Wereldwijde crisis + halfslachtige aanpak NL/Europa
- SteV6
Re: Wereldwijde recessie op komst, of niet?
Allen, het verschil tussen een ministers salaris"je" en de riante (exorbitante) beloning van topmanagers, dan zit daar nog een heel universum tussen. En bij blunderen gaat een minister eruit en krijgt een topmanager alsnog een vette (miljoenen) bonus mee ...
Voorbeeldfunctie is inderdaad een punt. Maar dan kan je de voorgenomen 10% toch gewoon verlagen naar 2% ofzo? De bonden stellen ondertussen nog steeds looneisen van ongeveer 3%.
Stephan
Voorbeeldfunctie is inderdaad een punt. Maar dan kan je de voorgenomen 10% toch gewoon verlagen naar 2% ofzo? De bonden stellen ondertussen nog steeds looneisen van ongeveer 3%.
Stephan
- wjn
Dat is wel een goede, de salarisverhoging van de ministers gelijkstellen / koppelen aan wat de bonden elke keer eisen. Ben benieuwd hoe die laatsten daar dan mee omgaan.SteV6 schreef:Allen, het verschil tussen een ministers salaris"je" en de riante (exorbitante) beloning van topmanagers, dan zit daar nog een heel universum tussen. En bij blunderen gaat een minister eruit en krijgt een topmanager alsnog een vette (miljoenen) bonus mee ...
Stephan
Wolfgang.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Dat is niet de discussie, BTW; indien men (=politiek zelf) het onderbetaald vindt..................je hoeft het werk natuurlijk niet te doen, kies dan wat ander ipv te klagen c.q. te vergelijken met het bedrijfsleven ( of ze daar op dit soort mensen zitten te wachten is vers 2)SteV6 schreef:Sander even serieus, vind jij werkelijk dat een minster(president) hier in Nederland goed betaald wordt?! Dat kan je niet menen.Sander schreef:10% !!!![]()
![]()
![]()
![]()
Holy shit, daar gaat ons geld dus heen
Snel schrappen idd..
Met die verantwoordelijkheid, risico op veldruimen door blunders van je ambtenaren (die wel mogen blijven zitten waar ze zitten no matter what), werkuren enz. enz. vind ik van niet ...
Misschien dat we daarom van die "heldere lichten" op die posities en in de kamer hebben![]()
Stephan
Waar het wel om gaat; 10% extra voor je zelf en dan vragen aan de maatschappij om aan loonmatiging te doen, te denken aan het landsbelang en onze concurentie positie......................prachtig allemaal, maar dan wel consequent blijven aub.
Maar goed, het is teruggedraaid, en dat is ook wel het minste dat men moest doen om geloofwaardig te blijven.
-
Wouter81
- Auto: GR86|California|Hilux/CS35+
+1romo schreef:Dat is niet de discussie, BTW; indien men (=politiek zelf) het onderbetaald vindt..................je hoeft het werk natuurlijk niet te doen, kies dan wat ander ipv te klagen c.q. te vergelijken met het bedrijfsleven ( of ze daar op dit soort mensen zitten te wachten is vers 2)SteV6 schreef:Sander even serieus, vind jij werkelijk dat een minster(president) hier in Nederland goed betaald wordt?! Dat kan je niet menen.Sander schreef:10% !!!![]()
![]()
![]()
![]()
Holy shit, daar gaat ons geld dus heen
Snel schrappen idd..
Met die verantwoordelijkheid, risico op veldruimen door blunders van je ambtenaren (die wel mogen blijven zitten waar ze zitten no matter what), werkuren enz. enz. vind ik van niet ...
Misschien dat we daarom van die "heldere lichten" op die posities en in de kamer hebben![]()
Stephan
Waar het wel om gaat; 10% extra voor je zelf en dan vragen aan de maatschappij om aan loonmatiging te doen, te denken aan het landsbelang en onze concurentie positie......................prachtig allemaal, maar dan wel consequent blijven aub.
Maar goed, het is teruggedraaid, en dat is ook wel het minste dat men moest doen om geloofwaardig te blijven.
De politiek ga je naar mijn idee in vanwege idealistische motieven, niet financiële. Bovendien hoeven ze nu ook weer niet op een houtje te bijten dus het is behoorlijk verstandig van ze dat dit van de baan is, vanwege begrijpelijke redenen.
- RVV
Volgens mij ga je wel de politiek in vanwege financiële motieven. Via ellebogen je naar boven werken en zit je eenmaal op het pluche..ongeacht wel niveau dan heb je je financiële zaakjes wel voor mekaar. prestaties worden verder niet afgemeten.. ja 1 keer in de 4 jaar, maar word je dan "weggesaneerd" dan ligt er wel elders een leuk baantje op het pluche in verschiet.
