Pff...
Auto hold was dan weer wel een geweldige uitvinding op die wagen.
- ADV
ik heb bij mij S/S zo geprogammeerd dat ie de laatste stand onthoud.. werkt prima nu... is ook eigenlijk een fluitje van een cent als je eenmaal een beetje bedreven bent met e-sys..
- Martijn_bmw
Eens dat start/stop icm handbak niet zon probleem is. Maar wilde toch de standaard eco stand uitprogrammeren dus ja als je dan toch bezig bent meteen nog maar wat dingen meegenomen.
- Martijn_bmw
Grappig plaatje in eigen straat:

-
Wel eng krappe parkeerplaatsen 

- Knot
Ik zou m ergens anders parkeren. Erg krap. Nog erger dan bij mij. Ik neem de hoek plek en zet 1 auto een halve meter over de streep om de boel op te schuiven.
- Martijn_bmw
tja idd krap, vaak wel beter te doen ivm veel panda's fiat 500 enz in de straat maar nu 3 grote auto's op een rijtje weinig over idd.
een plek kiezen is er ook niet bij, je mag blij zijn dat je in de straat kan staan
maar dus wel de reden dat ik nooit een 2deurs neem, dat is echt niet te doen in deze vakjes evenals een X5 oid.
ach kan altijd erger.... mijn vriendin woont in amsterdam centrum daar mag ik al blij zijn als ik 2 straten verderop mijn auto kwijt kan... (dat zou ik zelf echt niet willen als woonplek)
een plek kiezen is er ook niet bij, je mag blij zijn dat je in de straat kan staan

maar dus wel de reden dat ik nooit een 2deurs neem, dat is echt niet te doen in deze vakjes evenals een X5 oid.
ach kan altijd erger.... mijn vriendin woont in amsterdam centrum daar mag ik al blij zijn als ik 2 straten verderop mijn auto kwijt kan... (dat zou ik zelf echt niet willen als woonplek)
- Martijn_bmw
Eerste litertje olie bijgevuld, en in de BC wel alle blokjes terug
--> 1L op 6.000km is goed te doen gelukkig.

--> 1L op 6.000km is goed te doen gelukkig.
- Arthur
- Auto: Nr.51
Re: Martijn's auto's --> F30 320i [1 liter olie, wel alle blokjes terug :)]
Vind ik eigenlijk al best wel veel?
- Martijn_bmw
Is normaal voor de N13 motor, maar idd objectief bekeken is het veel.
-
Ook daar verbruikt een Alpina meer.... 
Ik vind 't persoonlijk ook best wel veel.

Ik vind 't persoonlijk ook best wel veel.
- ADV
Ik heb vorige week bij mij er ook 1L bijgepleurd..
- Riceaux
Lijken wel wankel motoren die olie zuipers van jullie. 

- Robin Hartog
Zelfs mijn MINI verbruikt niet zoveel. 

- Martijn_bmw