Nederland gaat naar de haaien
- duifjes.com.
- Auto: Ja heb ik
Re: Nederland gaat naar de haaien
Als ik het kon doen deed ik het ook. Stel je kan ' legaal' 100 miljoen minder belasting betalen en het kost je aan advocaten en weet ik veel wat 10miljoen, simpel rekensommetje toch?
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Ik ook Jacco. Maar 'wij' kunnen dat niet. Meten met twee maten ofzo?
- frankie
Precies, die rulings zijn zo krom als wat. De lokale belastingambtenaar die de boeken van je eenmanszaakje komt controleren valt bij wijze van spreken nog over een tientje terwijl hij een dag later lachend honderden miljoenen het land uit laat gaan omdat hij dan wel eventjes zijn ogen sluit voor de geldende wetten.
-
Onlinetomgtr
Wij houden ons aan de wet Robin, we betalen in veel landen belasting. Maar je zal het nooit in ieders ogen goed doen. Wat ik alleen probeer te zeggen is dat het niet zo zwart wit is als sommige mensen willen doen geloven. Ook al maak je geen afspraken meer dan haal je echt niet meer belasting op. Idiote gedachte.Robin schreef: 07 nov 2017, 11:43 Dus hoe doen jullie dat min of meer?
Elke roverheid heeft z'n eigen ideeen natuurlijk inderdaad.
Laatst gewijzigd door tomgtr op 07 nov 2017, 12:49, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Dat wilde ik net schrijven Tom. Leek mij voor alle partijen het voordeligste.
-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
Leuk boek over dit onderwerp, heb ik een paar maand geleden gelezen: https://www.bol.com/nl/p/het-belastingp ... 011189126/
-
OK Wouter, maar worden 'wij' ook bediend met tips in dat boek?
-
Onlinesmiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
Tijd voor een kopje koffie bij de andere ondernemers in de straat Robin
http://www.independent.co.uk/news/uk/cr ... 28971.html

http://www.independent.co.uk/news/uk/cr ... 28971.html
-
Dat zou wat kunnen zijn smiley inderdaad.
-
Ik probeer al elk nieuwtje over 'bn'ers' te ontwijken, maar vandaag toch mislukt. Twee actrices die nu opkomen voor Job Gosschalk liepen een paar weken geleden nog Metoo te roepen. Wat een hypocrisie. Alle mannen zijn verkrachters en misbruikers, tenzij het om iemand gaat waarmee je zogenaamd bevriend bent.
-
Onlinetomgtr
Pff ja dus ik mag sollicitanten niet eens laten masturberen? Alles is misbruik tegenwoordig!
Sorry serieus onderwerp maar zag net in telegraaf dat OOK in modellenwereld misbruik voorkomt!!!
Joh!!! Echt waar???????????????
Beetje Meetoomoe

Sorry serieus onderwerp maar zag net in telegraaf dat OOK in modellenwereld misbruik voorkomt!!!
Joh!!! Echt waar???????????????
Beetje Meetoomoe
-
Onlinesmiley
Zoeken jullie nog iemand op HR?
-
Ja precies, allemaal even heel verontwaardigd doen. Tenzij het om je maatje gaat. 'Die doet zoiets niet'. Krijg bij elke onthulling een beetje 'water is nat' gevoel.
Las van de week een ietwat harde maar anderzijds geen gekke opmerking: Al die 'sterren'nu wel zo verontwaardigd over dat hele misbruik, maar zouden ze ook hun rijkdom en roem willen inleveren die het heeft opgeleverd?
Las van de week een ietwat harde maar anderzijds geen gekke opmerking: Al die 'sterren'nu wel zo verontwaardigd over dat hele misbruik, maar zouden ze ook hun rijkdom en roem willen inleveren die het heeft opgeleverd?
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Ik had er al eerder een opmerking over gemaakt, ik zal me inhouden, maar ik ben er wel "klaar" mee. 

