Nederland gaat naar de haaien
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: Nederland gaat naar de haaien
^Luco, je begrijpt me niet, het gaat om het ongelijke fiscale speelveld, een groot, mondiaal bedrijf wordt fiscaal-politiek gefasciliteerd !
Apple heeft betere fiscale voorwaarden dan Robin (of ik, of jij) met onze bedrijven.
Hypocriet is absoluut een niet ter zake doende term.
Apple heeft betere fiscale voorwaarden dan Robin (of ik, of jij) met onze bedrijven.
- Hielke
Precies!romo schreef: 08 nov 2017, 18:49 ^Luco, je begrijpt me niet, het gaat om het ongelijke fiscale speelveld, een groot, mondiaal bedrijf wordt fiscaal-politiek gefasciliteerd !
En wat doen ze met al dat geld in kas? Jobs draait zich in z'n graf om.
- tomgtr
Natuurlijk is het arbitrair Rob. Ik vind alleen dat de duscussie eenzijdig is. Wat Luco zegt is waar. Iedereen doet hier elk jaar z'n belastingaangifte. Als je hypotheekrente aftrek in de 52 pct schijf zit, zeg je dan, nee doe maar basis 42 pct want dat is de korting die mensen die minder verdiening krijgen? Dacht het niet. Maar laten die mensen die hun aftrek krijgen op basis van 42 pct het nou net idioot vinden dat sommigen hun aftrek op 52 pct mogen doen? Dat is een afspraak die in dit geval wet heet!
- Luco
Ik begrijp je donders goed, natuurlijk zijn er andere regels voor een groot mondiaal bedrijf. Dat je dat oneerlijk vind dat mag, maar heel de wereld is oneerlijk.romo schreef: 08 nov 2017, 18:49 ^Luco, je begrijpt me niet, het gaat om het ongelijke fiscale speelveld, een groot, mondiaal bedrijf wordt fiscaal-politiek gefasciliteerd !
Mijn stelling is dat je hypocriet bent als je erover zeurt maar als je zelf eigenaar van zon mondiaal bedrijf zou zijn, zou jij daar dan ook gebruik van maken?
99,9% zou dat doen maar zeurt er nu wel over (hypocriet dus)
- tomgtr
De afschaffing van dividendbelasting en heel veel afspraken die de fiscus met bedrijven heeft gemaakt zijn overigens belachelijk in mijn ogen. Afspraken maken over korting is prima als een bedrijf in NL veel verdient en afdraagt. Zomaar een afspraak maken zodat een multinational hier nauwelijks iets betaalt over winsten die ergens anders worden gemaakt is belachelijk. Een goede oplossing vinden is niet eenvoudig maar zoals als het nu gaat is vaak pervers.
- Mrton
Eh, ik denk dat het economische en vluchtelingen-geneuzel van alle tijden is en nooit klaar zal zijn. Er is daarin altijd iets te doen. Maakt het mijn inziens zeker niet belangrijker als ethische kwesties (die economisch en vluchtelingen-issues ook (kunnen) zijn). Hoe je je als mens en maatschappij wil opstellen ten opzichte van groepen of individuen lijkt me urgente materie. Er is niks groters als de vrijheid om te leven (of sterven) hoe je wilt en binnen welke regels je dit kan doen. Er is daarin een in mijn ogen negatieve tendens waarin we elkaar steeds minder gunnen en steeds meer willen beperken. Ik hoor te veel moslims over nietgelovigen, te veel niet-moslims over moslims en dus nu ook over of iemand als man of vrouw geregistreerd wil staan. Voor mij persoonlijk geen issue, voor anderen misschien een ongelooflijk struikelblok, lekker invoeren dan. Als ze maar gewoon gebruik maken van de toiletten die we al hebben voor de andere groepjesromo schreef: 08 nov 2017, 17:54Het gaat er niet om of je er last van hebt, waar het wel om gaat; Is er in dit land/EU nou niet meer urgente materie om je politiek druk over te maken??
Retorische vraag.
We gaan idd ten onder aan non-onderwerpen op politiek niveau ! De diepgang van een rubberboot die politiek.

En non-onderwerpen? Ik word helemaal moe van het reageren op nieuws in de politiek i.p.v. regeren. Doe me eens een visie i.p.v. het gezeik in de kamer over dit, dit en dit is verkeerd gegaan... Hoe kan dit gebeuren? En hoe komt dit? En waarom dit? Die kamervragen (jammervragen) met de telegraaf of nu.nl op schoot belemmeren te kijken naar de toekomst en daarmee onze lange termijn (concurrentie-)positie.
