Corona in Nederland.....

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Crookie
Auto: Dikke Bmw

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Crookie » 06 sep 2021, 12:59

535d, zou jij niet protesteren tegen een toegangsbewijs op basis van ‘vrijwillige’ vaccinatie?

Principieel dan he, want jij hebt er wel voor gekozen.

DF-user-278

Bericht door DF-user-278 » 06 sep 2021, 13:19

Net zoals in de ouderenzorg waar deze discussie nu gaande is, hebben ook wij recht om te weten wie ons mogelijk ziek kan maken. Natuurlijk is de kans voor gevaccineerden om ernstig ziek te worden redelijk miniem, maar toch. De vaccinweigeraars zijn het probleem. Zie je ook veel onder allochtonen en mensen van niet-Westerse komaf (Vaccin ontwikkeld door niet-islamieten dus haram oid?). En juist die groep mensen is weer oververtegenwoordigd op de IC. Rara, hoe zou dat toch komen? Ze kiezen er dus wel voor om bewust een vaccin te weigeren, maar een plekje op de IC weigeren wanneer ze ernstig ziek worden door Covid doen ze dan weer niet.
Laatst gewijzigd door DF-user-278 op 06 sep 2021, 13:24, 5 keer totaal gewijzigd.

tomgtr

Bericht door tomgtr » 06 sep 2021, 13:19

535d schreef: 06 sep 2021, 12:49 Coolfan, wat een vent ben je toch ook. Je doet alsof het hele land in opstand is. Dit is een kleine groep mensen op Social Media, die elkaar allemaal in hun clubje zitten na te kakelen en op te hitsen. En dan krijg je van die protesten. Zitten ook veel beroepsdemonstranten tussen overigens. Die moeten altijd wat hebben om ''tegenaan te schoppen''. Maar dat wil je kennelijk niet horen of begrijpen?

Kop-in-Zand.jpg

Heb je niet nog zo'n cherrypicking filmpje van Pierre Capel toevallig?
Hoho, Prof. Dr. Drs. Ir en weet ik wat niet meer Capel. Het is wel apart dat er hordes wetenschappers als prutsers aan de kant worden geschoven maar dat men verheelijkend dweept met de titels van iemand die iets roept wat wel in de smaak valt. Ik hou het nog even bij de MSM.

DF-user-278

Bericht door DF-user-278 » 06 sep 2021, 13:20

Verstandig!

Jussi

Bericht door Jussi » 06 sep 2021, 13:24

coolfan schreef: 06 sep 2021, 12:35 Al marcheren ze door de straten....sommige mensen zullen het nooit zien of ze zijn te zwak dat ze het niet willen zien. Velen zijn al zo opgevoed dat je geen enkel vergelijk mag maken met de jaren 30 al zie je tal van overeenkomsten. Dat zegt al genoeg.
Ik ben benieuwd. Wat zullen we nooit zien of zijn we te zwak voor dat we het niet willen zien?

[insert]"doe je eigen research"-quote blabla[/insert]

frankie

Bericht door frankie » 06 sep 2021, 13:39

535d schreef: 06 sep 2021, 13:19 Net zoals in de ouderenzorg waar deze discussie nu gaande is, hebben ook wij recht om te weten wie ons mogelijk ziek kan maken. Natuurlijk is de kans voor gevaccineerden om ernstig ziek te worden redelijk miniem, maar toch. De vaccinweigeraars zijn het probleem. Zie je ook veel onder allochtonen en mensen van niet-Westerse komaf (Vaccin ontwikkeld door niet-islamieten dus haram oid?). En juist die groep mensen is weer oververtegenwoordigd op de IC. Rara, hoe zou dat toch komen? Ze kiezen er dus wel voor om bewust een vaccin te weigeren, maar een plekje op de IC weigeren wanneer ze ernstig ziek worden door Covid doen ze dan weer niet.
Er worden ook geen mensen op de IC geweigerd omdat ze te vaak een frietje mayo eten, of misschien te veel biertjes achterover klokken, of wellicht te hard gereden en een ongeluk veroorzaakt hebben.

Volgens mij is vaccinatie nog steeds "vrijwillig" (alhoewel je daar door uitspraken tussen de regels door van de overheid, of de sociale druk daaraan zou kunnen gaan twijfelen). Dus kan iemand die geen vaccin neemt of wil nemen ook geen "probleem" zijn. Er bestaat ook helemaal geen recht "om te weten wie mij ziek kan maken", wel het recht op privacy. Als je niet ziek wil worden en de vaccinatie niet vertrouwd, ga lekker als kluizenaar leven.

frankie

Bericht door frankie » 06 sep 2021, 13:45

Deze ziekenhuisdirecteur heeft het beter begrepen:

https://www.linkedin.com/posts/mauricev ... 83680-Yvra

JP

Bericht door JP » 06 sep 2021, 14:20

Vaccinatienis een recht maar als oudere gereanimeerd worden is een keuze. Toch worden deze mensen in bejaardenhuizen vaak gedwongen om een niet-reanimeren-beleid te ondertekenen.