En als je de politiek en feitelijke verantwoordelijkheden zat ben.. dan is dan zijn er bij de semi overheidsbedrijven nog genoeg leuke commissariaten uit te delen, waar men voor een uurtje werk in de week 25000 euro op jaarbasis vangt.
En als ze er helemaal er zat van zijn, dan kunnen ze tot hun pensioen een riante wachtgeld regeling opstrijken elk jaar..
En de echte slimmeriken de politiek zwaargewichten maken in de hun nadagen van hun cariere nog wel even fuore in het bedrijfsleven. Te danken aan hun jarenlange genot op het politieke pluche.
Liefdewerk en idealisme daar geloof ik echt geen zak van.. ja mischien bij de SP ofzo.. maar voor de rest zijn het allemaal zakkenvullers die hun eigen agenda er op na houden.. de zogenaamde kamerleden.. hou toch op.. wekelijks uren dom vollullen.. en zich druk maken om futiliteiten. Daar een ton per jaar voor vangen.. plus alle onkosten.. en het mooi weer spelen met belastingcenten.. en 6 weken vrij in de zomervakantie.. etc..
Allemaal zogenaamd opkomen voor andersmans belang en het landsbelang.. maar tergelijkertijd compleet wereld vreemd wezen.
En als je de politiek en feitelijke verantwoordelijkheden zat ben.. dan is dan zijn er bij de semi overheidsbedrijven nog genoeg leuke commissariaten uit te delen, waar men voor een uurtje werk in de week 25000 euro op jaarbasis vangt.
En als ze er helemaal er zat van zijn, dan kunnen ze tot hun pensioen een riante wachtgeld regeling opstrijken elk jaar..
En de echte slimmeriken de politiek zwaargewichten maken in de hun nadagen van hun cariere nog wel even fuore in het bedrijfsleven. Te danken aan hun jarenlange genot op het politieke pluche.
Liefdewerk en idealisme daar geloof ik echt geen zak van.. ja mischien bij de SP ofzo.. maar voor de rest zijn het allemaal zakkenvullers die hun eigen agenda er op na houden.. de zogenaamde kamerleden.. hou toch op.. wekelijks uren dom vollullen.. en zich druk maken om futiliteiten. Daar een ton per jaar voor vangen.. plus alle onkosten.. en het mooi weer spelen met belastingcenten.. en 6 weken vrij in de zomervakantie.. etc..
Allemaal zogenaamd opkomen voor andersmans belang en het landsbelang.. maar tergelijkertijd compleet wereld vreemd wezen.
-
Wouter81
Helemaal gelijk Rico, zo is het in de praktijk. Maar goed, politici staan op mijn morele ladder stijf onderaan. Het zijn grotendeels ruggegraatloze weekdieren die met alle winden meewaaien, opportunistisch en leugenachtig in hart en ziel. Indien je niet doortrapt, onbetrouwbaar en een geoefend leugenaar bent zul je het in de politiek ook nooit ver schoppen. Het idealistische motief is het motief wat het zou moeten zijn, helaas is dit in de realiteit anders.
-
Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
Rico is goed bezig
Maar don't believe SP/Groenlinks hun waanideeen helpen de normaal denkende wereld naar de kloten vroeg of laat.
Maar don't believe SP/Groenlinks hun waanideeen helpen de normaal denkende wereld naar de kloten vroeg of laat.
- Dennis Cavallino
Mensen die ooit met idealen de politiek in zijn gegaan, zijn er vrijwel allemaal zonder idealen weer uitgekomen...
- Casper
Ik vind het altijd zo'n verschrikkelijke kul-discussie over het salaris van politici. Beetje elke week weer ouwenelen over een tonnetje meer of minder. Beter wordt er gefocussed op de echte problemen hier in Nederland. Ik reed bijvoorbeeld net nog langs een Betuwelijn van 3(!) miljard euro waar niks mee gebeurd. Dat zijn +/-20.000(!!!!!) jaarsalarissen van een minister president. En dan maken een stel linkse boomknuffelaars zich druk om een beetje salaris 
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Was het maar waar dat die Betuwe lijn maar 3 miljard Euro heeft gekost........................4,7 miljard komt eerder, bron Wikipedia
- SteV6
Er staat mij ook iets bij van 10 miljard ouderwetse Guldentjes ... Met over de balk projecten hebben ze in Den Haag veel ervaringromo schreef:Was het maar waar dat die Betuwe lijn maar 3 miljard Euro heeft gekost........................4,7 miljard komt eerder, bron Wikipedia
Waar je achteraf kotsmisselijk van wordt is dat in de aanloop naar de Betuwelijn alle budgetoverschrijdingen enz enz al in de Elsevier te lezen waren. Politici kwamen daar zogenaamd pas achteraf achter.
Ik ben heel benieuwd hoe we over 10 jaar tegen alle nu door de politiek genomen maatregelen om de resessie te bezweren
- Sander
Stephan,SteV6 schreef: Sander even serieus, vind jij werkelijk dat een minster(president) hier in Nederland goed betaald wordt?! Dat kan je niet menen.
Stephan
Ik hoorde vandaag dat ze ong 150k op jaarbasis verdienen, dus dat is niet extreem hoog..
Maar ik schrok van de 10% verhoging, had me verder niet verdiept in de jaarsalarissen van de betreffende ministers.
Nu ik het zo weet vind ik dat ze best weinig krijgen voor wat ze doen, maar als je het afzet tegen de stap die ze gemaakt hebben vanuit hun zeteltje doen ze het niet heel erg verkeerd.
Maar voor de functie die ze nu uitvoeren is het misschien wat aan de lage kant.. ze besturen wel het deels het land .
- romo
Das nog maar de halve waarheid, er is in het kabinet afgesproken om 3 jaren achtereen de salarissen met 10% per jaar te verhogen..............
Nu dit niet doorgaat bestaat de mogelijkheid dat, op termijn, er 30% ineens bijkomt...............................
Nu dit niet doorgaat bestaat de mogelijkheid dat, op termijn, er 30% ineens bijkomt...............................
- Sander
We zijn in Nederland goed met vingers (wijzen), zeker nu het wat minder moet en gaat is het niet "eerlijk" als het met een ander wel goed/beter gaat. Zo zijn we nu eenmaal, dus tegen de tijd dat het voor iedereen weer merkbaar beter gaat geeft niemand wat om de 30%.
We vinden al die bonussen van tientallen miljoenen voor de bank directeuren ook erg, maar zeggen er verder niks over..
De crisis moet bij de mensen tussen de oren weg, zodat bedrijven weer geld durven en kunnen investeren want anders gaan we als een kaartenhuis inelkaar vallen en is straks de halve wereld werkloos en dakloos.
We vinden al die bonussen van tientallen miljoenen voor de bank directeuren ook erg, maar zeggen er verder niks over..
De crisis moet bij de mensen tussen de oren weg, zodat bedrijven weer geld durven en kunnen investeren want anders gaan we als een kaartenhuis inelkaar vallen en is straks de halve wereld werkloos en dakloos.
- Maus335i
Sander, met dat verschil dat de ministers met jouw (zuurverdiende) belastingcentjes aan de haal gaan. Terwijl je de keus hebt als jij het niet eens bent met het beloningsbeleid van Fortis, je naar een concurrerende bank kan lopen.
- Sander
Klopt Maurice, maar dan is de beloning al uitbetaald 
Dus dat schiet ook weinig op alleen voor je gevoel naai je ze wel.. maar daar is dan ook alles mee gezegd.
Iedereen verdient een goede boterham, maar om nu een McDonalds filiaal aan waarde als bonus te krijgen gaat wel wat ver
Dus dat schiet ook weinig op alleen voor je gevoel naai je ze wel.. maar daar is dan ook alles mee gezegd.
Iedereen verdient een goede boterham, maar om nu een McDonalds filiaal aan waarde als bonus te krijgen gaat wel wat ver
-
Luco
Welke bank dan, het zijn allemaal vuile oplichtersMaus335i schreef:Sander, met dat verschil dat de ministers met jouw (zuurverdiende) belastingcentjes aan de haal gaan. Terwijl je de keus hebt als jij het niet eens bent met het beloningsbeleid van Fortis, je naar een concurrerende bank kan lopen.
Kijk maar eens naar je afschrift als je geld krijgt (rentedatum)
Als je geld betaald (rentedatum)
Als je bv 50.000 gestort krijgt sochtends en je betaald hetzelfde bedrag werr smiddags moet je toch 240 euro rente betalen
Overstappen heeft geen zin, het zijn allemaal ratten
-
Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
Dit is ook weer mooi en geeft te denken. Blij dat ik weinig personeel heb.
Bron:ANP/AD
Bron:ANP/AD
Door crisis minder ziekteverzuim
Ondanks de griepepidemie hebben zich de afgelopen weken minder werknemers ziekgemeld dan in dezelfde periode vorig jaar.
Volgens een van de grootste arbodiensten, ArboNed, komt dat door de economische crisis.
Mensen zijn zo bezorgd over hun baan, dat ze per se naar hun werk willen.
Volgens ArboNed is dat een bekend verschijnsel in periodes van economische teruggang. In februari was er tot nu toe 6 procent ziekteverzuim, tegen 6,3 procent vorig jaar.
- Eric H
- Auto: Mazda CX-30 SkyActivX
Komt het ook niet omdat er meer mensen zijn zonder baan.....dus logischerwijs zijn er ook minder mensen die zich bij hun baas kùnnen ziekmelden....Robin schreef:Dit is ook weer mooi en geeft te denken. Blij dat ik weinig personeel heb.
Bron:ANP/ADDoor crisis minder ziekteverzuim
Ondanks de griepepidemie hebben zich de afgelopen weken minder werknemers ziekgemeld dan in dezelfde periode vorig jaar.
Volgens een van de grootste arbodiensten, ArboNed, komt dat door de economische crisis.
Mensen zijn zo bezorgd over hun baan, dat ze per se naar hun werk willen.
Volgens ArboNed is dat een bekend verschijnsel in periodes van economische teruggang. In februari was er tot nu toe 6 procent ziekteverzuim, tegen 6,3 procent vorig jaar.
- Max V
Nope, het is een percentage, geen aantal 
- Arthur
- Auto: Nr.51
Ze schrijven ook werkelijk alles toe aan die "crisis" zeg?! 
- RVV
Gisteren bij ons in huis, 2 winterslapende lieveheersbeestjes die wakker werden, hebben hun koffers gepakt toen ik hun vertelde dat de kachel 2 graden omlaag is gezet vanwege de kredietcrisis.
Echt gebeurd, morgen staat het in de Telegraaf
Echt gebeurd, morgen staat het in de Telegraaf
- Knot
Weet je wel wat dat kost, de hele dag de kachel aan, waterkoker, tv, toilet flushen enz.....Robin schreef:Ondanks de griepepidemie hebben zich de afgelopen weken minder werknemers ziekgemeld dan in dezelfde periode vorig jaar.
-
Wouter81
Zat gister eens te denken. Ik heb jaren in loondienst gewerkt, in 2006 de stap gemaakt naar het zelfstandig ondernemerschap. Overigens nooit spijt van gehad. Echter, wat mijn omgeving (vriendin, ouders, schoonouders etc.) toen bijna standaard riep was of ik het wel aandurfde om het 'zekere' bestaan in loondienst om te ruilen voor het 'onzekere' bestaan als ondernemer.
Het is sindsdien erg goed gegaan, verdien nu ook meer dan ik ooit in loondienst verdiende en die zekerheid is in mijn geval alleen maar toegenomen. Natuurlijk ben je altijd afhankelijk van externe factoren maar heb, buiten dat, verder wel de touwtjes zelf in handen. Wat is in deze tijd nog de 'zekerheid' als werknemer? Met een beetje pech sta je bij de eerste de beste reorganisatie (of erger) gewoon op straat.
Had hier vorige week een hoge pief van een toeleverancier op bezoek. Zaten we zo eens te filosoferen. Maakte hij een opmerking waar ik me wel in kon vinden. Hij zei: op scholen en in de hele maatschappij wordt constant gefocussed op die goeie baan later. Goeie opleiding zodat je later ergens een mooie job kunt scoren. Het ondernemerschap wordt niet echt aangemoedigd was zijn stelling. Zit best wat in denk ik.
Het is sindsdien erg goed gegaan, verdien nu ook meer dan ik ooit in loondienst verdiende en die zekerheid is in mijn geval alleen maar toegenomen. Natuurlijk ben je altijd afhankelijk van externe factoren maar heb, buiten dat, verder wel de touwtjes zelf in handen. Wat is in deze tijd nog de 'zekerheid' als werknemer? Met een beetje pech sta je bij de eerste de beste reorganisatie (of erger) gewoon op straat.
Had hier vorige week een hoge pief van een toeleverancier op bezoek. Zaten we zo eens te filosoferen. Maakte hij een opmerking waar ik me wel in kon vinden. Hij zei: op scholen en in de hele maatschappij wordt constant gefocussed op die goeie baan later. Goeie opleiding zodat je later ergens een mooie job kunt scoren. Het ondernemerschap wordt niet echt aangemoedigd was zijn stelling. Zit best wat in denk ik.
- RVV
Ik ben nu bijna 15 jaar "onzeker" bezig.. vind het wel prettig..