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Ik maak geen niet door de beugel kunnende afspraken met de belastingdienst. Dat was waar het mijns inziens over ging. Dus doet hypocriet in dit specifieke geval niet terzake natuurlijk.
Dat als ik de kans kreeg dingen ging ontwijken id wat anders. Maar schimmige afspraken neen.
Dat als ik de kans kreeg dingen ging ontwijken id wat anders. Maar schimmige afspraken neen.
- Riceaux
Mrton schreef: 08 nov 2017, 20:03Eh, ik denk dat het economische en vluchtelingen-geneuzel van alle tijden is en nooit klaar zal zijn. Er is daarin altijd iets te doen. Maakt het mijn inziens zeker niet belangrijker als ethische kwesties (die economisch en vluchtelingen-issues ook (kunnen) zijn). Hoe je je als mens en maatschappij wil opstellen ten opzichte van groepen of individuen lijkt me urgente materie. Er is niks groters als de vrijheid om te leven (of sterven) hoe je wilt en binnen welke regels je dit kan doen. Er is daarin een in mijn ogen negatieve tendens waarin we elkaar steeds minder gunnen en steeds meer willen beperken. Ik hoor te veel moslims over nietgelovigen, te veel niet-moslims over moslims en dus nu ook over of iemand als man of vrouw geregistreerd wil staan. Voor mij persoonlijk geen issue, voor anderen misschien een ongelooflijk struikelblok, lekker invoeren dan. Als ze maar gewoon gebruik maken van de toiletten die we al hebben voor de andere groepjesromo schreef: 08 nov 2017, 17:54Het gaat er niet om of je er last van hebt, waar het wel om gaat; Is er in dit land/EU nou niet meer urgente materie om je politiek druk over te maken??
Retorische vraag.
We gaan idd ten onder aan non-onderwerpen op politiek niveau ! De diepgang van een rubberboot die politiek.. Geloof dat D66 daar goed mee bezig is.
En non-onderwerpen? Ik word helemaal moe van het reageren op nieuws in de politiek i.p.v. regeren. Doe me eens een visie i.p.v. het gezeik in de kamer over dit, dit en dit is verkeerd gegaan... Hoe kan dit gebeuren? En hoe komt dit? En waarom dit? Die kamervragen (jammervragen) met de telegraaf of nu.nl op schoot belemmeren te kijken naar de toekomst en daarmee onze lange termijn (concurrentie-)positie.
Good executives focus on opportunities rather than problems. Problems have to be taken care of, of course; they must not be swept under the rug. But problem solving, however necessary, does not produce results. It prevents damage. Exploiting opportunities produces results.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Mrton schreef: 08 nov 2017, 20:03Eh, ik denk dat het economische en vluchtelingen-geneuzel van alle tijden is en nooit klaar zal zijn. Er is daarin altijd iets te doen. Maakt het mijn inziens zeker niet belangrijker als ethische kwesties (die economisch en vluchtelingen-issues ook (kunnen) zijn). Hoe je je als mens en maatschappij wil opstellen ten opzichte van groepen of individuen lijkt me urgente materie. Er is niks groters als de vrijheid om te leven (of sterven) hoe je wilt en binnen welke regels je dit kan doen. Er is daarin een in mijn ogen negatieve tendens waarin we elkaar steeds minder gunnen en steeds meer willen beperken. Ik hoor te veel moslims over nietgelovigen, te veel niet-moslims over moslims en dus nu ook over of iemand als man of vrouw geregistreerd wil staan. Voor mij persoonlijk geen issue, voor anderen misschien een ongelooflijk struikelblok, lekker invoeren dan. Als ze maar gewoon gebruik maken van de toiletten die we al hebben voor de andere groepjesromo schreef: 08 nov 2017, 17:54Het gaat er niet om of je er last van hebt, waar het wel om gaat; Is er in dit land/EU nou niet meer urgente materie om je politiek druk over te maken??
Retorische vraag.
We gaan idd ten onder aan non-onderwerpen op politiek niveau ! De diepgang van een rubberboot die politiek.. Geloof dat D66 daar goed mee bezig is.
NL is zo`n beetje het meest liberale land ter wereld aangaande leefwijzen en stervenswijzen. Kortom; meer regels maakt het nodeloos ingewikkelder en minder vrij.
Daarbij; als mensen in onze maatschappij van mening zijn dat het hier niet goed genoeg is, niet vrij genoeg, dan daag ik ze uit om een plek op deze wereld te vinden waar het beter is. Ik wens ze bij deze succes.