DF-user-278

Bericht door DF-user-278 » 06 sep 2021, 14:38

frankie schreef: 06 sep 2021, 13:39 Dus kan iemand die geen vaccin neemt of wil nemen ook geen "probleem" zijn. Er bestaat ook helemaal geen recht "om te weten wie mij ziek kan maken", wel het recht op privacy. Als je niet ziek wil worden en de vaccinatie niet vertrouwd, ga lekker als kluizenaar leven.
Hebben we dat privacy geleuter weer :ongeveer als:. Zo belangrijk ben je als individu niet hoor, al denken vele narcisten van wel. :roflol:

En privacy dan boven volksgezondheid stellen. Knettergek. :lol:

Crookie

Bericht door Crookie » 06 sep 2021, 14:44

535d schreef: 06 sep 2021, 13:19 Net zoals in de ouderenzorg waar deze discussie nu gaande is, hebben ook wij recht om te weten wie mij mogelijk ziek kan maken. Natuurlijk is de kans voor gevaccineerden om ernstig ziek te worden redelijk miniem, maar toch. Ja De vaccinweigeraars zijn het probleem. Zie je ook veel onder allochtonen en mensen van niet-Westerse komaf (Vaccin ontwikkeld door niet-islamieten dus haram oid?). En juist die groep mensen is weer oververtegenwoordigd op de IC. Rara, hoe zou dat toch komen? Ze kiezen er dus wel voor om bewust een vaccin te weigeren, maar een plekje op de IC weigeren wanneer ze ernstig ziek worden door Covid doen ze dan weer niet.
Jij zou niet gaan demonstreren dus okay. Je hebt er geen moeite mee dat mensen toegang geweigerd wordt begrijp ik er uit.

“ heb ik het recht om te weten wie mij mogelijk ziek kan maken”

Nee jij denkt dat je dat recht hebt.

Iedereen zou in theorie het virus kunnen overdragen. Gevaccineerd of ongevaccineerd. Verspreiden en besmet raken kan iedereen. Of je geïnfecteerd wordt is een ander verhaal. Op basis van jouw stelling is een toegangsbewijs zinloos. Als een vaccinatie waterdicht is en bewezen kan worden, heeft een toegangsbewijs 0.0 functie.

“ Ja De vaccinweigeraars zijn het probleem”

Waarom alleen die groep? Voor wie of wat vormen zij een bedreiging? Wat is er opgelost als naar schatting 25% vd bevolking wel kiest voor een vaccinatie

“En juist die groep mensen is weer oververtegenwoordigd op de IC”

Welke zorg krijgen deze mensen? Fulltime geforceerd ventileren? Zuurstof suppletie/saturatie daling? Monitoren van symptomen? Welke leeftijds categorie? Onderliggende klachten? Hoeveel patienten? Hersteltijd?

DF-user-278

Bericht door DF-user-278 » 06 sep 2021, 14:49

frankie schreef: 06 sep 2021, 13:45 Deze ziekenhuisdirecteur heeft het beter begrepen:

Beter begrepen, of is deze directeur nogal voorbarig? Ik citeer even een reactie:
Desondanks vind ik dit wel een wat voorbarige opmerking.

Ten eerste, het gebruik van het woord ‘tweedeling’. Dat suggereert alsof mensen worden uitgesloten op basis van onoverkomelijke persoonlijke of lichamelijke kenmerken. Dat is niet zo. Het is een vrije keuze van een individu om zich niet te laten vaccineren. Het is een keuze om géén Hepatitis-B vaccin te nemen en daarmee dan ook niet als zorgmedewerker in een ziekenhuis te mogen werken. Dat is al jaren zo.
Het is geen tweedeling.

Ten tweede, de aangehaalde onderzoeken moeten gedeeltelijk nog peer review ondergaan, de toepasbaarheid van deze data op de situatie in een Nederlands ziekenhuis is niet een-op-een te vergelijken en zoals de CDC rapporteert: “Fully vaccinated people with Delta variant breakthrough infections can spread the virus to others. However, vaccinated people appear to spread the virus for a shorter time.”

Het is dus nog maar de vraag of we nu al stellig kunnen zeggen dat besmettelijkheid niet wordt beïnvloed door vaccinatie.
Crookie schreef: 06 sep 2021, 14:44 Iedereen zou in theorie het virus kunnen overdragen. Gevaccineerd of ongevaccineerd. Verspreiden en besmet raken kan iedereen.
Om dat zo te stellen zoals jij dat nu doet, is meer onderzoek noodzakelijk.

frankie

Bericht door frankie » 06 sep 2021, 14:52

535d schreef: 06 sep 2021, 14:38
frankie schreef: 06 sep 2021, 13:39 Dus kan iemand die geen vaccin neemt of wil nemen ook geen "probleem" zijn. Er bestaat ook helemaal geen recht "om te weten wie mij ziek kan maken", wel het recht op privacy. Als je niet ziek wil worden en de vaccinatie niet vertrouwd, ga lekker als kluizenaar leven.
Hebben we dat privacy geleuter weer :ongeveer als:. Zo belangrijk ben je als individu niet hoor, al denken vele narcisten van wel. :roflol:

Kijk eens naar Denemarken, welk gevaar voor de gezondheid? Zeker als je gevaccineerd bent is er vrijwel geen gevaar meer. Of in ieder geval niet groter dan andere bekende virussen. En als je als individu toch niet zo belangrijk bent, waarom maak je je dan druk om dat klein beetje oversterfte door Corona.

Riceaux

Bericht door Riceaux » 06 sep 2021, 15:07

Iedereen heeft de kans gehad zich te laten vaccineren. Waarom zouden gevaccineerden extra controles moeten doorstaan (in de vorm van een bewijs) om mee te kunnen doen in de maatschappij? En waar zijn gevaccineerden en de overheid bang voor? Hoe ver wil je gaan met de beperkingen voor ongevaccineerden en gevaccineerden?

Ik ben voorstander van vaccinatie, voorstander van vrije keuze en tegenstander van uitsluiting in wat voor vorm dan ook.

Crookie

Bericht door Crookie » 06 sep 2021, 15:31

535d schreef: 06 sep 2021, 14:49
frankie schreef: 06 sep 2021, 13:45 Deze ziekenhuisdirecteur heeft het beter begrepen:

Beter begrepen, of is deze directeur nogal voorbarig? Ik citeer even een reactie:
Desondanks vind ik dit wel een wat voorbarige opmerking.

Ten eerste, het gebruik van het woord ‘tweedeling’. Dat suggereert alsof mensen worden uitgesloten op basis van onoverkomelijke persoonlijke of lichamelijke kenmerken. Dat is niet zo. Het is een vrije keuze van een individu om zich niet te laten vaccineren. Het is een keuze om géén Hepatitis-B vaccin te nemen en daarmee dan ook niet als zorgmedewerker in een ziekenhuis te mogen werken. Dat is al jaren zo.
Het is geen tweedeling.

Ten tweede, de aangehaalde onderzoeken moeten gedeeltelijk nog peer review ondergaan, de toepasbaarheid van deze data op de situatie in een Nederlands ziekenhuis is niet een-op-een te vergelijken en zoals de CDC rapporteert: “Fully vaccinated people with Delta variant breakthrough infections can spread the virus to others. However, vaccinated people appear to spread the virus for a shorter time.”

Het is dus nog maar de vraag of we nu al stellig kunnen zeggen dat besmettelijkheid niet wordt beïnvloed door vaccin
Crookie schreef: 06 sep 2021, 14:44 Iedereen zou in theorie het virus kunnen overdragen. Gevaccineerd of ongevaccineerd. Verspreiden en besmet raken kan iedereen.
Om dat zo te stellen zoals jij dat nu doet, is meer onderzoek noodzakelijk.
B2AD49AB-258F-47A3-AAC2-5DEC241BB718.jpeg
B2AD49AB-258F-47A3-AAC2-5DEC241BB718.jpeg (287.11 KiB) 357 keer bekeken
Gecombineerd met alle andere overdracht zoals open lucht, hoeveelheid mensen op elkaar, verschillende staat van gezondheid, vatbaarheid enz… is zoals de overheid website stelt, de kans nog steeds aanweZig op overdracht.

Het hepatitis vaccin vereist voor het werken in de zorg. Prima zeg ik. Daar zit geen bewijsvoering aan vast zoals dat nu in de samenleving wel gebeurd (en mogelijk geen vehikel voor verdere dystopische bewijsvoering in de toekomst)
Laatst gewijzigd door Crookie op 06 sep 2021, 15:37, 1 keer totaal gewijzigd.

DF-user-278

Bericht door DF-user-278 » 06 sep 2021, 15:36

^ Klopt, kans niet nul. Wellicht wel (veel) minder. En daarvoor is meer onderzoek nodig. :)
frankie schreef: 06 sep 2021, 14:52 En als je als individu toch niet zo belangrijk bent, waarom maak je je dan druk om dat klein beetje oversterfte door Corona.
Ik doelde meer op het feit dat mensen denken dat ze zo belangrijk zijn dat de overheid ze op allerlei manieren in de gaten houdt. Dan zouden ze het wel heel druk krijgen. : - )))))

Crookie

Bericht door Crookie » 06 sep 2021, 15:38

Als je denkt dat het recht privacy niet belangrijk is, kun je net zo goed stellen dat je vrijheid van meningsuiting ontnomen mag worden omdat je geen opinie hebt.

DF-user-278

Bericht door DF-user-278 » 06 sep 2021, 16:01

Nogal kortzichtig. Ik schrijf nergens dat ik privacy niet belangrijk vind. Echter, in tijden van pandemie moet er mijns inziens consessies worden gedaan ten behoeve van privacy. Gezondheid staat boven privacy. Zoals bijvoorbeeld met de ouderenzorg. Ik vind dat kwetsbare mensen het recht zouden moeten hebben om te weten of een gevaccineerde of niet-geaccineerde hen verpleegt. En dat ze de niet-gevaccineerde medewerk(st)er mogen weigeren. EN andersom. Net zoals dat deze medewerk(st)ers het vaccin mogen weigeren.
Laatst gewijzigd door DF-user-278 op 06 sep 2021, 16:09, 4 keer totaal gewijzigd.

Luco

Bericht door Luco » 06 sep 2021, 16:02

Ach, sommige mensen willen gewoon zelf niet nadenken, maar dom volgen.

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 06 sep 2021, 17:01

Riceaux schreef: 06 sep 2021, 15:07

Iedereen heeft de kans gehad zich te laten vaccineren. Waarom zouden gevaccineerden extra controles moeten doorstaan (in de vorm van een bewijs) om mee te kunnen doen in de maatschappij? En waar zijn gevaccineerden en de overheid bang voor? Hoe ver wil je gaan met de beperkingen voor ongevaccineerden en gevaccineerden?

Ik ben voorstander van vaccinatie, voorstander van vrije keuze en tegenstander van uitsluiting in wat voor vorm dan ook.
Eens met jou behalve hoe dan om te gaan met teveel ongevaccineerde die op de IC belanden en daarmee de zorg voor iedereen overbelasten? Terwijl dat niet nodig was geweest als ze wel hadden gevaccineerd… dát is nu wel een issue vind ik.
Ik zit er persoonlijk ook niet op te wachten om weer een winter als kluizenaar te moeten leven omdat alles in lockdown gaat tbv IC toestroom beperking terwijl daar gewoon nu een oplossing voor voorhanden is

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 06 sep 2021, 17:13

In een van Gommers laatste persmomentjes had ie het over een marge van 100 IC bedjes voor Corona, als er geen triage gedaan wordt.
Gezien bedjes erbij al 1.5 jaar not done is, wordt het wel een beetje voorspelbaar wat er komende herfst gaat gebeuren.
Met bijbehorende heksenjacht op de niet gevaccineerde.

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 06 sep 2021, 17:37

Sterkter nog er loopt meer IC personeel weg dan dat erbij komt laatste 1,5jaar dus eerder minder dan meer bedjes.

Personeel kan je niet uit een blikje halen…

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 06 sep 2021, 17:45

De helft van het IC personeel 2017-2019 is wegbezuinigd, degene die geen shotje willen moeten ander werk zoeken, en een bonus van likmevestje moet de bestaande IC toppers binnenhouden in deze stresstijden.
Ik snap steeds minder van het beleid.

Luco

Bericht door Luco » 06 sep 2021, 17:53

smiley schreef: 06 sep 2021, 17:45 De helft van het IC personeel 2017-2019 is wegbezuinigd, degene die geen shotje willen moeten ander werk zoeken, en een bonus van likmevestje moet de bestaande IC toppers binnenhouden in deze stresstijden.
gewoon je mond houden, je aan de regels houden en dom volgen smiley, dan komt het allemaal goed :lol:

JP

Bericht door JP » 06 sep 2021, 18:15

Maar wie gevaccineerd is, heeft zich toch al voor dom gehouden en is gevolgd ? Want ja, we weten niets over de lange termijn gevolgen…zouden de wappies zeggen

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 06 sep 2021, 18:25

smiley schreef: 06 sep 2021, 17:45 De helft van het IC personeel 2017-2019 is wegbezuinigd, degene die geen shotje willen moeten ander werk zoeken, en een bonus van likmevestje moet de bestaande IC toppers binnenhouden in deze stresstijden.
Klopt maar we hadden tm 2019 nog nooit zo’n pandemie gehad en denk niet dat iemand het zag aankomen.
Icm de al maar stijgende zorgkosten en niemand die staat te springen voor een nog hogere premie of belasting snap ik best dat het overschot aan IC destijds is bezuinigd, je had destijds echt niet de handen op elkaar gekregen voor behoud als ze niet acuut nodig zijn en alle kosten al uit de klauw gieren.

Dat er nu te weinig wordt gedaan om degene die we hebben te behouden helemaal mee eens…

Plaats reactie