- JP
Een beetje WF tijdens een sollicitatie

- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Robin schreef: 07 nov 2017, 08:54 kortom, jongere migranten zijn handig om de vergrijzing tegen te gaan en pensioenstelsel te bekostigen, maar dat kunnen ze niet, want vanwege lage opleiding/niet willen/kunnen kósten ze geld ipv dat ze wat in 't laadje brengen.
En dan heeft Hans Werner het nog niet eens echt over de ideologie die die luitjes meebrengen, gehad.
Dáár helpen/letterlijk méér grensbewaking. En zoals de Spanjaarden doen: Veilig met douane over water terugsturen. Dat moet Italie ook kunnen doen vindt hij, minder verdronkenen. EU moet minder aantrekkelijk worden.
Tóch blijf ik zitten met de vraag hoe we dan het pensioenstelsel gaan bekostigen. Ik zie ook niks in dit soort migratie.
Dat is het in een notendop idd, bij +/-30 respectievelijk 50 min worden echte belangrijke cijfers genoemd, ten eerste de mate van geschoolde migranten (het grootste deel voldoet niet aan Pisa I, dwz, niet kunnen schrijven, lezen en basaal kunnen rekenen (optellen/aftrekken, vermenigvuldigen en delen), de haren rijzen je te berge!! Tot zover het aantal notarissen en tandartsen.
Ten tweede; de kosten. Bedragen van €450 miljard worden door Sinn onderbouwd genoemd, mission impossible kortom.
Het is evident dat de Duitsers een groot pensioen probleem hebben, het is eveneens duidelijk dat de migranten stroom dat niet gaat oplossen. Ik durf te zweren dat er helemaal geen oplossing is, de druiven zullen uitermate zuur zijn voor komende generaties die niet zelf hebben gespaard dansel financieel iets hebben geregeld. Het pensioen probleem zal leiden tot verhoogde interne spanningen, die wellicht worden afgereageerd op de migranten, l` historie se repete !
- Luco
Hoezo, omdat wij het geld niet hebben om het te doen is het meten met twee maten?Robin schreef: 07 nov 2017, 12:14 Ik ook Jacco. Maar 'wij' kunnen dat niet. Meten met twee maten ofzo?
Jij, wij kunnen het ook alleen is het niet lonend.
Cooperatie opzetten