Het blijkt maar weer dat voor de kleinste minderheid, de meeste regels geproduceerd moeten worden, dat levert alleen maar schijnvrijheid op, tevens een toename van de regeldruk c.q. bureaucratie en daarmee een vermindering van kwaliteit van leven in dit land.
Politiek en visie? Das een contradictio in terminis uiteraard. Die visie reikt niet verder dan de volgende verkiezing.
Onderstaande ondersteunt het nog maar eens, de zogenaamde "vergezichten" van de Rijksoverheid;
https://www.nrc.nl/nieuws/2017/11/08/ra ... 8-a1580408
- romo
Kijk, zo werkt het;
NOS Teletekst 114
"Druk van 4 concerns bij formatie"
VVD,CDA,D66 en CU hebben besloten de
dividendbelasting te schrappen omdat
vier grote bedrijven hebben gezegd dat
het een positieve invloed zou hebben op
hun besluit om in Nederland te blijven.
Volgens de onderhandelaars gaat het om
Shell,Akzo,Unilever en Philips.
De bedrijven zouden niet rechtstreeks
hebben gezegd dat ze zouden vertrekken
als de dividendbelasting zou blijven
bestaan.Wel hebben ze benadrukt hoe
belangrijk de kwestie is bij de keus
voor het land van vestiging.
Shell noemt de kwestie van vitaal
belang voor de concurrentiepositie van
zowel Nederland als Shell zelf.
-
Ik zal dit maar zien als een goed tegenargument, voordat ik wéér een ban krijg.
-
Duidelijke taal. Nu maar hopen dat de regeringspartijen ook voor 'ons' iets leukers in petto hebben.romo schreef: 08 nov 2017, 21:23 Kijk, zo werkt het;
NOS Teletekst 114
"Druk van 4 concerns bij formatie"
VVD,CDA,D66 en CU hebben besloten de
dividendbelasting te schrappen omdat
vier grote bedrijven hebben gezegd dat
het een positieve invloed zou hebben op
hun besluit om in Nederland te blijven.
Volgens de onderhandelaars gaat het om
Shell,Akzo,Unilever en Philips.
De bedrijven zouden niet rechtstreeks
hebben gezegd dat ze zouden vertrekken
als de dividendbelasting zou blijven
bestaan.Wel hebben ze benadrukt hoe
belangrijk de kwestie is bij de keus
voor het land van vestiging.
Shell noemt de kwestie van vitaal
belang voor de concurrentiepositie van
zowel Nederland als Shell zelf.
De vis wordt duur betaald. En de koffie ook.
- Luco
-
Luco....omdat ik juist óók zeg dat als ik de kans kreeg dat zou gaan doen, verschoon ik me van hypocrisie(schijnheiligheid) vanwege 't feit dat een hypocriet juist zou zeggen dat hij dat nooooooiiiiiit zou doen en dus wel doet. Ik meld dat als ik zou kunnen ontwijken ik dat doe.
Buiten dat is het schimmige afspraken maken gewoon fout. En daar houd ik me buiten. Punt.
Ontwijken is totaal wat anders.
Buiten dat heb ik dat soort dingen nooit gedaan dus ben(nog) geen feitelijke hypocriet.
Buiten dat is het schimmige afspraken maken gewoon fout. En daar houd ik me buiten. Punt.
Ontwijken is totaal wat anders.
Buiten dat heb ik dat soort dingen nooit gedaan dus ben(nog) geen feitelijke hypocriet.
-
Kortom, Groningen, Frieland, Limburg mogen afdrijven en in de zee vergaan, maar o wee als we 't hebben over die arme kansrijke asielzoekers. Daar mag je niet kwaad over spreken. Iets in die richting.
Maar ok.
Dat was ook als grapje en zo zie ik de gemiddelde refugee ook.
Maar ok.
-
Onlinesmiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
Tijd voor een afsplitsing.
- Luco
We zetten eerst alle kansloze vluchtelingen op Fries grondgebied en dan zagen we het afRobin schreef: 09 nov 2017, 09:44 Kortom, Groningen, Frieland, Limburg mogen afdrijven en in de zee vergaan, maar o wee als we 't hebben over die arme kansrijke asielzoekers. Daar mag je niet kwaad over spreken. Iets in die richting.
Maar ok.

Maar ik snap wat je bedoelt Robin maar je klaagt erover maar zou het zelf ook doen dat is volgens mij hypocriet. Ik zou graag schimmige afspraken maken dan ligt namelijk de verantwoording bij de belastingdienst

-
...en niet bij jou en mij?
Maar ok, koffie?
Maar ok, koffie?
