Bericht
door daNpy » 23 jul 2020, 08:31
Beetje raar probleem met mn 99 CBR600F sinds gisteren;
Gisterochtend ging hij niet "aan"; geen lampen aan, geen lampjes op het dash (olie), geen km teller. Hij wilde dus ook niet starten. Ik meteen onder het zadel de zekeringen (10A) gecontroleerd, niks gevonden, maar hij deed het wel weer.
Na het werk gestart, wil wegrijden *boem*: uit na enkele meters. Voor ik goed en wel afgestapt was deed hij het weer en ben probleemloos naar huis gereden. Onderweg getankt, niks aan de hand. 's Avonds de zekeringen gecontroleerd, met de bekabeling gerommeld bij de accu/zekeringen en bij het contactslot: niks aan de hand.
Wil vanmorgen wegrijden; hij start wel gewoon maar viel binnen 20m 3x uit. Hij ging wel meteen weer aan dus kon ik hem weer starten. Daarna weer naar het werk kunnen rijden....
Ik heb natuurlijk weinig zin in zulke geintjes als ik in een bocht zit, dat kan wel eens naar uitpakken.
Het lijkt erop dat het iets van een los contact is, maar hij doet het -vooralsnog- alleen bij/voor koude start. Als ie eenmaal (even) loopt is het weg.
Het is niet extreem koud of vochtig. Een los contact hoopte ik gisteren te vinden maar er gebeurde gewoon niks. Zou het de HISS (Honda Inteligent Start Security oid) kunnen zijn? Of blijft het dash dan wel aan maar start ie gewoon niet?