-
Bij grote ondernemingen is het niet ongebruikelijk dat zij onderhandelen met de belastingdienst. Als er meerdere zaken na een controle naar boven komen kan er dus best een compromis gesloten worden, bijvoorbeeld dat ze 4 van de 5 punten gecorrigeerd moeten worden maar dat men flexibeler is voor de inkomstenbelasting van een x aantal expats die via een regeling hierheen gehaald zijn. Het alternatief is dat die onderneming zegt: de groeten, we besteden heel die afdeling wel uit aan ons kantoor in Azië. Dan loopt Nederland niet alleen de inkomstenbelasting maar ook omzetbelasting uit die afdeling mis. Dat zal niet lukken bij regels die heel zwart of heel wit zijn, maar wel bij zaken waarover je in discussie kan gaan hoe je de wet toepast (en dat schijnt nog genoeg voor te komen). Indirect moet de Nederlandse belastingdienst dus concurreren met het buitenland, zeker als ze daar wel open staan om te onderhandelen.frankie schreef: 07 nov 2017, 12:32 Precies, die rulings zijn zo krom als wat. De lokale belastingambtenaar die de boeken van je eenmanszaakje komt controleren valt bij wijze van spreken nog over een tientje terwijl hij een dag later lachend honderden miljoenen het land uit laat gaan omdat hij dan wel eventjes zijn ogen sluit voor de geldende wetten.
Wellicht wat krom dat je als kleine ondernemer wel aangesproken wordt op tientjeswerk, maar ook zij zijn vrij om zich in het buitenland te vestigen, alleen laten ze die wat gemakkelijker gaan omdat de belangen kleiner zijn.
- frankie
Ik snap best dat er voor ondernemingen die veel werkgelegenheid bieden in NL en verder een grote bijdrage leveren aan de schatkist wat "buigwerk" verricht wordt om ze te behouden voor Nederland. Rulings is wel het hele andere uiterste, daar wordt niks gebogen, daar wordt gewoon gezegd: die wet, die geldt niet voor jou.
En in de praktijk is het voor een kleine lokale ondernemer helemaal niet zo makkelijk zich in het buitenland te vestigen. Een buitenlands postadres of inschrijving is namelijk lang niet voldoende het gaat om de feitelijke plaats van inrichting. Dus met je buitenlandse inschrijving en postadres en een kantoor in NL waar al het werk gedaan wordt, zegt de belastingdienst gewoon in NL belastingplichtig.
En in de praktijk is het voor een kleine lokale ondernemer helemaal niet zo makkelijk zich in het buitenland te vestigen. Een buitenlands postadres of inschrijving is namelijk lang niet voldoende het gaat om de feitelijke plaats van inrichting. Dus met je buitenlandse inschrijving en postadres en een kantoor in NL waar al het werk gedaan wordt, zegt de belastingdienst gewoon in NL belastingplichtig.
-
Ja dat is wel heel lomp.frankie schreef: 07 nov 2017, 19:59 Rulings is wel het hele andere uiterste, daar wordt niks gebogen, daar wordt gewoon gezegd: die wet, die geldt niet voor jou.
- Mrton
Grote vraag is wel of Nederland hiermee naar de haaien gaat of dat het een sterk staaltje VOC-denken is.
-
Onlinesmiley
Een tijdje geleden was er een documentaire over dat postbussen gedoe hier in NL.
Het geheel bracht iets van 2 miljard in het overheids laadje, en voor een mannetje of 1200 werk als ik me goed herinner.
Daarnaast is me niet helemaal helder wat de status is van dat uit de economie onttrokken geld.
Het stond in Trump zijn plan om dat weer terug in de normale economie te krijgen, dus het heeft een soort van een zwart geld status?
http://www.fool.com/retirement/2016/11/ ... -woul.aspx
edit: Effe googelen smiley. Voorzichtige schatting is dat 8% van de wereldeconomie jaarlijks onttrokken wordt.
http://www.bbc.com/news/business-40442595
Das best veul
Het geheel bracht iets van 2 miljard in het overheids laadje, en voor een mannetje of 1200 werk als ik me goed herinner.
Daarnaast is me niet helemaal helder wat de status is van dat uit de economie onttrokken geld.
Het stond in Trump zijn plan om dat weer terug in de normale economie te krijgen, dus het heeft een soort van een zwart geld status?
http://www.fool.com/retirement/2016/11/ ... -woul.aspx
edit: Effe googelen smiley. Voorzichtige schatting is dat 8% van de wereldeconomie jaarlijks onttrokken wordt.
http://www.bbc.com/news/business-40442595
Das best veul

Laatst gewijzigd door smiley op 07 nov 2017, 22:31, 1 keer totaal gewijzigd.
- Luco
Ik vind het een beetje hypocriet, elke ondernemer probeert zo min mogelijk belasting te betalen en als een hele grote ondernemer het lukt om niks te betalen doet die het imho alleen maar erg goed, ik zou het ook doen als ik de kans zag.
-
Niks hypocriets aan. Ik weet niet hoe ik moet proberen om zo min mogelijk belasting te betalen .
‘ alles ‘ staat in de wet vastgelegd. Vandaar mijn vraag over tips in dat boek van Wouter .
Ik vind het krom en meten met twee maten.
Wat een ander vindt moet hij weten.
‘ alles ‘ staat in de wet vastgelegd. Vandaar mijn vraag over tips in dat boek van Wouter .
Ik vind het krom en meten met twee maten.
Wat een ander vindt moet hij weten.
- Luco
Inderdaad en ik vind het hypocriet 
Ik probeer ook zo min mogelijk te betalen en zoveel mogelijk over te houden (ik vind dat ik ook teveel betaal waar ik weinig van terugzie in mindere tijden), niks mis mee als een groot bedrijf dat ook doet, en als de belastingdienst daaraan meewerkt doet die het gewoon beter dan wij.
En geld is macht, des te meer je hebt des te sterker je positie (ook richting de belastingdienst)

Ik probeer ook zo min mogelijk te betalen en zoveel mogelijk over te houden (ik vind dat ik ook teveel betaal waar ik weinig van terugzie in mindere tijden), niks mis mee als een groot bedrijf dat ook doet, en als de belastingdienst daaraan meewerkt doet die het gewoon beter dan wij.
En geld is macht, des te meer je hebt des te sterker je positie (ook richting de belastingdienst)