- Luco
Off topic staat nu een g350d hier voor de deur haha prijs netto vat waarde 78 k. Consumentenprijs 171 k. Bpm 78.5 k.
Da's lekker binnenharken
Da's lekker binnenharken
Laatst gewijzigd door Luco op 09 nov 2017, 10:22, 1 keer totaal gewijzigd.
- Luco
Juist
Lekker cappuccino graag
- Macboy
Leuk leesvoer weer heren

romo schreef: 08 nov 2017, 18:40 Als het boven een bepaalde grens een keer genoeg is, dan is het onder een bepaald inkomen ook een keer genoeg. Niet dat ik hier de nivellering koning wil uithangen, het gaat om een gezonde balans, voor iedereen die het aangaat.
romo schreef: 08 nov 2017, 18:21 Bij een ongelijk speelveld zijn oneerlijk, ongewenst betere begrippen, die idd dan niet bij de ondernemer op het bordje moeten liggen , maar wel bij de politiek die deze fiscale mogelijkheden fasciliteert.
frankie schreef: 07 nov 2017, 12:32 Precies, die rulings zijn zo krom als wat. De lokale belastingambtenaar die de boeken van je eenmanszaakje komt controleren valt bij wijze van spreken nog over een tientje terwijl hij een dag later lachend honderden miljoenen het land uit laat gaan omdat hij dan wel eventjes zijn ogen sluit voor de geldende wetten.
Tom schreef: 05 nov 2017, 19:42 Baudet kan prima debatteren, dat heeft ie regelmatig laten zien (ook buiten de kamer bij diverse tv-programma's). Z'n laatste optreden was alleen matig, maar als de halve kamer je staat uit te lachen is dat niet zo gek (dat men 'm liever ziet verdwijnen is geen geheim meer, er zijn al best wat gevalletjes van karaktermoord in de media geweest over hem..).
En hij wil inderdaad dat mensen met praktijkervaring doorgroeien naar de politiek, want die weten wat er speelt en hebben de inhoudelijke kennis over wat er beter kan/moet.
Veel mensen zijn tegen referenda omdat ze vinden dat de gemiddelde Nederlander geen ukennis van zaken heeft en het daarom over moet laten aan de volksvertegenwoordigers. Dat laatste zal in veel gevallen op gaan omdat wij niet alle informatie hebben, maar lang niet altijd. Als ik sommige beslissingen zie over zaken ik verstand van heb (ICT) dan bewijzen ze in Den Haag regelmatig dat je als burger kritisch moet blijven. Juist bij politici is het vaak een klok/klepel-verhaal. Ze handelen natuurlijk met goede bedoelingen maar velen zijn vooral goed in politiek maar missen echt verstand van zaken.
Tom schreef: 06 nov 2017, 09:18 Dat is een kwestie van voorlichting. Bij politieke machtsspelletjes tussen landen (Oekraïne) is het lastig, daar zitten zoveel haken en ogen aan. Maar de effecten van de sleepwet kun je natuurlijk wel uitleggen... extreem simpel gezegd: ben je bereid om een stukje privacy in te leveren voor de bestrijding van misdaad/terrorisme: ja of nee. Giet dat in een animatie zoals je op https://waartrekjijdegrens.nl/waar-trek-jij-de-grens/ ziet met voors- en tegens en je kunt prima duidelijk maken wat de wet inhoudt (op wat nuances na).
Sowiesow is voorlichting en uitleg goed, creëer je als het goed is alleen maar draagvlak mee, in plaats van iets er maar doorheen duwen en het volk dom te houden.
Tom schreef: 04 nov 2017, 15:21 Baudet was hierin inderdaad wat matig maar z'n meeste optredens vind ik wel steekhoudend. Het gelach en gebonk vind ik van kleuterschoolniveau. Het zijn hele serieuze onderwerpen en iemand die daar zit namens het volk zo weglachen is gewoon onprofessioneel en typerend voor de hedendaagse politiek.
- JP
- WJ
https://nos.nl/artikel/2202055-nieuwe-s ... elgat.html
Nieuwe 'Spaanse' pieten Amsterdam schieten platform in verkeerde keelgat
Gezeik, alleen maar gezeik gezanik en gezeik gezanik en gezeik.
Nieuwe 'Spaanse' pieten Amsterdam schieten platform in verkeerde keelgat
Gezeik, alleen maar gezeik gezanik en gezeik gezanik en gezeik.
-
Ik ga al jaren met de mooiste donkere mensen om, prachtige meiden, parels uit Afrika en Latijns Amerika.
Maar dit ben ik:

Maar dit ben ik: