Als je van een claxon schrikt terwijl je zit te bellen gaje ook net zo hard schrikken van een auto die plots in je spiegel tevoorschijn komt omdat je niet zit op te letten al bellende....maarten22 schreef:Ik ben met carkit net zo afgeleid als zonder carkit. Daarom probeer ik ook zo weinig mogelijk te bellen achter het stuur. Laatst probeerde ik te bedenken hoe ik was gereden na een telefoongesprek van 10 minuten en ik had geen flauw idee. Daarnaast vind ik jou actie echt zwaar kansloos. Natuurlijk let jij 100% van de tijd op achter het stuur en ben je echt nooit met wat anders bezig..............Eric H schreef:Het valt me wel op dat het vaak de dikste bakken zijn waarin mensen met het telefoontje aan de oren zitten.....
Betaal je ruim 60k voor een auto, hebbie geen eens geld voor een simpel carkitje. :fy:
En meestal door het drukke bellen niet in de gaten dat ze van links naar rechts over de rijbaan zwalken en onnodig links rijden....![]()
Een flinke ram op de claxon doet wonderen, het verbaast me tot op heden nog steeds dat er door mijn claxon nog niemand de vangrail in gestuiterd is, als je af en toe ziet hoe abrubt ze dan het stuur omgooien
Het grote FAIL topic Pt. II
-
Re: Het grote FAIL topic Pt. II
- Eric H
- Auto: Mazda CX-30 SkyActivX
Ja !!maarten22 schreef: Daarnaast vind ik jou actie echt zwaar kansloos. Natuurlijk let jij 100% van de tijd op achter het stuur en ben je echt nooit met wat anders bezig..............
Als ik in de auto zit durf ik met overtuiging te stellen dat ik 100% geconcentreerd bezig ben met auto rijden.
Als je dat tegenwoordig namelijk niet doet loop je een grote kans om iemand tegen te komen die NIET geconcentreerd bezig is.
Ik ben voortdurend bezig met spiegelen, anticiperen, inschatten, etc. etc.
Als jij dat niet doet kun je beter uitstappen en gaan lopen.
Te veel mensen denken tegenwoordig dat je het autorijden er even bij doet.
Je zoekt de weg en ondertussen rijd je auto, je scheert je zelf en ondertussen rijd je auto, je leest stukken door ( of de krant ) en ondertussen rijd je auto, je ontbijt en ondertussen rijd je auto, je bent aan het bellen en ondertussen rijd je auto.
Auto rijden doe je nooit en te nimmer als bijkomstigheid, het is je hoofdtaak op het moment dat je instapt en vertrekt.
Alle overige handelingen dien je van te voren te doen, of als het noodzakelijk / onvermijdbaar is stop je langs de kant van de weg zonder een gevaar op te leveren voor je zelf of omstanders, en doe je datgene wat nodig is. ( bellen, weg zoeken / vragen, ontbijten, je navigatie programmeren, )
Sommige mensen hebben al "stuurproblemen" als ze alleen de radio even wat harder of zachter willen zetten, als je dat weet van jezelf, of je wordt er door omstanders op gewezen, wees dan niet zo eigenwijs om te denken dat het allemaal wel meevalt. Het gaat namelijk 1001 keer goed, en als het dan een keertje verkeerd gaat is het janken.....
Tot zo ver Dhr. Spee op de account van Eric H

- Peric
EN ZO IS HET!! 

- KW
Simpel. In een auto zonder al dat soort snufjes moet je zelf rijden, zelf kijken, zelf nadenken. Daar ben je je dan ook bewust van en er op ingesteld dat je dat allemaal zelf moet doen.Downforce Hans schreef:Ben benieuwd naar jou wetenschappelijke onderbouwing van je relaasKW schreef:lol
al die idiote electronische systemen maken het juist GEVAARLIJKER op de weg, omdat men dan zelf niet meer oplet.
Elke keer als ik weer zoiets zie, of lees over echtgebeurde ongevallen met dikke auto's met de nieuwste electronische snufjes... weet ik elke keer weer waarom ik al die electronische shit niet wil. Flikker op met die electronische troep en laat mij zelf kijken en rijden.
In auto's met al die snufjes ben je er van op de hoogte dat ze erin zitten, weet je wat de snufjes doen, en ga je er met de tijd onbewust steeds meer opvertrouwen dat de auto het wel goed doet. Eigen inzicht en alertheid neemt dus af. En als dan in een onverwachte situatie de electronica faalt... ben je te laat om het op te vangen.
Daarnaast ben ik van mening dat autorijden ook echt autorijden moet blijven, nu en altijd. Als je niet zelf wil rijden dan is daar het openbaar vervoer voor uitgevonden.
Edit:
ik bedoel dus snufjes die zich direct met het autorijden gaan bemoeien. Dingen als stuurbekrachtiging, ABS, ESP en zo, daar is nog niet zoveel mis mee. Al zit daarbij het gevaar in dat het autorijden te makkelijk wordt en de grens van grip en zo verder weg komt te liggen en snelheden makkelijk hoger liggen zonder dat je het nog in de gaten hebt. Tot er onverwacht een moment komt dat ook de ABS en ESP en zo niks meer voor je kunnen doen terwijl je daar zo op vertrouwde...
Laatst gewijzigd door KW op 24 jul 2010, 17:43, 1 keer totaal gewijzigd.
- Downforce Hans
Eric H schreef:Ja !!maarten22 schreef: Daarnaast vind ik jou actie echt zwaar kansloos. Natuurlijk let jij 100% van de tijd op achter het stuur en ben je echt nooit met wat anders bezig..............
Als ik in de auto zit durf ik met overtuiging te stellen dat ik 100% geconcentreerd bezig ben met auto rijden.
Als je dat tegenwoordig namelijk niet doet loop je een grote kans om iemand tegen te komen die NIET geconcentreerd bezig is.
Ik ben voortdurend bezig met spiegelen, anticiperen, inschatten, etc. etc.
Als jij dat niet doet kun je beter uitstappen en gaan lopen.
Te veel mensen denken tegenwoordig dat je het autorijden er even bij doet.
Je zoekt de weg en ondertussen rijd je auto, je scheert je zelf en ondertussen rijd je auto, je leest stukken door ( of de krant ) en ondertussen rijd je auto, je ontbijt en ondertussen rijd je auto, je bent aan het bellen en ondertussen rijd je auto.
Auto rijden doe je nooit en te nimmer als bijkomstigheid, het is je hoofdtaak op het moment dat je instapt en vertrekt.
Alle overige handelingen dien je van te voren te doen, of als het noodzakelijk / onvermijdbaar is stop je langs de kant van de weg zonder een gevaar op te leveren voor je zelf of omstanders, en doe je datgene wat nodig is. ( bellen, weg zoeken / vragen, ontbijten, je navigatie programmeren, )
Sommige mensen hebben al "stuurproblemen" als ze alleen de radio even wat harder of zachter willen zetten, als je dat weet van jezelf, of je wordt er door omstanders op gewezen, wees dan niet zo eigenwijs om te denken dat het allemaal wel meevalt. Het gaat namelijk 1001 keer goed, en als het dan een keertje verkeerd gaat is het janken.....
Tot zo ver Dhr. Spee op de account van Eric H
Daarom heb ik de knopjes van mijn radio aan het stuur

- Downforce Hans
Wat een onzin verhaal zeg want je suggereert hier mee dat er mensen zijn die denken dat omdat er snufjes op zitten ze ongeconcentreerder kunnen gaan rijden.KW schreef:Simpel. In een auto zonder al dat soort snufjes moet je zelf rijden, zelf kijken, zelf nadenken. Daar ben je je dan ook bewust van en er op ingesteld dat je dat allemaal zelf moet doen.Downforce Hans schreef:Ben benieuwd naar jou wetenschappelijke onderbouwing van je relaasKW schreef:lol
al die idiote electronische systemen maken het juist GEVAARLIJKER op de weg, omdat men dan zelf niet meer oplet.
Elke keer als ik weer zoiets zie, of lees over echtgebeurde ongevallen met dikke auto's met de nieuwste electronische snufjes... weet ik elke keer weer waarom ik al die electronische shit niet wil. Flikker op met die electronische troep en laat mij zelf kijken en rijden.
In auto's met al die snufjes ben je er van op de hoogte dat ze erin zitten, weet je wat de snufjes doen, en ga je er met de tijd onbewust steeds meer opvertrouwen dat de auto het wel goed doet. Eigen inzicht en alertheid neemt dus af. En als dan in een onverwachte situatie de electronica faalt... ben je te laat om het op te vangen.
Daarnaast ben ik van mening dat autorijden ook echt autorijden moet blijven, nu en altijd. Als je niet zelf wil rijden dan is daar het openbaar vervoer voor uitgevonden.
95% weet 5 minuten nadat ze met de verkoper gesproken hebben al niet meer dat het abs, asr etc etc bij ze op de auto zit.
Als ze ongeconcentreerd rijden dan deden ze dat ook vroegen al zonder deze snufjes.
- Youp
- Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi
Hans, ik moet toegeven dat ik het toch wel een béétje met KW eens ben... Kijk bijvoorbeeld naar lane departure warning.... Als je in zit te dommelen achter het stuur, gaat het stuur ff trillen, vet handig!
Snap je waar het naartoe gaat? Er zijn ook studies die aangeven dat naarmate de actieve veiligheid van een auto verbeterd, de mensen roekelozer gaan rijden. Niet iedereen, nee. Maar wel een aantal.

Snap je waar het naartoe gaat? Er zijn ook studies die aangeven dat naarmate de actieve veiligheid van een auto verbeterd, de mensen roekelozer gaan rijden. Niet iedereen, nee. Maar wel een aantal.
- 2000USA
Zal een beetje liggen aan de opties. ABS, ESP en ander 'onzichtbare' veiligheidssystemen hebben m.i. geen enorme 'gewenningsfactor'.
Heb je het over comfortverhogende zaken zoals dodehoeksensoren, park assyst en zelfs navigatie, of de comfortfunctie van je knipperlicht, dan zijn er zaken die je 'ontnomen' worden, en zal je hier mogelijkerwijs minder scherp op letten, 'want dat doet de auto'. En dat gaat prima, zolang je in dezelfde auto blijft rijden.
Stap je vervolgens in een andere auto die al die zaken niet heeft, kan je genegen zijn om niet meer over je schouder of in de spiegel te kijken bij baan wisselen of parkeren, blijkt kaartlezen toch wel weer heel lang geleden en knipper je in plaats van de gebruikelijke drie keer nog maar een enkele keer.
Natuurlijk moet het zo zijn dat je ondanks als deze extra opties tijdens het rijden zo rijdt/oplet zoals je dat tijdens het lessen geleerd hebt, maar feit blijft: luxe went.
Heb je het over comfortverhogende zaken zoals dodehoeksensoren, park assyst en zelfs navigatie, of de comfortfunctie van je knipperlicht, dan zijn er zaken die je 'ontnomen' worden, en zal je hier mogelijkerwijs minder scherp op letten, 'want dat doet de auto'. En dat gaat prima, zolang je in dezelfde auto blijft rijden.
Stap je vervolgens in een andere auto die al die zaken niet heeft, kan je genegen zijn om niet meer over je schouder of in de spiegel te kijken bij baan wisselen of parkeren, blijkt kaartlezen toch wel weer heel lang geleden en knipper je in plaats van de gebruikelijke drie keer nog maar een enkele keer.
Natuurlijk moet het zo zijn dat je ondanks als deze extra opties tijdens het rijden zo rijdt/oplet zoals je dat tijdens het lessen geleerd hebt, maar feit blijft: luxe went.
- Jurriuit
Enorme fail

- Thijs van Wijk
Voertuigsoort personenauto
Merk
Handelsbenaming
Brandstof LPG (Liquefied Petroleum Gas)
Vervaldatum APK
Overzicht
Datum aanvang tenaamstelling 25-06-2010
Merk
Handelsbenaming
Vervaldatum APK
Overzicht
- Jurriuit
??Luco schreef:Voertuigsoort personenauto
Merk
Handelsbenaming
Vervaldatum APK
Overzicht
- Jurriuit
Ja dat zie ik, maar ik zie niet helemaal waarom je dat post... Dattie op LPG loopt had ik ook al gezienLuco schreef:Die bmw van de foto

-
323Ci
Wat een lutser!
Wat een lutser!
- ErikMartijn
Het is wel een dubbele Fail zeg, doen alsof je een M3 rijdt met je 323ci op gas 

- Jurriuit
Hehe, Steve en Martijn zien het :banaan:ErikMartijn schreef:Het is wel een dubbele Fail zeg, doen alsof je een M3 rijdt met je 323ci op gas
ErikMartijn schreef:Het is wel een dubbele Fail zeg, doen alsof je een M3 rijdt met je 323ci op gas
Daarom poste ik de rdw gegevens, ik dacht ook M3 plaatje te zien, auto op gas is op zich geen fail.
- Riceaux
Moet je wel de gegevens helemaal posten. Is waarschijnlijk iets mis gegaan bij het kopiëren bij jou, aangezien er in jouw post nergens 323Ci staat.Daarom poste ik de rdw gegevens, ik dacht ook M3 plaatje te zien, auto op gas is op zich geen fail.

- Riceaux
Volgens mij is dat een fail van jouw kant 

- Downforce Hans
^^^^^^^^^^ 

- Riceaux
Jammer dat je het zelf toegeeft